PDA

View Full Version : רעש מהתוף האחורי


dodihob
18-06-12, 13:00
פונטו ספייס 1.2 16v ידנית שנת 2002, בעת לחיצה על הבלם בלבד במהירות נמוכה נשמע רעש מהחלק האחורי של הרכב מצד ימין (כנראה מהתוף) סגנון הרעש סיבובי כזה בהתאם למהירות הרכב עד עצירה. יש לציין שבעת גלישה על ניוטרל ללא הפעלת הברקס אין רעש, והוא נשמע במהירויות נמוכות בלבד בעת הפעלת הברקס (אולי רק אז אני מצליח לשמוע אותו).
למישהו יש רעיון מה זה יכול להיות? מה לבדוק?
תודה
ערן

davidmzr
18-06-12, 13:08
הסנדלים לא באים במגע עם התוף במלוא היקפם.
מתי לאחרונה עשית ברקס אחורי ?.
דוד.

dodihob
18-06-12, 13:12
עשיתי במוסך מורשה, לפני כשנה וחצי אם לא יותר. אבל הרעש לא חדש, פשוט הזנחתי אותו.
כמו כן הנסועה שלי משהו כמו 7.5K בשנה.
הבעיה פה היא החלפת סנדלים?

davidmzr
18-06-12, 13:35
צריך לפתוח ולבדוק. אם הסנדלים והדרם בסדר, לנקות אבק ולשייף אותם עם נייר זכוכית דק.
דוד.

dodihob
18-06-12, 13:44
אחלה, תודה רבה דוד!
כרגיל עזרה מקצועית ומהירה :)
אעדכן שאבדוק (כרגע עמוס במבחנים)

forum770
18-06-12, 16:39
לי יש את אותה הבעיה בדיוק, בבלימה יש רעש חריקה סיבובי כזה וזה בוודאות מהברקס האחורי, מה גם שבעמידה מוחלט שאני לוחץ על הברקס יש רעש של חריקה מהברקס האחורי.
הייתי במוסך , פתח ניקה ושייף, הסנדלים עם הרבה בשר והתוף נראה טוב, סגר עשיתי סיבוב והרעש עדיין קיים ישב על האוטו כמה שעות ניסה לגרז בין הסנדל לדופן הפנימית שלא יהיה חיכוך לא עזר.
אמרתי לו שינסה להחליף את התופים החליף לחדש סיני והרעש עדיין קיים.
התייאשתי אמרתי לו שיחזיר הכל חזרה.

הוא שם לב שיש סימן של חיכוך בין הסנדלים לבין הפאנל הפנימי של הברקס .
המוסכניק אמר שנתקל בזה בעבר וגירז וזה נעלם, אני אובד עצות.

davidmzr
18-06-12, 19:47
לא צריך להיות אובד עצות.
צריך פשוט להבין. הבעיה שלך היא בנאבה.
הנאבה נלחצת עם האום פנימה וגורמת לתוף לעמוד יותר בפנים. כך שהוא מתחכך בדפנות הסנדל או בפחית.
הדבר נובע ממסב עם חופש או בית המסב התרחב.
החלפת תופים לא תעזור.יש להחליף נבה.
דוד.

forum770
18-06-12, 20:57
תמיד אני מופתע לטובה מהתגובות המהירות והמקצועיות.
המוסכניק חבר טוב שלי, אני יקפוץ אליו ואסביר לו את מה שאמרת , אני אחזור לעדכן.
תודה

davidmzr
18-06-12, 21:54
אם אתה חוזר שוב למוסך, אז חשוב לציין שיש לבדוק גם את לחץ השמן שמגיע, למשאבות האחוריות.
ע"י הוצאת אוויר. מכונאי יכול להבחין אם הלחץ סביר.
יש מצבים של צינור סתום, או צינור גומי שחתיכה מהקוטר הפנימי שלו נתלשה , היא עדיין מחוברת ומשמשת כשסתום אל חוזר.
ברגע שלוחצים על הברקס המשאבה המרכזית מעבירה לחץ ומותחת את הקפיצים של הסנדלים. וכשעוזבים הקפיצים אמורים לחזור, ולרוקן את השמן חזרה למ. המרכזית.
יש לזכור שהלחץ שמפעילים ברגל על הרגלית, הוא חזק יותר מהקפיצים. לכן אם יש בעיה/סתימה בצינור, השמן לא יחזור או יחזור לאט יותר, והסנדלים יהיו צמודים לדרם.
המצב שתיארתי יכול לגרום גם לחריקות.
דוד.

yair068
18-06-12, 22:14
אחד הדברים שאני בודק אם יש נזילות מהמשאבה וזה בד"כ הבעיה
אפשר להתכופף ולראות אם יש סימנים של שמן על הגלגל
הקיצר צריך לפתוח ולראות אם זה נאבה או סנדלים

forum770
18-06-12, 23:24
אני הבנתי מה שהסברת אבל אני מזכיר שהחריקות הן רק שאני לוחץ על הברקס ושאני עוזב אז אין רעש בכלל .
יאיר- אני זוכר בוודאות שאין זכר לנזילה כי הייתי לידו שהוא פתח את התופים.
אגב אני לא הבנתי מה זה נאבה, מישהו יכול להסביר לי או לתת איזה תמונה אני אודה לו!

davidmzr
19-06-12, 10:10
במקרה אתמול טיפלתי באותה בעיה.
ראה כמה ליכלוך הצטבר בתוף. הרכב עבר תיקון ברקס כללי לפני שישה חודשים.
דוד.

forum770
19-06-12, 15:37
בעצם הנאבה זו הפלטה עם החורים של הברגים.
תודה

davidmzr
19-06-12, 16:34
נכון.
דוד.

forum770
10-10-12, 01:34
הנאבות נבדקו בשתי הצדדים, לא קיים חופש.
יש רעיון אחר? הרעש בבלימה מחרפן אותי ואני לא יודע מה לעשות!
מה שמוזר שגם בעמידה בלחיצה על הבלם יש רעש של חריקה כאילו מעיכה מהבלמים האחוריים.

v_sharon2
10-10-12, 18:36
אצלי אותה בעיה בדיוק!!!
היו לי רעשים בזמן בלימה ,וגם שלחצתי על דוושת הבלם שהייתי בעצירה מוחלטת היה רעש של חריקה/מתיחה.
פתחתי את הדראמים האחוריים גירזתי מחדש את המייסבים שייפתי קצת בבד שמיר את הרפידות ובזה הסתיימו החריקות/מתיחות/רעשים וכו'.

forum770
10-10-12, 18:40
פערקנו את הדראמים, ניקינו בספריי מיוחד, שייפנו את פינות הסנדלים ואת הדראם, גירזנו בין הסנדל לפחית הפנימית שלא יהיה חיכוך - שום דבר לא עזר.
החלפתי סנדלים ודראמים - סט חדש מהקרטון - הרעש ישנו.! דוד היקר העלה לתשומת ליבי את נושא הנבה שלא הכרתי - אין חופש בנבה.

עכשיו אני באמת אובד עצות!

v_sharon2
10-10-12, 18:43
נסה לגרז את המייסבים היטב ,לפני שאתה סוגר תסתכל על המייסב שיושב בתוך הדראם/נאבה עם הוא שלם ולא חסר לו כדוריות פלדה.
עדיין הייתי הולך לכיוון נאבות חדשות כמו שאמרו פה .

forum770
10-10-12, 19:39
כנראה שזה מה שאני יעשה, אגב מה סדר גודל עלות של הנבות? אני מדבר על עלות החלק.
אם זה לא יפתור הבעיה, השלב הבא כנראה יהיה למכור את האוטו

mechtech
12-10-12, 05:04
האם החלפת סנדלים מקוריים?
אם לא, לדעתי כדאי לנסות.

davidmzr
12-10-12, 08:15
אין קשר לסנדלים מקוריים.
גם אם תימסור את שלך להדבקה וחריטה התוף, לא אמור להיות רעש.
דוד.