התחבר

View Full Version : ביצוע שיפוץ ראש מנוע לבד, פונטו ELX ידנית 2002


m.l
20-05-12, 16:46
שלום חברים יקרים.
אחרי מקרה מצער מאוד שבו התפוצץ הצינור מים עליון של הרדיאטור ללא שום התראה מוקדמת, ובמצב שבו השעון חום היקר היה על האמצע ולא זז מילימטר למרות שהצינור היה קרוע לגמרי (כן כן, תאמינו או לא)

בקיצור נמרץ ולעניין, "הלך" מנוע/ראש מנוע, ואין מה לבכות יותר כי זה אבוד.
הרכב היה במוסך, המנוע מניע ומגיב לגז אבל רועד חזק ולא עובד עגול.

כרגע הרכב "מושבת", כלומר לא מתקן אותו כרגע משיקולי עלות מול השווי של הרכב.
לאחר מחשבה החלטתי שאני מבצע את העסק לבד, לפחות אנסה מכיוון שגם ככה הרכב מושבת ולא תקין אין פה מה להרוס יותר ממה שהרוס כרגע.
מה שמת לא יכול למות עוד פעם.

אבהיר ואומר שידע יש לי - ביצעתי בעבר ראש מנוע על פג'ו 205 שנת 99, הרכב עבר מאז השיפוץ ראש (שעשיתי לבד בחצר) עוד 45 אלף קילומטר, נוסע כמו שד, מכיר את מי שקנה ממני את הרכב ואין לו טענות :)
וגם עזרתי לחבר בפג'ו 106.

בקיצור האם יש דברים מיוחדים שדרושים? מכיוון שזו פעם ראשונה שאני אבצע תיקון של ראש מנוע 16 שסתומים אני רוצה רק הבהרה שאולי יש דברים שאני לא סגור עליהם.

אשמח לעזרה.
תודה רבה.

davidmzr
20-05-12, 18:11
מתן בהמשך לשיחתנו מהיום, אם כמו שאמרת, שחבר של אבא שלך בעל מוסך, בדק ואמר שהמנוע הלך וצריך להחליף מנוע, אין טעם לעשות ראש. מאחר שאני מכיר את המנוע שלך, לא נראה לי שהלך המנוע וצריך להחליף אותו.
כמה ק"מ הרכב עשה ?.
בכול אופן אם תחליט לעשות לבד, אתה יודע למי לפנות בעזרה ובכלים. :)
זוכר מה אמרתי לך לפני כחצי שנה כשהחלפנו את הרדיאטור ?.
דוד.

yair068
20-05-12, 22:12
לא מסובך אם עשיתה לפיגו
רק קח בחשבון שיש 16 שסתומים שחייבים לעשות כיוון טיימינג מדויק
חוץ מזה דוד החזיר סוף סוף את ההליקופטר בחזרה

davidmzr
20-05-12, 23:21
יאיר רק היום גמרתי לייצר מכשיר "לוחץ כוסיות" (לא לוחץ קפיצים) להוצאת השימסים ולכיוון שסתומים.
אין יותר צורך לפתוח ולסגור טיימינג וקאמשאפט מס' פעמים. התעקשתי על זה יומיים.
הבעיה היתה בככוסיות 1-4-5-8, משום שהם צמודות לקירות. עם מברג לא ניתן לחלץ מהם את השימסים.
אל תשאל כמה עבודה היתה, נחוץ היה דיוק של 0.5 מ"מ.
החנות "חגי" אמר לי שלא ניתן למצוא את זה.
מחר אעלה תמונה של המכשיר בפעולה.
דוד.

m.l
20-05-12, 23:27
דוד היקר :)
אז ככה, המנוע עשה 164 אלף קילומטר, הרכב מניע ואפילו נוסע, אבל מקרטע.

לדעתי האישית זה הראש מנוע ולא המנוע לחלוטין מכיוון שאני גם מזהה את הנזילות שמן בחיבור של הראש. (מוכר לי מהפג'ו 205)

בהנחה שאני באמת אחליט לעשות את זה אני בטוח אדע למי לפנות לעזרה :D

יש לכם הערכה כללית של עלות החלקים?

davidmzr
20-05-12, 23:38
קח בחשבון שצריך לטפל גם בשעון החום. בגללו הלך הראש.
יאיר, מתן בחור מוכשר, גם אם לא עשה לפיגו' הוא יצליח.
דוד.

yair068
21-05-12, 00:18
אז יאללה לעבודה
אם החלפתה פעם ראש מנוע אז אין בעיה
אני הייתי לוקח יותר עמוק יותר עבודה ומוריד את המנוע ללא גיר
שולח לשיפוץ את ראש המנוע יותר מילוי מאשר השחזה
בודק את הצילינדרים במיקרומטר יעודי
אם חריטה אז החלפת בוכנות רינגים בטוח
עלויות קומפלט בסביבות 2500 ש"ח לכל המנוע יהיה שווה

yair068
21-05-12, 00:18
דוד מחכה לתצלום

davidmzr
21-05-12, 15:41
הכעסת אותי כשאמרתי לך שאת השימס מעיפים החוצה עם לחץ אוויר, אמרת לא. :)
שים לב בתמונה, איך שלפתי אותו בקלות מהכוסית ע"י לחץ אוויר.
דוד.

yair068
21-05-12, 15:50
המכשיר יושב על ברגי הראש לא ברור לי צלם כשהמכשיר בחוץ
הקיצר סחטיין עליך

davidmzr
21-05-12, 16:05
המכשיר לא יושב על ברגי הראש, הרעיון הוא שלא צריך לפרק כלום מלבד מכסה שסתומים.
דוד.

yair068
21-05-12, 16:51
אפשר תצלום של המכשיר על שולחן הניתוחים שלך

m.l
24-05-12, 15:37
מישהו אולי יודע במקרה איזו בוקסה צריך כדי לפתוח את הברגי ראש של הפונטו?
(מזכיר - ספייס, 2002, מנוע 16V, 1250)

כמו כן האם אפשר בכלל להתחיל את העבודה בלי כלי עבודה בלחץ אוויר?
את הראשי מנוע בפג'ו עשיתי ידני, חיזקתי גם ידני.

yair068
25-05-12, 00:26
לא צריך לחץ אויר
סגירה באצבע אחת +פעמיים 90 מעלות
בוקסה 13 לברגי ראש

m.l
27-05-12, 19:01
תודה על העזרה,
העבודה עוד לא התחילה, היו התלבטויות אם להחליף רכב או לא, הוחלט לנסות לתקן, אם לא יילך מקסימום הלכו 1000-1500 ש"ח על החלקים ולא הוצאתי איזה 20 אלף על רכב אחר.

בכול מקרה, משהו שקראתי, יודע ואמרו לי, הנושא הינו אטם כפול,
מזיכרוני אני זוכר שאם עושים ראש יחס הדחיסה עולה וזה לא טוב (שחכתי למה, משהו עם שמן)
עכשיו - האם לקחת 2 אטמים להשים אחד על השני ולהרכיב?
או שיש משהו אחר?

מישהו יודע מה עלות ראש מנוע 16V אצל חרט?

yair068
27-05-12, 21:40
כשמשחיזים יתר על המידה את ראש המנוע הראש פסול אז יש 2 אפשרויות אחת מילוי לראש והשניה שמים אטם ראש כפול כשבניהים שמים סיליקון בזהירות כדי שלא יהיו בריחת קומפרסיה
עלות שיפוץ ראש 16 שסתומים כמעט כפול מראש רגיל ותלוי מה עושים בסביבות 1500 ש"ח ומעלה

m.l
27-05-12, 21:51
1500 ש"ח רק הראש?!

בזמנו ראש מנוע של פגו 205 עלה 700 ש"ח בערך.

אני אשים אטם כפול בכול מקרה.

yair068
28-05-12, 01:23
אם יש לך 16 שסתומים העבודה כפולה בהחלפת גומיות השסתומים
אם רק ישור ראש יעלה 200 ש"ח
החלפת גומיות 500 ש"ח
המחירים הערכה שלי

davidmzr
28-05-12, 09:23
ומה עם בדיקת לחץ, השחזת שסתומים ותושבות, שלייף ?.
דוד.

yair068
28-05-12, 10:36
רשמתי טיפול לראש כזה יעלה 1500 ש"ח לטיפול מלא
אם הראש סביר שיעשה השחזה וגומיות

davidmzr
04-06-12, 20:12
אוהב אותך מתן, שסוף סוף שמעת לעצה שלי. אומנם מעט באיחור אבל לא נורא.
אל תפחד קנה את הרכב שאמרת לי. תתעלם מהמזגן שלא עובד. אני כאן. :)
ממתין לשמוע שהוא כבר שלך.
חברים, עוד ספייס ירדה מהפורום.
דוד.

yair068
04-06-12, 22:17
אוהב אותך מתן, שסוף סוף שמעת לעצה שלי. אומנם מעט באיחור אבל לא נורא.
אל תפחד קנה את הרכב שאמרת לי. תתעלם מהמזגן שלא עובד. אני כאן. :)
ממתין לשמוע שהוא כבר שלך.
חברים, עוד ספייס ירדה מהפורום.
דוד.

לא מובן הסבר נמק

davidmzr
05-06-12, 20:26
לא עניתי מהר משום שחיכתי לאישור של מתן.
הבחור מכר את הספייס עם הראש התקול וקנה מאזדה 2003.
היום מתן צילצל אלי ואמר שלקח את המאזדה לבדיקה במכון, יצא עשר, חוץ מהמזגן.
הבחור שקנה את הספייס שיפץ ראש ועכשיו המנוע מעשן.
לכן יש לדעת שלא תמיד שיפוץ ראש פותר את הבעיה. צריץ לבדוק גם את החלק התחתון של המנוע.
לא הבנתי בדיוק אם הוא בא בטענות למתן, או שרק אמר לו.
בכול אופן קנה את הספייס בזול, וידע שיש בעיה עם המנוע.
לא יאומן איך בחור שיש לו ספייס משבח אותה, ורק כשהוא עובר למאזדה, הוא מתחיל להבין שזה עולם אחר. (מתן לא לכעוס). :)
בכול אופן אתה יכול להמשיך בפורום, ולכתוב גם על המאזדה. וגם להמליץ לקונה להירשם לפורום.
דוד.

m.l
06-06-12, 00:48
דוד יקירי, האחרון בעולם שאפשר לכעוס עליו, מי עוד יתן לי בוקסה 10 ארוכה בערב גשום ללא התראה מוקדמת? :)

אז ככה:
החלטתי לא לתקן על פי עצתו של דוד, הרכב נמכר איך שהוא כשהקונה חתם על זכרון דברים שהוא מיודע שהרכב במצב לא תקין ולא בר נסיעה.
הקונה לא בא אליי בטענות אלה רק התקשר ליידע אותי, הרכב נמכר ברוח טובה ולכן עשה זאת.

וכן, ערקתי ליפניות - לאחר פג'ו ופיאט אני חושב שמגיע לי קצת שקט.

לקחתי לבדיקה מאזדה 323 2003 עם קילומטראג' מגוכח של 120 אלף.
המכון בדיקה היה לפי בחירה שלי, אומתו הטיפולים במוסך מורשה, טיימינג וכול המסביב.

מחר בעז"ה העברת בעלות.
יצאו ריג'קטים של - צמיגים מעט יבשים (בלאי תקין וקוצץ ממחיר הרכב), תושבות מנוע - רכב מעט רועד, לא קריטי לחלוטין, אולי לפני הטסט אבצע את התיקון.
דליפת גז קטנטנה מהמזגן - המוכר הישר אמר זאת מיידית, לדבריו ממלא פעם בשנה בתחילת הקיץ, לפי הניסיון שלי עם החומרים המופלאים שיש לדוד מתחת לידיים, הדבר הזה בר תיקון בקלילות :D

davidmzr
06-06-12, 18:16
תודה על הה"פ ומזל טוב.
אל תתחיל להשתגע כמו על הספייס. אם המזגן מקרר בינתיים לא אגע בו.
מה שצריך לעשות זה, לבדוק יציאת אוויר קר. אם מוציא עד 5-6 מעלות לא לנגוע.
ביחס לתושבת בוא ונבדוק יחד, ואם צריך נחליף.
לא בטוח שהרעידות בהפעלת מזגן, נובעות מתושבת מנוע. יש מצב שהבעיה ממנוע צעדים.
תפקידו לבקר כמות האוויר בסל"ד סרק . ולהרים טורים כאשר מפעילים מזגן.
בינתיים כמו שאמרתי סע שבוע ותכיר את האוטו. אני יודע מה תגיד לאחר מכן. :)
דוד.