View Full Version : מזגן הפסיק לעבוד בפתאומיות
הרכב הוא ELX 2001, אחרי המון חיפושים בפורום לא מצאתי בעיית מזגן כמו שלי.
אתמול בנסיעה שגרתית ומזגן פועל שמעתי רעש פתאומי מתחת לרכב, עצרתי מיד בצד כדי לבדוק מזה, לא מצאתי שום דבר על הכביש ,חזרתי לרכב כשהוא מונע עם מזגן פעיל.
משלב הילוך ראשון נותן קצת גז והמזגן נכבה פתאום. נורת הAC לא נדלקת, ניסיון משחק עם הבורר בכל 4 מצביו לא מעלה דבר, בכלל שום מתג שקשור למזגן לא מגיב.
עם כל זה יש רעש לא ברור מתא המנוע כאשר אני מנסה להדליק את המזגן ולוחץ על AC, הנורה לא נדלקת, אויר לא יוצא, אבל נשמע כאילו חלק מהמזגן מתחיל לעבוד.
יש לציין שבעשרת החודשים האחרונים המזגן לא הראה שום בעיות והקפיא לי את התחת למופת.
מעט קשה לאתר את הסיבה לתקלה דרך המסך, משום שהתקלה לא שיגרתית. אבל אנסה.
הרעש הפתאומי ששמעת לא בא מהכביש. נראה לי שמשהוא נשבר במניפה של המפוח, המפוח נתפס וגרם לקצר.
דבר ראשון יש לפתוח אותו ולסובב עם היד. לאחר מכן להחליף פיוזים.
דוד.
צריך לראות מה קרה למדחס המזגו או חגורה נקרעה או הפולי נשבר
ובנוסף כמו שאמר דוד גם הפיוז נשרף
אז בדוק את אזור המדחס ונסה לסובב את הפולי כשמנוע מכובה
כוונו אותי בבקשה למניפה, מפוח, מדחס ולפיוזים המתאימים.
הרכב הוא ELX 2001, אחרי המון חיפושים בפורום לא מצאתי בעיית מזגן כמו שלי.
אתמול בנסיעה שגרתית ומזגן פועל שמעתי רעש פתאומי מתחת לרכב, עצרתי מיד בצד כדי לבדוק מזה, לא מצאתי שום דבר על הכביש ,חזרתי לרכב כשהוא מונע עם מזגן פעיל.
משלב הילוך ראשון נותן קצת גז והמזגן נכבה פתאום. נורת הAC לא נדלקת, ניסיון משחק עם הבורר בכל 4 מצביו לא מעלה דבר, בכלל שום מתג שקשור למזגן לא מגיב.
עם כל זה יש רעש לא ברור מתא המנוע כאשר אני מנסה להדליק את המזגן ולוחץ על AC, הנורה לא נדלקת, אויר לא יוצא, אבל נשמע כאילו חלק מהמזגן מתחיל לעבוד.
יש לציין שבעשרת החודשים האחרונים המזגן לא הראה שום בעיות והקפיא לי את התחת למופת.
אמרת שהיה רעש מתחת לרכב כשהמזגן כבה, האם בדקת מה עם המדחס? הרצועה קיימת? הצנרת נראית בסדר? (פיוז לבד לא עושה רעש)?
מלבד אלה יכול להיות שהמדחס נדפק, איזה רעש זה היה בדיוק? הרעש היה מחוץ לרכב?
האם כשזה קרה שמעת רעש מאזור תא הכפפות שם נמצא המפוח?
הפיוזים:
------
פיוז F19 בתמונה 7.5A שייך למדחס, נמצא בתא המנוע.
בדוק גם את פיוז F8 בתמונה 30A נמצא בתא המנוע.
6882
פיוז F31 בתמונה 7.5A שייך לממסר מפוח, נמצא בתוך הרכב.
6883
בדקתי את שלושת הפיוזים והם נראים טוב.
הרעש ששמעתי הוא כמו אבן שקופצת מתחת לאוטו, אך חזק יותר, לא מתא הכפפות זה בטוח.
המזגן לא הפסיק לעבוד בו-זמניות עם הרעש, כאמור היה רעש נעצרתי בצד לבדוק חזרתי לרכב משלב הילוך ראשון קצת גז - ונכבה.
אולי זה צירוף מיקרים מוזר ולא קשור אחד לשני. הנחתי שיש קשר.
אשמח אם תכוונו אותי למדחס ולרצועה (מה זה פולי?) בתמונת תא המנוע שהעלתי.
תודה, שבת שלום.
צירפתי תמונה
6886
איור
6887
זה משאבת הגה כח למנוע דור 1 16 שסתומים
מעריך שצריך להיות מתחת לאלטרנטור
אכן זאת משאבת הגה כוח.
גם במנוע 8 שסתומים, משאבת הגה הכוח נמצאת באותו מקום.
לא צריך להעריך היכן נמצא המדחס. :)
הוא נמצא בדיוק במקום שציינת.
דוד.
חברה האם חלה טעות במחילה?
נראה שחלה טעות, אבל ט.ל.ח. :)
דוד.
מתאים לי מנוע כזה 85 כ"ס
כן מהצד רואים את התושבת של דור 1
מנועי והרכב דור לדעתי אחד הטובים שיוצרו
קבלו את התנצלותי על "התקלה".
פיטרתי את המזכירה.. מעכשיו היא תכין רק קפה :].
6888
עקב חוסר זמן עדיין לא ביקרתי במוסך, לכן אנסה להיעזר בכם עם עידכון קטן.
בנסיעה כאשר אני מזיז את הידית התחתונה של המזגן ימינה כדי שיכנס אויר מבחוץ ולוחץ על כפתור הAC, מורגש זרם אויר קר, במיוחד במהירות גבוהה.
נורת הAC לא נדלקת, אך נשמע שיש משהו שמתחיל לעבוד. זה נראה כאילו חלק מהמזגן כן עובד(מדחס?) וחלק לא(מפוח?).
מה זה יכול להיות?
תחילה, כדי לדעת אם יש בעיה במפוח או לא, סובב את כפתור בורר המהירויות ובדוק אם אתה שומע את המפוח עובד והאם יוצא אוויר.
להזכירך הוא כתב, "ניסיון משחק עם הבורר בכל 4 מצביו לא מעלה דבר, בכלל שום מתג שקשור למזגן לא מגיב. "
דוד.
להזכירך הוא כתב, "ניסיון משחק עם הבורר בכל 4 מצביו לא מעלה דבר, בכלל שום מתג שקשור למזגן לא מגיב. "
דוד.
כנראה שאני באמת אוכל יותר מדי זיתים, שמעתי שזה "דופק" קצת את הזיכרון. :]
אני הייתי עובר על הפיוזים גם בתא המנוע וגם ברכב ובודק את המחבר של המפוח (רצוי להוציא את הפיוזים ולבדוק אותם היטב באור או בעזרת רציפות).
תנתק את המחבר, רסס עם ספריי מגעים (יש גם באייס נדמה לי) את הפינים שבשני צידי המחבר, אח"כ קח חתיכה קטנה של נייר לטש עדין וגלגל אותה לצורה קונית (כמו כובע של ליצן ארוך ושפיצי) ונקה את הפינים ורסס שוב.
בעזרת מברג שענים עדין, סיכה עבה, הצר מעט את הפינים שהתרחבו.
יש בעיה עם המחבר הזה שלא עומד בעומס ולכן מתחמם ונמס, ובמגעים רופפים, בעיקר המינוס (השחור) נוצר לפעמים נתק.
אם אתה יכול, שחרר את ברגי המפוח, הוצא אותו ובדוק את מצבו.
אולי גם ממסר המפוח נדפק.
הייתי אצל מזגניסט שהפך לי חצי מהאוטו וקבע חד-משמעית שלא מגיע מינוס למפוח.
בגלל חוסר הזמן שלו להיכנס לעומק הנושא הוא אמר לי לנסוע למורשה ושם יאתרו ויתקנו את זה ברגע.
האם יש לכם רעיונות איך לתקן את זה? לפני שאני נוסע למורשה להוציא חצי משכורת על כבל מסכן.
תגיד לזה שהיית אצלו שלא יבלבל לך את המוח.
כדי לדעת שלא מגיע מינוס למפוח, לא צריך להפוך חצי מהאוטו.
דיברתי עם החשמלאי רכב שלי, שהוא בעל מוסך לשעבר של חשמל רכב. אמר שהוא באמצע תיקון מזגן בבית בעל הרכב, ובשעה 14.00 הוא נוסע ליציץ לתקן מזגן נוסף.
כשיגמור יצלצל אלי.
אם מתאים לך צור קשר בפרטי. לא תשלם אגורה במידה שלא נפטרה הבעיה.
אם יפתור הסכום לתשלום יהיה מצחיק.
את העבודה יבצע אצלי, כדי שאוכל לעדכן בפורום.
דוד.
הכוונה בחצי אוטו היא, שהוא בדק את הפיוזים, נגד של הבורר וכבלים מסביב למפוח עד שהגיע לבעיה.
הוא אמין, זה לא פעם ראשונה שאני אצלו.
הייתי שמח לעשות את העבודה אצל החשמלאי שלך, אך הזמן הפנוי היחידי שיש לי הוא מחר בבוקר.
מחר בבוקר זה יותר מתאים. שיבוא רענן.
לא הבנתי איך בעל מקצוע נקרא "אמין" כאשר הוא מקבל עבודה ועוזב באמצע.
חוסר זמן הוא אינו סיבה להפסיק עבודה, ולשלוח את הלקוח למורשה, ושם יאתרו ויתקנו את זה ברגע.
איך הוא יודע שיאתרו ויתקנו את זה ברגע ?.
כאשר אין זמן לא מקבלים עבודה.
אבל אם אתה עדיין חושב כך, אולי כדאי שתיכנס למורשה.
לא לשכוח בבקשה לעדכן, מה עשו במורשה. מה כבר יקחו לך במורשה על עבודה של רגע ?.
דוד.
עדכון:
העבודה של רגע ערכה 1.8 שעות עבודה אצל שמשון ביהוד.
כמו שכתבתי המינוס לא הגיע למפוח.
החשד הראשוני היה שבורר המהירויות שבק חיים, אך הסיבה לבעיה היא שנשרף כבל בצמה שנמצא עמוק בדשבורד, במקום לחפור שעות בדשבורד הוא חיבר את הכבל למקום אחר והבעיה נפתרה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.