PDA

View Full Version : התחממות וטורים גבוהים.


m1011409
13-07-12, 15:29
שלום חברים.
מדובר בפונטו ספייס 2001 8V

לאחרונה החלה תופעה של התחממות (ברמה של קו אחד עד שניים מעל האמצע)
בנסיעה בדרך כלל בפקקים. מיד כשהתנועה מתחילה לזרום החום חוזר לנורמה.
עם זאת, אני דואג כי במקרה של פקק ארוך האוטו עשוי להתחמם אפילו יותר.
כמו כן, תופעה נוספת היא שכשאני מכניס קלאץ' בהעברת הילוכים הטורים עולים ואז כשאני משחרר
קלאץ' בהילוך הבא האוטו מקבל "דחיפה" מכיוון שהטורים באיזור ה 2500. כלומר הטורים לא יורדים
בחזרה לאזור ה 800 כפי שאמור לקרות.
הקלאצ' חדש (פחות מ 1,000 ק"מ).
יש לציין שתופעת ההתחמות מופיעה עם מזגן דלוק, אך לא בטוח שיש קשר מכיוון שבבוקר
כשאני נוסע איתו לעבודה עדיין אין פקקים בכלל והתנועה בינעירונית וזורמת ואין צורך במזגן.

אשמח לשמוע את דעתכם.
תודה מראש,
מארק.

yair791
13-07-12, 16:02
בדוק אם המאורר עובד עם 2 המהיריות (נידלק בזמן )
איזה נוזל קירור יש לך במערכת ?
אם המאורר תקין תחליף תרמוסטט ואם זה לא משפר יותר מידי תחליף / תנקה את הרדיאטור
בקרש לטורים תנסה לאפס את המחשב ע"י ניתוק המצבר וחיבור חזרה לאחר מספר דקות ותיבדוק שלא משוחרר לך איזה מחבר חשמלי לאיזה חישן

davidmzr
13-07-12, 16:18
יאיר שלום.
אם אפשר הסבר, מה הקשר ל- "איזה נוזל קירור יש לך במערכת ?"
נניח לרגע שיש לו מים מברז. נו אז... ?.
תודה דוד.

davidmzr
13-07-12, 16:34
כמו כן, תופעה נוספת היא שכשאני מכניס קלאץ' בהעברת הילוכים הטורים עולים ואז כשאני משחרר
קלאץ' בהילוך הבא האוטו מקבל "דחיפה" מכיוון שהטורים באיזור ה 2500. כלומר הטורים לא יורדים
בחזרה לאזור ה 800 כפי שאמור לקרות.


אשמח לשמוע את דעתכם.

מארק.
לגבי החום בדוק את מה שכתב יאיר.
לגבי הטורים, הבעיה מהקניסטר, ו/או משסתום IAC.
דוד.

yair791
13-07-12, 19:12
יאיר שלום.
אם אפשר הסבר, מה הקשר ל- "איזה נוזל קירור יש לך במערכת ?"
נניח לרגע שיש לו מים מברז. נו אז... ?.
תודה דוד.

דוד הקשר הוא כזה אם המערכת לא עבדה על נוזל קירור כמו פראפלו או כל דבר אחר שמונע היוצרות חלוודה אז יש סיכוי טוב שמדובר בחלודה ואבנית ברדיאטור ובטרמוסטט שמונעים קירור אופטימאלי

m1011409
13-07-12, 19:26
שלום חברים.
תודה על תגובתכם המהירה!
נוזל הקירור הינו פראפלו כחול..
האם ניתן לבצע חלק/כל הבדיקות עצמאית או שעלי להגיע למוסך?

yair791
13-07-12, 20:40
שלום חברים.
תודה על תגובתכם המהירה!
נוזל הקירור הינו פראפלו כחול..
האם ניתן לבצע חלק/כל הבדיקות עצמאית או שעלי להגיע למוסך?

יש הון שירשורים על התחממות שמסבירים איך לבדוק שהמאורר נדלק בזמן וגם על נושא הטרמוסטט
אני לא מכיר איך בודקים את המאורר
אם הטרמוסטט לא ניפתך כמו שצריך אז הצינור העליון של הרדיאטור יהיה קר מהתחתון(לא תמיד טלוי כמה גרוע המצב) והלחץ שעובר בו נמוך יותר תרגיש ע"י לחיצה עליו

m1011409
28-07-12, 15:24
מקפיץ קצת את הנושא.

ראשית, החלפתי טרמוסטט - בעיית ההתחממות לא נפתרה ואין שינוי.
הייתי במוסך (אחרי שתיאמתי) - הרכב נבדק ומיד נאמר לי כי בוודאות יש להחליף את בית המצערת וכי
זאת האופציה היחידה לפתור את בעיית הטורים.
נאמר לי כי חלק חדש עולה אלפי שקלים וניתן להשיג משומש בכ 600- 800 ש״ח.
בקשר לבעיית ההתחממות נאמר כי יש להעלות את האוטו לליפט ואין פנוי כרגע ויכולות להיות
סיבות רבות (למרות שתיאמתי הגעה והגעתי בשעה שתואמה).
רשם את מספר הטלפון שלי ונאמר כי ייצור איתי קשר בעיניין החלק על מנת שאגיע לבצע את הטיפול
בשישי.
מיום שלישי עד חמישי לא נוצר איתי קשר ולכן היתקשרתי בבוקר חמישי.
נאמר שיש חלק והעלות כ 800 ש״ח. שאלתי אם להגיע בשישי ונענתי כי יחזור אלי עם תשובה.
התקשרתי ב 7 בערב ונענתי שוב כי יחזור אלי.
לא קיבלתי תשובה.
הייתכן כי אינו מעוניין בי בתור לקוח?
אולי אינו בטוח בהבחנתו?

yair791
28-07-12, 20:07
תדבוק אם שני המהירויות של המאוור של הרדיאטור עובדים אני לא יודע איך בודקים את כל נושאה המתחים וכו אני יודע שהמאורר אמור להידלק לא יודע בפונטו מתי אבל הוא מתחיל במהירות נמוכה ואז בשלב מסוים לקראת החצי נידלק המהירות השניה היותר גבוהה
אם זה קורה ועדין האוטו מתחמם תיגע ברדיאטור ותרגיש עד כמה הוא חם יכול להיות שהוא סתום ותרגיש שהוא לא חום כל כך כלומר תוכל להניח את היד לך עליו למשך כמה שניות טובות אם זה ככה אז הרדיאטור שלך סתום
אני מיתנצל מראש אם התשובות שלי לא כל כך מדויקות

m1011409
29-07-12, 22:11
טוב, ניראה לי שהמוסכניק פשוט לא מעוניין בי כלקוח...
כניראה שאאלץ לחפש מוסך אחר :rolleyes:

אנצל את ההודעה - כמה אמורה לעלות החלפה של משאבת מים, רדיאטור
ורצועת טיימינג?
כמה אמורה לעלות החלפה של בית מצערת (חדשה או משומשת)?

עד כמה קריטי השוני בטיפול בפונטו במוסך שאינו מתחמחה בפיאט?

תודה מראש.

davidmzr
04-08-12, 10:22
ה"פ שקיבלתי ממרק.
שלום דוד.
רציתי לשאול אם ישנה אפשרות להגיע אליך לאיתור ותיקון תקלה ברכבי?
התייאשתי מהמוסך שלי שמשום מה לא רוצה לטפל ברכב (מבטיח פעם אחר פעם לחזור אלי ולא חוזר).
לחילופין, האם אתה מכיר מוסך מקצועי ואמין באזור פ"ת?
יש לי בעיה של התחממות קלה עם מזגן וטורים שלעיתים עולים
בניוטרל/עם קלאצ' לחוץ ומגיעים לפעמים ל 3000 סל"ד בעמידה
מלאה ללא נגיעה בדוושת הגז.
שתי התקלות לא קרו במשך שבוע והיום קרו ביחד.
תודה וסופ"ש נעים,
מארק.

מרק היקר.
לא הבנתי האם אתה מדבר על תקלה, או תקלות.
לפי מה שהבנתי ממה שכתבת בשרשור, יש לך מס' בעיות ברכב.
א. התחממות.
ב. בעיית טורים שלא יורדים בהעברת הילוך.
ג. בעיה במשאבת המים ובטיימינג.
בייחס לטורים כבר כתבתי לך מה הבעיה. אין לי בעיה לפתור את שלושת הבעיות. אבל זה מצריך זמן שלא תמיד נמצא ברשותי ובטח לא בלחץ.
חוץ מיזה הפחדת אותי כשכתבת, שהמוסך שלך מתחמק מלתקן. :) (לא בסתם)
דוד.

m1011409
04-08-12, 15:20
ה"פ שקיבלתי ממרק.
שלום דוד.
רציתי לשאול אם ישנה אפשרות להגיע אליך לאיתור ותיקון תקלה ברכבי?
התייאשתי מהמוסך שלי שמשום מה לא רוצה לטפל ברכב (מבטיח פעם אחר פעם לחזור אלי ולא חוזר).
לחילופין, האם אתה מכיר מוסך מקצועי ואמין באזור פ"ת?
יש לי בעיה של התחממות קלה עם מזגן וטורים שלעיתים עולים
בניוטרל/עם קלאצ' לחוץ ומגיעים לפעמים ל 3000 סל"ד בעמידה
מלאה ללא נגיעה בדוושת הגז.
שתי התקלות לא קרו במשך שבוע והיום קרו ביחד.
תודה וסופ"ש נעים,
מארק.

מרק היקר.
לא הבנתי האם אתה מדבר על תקלה, או תקלות.
לפי מה שהבנתי ממה שכתבת בשרשור, יש לך מס' בעיות ברכב.
א. התחממות.
ב. בעיית טורים שלא יורדים בהעברת הילוך.
ג. בעיה במשאבת המים ובטיימינג.
בייחס לטורים כבר כתבתי לך מה הבעיה. אין לי בעיה לפתור את שלושת הבעיות. אבל זה מצריך זמן שלא תמיד נמצא ברשותי ובטח לא בלחץ.
חוץ מיזה הפחדת אותי כשכתבת, שהמוסך שלך מתחמק מלתקן. :) (לא בסתם)
דוד.
הי דוד.
אני לא יודע אם יש בעיה במשאבת מים ובטיימינג.
אני מעדיף תוך כדי טיפול אם כבר יהיה צורך להחליך את מערכת הקירור אז גם לעשות טיימינג כי איני יודע מתי עשו...
בעיית הטורים אינה קבועה, נסעתי כשבוע והתקלה לא חזרה על עצמה עד אתמול.

לדעתי המוסכניק לא בטוח בהבחנה שלו (החלפת בית מצערת) וגם לא רוצה כל כך להתעסק כי הוא יודע
שאני בודק כל דבר כמה עולה וכו׳..
כניראה פשוט החליט שלא משתלם לו... האוטו מטופל היטב עד שהגיע לידיי היה מטופל במוסך מורשה יבואן וגם אני לא חוסך ממנו דבר..

אין כל לחץ, אם יוצא לך בשישי אני יכול להגיע בכל שעה שתגיד.
תודה וסופ״ש נעים, מארק.

davidmzr
06-08-12, 19:09
עוד ה"פ שקיבלתי ממרק. לא לכעוס עדיף לדבר בפורום. :)
הי דוד
לא החזרת תשובה האם אתה מוכן לטפל באוטו..
לדעתי אתה נרתע סתם מכך שהמוסך לא שש לטפל באוטו.
האוטו מטופל היטב מכאנית. יתכן כי יש לו עבודות ריווחיות יותר
(מטפל הרבה באלפות ורכבי אספנות), ייתכן שלא הצליח להשיג את
החלק במחיר משתלם או שאינו בטוח באבחנתו כי יש להחליף את בית
המצערת (מבלי לפתוח כלום אלא מהסתכלות שיטחית בלבד)
או שלל סיבות אחרות...
מבחינתי אני מוכן להגיע, תזרוק מבט ואם תחליט שאתה לא רוצה להתעסק אז אני אבין (למרות שאיני רואה סיבה לכך).

מרק, אני חושב שאני יודע לאיזה מוסך אתה מתכוון. וגם יודע מי המליץ לך עליו. ברחובות, נכון ?.
מהסתכלות שיטחית בלבד, לא ניתן לקבוע דבר. צר לי לשמוע על התנהלות המוסך וזאת אינה הפעם הראשונה.
לא עניתי, בלי קשר להתנהלות המוסך.
צור קשר לקראת סוף השבוע.
דוד.

m1011409
06-08-12, 20:11
עוד ה"פ שקיבלתי ממרק. לא לכעוס עדיף לדבר בפורום. :)
הי דוד
לא החזרת תשובה האם אתה מוכן לטפל באוטו..
לדעתי אתה נרתע סתם מכך שהמוסך לא שש לטפל באוטו.
האוטו מטופל היטב מכאנית. יתכן כי יש לו עבודות ריווחיות יותר
(מטפל הרבה באלפות ורכבי אספנות), ייתכן שלא הצליח להשיג את
החלק במחיר משתלם או שאינו בטוח באבחנתו כי יש להחליף את בית
המצערת (מבלי לפתוח כלום אלא מהסתכלות שיטחית בלבד)
או שלל סיבות אחרות...
מבחינתי אני מוכן להגיע, תזרוק מבט ואם תחליט שאתה לא רוצה להתעסק אז אני אבין (למרות שאיני רואה סיבה לכך).

מרק, אני חושב שאני יודע לאיזה מוסך אתה מתכוון. וגם יודע מי המליץ לך עליו. ברחובות, נכון ?.
מהסתכלות שיטחית בלבד, לא ניתן לקבוע דבר. צר לי לשמוע על התנהלות המוסך וזאת אינה הפעם הראשונה.
לא עניתי, בלי קשר להתנהלות המוסך.
צור קשר לקראת סוף השבוע.
דוד.

בכלל לא כועס, רק ניראה לי שהודעות שאין בהן תועלת לשאר חברי הפורום אין טעם שיהיו על דפי
הפורום אלא בהודעה פרטית...
לא מדובר במוסך ברחובות...
המוסכניק קבע חד משמעית כי רק החלפה של בית המצערת תפתור את הבעיה.
כל זאת בלי להעלות את האוטו לליפט אלא מהסתכלות חיצונית במכסה מנוע מורם.
לטענתו אין לו אפשרות להעלות את האוטו לליפט כי כולם תפוסים (למרות שתיאמתי
מראש כולל שעת הגעה).
גם רפידות בלמים קידמיות סירב להחליף וגם לבדוק מערכת קירור מאותה סיבה
שאין ליפט ולא יתפנה בקרוב.
חבל, דווקא היתרשמתי ממנו מאוד לטובה בהתחלה.

דוד, אתה רוצה לשלוח לי מספר טלפון שאצור איתך קשר או פה בפוסט ומתי?