View Full Version : פונטו ספייס 2003 רעש מהחלק האחורי בעת בלימה
שלום
בימים האחרונים התחילו לי רעשים מהחלק האחורי של הרכב בעת בלימה, הרעש הוא מין רעש של חריקה מתגלגל כזה, רעש די חזק לא משהו שצריך להתאמץ כדי לשמוע, בכל עצירה יש מין 3-4 חריקות כאלה מהחלק האחורי, לא צקצוקים אלא ממש חריקה, כאילו הברקסים ננעלים על הגלגל והגלגל עדיין מסתובב בכוח, לא יודע איך להסביר זאת בדיוק.
אני כמובן אבדוק זאת במוסך כשיהיה לי זמן, אבל אני שמח לעצות והכוונות.
תודה רבה
אני לא מומחה או משהו, אבל נשמע כאילו הם פשוט זועקים: תחליף אותנו. הם בנויים כדי לחרוק כשהם שחוקים. אבל חכה לעוד תגובות ליתר בטחון
כן, המחשבה הראשונה כמובן זה ברקסים אבל האוטו עוצר בסדר לדעתי, אולי זה לא מדד שהאוטו עוצר כי לא נאלצתי לעשות בלימה חזקה בזמן האחרון ברכב.
דרך אגב כמה עולה להחליף ברקסים לרכב כזה? אני אהיה מעוניין לשים בלמים איכותיים אם לא מקוריים, עבודה יש לי מוסך שיעשה לי מחיר טוב, השאלה כמה עולים ברקסים איכותיים?
תודה
בגלל שמדובר בבלמים כדאי לבדוק כמה שיותר דחוף
שלא יהיה איזה צינור נשחק או משאבה ונזקים גדולים יותר או אפילו איבוד בלמים
אני בזמן האחרון החלפתי ברקסים אחוריים, היה עליהם הרבה בשר והם החזיקו גם הרבה זמן (3 שנים) אך הם התחילו לחרוק (מקוריים). החלפתי לתחליפי ואני מצטער על זה, הברקסים עובדים מעולה וגם לא חורקים ביום יום אבל כאשר נוסעים הרבה ועירוני הרפידות מתחממות ואז נוצרות שריקות מעצבנות שלא היו במקורי.
הטיפול אצלי לברקסים אחוריים כולל דראמים ורפידות ועבודה היה 480 ש"ח כולל מע"מ.
ולראות אם יש בשר על הסנדלים.
יכול להיות שצריך רק לחרוט את התופים וזה מה שיפתור את הבעיה.
אגד אני גם סובל מאותה הבעיה אבל אין לי כבר כוח לחזור למוסך אז אני בנתיים משאיר את זה ככה.
עד לפעם הבאה ( שבטח תהיה בחודש הקרוב) שאני יחזור למוסך.
בכל אופן הסיפור לא כזה יקר גם לסנדלים ולתופים.
התקשרתי למוסך מורשה פיאט אמרו לי סט בלמים( הם אמרו שם אחר אבל אני לא זוכר אותו)
לשני הגלגלים ב140 ש"ח לא כולל מע"מ.
עשיתי בדיקה קטנה היום, נסעתי על משהו כמו עשרים קמ"ש ואז הרמתי רק הנדברקס, והאוטו בקושי עצר, הוא המשיך כמה מטרים קדימה.
האם זה אומר בוודאות שזה ברקסים/דראמס התבלבלתי כבר מכל המושגים האלה.
תודה רבה
כמו שאמרתי צריך לפתוח את הברקסים מאחורה ולראות מה מצבם ואז לדעת מה להחליף.
זה שהבלם יד חלש זה לא בהכרח מעיד על ברקסים גמורים כי אפשר למתוח אותו ב5 דקות .
חדשות טובות!
הבוקר הייתי במוסך, המוסכניק פתח את הברקסים ואמר לי שהברקסים חדשים לגמרי, הוא ניקה את האבק בלחץ אוויר והרעש הפסיק, יש גם מזל בחיים לפעמים :-P
ובקשר לבלם יד הוא מתח אותו טיפה וזהו.
שאלה נוספת, כשעשיתי העברת בעלות לרכב קיבלת טיפול שמן+פילטר שמן במוסך מורשה פיאט, אני מתכנן את הטיפול ליום שישי הקרוב, ושמעתי שבמוסכים הם שמים בחביות שמן זול/בינוני ואני מעוניין במשהו איכותי.
רציתי לקנות את השמן הבא: http://www.valvoline.co.il/Maxlife10w40%E2%80%AC
ולהביא להם שישימו לי אותו בטיפול במקום השמן שלהם, מה דעתכם?
תודה רבה
בקשר לברקסים יכול להיות שהרעש יחזור בעתיד במידה והרפידות/סנדלים תחליפים זולים ובאיכות ירודה , היה לי סיפור כזה במזדה.
בקשר לשמן לא בטוח שהשמן במורשה הוא באיכות ירודה תשאל איזה שמן הם משתמשים, ואני לא בטוח שיסכימו במורשה שתביא שמן משלך.
בהצלחה.
אל תצפה לזה שהרעש יעלם בגלל שהוא ניקה את האבק בלחץ אויר ..
לי עשו את זה כמה פעמים. במקרה הטוב זה החזיק כמה ימים ללא רעש .
פשוט שמו לך סנדלים עם חומר לא טוב .
בדרך כלל גם בפיאט שמים סט של בלמים אחוריים לא מקוריים ( תופים וסנדלים ).
אם לא תגיד להם שאתה רוצה מקורי הם ישימו לך חליפי ...
ומנסיון, החליפי של פיאט גם מרעיש !! ... התחיל להרעיש לי אחרי כמה חודשים .!
ברקסים מקדימה מרעישים מכיוון שאין פחיות. לא חשוב אם הם חליפים.
כאשר מחליפים לרפידה חליפית, צריך להרכיב פחיות.
השחזת קנט מסביב לרפידה, גם היא תמנע רעשים.
הרעש נובע מרעידה בין בוכנת הקליפר, לבין מתכת הרפידה, הפחית נועדה לבלום רעידות אלה.
הסט המקורי מגיע עם הפחיות. אלא שבעל החנות מוריד אותם ומוכר בניפרד.
רעש אחורה נובע מאבק, או מחוסר לחץ שמן, או ממנגנון כיוון אוטומטי תקול.
דוד.
תודה לכולם, החכמתי המון, אני אעקוב אחרי זה, אם הרעש ממש יציק אני אקנה ואשים מקורי, אין ברירה..
כמה קריטית איכות השמן מנוע, מחר תכננתי לקנות את השמן שרשמתי באחת התגובות בשרשור הזה, ואם זה שמן מאוד איכותי וכדאי אז אני אעדיף לקנות גם פילטר שמן ולעשות את הטיפול באופן עצמאי מאשר ללכת לשמן שהמוסך ישים לי ואני לא אדע את איכותו כי לפי הבנתי הם קונים שמן ושמים בחביות, אני לא ממש סומך עליהם למרות שהם מורשים.
הם השמן שאני מעוניין לקנות שווה ויתור על הטיפול מתנה?
תודה רבה
ברקסים מקדימה מרעישים מכיוון שאין פחיות. לא חשוב אם הם חליפים.
כאשר מחליפים לרפידה חליפית, צריך להרכיב פחיות.
השחזת קנט מסביב לרפידה, גם היא תמנע רעשים.
הרעש נובע מרעידה בין בוכנת הקליפר, לבין מתכת הרפידה, הפחית נועדה לבלום רעידות אלה.
הסט המקורי מגיע עם הפחיות. אלא שבעל החנות מוריד אותם ומוכר בניפרד.
רעש אחורה נובע מאבק, או מחוסר לחץ שמן, או ממנגנון כיוון אוטומטי תקול.
דוד.
דוד השולחן שלך תמיד מעניין אז בדוק אם הקפות של הקאמשפט משופשפות כך שיש חופש
תוכל גם להחליף עם מה שהבאתי לך כולל כוסיות
אם יהיה לך מיקרומטר יהיה יותר קל
השולחן מעניין, אבל הראש נסתם, לאחר חצי יום מתיש בת"א.
לא רציתי להתריד אותך שתביא לי את המכשירים מת"א, למרות שהצעת. (תודה)
הייתי היום ב-"ביצוע" קניתי ממנו מברז וארבע תוחבים להברגת פלג. במחיר של 130 ש"ח.
על המיקרומטר מלא אבק וללא אריזה ביקש 150 ש"ח, סירבתי (בטלפון אמר לי 70 ש"ח) .
בדרך ל"חגי", נכנסתי לעוד חנות כלים לא מוכרת. הציע לי מיקומטר גרמני ללא אריזה, נראה כמשומש ב-50 ש"ח. גמרנו 20 ש"ח. קניתי
לאחר מכן נכנסתי ל- "שוורץ", ביקש על המיקרומטר 250 ש"ח. ברחתי.
נכנסתי ל"חגי" ולאחר מעט מיקוח וסיפורים על רפי לין, :) קניתי את המיקרומטר ועוד מברז ותותבים ב-150 ש"ח. תראה איזה רעיון למדוד שימסים, המיקרומטר תפוס על מגנט.
כל המיקרומטרים שביקשתי בחנויות היו מאותו הסוג, יפני. אבל המחירים לא היו סבירים.
חשבת שרק במוסכים המחירים לא נורמלים, אז חשבת. :)
ד"ש חם חם לרפי מחגי.
דוד.
דוד, זה נקרא מיקרומטר.
קליבר (מד זחיח בעברית) מונח, בתמונה, רחוק יותר בצד ימין.
בברכה - רפי לין
אני יודע שזה מיקרומטר. זאת ההוכחה שהראש נסתם, בכל פעם שאני נוסע לת"א. :)
רפי, זה לא ת"א של פעם. התנועה והחניה איום ונורא.
בכל אופן ערכתי.
תודה רפי.
דוד.
מעוניין במיקרומטר הישן אם למכירה
תמשיך כך השולחן משתבח
אם אפשר בפינה כוס קפה של אישתך נרגיש את החויה אצל דוד:)
אם אתם כבר פה יש מצב אתם עונים לי על השאלה לגבי השמן מנוע ששאלתי בכמה הודעות למעלה :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.