View Full Version : הרכב חזר מתיקון + כמה שאלות.
שלום,
הייתה לי את בעיית הקלאץ' שהיה משמיע רעשים , לקחתי את הרכב למוסך הוחלף קלאץ' והגיר נפתח והוחלף בו מיסבים. ועכשיו בלי עין הרע הקלאץ' כמו שצריך וההילוכים נכנסים יותר בקלות.
עכשיו כמה שאלות ,
1. הרכב חזר ועליו כמה נקודות שחורות (כנראה גריז או שמן), *** לקח את האוטו ולא הייתה לי אפשרות לשטוף אותו רק עכשיו לאחר כשבוע בערך. הנקודות השחורות ירדו אבל נשאר צבע חום מסביבם , ניסיתי לנקות ולא ירד אז שיפשפתי עם סקוץ' רק באזור של הנק'. חלקם ירדו אבל לא רציתי להמשיך כי ידעתי שזה יכול לפגוע בצבע של הרכב ולכן חזרתי להתייעץ אתכם , הנק' בעיקר בסביבת אזור מכסה המנוע. כנראה שפגעתי גם קצת בשכבת ההגנה של הצבע , האם ניתן משהו לעשות כגון ווקס או פוליש ?
וכמה זה אמור לעלות בערך , והאם ניתן לעשות את זה בכל שלב , לדוגמא עכשיו אני מניח לזה לכמה חודשים ואז מטפל בזה או שזה צריך להיות בימים הקרובים?
2. המנוע אינו מתחמם , ז"א בתחילת נסיעה הוא קר (מצב נורמלי) אך לאחר נסיעה של 20 דקות עולה בסביבות לרבע ונשאר שם , הנסיעה הייתה נסיעה בין עירונית עדיין לא יצא לי לנסוע בנסיעה עירונית למשך זמן. איך יודעים אם הטרמוסטט תקין ?
3. גיליתי שאין מים בשביל שוטפי השמשות , באיזה נוזל מומלץ להשתמש ? בספר רכב הם אומרים שצריך נוזל מסויים ב30% ועוד 70% מים. אפשר לשים רק מים , איך זה הולך ?
תודה רבה לעוזרים!
שלום,
הייתה לי את בעיית הקלאץ' שהיה משמיע רעשים , לקחתי את הרכב למוסך הוחלף קלאץ' והגיר נפתח והוחלף בו מיסבים. ועכשיו בלי עין הרע הקלאץ' כמו שצריך וההילוכים נכנסים יותר בקלות.
עכשיו כמה שאלות ,
1. הרכב חזר ועליו כמה נקודות שחורות (כנראה גריז או שמן), *** לקח את האוטו ולא הייתה לי אפשרות לשטוף אותו רק עכשיו לאחר כשבוע בערך. הנקודות השחורות ירדו אבל נשאר צבע חום מסביבם , ניסיתי לנקות ולא ירד אז שיפשפתי עם סקוץ' רק באזור של הנק'. חלקם ירדו אבל לא רציתי להמשיך כי ידעתי שזה יכול לפגוע בצבע של הרכב ולכן חזרתי להתייעץ אתכם , הנק' בעיקר בסביבת אזור מכסה המנוע. כנראה שפגעתי גם קצת בשכבת ההגנה של הצבע , האם ניתן משהו לעשות כגון ווקס או פוליש ?
וכמה זה אמור לעלות בערך , והאם ניתן לעשות את זה בכל שלב , לדוגמא עכשיו אני מניח לזה לכמה חודשים ואז מטפל בזה או שזה צריך להיות בימים הקרובים?
2. המנוע אינו מתחמם , ז"א בתחילת נסיעה הוא קר (מצב נורמלי) אך לאחר נסיעה של 20 דקות עולה בסביבות לרבע ונשאר שם , הנסיעה הייתה נסיעה בין עירונית עדיין לא יצא לי לנסוע בנסיעה עירונית למשך זמן. איך יודעים אם הטרמוסטט תקין ?
3. גיליתי שאין מים בשביל שוטפי השמשות , באיזה נוזל מומלץ להשתמש ? בספר רכב הם אומרים שצריך נוזל מסויים ב30% ועוד 70% מים. אפשר לשים רק מים , איך זה הולך ?
תודה רבה לעוזרים!
1) ישנם מקומות אשר יכולים לעשות לקח על חלק מהרכב וזה יעלה פחות אבל עדיף כנראה כבר לעשות את כל הרכב שזה בעלות של בערך 200-300 ש"ח אפשר למצוא טוב ומחיר סביר.
2) בין עירוני המחוג נמצא בין הרבע לחצי.
3) יש מים לשמשות למכירה בכל תחנת דלק גלון במחיר של 10 שקל (עם תדלוק)
1) ישנם מקומות אשר יכולים לעשות לקח על חלק מהרכב וזה יעלה פחות אבל עדיף כנראה כבר לעשות את כל הרכב שזה בעלות של בערך 200-300 ש"ח אפשר למצוא טוב ומחיר סביר.
2) בין עירוני המחוג נמצא בין הרבע לחצי.
3) יש מים לשמשות למכירה בכל תחנת דלק גלון במחיר של 10 שקל (עם תדלוק)
אז הוא לא נמצא שם הוא נמצא יותר בכיוון של הרבע , כשהורדתי את הקניות השארתי על ניוטרל והוונטה כנראה במהירות ה2 עבדה בשביל להשאיר אותו כנראה על רבע. האם זה תקין ?/ צריך להחליף טרמוסטט ?
ותודה רבה על העזרה ! :).
בעניין הצבע, יש מצב שפגעת בשכבת הלכה ולכן לא כדאי לעשות ווקס כי זה יקלף לך את הלכה ואז זה יתפשט ויתרחב במשך הזמן (יש אזהרה על המדבקה בווקס) ומניסיון לא כדאי למרוח ווקס על צבע ששכבת הלכה בו פגומה.
אל תשתמש בחומר שוחק, תשתמש במטלית עם נפט וכו' (לא עם טינר נקי חס וכרפס, אולי ממש מדולל, אבל בצע קודם בדיקה בצבע באזור מוסתר, בתא המנוע/המטען לדוגמה).
לגבי טמפ' המנוע, כשאתה משאיר את המנוע עובד בסרק (בחניה לדוגמה) עד שהמאוורר של הרדיאטור נכנס לפעולה, האם מד הטמפ' אינו עולה לחצי או צמוד אליו?
אם זה כך, כדאי לבדוק שהקונקטור של חיישן טמפ' המנוע מחובר היטב ולא רופף.
לבדוק שהתרמוסטט אינו תקוע במצב פתוח או תקול.
לבדוק את תקינות חיישן הטמפ' ברדיאטור ולוודא שאינו מפעיל את המאוורר לפני שהמנוע הגיע לטמפ' הרצוייה.
כמו ש-Guter המליץ לך, מוכרים נוזל שמשות מוכן, אתה יכול למלא מי ברז ולחסוך לא מעט זוזים במשך הזמן, אך עם שימוש במי ברז נוצרת במשך הזמן אבנית שסותמת את המתזים (כשיש סתימה אני פותח את החרירים שבמתזים עם סיכה).
בעניין הצבע, יש מצב שפגעת בשכבת הלכה ולכן לא כדאי לעשות ווקס כי זה יקלף לך את הלכה ואז זה יתפשט ויתרחב במשך הזמן (יש אזהרה על המדבקה בווקס) ומניסיון לא כדאי למרוח ווקס על צבע ששכבת הלכה בו פגומה.
אל תשתמש בחומר שוחק, תשתמש במטלית עם נפט וכו' (לא עם טינר נקי חס וכרפס, אולי ממש מדולל, אבל בצע קודם בדיקה בצבע באזור מוסתר, בתא המנוע/המטען לדוגמה).
לגבי טמפ' המנוע, כשאתה משאיר את המנוע עובד בסרק (בחניה לדוגמה) עד שהמאוורר של הרדיאטור נכנס לפעולה, האם מד הטמפ' אינו עולה לחצי או צמוד אליו?
אם זה כך, כדאי לבדוק שהקונקטור של חיישן טמפ' המנוע מחובר היטב ולא רופף.
לבדוק שהתרמוסטט אינו תקוע במצב פתוח או תקול.
לבדוק את תקינות חיישן הטמפ' ברדיאטור ולוודא שאינו מפעיל את המאוורר לפני שהמנוע הגיע לטמפ' הרצוייה.
כמו ש-Guter המליץ לך, מוכרים נוזל שמשות מוכן, אתה יכול למלא מי ברז ולחסוך לא מעט זוזים במשך הזמן, אך עם שימוש במי ברז נוצרת במשך הזמן אבנית שסותמת את המתזים (כשיש סתימה אני פותח את החרירים שבמתזים עם סיכה).
כשהרכב בחניה לאחר נסיעה ממושכת הוא מגיע לרבע ומפעיל את הוונטה כנראה במהירות 2 והמחוג נשאר על הרבע. אשמח לדעת איך בודקים את החיבור של חיישן הטמפ' ואת החיישן עצמו.
וקניתי את ה"מים הכחולים" , עובדים יופי , מילאתי כנראה אבל יותר מידי ולכן נשפך מלמטה (לא מאיפה שהכנסתי אלא מלמטה של הרכב.)
המאוורר שברדיאטור אינו אמור לפעול כאשר המחוג במחוון הטמפ' מגיע אל הרבע (שזה באזור ה- 50 מעלות), אלא הוא אמור לפעול רק כאשר המחוג מגיע אל החצי או יותר מדוייק עובר אותו.
בהנחה שמד הטמפ' בלוח המחוונים מקורי ותקין, כמו-כן חיישן טמפ' המנוע ולא "נגעו" בהם. בדוק שהחוט מחובר היטב אל חיישן טמפ' המנוע (הוא נמצא סמוך למדיד השמן ומוברג לראש המנוע).
הרם בזהירות (שלא תתלוש את החוט) את כיסוי הגומי שעוטף את המחבר ובדוק שהוא מהודק ולא משחק, לא צריך להתקשקש עם זה יותר מדי, רק לודא שהוא יושב במקומו.
יש סבירות גבוהה שהבעיה דווקא בתרמוסטט, לכן, אם יש לך רקע טכני ואתה מטפל ברכב לבדך, תוכל לפרק את התרמוסטט ולבדוק את תקינותו. אם אין לך ניסיון אולי רצוי שתיגש למוסך או למכון רדיאטורים ובצע שם את בדיקת התרמוסטט והחלפתו במידת הצורך.
לגבי נוזל הקרור, יש למלא נוזל במפלס שבין סימן המקסימום לסימן המינימום שבמכל העיבוי, לא למלא מעבר.
מהיכן בדיוק זה נזל מלמטה? האם מאחד החיבורים בצנרת או מהפקק? מקום אחר?
המאוורר שברדיאטור אינו אמור לפעול כאשר המחוג במחוון הטמפ' מגיע אל הרבע (שזה באזור ה- 50 מעלות), אלא הוא אמור לפעול רק כאשר המחוג מגיע אל החצי או יותר מדוייק עובר אותו.
בהנחה שמד הטמפ' בלוח המחוונים מקורי ותקין, כמו-כן חיישן טמפ' המנוע ולא "נגעו" בהם. בדוק שהחוט מחובר היטב אל חיישן טמפ' המנוע (הוא נמצא סמוך למדיד השמן ומוברג לראש המנוע).
הרם בזהירות (שלא תתלוש את החוט) את כיסוי הגומי שעוטף את המחבר ובדוק שהוא מהודק ולא משחק, לא צריך להתקשקש עם זה יותר מדי, רק לודא שהוא יושב במקומו.
יש סבירות גבוהה שהבעיה דווקא בתרמוסטט, לכן, אם יש לך רקע טכני ואתה מטפל ברכב לבדך, תוכל לפרק את התרמוסטט ולבדוק את תקינותו. אם אין לך ניסיון אולי רצוי שתיגש למוסך או למכון רדיאטורים ובצע שם את בדיקת התרמוסטט והחלפתו במידת הצורך.
לגבי נוזל הקרור, יש למלא נוזל במפלס שבין סימן המקסימום לסימן המינימום שבמכל העיבוי, לא למלא מעבר.
מהיכן בדיוק זה נזל מלמטה? האם מאחד החיבורים בצנרת או מהפקק? מקום אחר?
אווקי תודה רבה , אין לי ניסיון אבל אשמח לצבור אחד , במידה וזה מסובך / מסוכן בשביל הרכב אקח אותו למוסך .
בקשר לנוזל קירור , מילאתי את המים בכמו צינור כזה לא ראיתי בכלל איפה נמצא המיכל עיבוי של המים הכחולים. (מילאתי בצינור כחול כזה עם פקק צהוב בצד הימיני למטה )
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.