התחבר

View Full Version : איזה דגמי פונטו דור ראשון קיימים בארץ


25-01-07, 19:17
שאלה לידע ליפני שאני בוחר לקנות אוטו, אילו דגמים של פונטו דור ראשון ישנם בארץ ומה ההבדלים בינהם.
תודה מראש

25-01-07, 21:43
אוקיי, אני לא מומחה בדור ראשון (גם לא בשני, אבל אני מניח שהבנתם את הכוונה), אבל בכל זאת בוא ננסה.
יש ככה:
S55 מנוע 1100, 55 כ"ס. רוב אלה שאני רואה הם במרכב 3 דל'
S60 מנוע ה 1242 המוכר והטוב, 8 שסתומים, 60 כ"ס
SX 60 (?)
S75 (?)
SX75 - אותו מנוע 1242, 8 שסתומים, 75 כ"ס. לא בטוח איך בדיוק יש שם עוד 15 כ"ס, נשאיר את זה למומחים.
יש גם משהו שנקרא XTZ, אף פעם לא הבנתי מה זה אומר, למרות שכל פעם מסבירים לי :)
יש גם רמת גימור Stile אם אני זוכר נכון.
ELX90 עם מנוע 1600. 90 כ"ס כאמור.
16V בפשטות. 85 כ"ס, מנוע 1242, 16 שסתומים.
GT עם מנוע 1400T והספק של 130 כ"ס (?)
יש גם קבריו, אני חושב שהם הגיעו ארצה רק בדגמי S60
יש גם כמה ספורטינג בודדות. כנ"ל לגבי דגמי HLX (?)

שה פחות או יותר מה שאני יודע על הדור ראשון.

25-01-07, 21:57
גדעון, אתה לא בסדר אתה :wink:

ההבדל בין גרסת ה-60 לבין גרסת ה-75 טמון בהזרקה שונה (חד נקודתית ב-60, ורב נקודתית ב-75) וכנראה שגם בניהול מנוע מעט שונה.

85 16V - מנוע 1.25 המוכר, שנוספו לו עוד 8 שסת', והוא מפיק 86 כ"ס ו-11.5 קג"מ מומנט.
דגם זה הגיע ארצה אך ורק בשנת 00 והוא מאוד נדיר (ומאוד בעייתי).

XTZ - רמת גימור הבכירה בדגמי 98 עד 00.

XTZ Stile - רמת הגימור בשנת הדגם 00.
כוללת קונסולה שונה, ריפודים שונים, טאסות שונות ופסי הגנה עם הכיתוב "Stile".

רמת גימור זאת בשילוב גרסת ה-85, כוללת 2 כ"א (לעומת 1 ב-60) וגם ABS (שאין ב-60 בכלל).

25-01-07, 22:10
אם הבנתי נכון ה sx75 חיסחונית יותר בדלק בגלל ההזרקה הרב נקודדית לאומת s60 עם הזרקה חד נקודתית?

25-01-07, 22:11
טוב תשמע אוראל, אני איש דור שני פעם שניה.... :wink:

25-01-07, 22:13
השמועות אומרות שה-60 חסכונית.

צר לי, אך איני יכול לאמת זאת.

25-01-07, 22:47
איזה סלט עשיתם פה... :lol:
כמה תיקונים מינורים:

1) ל-GT יש 137 כ"ס מופרעים.

2) אם אני לא טועה, XTZ זה רק כינוי של היבואן לדגמי ה-SX (כמו Fun, Young וכו' בדור שני).

זהו. :roll:

26-01-07, 20:46
שכחתם את דגם ה-HSD.
כולל הגה כוח, מזגן מקורי, כרית אוויר ו-ABS.
המנוע הוא כמובן ה-75.

26-01-07, 23:19
מה היתרון בהגה כוח לאומת החשמלי?

27-01-07, 07:46
מה היתרון בהגה כוח לאומת החשמלי?

אתה מתכוון - מה היתרון בהגה כוח הידראולי, על פני הגה כוח חשמלי.

הגה כוח שהוא הידראולי - מעביר טוב יותר תחושות של מה שהולך למה :)
מחובר יותר.

הגה כוח שהוא חשמלי - מנותק, חסר רגש וקל (במקרה של הפונטו MK2 - קל מאוד וקל בהגזמה במצב ה-City).
טוענים שהגה כוח חשמלי "גונב" פחות הספק מנוע מאשר ההגה ההידראולי.

29-01-07, 15:07
מצטער על ההתפרצות אבל איזה דגם פונטו GT הביאו ארצה GT1 ? , ? GT2 כי יצא לי לראות שמדברים בפורומים בחו"ל על פונטו MK1 GT2 וחשבתי שMK1 אומר GT1 היכן הטעות שלי ??

29-01-07, 17:59
חביבי, מזה GT1 ומזה GT2? לא קיימים דגמים כאלה... :roll:

הדגם נקרא Punto GT.

29-01-07, 20:52
RS זה לא המצאה שלי . קיימי דגמים לפונטו GT ולארץ הביאו רק דגם אחד אני חושב.
אם תרצה אני אקשר אותך ללינק עם מידע רלוונטי בנושא . מיכוון שאני לא מכיר את הפונטו GT בארץ קשה לי לקבוע ולכן שאלתי את השאלה .

29-01-07, 21:16
http://www.puntopower.com/gt.html

כל המידע שתרצה על ה-GT.