panda05
05-07-12, 17:01
מדובר בפיאט פונטו 16V עם גיר SPEEDGEAR רציף. הרכב מודל 2005 עם 102,000 ק"מ.
טופל כל חייו במוסך פיאט מורשה בירושלים. בק"מ 40,000 /80,000 הוחלף נוזל גיר במורשה.
הגיר נסע היטב ולא אותת על שום בעייה. לפתע ללא סימנים מוקדמים הרכב נתקע ולא זז והופיעה
הודעת GEARBOX FAILURE.
נגרר למוסך המורשה הרגיל. האבחנה חד משמעית "הגיר נשבר".
הצעת המוסך - החלפה לגיר מיבוא שנסע כנראה כ - 60,000 ק"מ עם אחריות ל 3 חודשים.
העלות להחלפה כולל הגיר,עבודה וה"מסביב" 7000 ש"ח !
שאלתי - למה לא לשפץ ? הם לא נוהגים אבל אפשרי.
אמרתי - הגיר מיבוא חתול בשק - אם יקרוס לאחר 3 חודשי האחריות ? אולי עדיף לפרק ולבדוק .
מנהל העבודה אמר שזה הימור שלי - פירוק ובחינה יעלו כסף נוסף ויתכן שלא ניתן לשפץ ואז אשלם
אפילו יותר מ 7K. מצד שני יתכן שבפירוק הגיר עצמו ובחינתו יגלו תקלה שאינה כ"כ יקרה , כגון
רצועה שנקרעה ואז יתוקן הגיר בעלות נמוכה משמעותית מ 7K של החלפה.
מה לדעתכם כדאי ועדיף ?
טופל כל חייו במוסך פיאט מורשה בירושלים. בק"מ 40,000 /80,000 הוחלף נוזל גיר במורשה.
הגיר נסע היטב ולא אותת על שום בעייה. לפתע ללא סימנים מוקדמים הרכב נתקע ולא זז והופיעה
הודעת GEARBOX FAILURE.
נגרר למוסך המורשה הרגיל. האבחנה חד משמעית "הגיר נשבר".
הצעת המוסך - החלפה לגיר מיבוא שנסע כנראה כ - 60,000 ק"מ עם אחריות ל 3 חודשים.
העלות להחלפה כולל הגיר,עבודה וה"מסביב" 7000 ש"ח !
שאלתי - למה לא לשפץ ? הם לא נוהגים אבל אפשרי.
אמרתי - הגיר מיבוא חתול בשק - אם יקרוס לאחר 3 חודשי האחריות ? אולי עדיף לפרק ולבדוק .
מנהל העבודה אמר שזה הימור שלי - פירוק ובחינה יעלו כסף נוסף ויתכן שלא ניתן לשפץ ואז אשלם
אפילו יותר מ 7K. מצד שני יתכן שבפירוק הגיר עצמו ובחינתו יגלו תקלה שאינה כ"כ יקרה , כגון
רצועה שנקרעה ואז יתוקן הגיר בעלות נמוכה משמעותית מ 7K של החלפה.
מה לדעתכם כדאי ועדיף ?