PDA

View Full Version : יוניט שעון לחץ שמן


אלעד ס
28-05-12, 19:00
שלום חברים!
בהנחה שלמכס ולמשרד התחבורה לא יתחשק למרר לי את החיים, תוך כשבועיים-שלושה אקבל לידיי סט שעונים של גירסת אבארט לאוטוביאנקי A112.
כפי שאתם יכולים לראות, אחד השעונים הוא מד לחץ שמן. כדי שהוא יפעל כראוי, יש לחברו ליוניט תואם.
היות ואין לי מושג מהו אותו יוניט או היכן ניתן להשיגו, אודה לכל מי שיוכל לתת מידע כלשהו בנושא.
מבירור קצר שעשיתי עולה שמדובר בחלק ככה"נ זהה לזה שמותקן בפיאט 127 אבארט, אז הנה קצה החוט שלכם.

זכו למצוות.

רפי לין
28-05-12, 20:11
אלעד, שכחת שיש לך את סיגל כאן: www.musach.co.il/details.asp?id=601
אני הייתי מרכיב מתאם להברגה במנוע שאליו יוברגו גם יוניט הנורת בקרה וגם יוניט השעון וכך יפעלו גם השעון וגם הנורה וגם את האפשרות הזאת בדוק עם סיגל.
בהצלחה ובברכה - רפי לין

אלעד ס
28-05-12, 20:27
שוחחתי כבר עם המכונאי שלי שבגדול הציע את הפתרון שכתבת: להרכיב מפצל שעליו יותקנו גם היוניט של הנורה וגם זה של השעון. זאת לא הבעיה.
הבעיה היא לדעת מהו היוניט שמוציא ערכים שמתאימים לשעון והיכן ניתן להשיגו. אגב, חוץ מ-127, יש מצב שהוא היה גם באיטלקיות נוספות, כגון אלפא רומיאו ג'וליה או אלפתא?

רפי לין
29-05-12, 02:32
כמדומני שהיה שעון לחץ שמן מקורי בפיאט 124 קופה או בפיאט 124 ספיידר.
היוניט לחץ שמן היה שמן יותר מיוניט הנורה.
בברכה - רפי לין

סיגל
29-05-12, 09:30
שוחחתי כבר עם המכונאי שלי שבגדול הציע את הפתרון שכתבת: להרכיב מפצל שעליו יותקנו גם היוניט של הנורה וגם זה של השעון. זאת לא הבעיה.
הבעיה היא לדעת מהו היוניט שמוציא ערכים שמתאימים לשעון והיכן ניתן להשיגו. אגב, חוץ מ-127, יש מצב שהוא היה גם באיטלקיות נוספות, כגון אלפא רומיאו ג'וליה או אלפתא?


אכן כן.
סיגל

אלעד ס
29-05-12, 10:04
היי סיגל, תודה על תגובתך. האם את יודעת היכן ניתן להשיג יוניט כזה?

אלעד ס
11-06-12, 22:36
מי אמר עדכון ולא קיבל? :)
בראש שלי כבר התכוננתי לטרטורים באדיבות מכס ישראל ומשרד התחבורה, אלא שהפעם נכונה לי הפתעה נעימה, וכך המשלוח הוצא הבוקר מסניף הדואר הקרוב לביתי מבלי שנדרשתי לשלם דבר מה או להמציא אישור כלשהו. החלק הגיע אלי חי, נושם ושלם.
בינתיים, סיגל כבר הודיעה לי שהיא הצליחה להשיג לי את היוניט, מה שאומר שבקרוב אעבור אצלה כדי שהיא תבדוק לי את כל היחידה טרם התקנתה וכמובן כדי לרכוש ממנה את היוניט.
מבטיח להעלות לכאן תמונה לאחר שהכל יותקן ברכב.

תודה לכולם.

רפי לין
12-06-12, 03:28
סיגל: www.youtube.com/watch?v=ntJai2rCgto
בברכה - רפי לין

אלעד ס
18-06-12, 23:29
למען הדורות הבאים אני מעלה צילומים של החיישן.
כפי שניתן לראות, בחלקו האחורי יש מקום לשני חיבורים: הימני (S) מיועד לשעון והשמאלי (WL/G) עבור הנורה.
תודה לסיגל שהשיגה לי את החיישן וגם בדקה את השעונים טרם ההתקנה.
חוזר על הבטחתי לפרסם כאן תמונה של כל העסק לאחר שיותקן ברכב.

אלעד ס
29-06-12, 23:46
אז כמובן שפטור ללא כלום לא יכול להיות :x
הגעתי היום למוסך לביצוע ההתקנה. אם לא די בכך שאני צריך להשיג מחברים שיתחברו ליוניט, עכשיו מסתבר שאני גם צריך להשיג צמה שיכולה להחבר לשעונים.
אחרי שכבר הוצאתי את השעונים מהפצפצים שמגנים עליהם מכל משמר, החזרתי אותם עד להשגת הפריטים החסרים, אבל לא לפני שצילמתי את החלק שאליו הצמה אמורה להתחבר.
יש לי עוד רכב כזה לחלקים, אני אבדוק אם במקרה יש לו צמה כזאת. אם לא אז אני בבעיה.
החזיקו לי אצבעות!!

רפי לין
30-06-12, 00:04
במקרה הגרוע ביותר, תיגש עם המכונית אל סיגל (http://www.avo-spd.co.il)ושם ילחימו חוטים אל המגעים בשעונים וייצרו צמה עם מחבר בקצה השני של החוטים.
יתכן גם שאצל סיגל ימצא איזה מחבר מתאים.
בהצלחה ובברכה - רפי לין

אלעד ס
30-06-12, 19:43
שרשרת הנאחס ממשיכה :-|
כמצוותו של המכונאי שלי, מר"ן פליקס שליט"א, הלכתי אל האוטוביאנקי שיש לי לחלקים ותרתי אחר מחבר מתאים לשלישיית השעונים. את לוח השעונים הוצאתי כבר לפני מספר חודשים במטרה להתקינו אצלי, ככה שלא הייתי צריך לעבוד קשה מידי עד שמצאתי את המחבר המתאים.
לא היה לי לב לחתוך את הצמה, אז שינסתי מותניים והתחלתי להוציאה בשלמותה. הפירוק שלה בתא המנוע היה קל יחסית. נכון, אומנם עבדתי קרוב לשעתיים בשמש הקופחת ונטפתי זיעה כאילו אני בסאונה, אבל הצלחתי להוציא את הצמה בשלמותה.
דה עקא, הצמה ממשיכה לה גם אל החלק האחורי של הרכב, לכיוון הפנסים ומיכל הדלק. כשראיתי שהעניינים מסתבכים, התקשרתי למר"ן ולאחר שקיבלתי את אישורו חתכתי מהצמה את החלק הרלבנטי.
שמח וטוב לב חזרתי הביתה, הוצאתי את השעונים מאריזת הפצפצים וחיברתי אליהם את המחבר, כלומר: ניסיתי לחבר. המחבר שהבאתי אומנם דומה מאוד למה שאני זקוק, אבל חסרה לו עוד שן. כל העבודה היתה לשווא :-x
הנחמה היחידה שלי היא שחוץ מאותו מחבר לפחות הבאתי איתי מהרכב עוד כמה חלקי פלסטיק תקינים שאותם אתקין במקום חלקים זהים שאצלי הם שבורים. אפילו מצאתי מתג אורות נוסף שנראה תקין.

סיגל, אם את קוראת את זה אז התכונני לקבל ממני מחר שיחה :]

סיגל
01-07-12, 09:55
היי אלעד
תגיע עם השעונים, אשתדל למצוא לך תקע מתאים.
סיגל

אלעד ס
01-07-12, 10:20
אחלה, נהיה בקשר בהמשך השבוע.

אלעד ס
28-07-12, 14:23
המשך הסיפור:
אתמול ביקרתי אצל כבוד המר"ן פליקס שליט"א.
פליקס התחיל לעבוד במרץ, הכין צמת חוטים שתחבר בין הצמה שסיגל בנתה לבין תא המנוע, פירק את תיבת הנתיכים כדי למצוא פלוס, חיבר את חיישן החום והכל נראה מבטיח מאוד.
אלא שאז מרפי לא התאפק והחליט לקפוץ לומר שלום: התברר שההברגה של חיישן לחץ השמן אינה תואמת את ההברגה בבלוק המנוע. כך יוצא שמתוך שלושה שעונים, כרגע פעילים רק שניים: טמפ' שמן וטעינה. עד שאמצא חיישן לחץ מתאים, אמשיך לקבל התראה על לחץ שמן נמוך רק באמצעות נורת האזהרה.

תמונות:

המר"ן מכין את הצמה

http://i1128.photobucket.com/albums/m484/EladSi/20120727_104042.jpg

חייב לצאת, אעלה תמונות נוספות מאוחר יותר.

רפי לין
28-07-12, 16:58
בדוק עם האדמו"ר פליקס, שליט"א, אולי ניתן לקנות/לחרוט מתאם שיוברג אל גוף המנוע ואליו יוברג היוניט שישי לך.
לחילופין התייעץ (אפילו בשח רחוק) גם עם הרבנית הצדקת, סיגל ואולי באמתחתה יש פתרון.
ובבנין בית המקדש ננוחם - רפי לין

אלעד ס
28-07-12, 17:05
ממשיכים:
השעונים עם הצמה שסיגל בנתה ופירוט החוטים

http://i1128.photobucket.com/albums/m484/EladSi/20120727_104313.jpg

החיפוי הישן בחוץ, רגע לפני שהשעונים תופסים את מקומו

http://i1128.photobucket.com/albums/m484/EladSi/20120727_111019.jpg

היוניט הישן (הקטן) לצד החדש שהתגלה כלא מתאים

http://i1128.photobucket.com/albums/m484/EladSi/20120727_112114.jpg

השעונים מותקנים. כפי שניתן לראות, מד לחץ השמן כרגע אינו פעיל.

http://i1128.photobucket.com/albums/m484/EladSi/20120728_122935.jpg

אלעד ס
04-08-12, 11:28
המשך הסיפור:
ביקרתי אצל הרבנית סיגל, אשר מצאה מתאם חיש קל :)
שבתי אל לשכת המר"ן, הגשתי לו ברוב פאר והדר את החיישן והמתאם, והלה ניגש לעבודה ללא שהיות מיותרות.
החיישן הוברג למקומו תוך זמן קצר ושעת המבחן הגיעה:
סוויץ' הופעל - נורת האזהרה של לחץ השמן נדלקה והמחוג זז ל-0 :grin:
המנוע הונע - המחוג זז ל-4. הנורה... היי, מה קורה פה? :o היא אינה כבית!
אנחנו מעלים סל"ד והשעון מגיב באופן צפוי. הנורה עודנה דולקת. המר"ן מחייג בדחיפות לרבנית לקיום התייעצות. בסוף מגיעים להסכמה שכנראה יש תקלה בחיישן.
בלית ברירה החיישן (שוב) מפנה את מקומו לחיישן הישן, ושוב אני נותרתי כשחצי תאוותי בידי :(
אני חושב שאני אסתלק לי מהעולם הזה לפני שאזכה לראות את השעונים האלה מתפקדים כמו שצריך.

צפו לעדכונים.