PDA

View Full Version : בעית האצה בלתי מכוונת בהילוך ראשון


eyal_rabinovich1
07-05-12, 14:09
ברשותי רכב חדש "פנדה" ידנית שנת 2011,
כאשר אני מתחיל לנסוע בהילוך ראשון יש מעיין קפיצת טורים בין 10000 סל"ד ל - 15000 סל"ד,
ואח"כ הטורים נירגעים, מצב זה יכול ליהיות מסוכן כי כאשר אני נוסע באיטיות בהילוך ראשון כדי לצאת מאיזו חניה לדוגמה והקלאצ' משולב עד הסוף (לא לוחץ על הקלאצ') הטורים עולים פתאומית וגם מאיצים את הרכב,
ניגשתי למוסך והמכונאי נסע על הרכב אך התופעה הזאת לא הופיעה ולכן המכונאי לא זיהה כל בעיה.
התופעה רק בהילוך ראשון ומורגשת טוב יותר כאשר אני לא מעוניין להאיץ עם הרכב אלה לנסוע באיטיות בהילוך ראשון עד ליציאה מחניון למשל...
איך אפשר לעשות בדיקה יותר יסודית???

yair068
07-05-12, 16:05
כנראה שזה קורה בבוקר כשהצוק האוטומטי פתוח יותר ומספק יותר אויר למנוע
בסרק המנוע צריך לעבוד על 900 סל"ד

שמעון
08-05-12, 01:40
גם אצלי יש את התופעה הזו, וכפי שכתב יאיר זה קורה רק כשהמנוע קר.
הפתרון שלי הוא הרמת המצמד באיטיות וברגישות ללא לחיצה על דוושת ה"גז", באופן הזה מחשב המנוע מספק דלק באופן מבוקר רק כדי שהמנוע לא יכבה והטורים לא "קופצים".

eyal_rabinovich1
09-05-12, 11:24
זה קורה לא רק כאשר המנוע קר, זה קורה לסירוגין גם כאשר המנוע חם,
כאילו יש איזה שהוא טווח של כמה מילימטר בקצה העליון של דוושת הגז שבו הטורים של המנוע אינם מגיבים ופתאום לאחר שהדוושה עברה טווח זה הוא מקפיץ את הטורים ל - 1500 סל"ד....

davidmzr
09-05-12, 23:11
תן יותר פרטים על הרכב. בנזין, דיזל, נפח, ק"מ וכו'.
דוד.

eyal_rabinovich1
10-05-12, 09:25
פיאט פנדה רגילה...
מנוע בנזין 1250 סמ"ק
12000 ק"מ
שנת 2011

eyal_rabinovich1
03-06-12, 16:11
תן יותר פרטים על הרכב. בנזין, דיזל, נפח, ק"מ וכו'.
דוד.
דוד שלום
הגבתי לשאלתך,,,
האם יש לך רעיון מה לעשות או למי לפנות.
כי תופעה זו קוראת גם כשהמנוע אינו קר...

davidmzr
04-06-12, 17:59
הבעיה שלך נובעת משסתום קניסטר או מאחד המזרקים.
סביר יותר להניח שמשסתום הקניסטר. השסתום לא אוטם טוב או בעיה במתח המגיע אליו.
דוד.

eyal_rabinovich1
11-06-12, 10:29
הבעיה שלך נובעת משסתום קניסטר או מאחד המזרקים.
סביר יותר להניח שמשסתום הקניסטר. השסתום לא אוטם טוב או בעיה במתח המגיע אליו.
דוד.
מה תפקיד שסטום הקניסטר?

davidmzr
11-06-12, 12:03
תפקידו של הקניסטר לשחרר לחצים ממיכל הדלק, ולאסוף את אדי הדלק שמשתחררים.
בנוסף תפקידו למנוע פליטת אדי דלק מהמיכל לאטמוספירה. הוא בנוי ממיכל שבתוכו יש פחם, שסופח אליו אדי דלק. הוא מתחבר בצינורית למיכל הדלק ולסעפת היניקה. השסתום קניסטר נפתח בהתנעה, כדי לשחרר אדי דלק שהצטברו בזמן שהרכב חנה.
ולאחר מכן, במהלך נסיעה נפתח בהאצה בצורה מבוקרת.
דוד.

Guter
11-06-12, 14:15
תפקידו של הקניסטר לשחרר לחצים ממיכל הדלק, ולאסוף את אדי הדלק שמשתחררים.
בנוסף תפקידו למנוע פליטת אדי דלק מהמיכל לאטמוספירה. הוא בנוי ממיכל שבתוכו יש פחם, שסופח אליו אדי דלק. הוא מתחבר בצינורית למיכל הדלק ולסעפת היניקה. השסתום קניסטר נפתח בהתנעה, כדי לשחרר אדי דלק שהצטברו בזמן שהרכב חנה.
ולאחר מכן, במהלך נסיעה נפתח בהאצה בצורה מבוקרת.
דוד.

שאלה: האם זה לא צריך להיות תחת אחריות היצרן?! כפי שהיה כתוב הרכב שנת 2011 רק עם 12000 ק"מ?!?!

davidmzr
11-06-12, 14:16
לא ידוע לי.
דוד.