PDA

View Full Version : חשש לבעיה בראש מנוע, פונטו ספייס 2003


spice2003
13-05-12, 10:09
אהלן

בעקבות העלמות המים ללא סיבה מהרכב שלי, החלטתי ללכת לכיוון הראש מנוע.
ניקיתי את הפקק של המילוי שמן, ויצאתי לנסיעה לעבודה, נסיעה של 40 דקות עם הגעה לסל"ד גבוה, באיזור ה4000.
צילמתי את הפקק ואת המיכל מילוי, ויש תוצאות מדאיגות, אנא עזרו לי לגלות האם זה סימן "הטחינה" המפורסם :( :(
העיגול שמקיף את ראש הפקק בצבע בז' מעורר את חדשי, מה גם שנגעתי בו והוא היה מאוד מימי.
הבדיקה והתמונה נעשו 5 דקות לאחר סיום הנסיעה.

יש לציין ששמו לי שמן חדש ביום שישי האחרון, של Liqui moly.

yair068
13-05-12, 10:27
בדוק כשהמנוע פועל
הוצא את ,מדיד השמן,הוצא את הנשם,פתח פקק רדיאטור ומלא מים , ובדוק בריחת קומפרסיה
בסביבות 100K ק"מ הולך אטם ראש
טחינה מראה עירבוב שמן עם מים כך שאטם ראש +גומיות שסתומים גמורים
מי יעשה את הטיפול

spice2003
13-05-12, 10:31
סליחה לא הבנתי, אז זה כן סימן הטחינה?
ומזה בדיקת קומפרסיה, לפתוח את הפקק של הרדיאטור, ושל מילוי השמן ואז למלא מים ברדאיטור ומה אני אמור לבדוק?

yair068
13-05-12, 11:24
טחינה סימן למיפגש מים שמן
קרא קצת בשירשור המצורף תבין יותר
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=14799

spice2003
13-05-12, 11:36
תודה רבה, עברתי על כל השרשורים שקשורים לנושא, ולמדתי הרבה, רק שאני לא יודע אם מה שיש לי זה סימן הטחינה או שזה סתם צבע מוזר של השמן..כי אין לי קצף או משהו זה סתם טיפה בז' מסביב לפקק.

mechtech
13-05-12, 17:27
תודה רבה, עברתי על כל השרשורים שקשורים לנושא, ולמדתי הרבה, רק שאני לא יודע אם מה שיש לי זה סימן הטחינה או שזה סתם צבע מוזר של השמן..כי אין לי קצף או משהו זה סתם טיפה בז' מסביב לפקק.


מהתמונות קשה לאבחן את הבעיה, בתמונה של פתח מילוי השמן במכסה השסתומים לא נראים סימנים של נוזל קירור, אך בתמונה של הפקק נראה כמו נוזל קירור מעורבב בשמן.
הבדיקה היותר טובה זה לנקות היטב את מדיד השמן עם סמרטוט, להכניס שוב ולבדוק. גוון השמן אמור להיות כמו דבש זהוב שקוף (שמן חדש יחסית) ועד גוון שחור (שמן שהגיע הזמן להחליפו).

בכל מקרה אתה תראה בוודאות גוון של טחינה או שמן במרקם של משחה אטומה, להבדיל משמן תקין שנראה על מדיד השמן שקוף מעט.
נ.ב. לא מחייב שיהיה קצף, השמן נראה כמשחה אטומה.

spice2003
13-05-12, 23:18
קצת הסתבכתי עם עניין. הצבעים, במדיד השמן אני רואה שמן שקוף בצבע אפור או דבש אני כבר לא יודע אני ממש מבובלבל מהכל..מאז שהאוטו אצלי הוא לא התחמם ולו פעם אחת הוא נוסע מצוין אני ממש מפחד מהראש מנוע הזה, הבנתי שזה סייפור של 2000 ש"ח זאת תהיה מכת מוות בשבילי..יש פה מישהו מאיזור עפולה , חיפה , או בכל מקום שהוא בטווח נסיעה סביר מעפולה שאני אוכל להיפגש איתו והוא יעיף לי מבט על הרכב? על מוסכים אני לא ממש סומך אני רוצה חוול דעת כדי שיהיה לי נושא שייחה איתם והם לא ייערבבו אותי.
מאז שקניתי את הרכב אני שם רק חלקים מקוריים מים מקורייםן שמן איכותי אבת כניראה הראש מנוע הזה היה דפוק עוד לפני שקניתי את הרכב..הדברים האלו קורים בזמנים הכי לא מתאימים..בטוח יש פה כמה שמבינים אותי זה מתסכל! תודה לכולם

stio
13-05-12, 23:40
קודם כל מהתמונות שלך אני לא רואה משהו חריג, אבל אלו רק תמונות... חוץ מזה כמה ק"מ עבר הרכב?

א' כל: השמן שלך חדש, הוא אמור להיות בצבע הזה. לאחר כמה אלפי ק"מ השמן ייהפך להיות שחור, כי הוא מנקה את כל הלכלוך במנוע ועל הדרך מתלכלך. שמן מנוע שלא נהייה שחור לאחר כמה אלפי ק"מ הוא שמן גרוע, מכיוון שלא עושה את עבודתו כנדרש.

ב', בדוק את הדברים הבאים:

1. סע כמה עשרות ק"מ, כשמד חום המנוע על החצי שים על ניוטרל, הרם בלם יד ולחץ על הגז - תעלה לסביבות 3.5 סל"ד. האם יוצא עשן לבן מהאגזוז? אם כן, סימן לא טוב. שים לב לא לעשות את הבדיקה שהמנוע קר, כי אז יוצאים אדים לבנים וזאת לא חוכמה - אצלנו עדיין קר בבוקר (סביבות 13 מעלות).

2. פתח את מכסה מילוי המים לרדיאטור (כשהמנוע קר!) - האם נוזל הקירור נקי וצלול, או מלוכלך בכל מיני גושים מוזרים?

3. הוצא שוב את מד שמן המנוע. האם אתה רואה בועות על מדיד השמן? תנגב, תחזיר ותוציא שוב ליתר ביטחון. אל תלך למוסכים ותגיד להם "ראש מנוע", אל תחפש תקלות שאולי אין...

spice2003
13-05-12, 23:51
אוקיי ממש תודה, אני אבצע שוב את הבדיקות למרות שחוץ מהבדיקה לעשן מהאגזוז ביצעתי את כל הבדיקות היום, אין לי בועות על מדיד השמן, והמים נראים כחולים/ירוקים(פאראפלו) כאלה בלי שום סימני מיוחדים אבל אני אבדוק זאת שוב אני אוציא כמה כפיות מים מהמיכל ואבדוק אותן לעומק.

תודה רבה אני אעדכן מחר, המון תודה לכם!

mechtech
14-05-12, 07:33
גוון שמן מעורבב עם נוזל קירור נראה כמו יוגורט וניל או טחינה.
תסתכל בתמונה על מדיד השמן הימני, זה פחות או יותר הגוון.

6679

spice2003
14-05-12, 20:02
קודם כל מהתמונות שלך אני לא רואה משהו חריג, אבל אלו רק תמונות... חוץ מזה כמה ק"מ עבר הרכב?

א' כל: השמן שלך חדש, הוא אמור להיות בצבע הזה. לאחר כמה אלפי ק"מ השמן ייהפך להיות שחור, כי הוא מנקה את כל הלכלוך במנוע ועל הדרך מתלכלך. שמן מנוע שלא נהייה שחור לאחר כמה אלפי ק"מ הוא שמן גרוע, מכיוון שלא עושה את עבודתו כנדרש.

ב', בדוק את הדברים הבאים:

1. סע כמה עשרות ק"מ, כשמד חום המנוע על החצי שים על ניוטרל, הרם בלם יד ולחץ על הגז - תעלה לסביבות 3.5 סל"ד. האם יוצא עשן לבן מהאגזוז? אם כן, סימן לא טוב. שים לב לא לעשות את הבדיקה שהמנוע קר, כי אז יוצאים אדים לבנים וזאת לא חוכמה - אצלנו עדיין קר בבוקר (סביבות 13 מעלות).

2. פתח את מכסה מילוי המים לרדיאטור (כשהמנוע קר!) - האם נוזל הקירור נקי וצלול, או מלוכלך בכל מיני גושים מוזרים?

3. הוצא שוב את מד שמן המנוע. האם אתה רואה בועות על מדיד השמן? תנגב, תחזיר ותוציא שוב ליתר ביטחון. אל תלך למוסכים ותגיד להם "ראש מנוע", אל תחפש תקלות שאולי אין...



הי

עשיתי היום את הבדיקה של העשן מהאגזוז, נסעתי נסיעה של חצי שעה, כשהגעתי ליעד שמתי את הרכב בהילוך סרק, שמתי מצלמה ליד האגזוז ולחצתי גז עד לסל"ד של 3500\4000, ולא יצא שום עשן לבן מהאגזוז, ניראה ממש נקי.
כל הבדיקות העצמאיות שלי כביכול תקינות חוץ מהצבע של השמן כי אני לא מצליח להבין אם הוא תקין או לא..בכל מקרה הנזילה שלי איטית, משהו כמו 3 ס"מ בשבועיים, אם זה ראש מנוע זאת אמורה להיות כמות גדולה יותר? והאם בדיקת לחץ יכולה לגרום נזק, לרדיאטור, לראש מנוע במידה והוא לפני פגיעה או משהו כזה? אני לא בדיוק מבין אז אני מנסה כל מני שאלות

spice2003
18-05-12, 12:39
היום בדקתי את חום המנוע בעזרת התוכנה והכבל התחברות למחשב רכב בנוסף השארתי את הפקק של הרדיאטור פתוח והנעתי את הרכב למשך רבע שעה בערך עד שהמנוע הגיע לחום של 90 מעלות, המים רתחו אבל לא בעבעו בכלל.

בנוסף, מהי טמפרטורה תקינה של המנוע? נסעתי ברכב נסיעה של חמש דקות לאחר שהוא היה מונע רבע שעה והמנוע הגיע לטמפרטורה של בין 87-95 מעלות, והוונטה נדלקה לאחר שהרכב היה מונע רבע+ הנסיעה של חמש דקות ואחרי זה החנתי את הרכב ורק אז הונטה דלקה, האם זה תקין?

שאלה נוספת, האם זה תקין שבבוקר כשאני מניע את הרכב אז ההנעה לוקחת מעט יותר זמן?
תודה רבה לכם..

stio
18-05-12, 15:18
לגבי בדיקת העשן זה רק מראה שהראש מנוע תקין. הסיכוי שיש לך בעיה בראש מנוע שואף לאפס מוחלט.
חום מנוע תקין הוא סביבות 90°, כאשר בנסיעה בין עירונית כשהטמפ' החיצונית נמוכה החום יכול לרדת מעט לאזור ה- 80° פחות או יותר (בעיקר בחורף).

התנעה ארוכה בבוקר אינה תקינה, אבל זה לא כזה נורא, אני לא הייתי מתעסק בעיניין ההצתה בשלב הזה, אלא אם לוקח לך כמה פעמים להניע. אם לוקח פעם אחת אבל הסטארטר מסובב את המנוע קצת יותר לפני ההצתה זה ממש לא נורא.

לגבי בעיית איבוד נוזל הקירור: תתחיל בחיבור משאבת לחץ לרדיאטור. זה יכול להיות פקק לרדיאטור דולף, משאבת מים, צינורות מים פגומים או בחיבור אליהם ועוד.

spice2003
18-05-12, 17:29
לגבי בדיקת העשן זה רק מראה שהראש מנוע תקין. הסיכוי שיש לך בעיה בראש מנוע שואף לאפס מוחלט.
חום מנוע תקין הוא סביבות 90°, כאשר בנסיעה בין עירונית כשהטמפ' החיצונית נמוכה החום יכול לרדת מעט לאזור ה- 80° פחות או יותר (בעיקר בחורף).

התנעה ארוכה בבוקר אינה תקינה, אבל זה לא כזה נורא, אני לא הייתי מתעסק בעיניין ההצתה בשלב הזה, אלא אם לוקח לך כמה פעמים להניע. אם לוקח פעם אחת אבל הסטארטר מסובב את המנוע קצת יותר לפני ההצתה זה ממש לא נורא.

לגבי בעיית איבוד נוזל הקירור: תתחיל בחיבור משאבת לחץ לרדיאטור. זה יכול להיות פקק לרדיאטור דולף, משאבת מים, צינורות מים פגומים או בחיבור אליהם ועוד.

תודה רבה על התשובה.
תמיד לוקח לי פעם אחת להניע את הרכב, רק בבוקר זה משהו כמו 2-3 שניות לעומת אחרי חניה של שעה ושוב הנעה שאז לוקח לי שניה להניע.
בשבוע הבא אני אעשה את בדיקת הלחץ ואעדכן..

תודה!

spice2003
25-05-12, 16:47
היום עשיתי בדיקת לחץ, המסוכניק שם את הלחץ על 18 ולא הייתה שום פריקת לחץ ולא ניראת נזילה משום מקום, הוא אמר להחליף את הפקק של הרדאיטור, קניתי פקק לרדיאטור מאיזה חנות חלפים שטוענים שזה פקק מקורי(למרות שהוא עלה 20 ש"ח במוסך של פיאט דרשו 50 ש"ח), קניתי את הפקק של העשרים כי המוכר טען שהוא מקורי וסמכתי עליו. לפני מספר דקות הלכתי לחזק את הפקק וסובבתי בכוח כניראה חזק מדי והפקק סיים את ההברגה והמשיך להסתובב(זאת אומרת שהפקק מגיע לנקודת כוח ואז אם מפעילים עוד יותר כוח אז אפשר לסובב ולסובב ללא הפסקה).
כרגע הפקק נמצא בנקודת כוח הכי חזקה שיכלתי להגיע בלי שהוא יסתובב במקום, האם לדעתכם הרסתי את ההברגה של הרדיאטור עצמו או שהפקק שהביאו לי הוא לא תקין? חשבתי ללפף סביב ההברגה של הרדיאטור את הכמו דבק איזולירבנד לבן כזה שאינסטלטורים משתמשים בו לצינורות(זה ניראה כמו דבק אבל הוא לא דביק הוא אלסטי כזה), מה דעתכם?

דרך אגב על הפקק של הרדיאטור רשום 1.20, ועל הפקק שקניתי רשום 1.0, מה זה אומר?