התחבר

View Full Version : מבקש את עצתכם בבקשה - מה יכול לגרום לרעידות חזקות בהתחלת נסיעה?


ALÞћÃ
05-05-12, 00:17
גיר רובוטי. התופעה מתרחשת כבר במשך שנה ונעלמת לאחר כ 30-40 דקות של נסיעה בתנאים עירוניים.

אתחיל עם מה שכבר נבדק/הוחלף בשוטף :

א. תושבות מנוע תקינות ויש להן עוד "בשר".
ב. הוחלף קלאץ' על כל מכלוליו + מזלג ברירת הילוכים + תושבת גיר.
ג. הוחלפו מצתים.
ד. הוחלף המח ההידראולי של הרובוט בחודש יוני שעבר עקב כשל במכלול עצמו שגרם לו להקיא את כל הנוזל ההידרואלי בבוקר בהיר אחד על הכביש. קיוויתי שההחלפה שלו תעלים את התופעה, אך התבדתי.

על התופעה בהרחבה - לאחר שהרכב שוהה יום או יותר, תחילת נסיעה מעמידה תיהיה כרוכה ברעידות חזקות מאוד של כל החלק הקדמי של הרכב ומעין תחושת החלקה של ההילוך, גם לאחר שהמנוע הגיע לטמפ' עבודה. אם אני עדין (מאוד) עם הגז, התופעה מתמזערת אך לא נעלמת. התופעה כן נעלמת לחלוטין לאחר 30 דקות לפחות של נסיעה בתנאים עירוניים (תיזוז בין הילוכים 1-3).
האם יש טעם בכלל לטרוח לרענן את השמן של הגיר (לא השמן ההידראולי שבונה את הלחץ ברובוט) ולקוות שזה מה שיפתור את הבעיה, כי עושה רושם שזה הדבר היחיד שנותר לנסות לפני שיפוץ גיר, שזה לא משהו שאני מוכן לעשות.
הבנתי שהחלפת השמן של הגיר בתיבות ידניות זה לא משהו שנהוג לעשות ואם כן, רק לאחר מס' ק"מ הגבוה בערך פי 2 ממה שיש לי כרגע.
אפשר לחיות עם התופעה (כפי שציינתי, היא כבר נמשכת שנה), אבל זה סתם מעצבן.

תודה מראש ואחלה סופ"ש :cool:

ALÞћÃ
11-05-12, 13:12
אין שמן של מוסך, אה?... :(

yair068
11-05-12, 13:33
כמה ק"מ הרכב עשה
אתה מתאר מצב שהרכב מתחמם אז פועל תקין
כמו שאתה אומר ולדעתי יש חשיבות לשמן ולאיכותו אם אתה יכול להוציא מדד שמן גיר ולראות אם הוא אדום ורוד או אדום כהה ותריח אותו
אם אתה מחליף שמן רצוי גם פילטר שמן גיר ועידכון מחשב גיר

ALÞћÃ
11-05-12, 20:54
אהלן יאיר ותודה על ההתייחסות...

אז ככה, הרכב כעת על 89k, נרכש עם 70k וניתן לומר שהתופעה הזו מלווה אותי מההתחלה.
אין מדיד לשמן הגיר.
לפי מה שקורה, עושה רושם שהגיר צריך להגיע לטמפ' עבודה (אני משער שלא יותר מ 50 מעלות במכלול הגיר) בכדי שהתופעה תיעלם ואין הדבר תלוי במנוע, שמגיע לטמפ' עבודה תוך 10~ דקות.
תוכנת הגיר כבר מעודכנת.

yair068
11-05-12, 21:55
הייתי הולך על החלפת שמן איכותי לפי הנחיות החברה + מסנן שמן גיר
אין לך ברירה שווה בדיקה
כשאתה מחליף בדוק את כמות השמן שיוצאת וכך תדע אם היה חסר אוליי שמן

mgoldst
11-05-12, 23:17
האם בעמידה וב N הרכב גם רועד?
מה הסל"ד בהתנעה (מעל 1000?) והאם הוא יורד כשרכב מתחמם
נראה לי שאולי יש קשר למשנק אוטומטי

ALÞћÃ
12-05-12, 02:13
אין רעידות בסרק (אחד הדברים שמפתיעים לטובה ברכב הזה הוא השקט המופתי שלו בסרק ובידוד הוויברציות מהמנוע, עד לכדי מצב בו אתה חושב שהמנוע כבוי).
עם התנעה קרה, הסל"ד יושב על 1,200-1,300 ולאחר דקות מס' יורד ל 800 (עם מזגן 1,000~). בהתחלה חשבתי שהדבר עשוי להיות קשור להתנהגות מחשב ניהול מנוע כשהוא קר, אך כפי שכבר ציינתי, התופעה ממשיכה גם לאחר שהמנוע הגיע לטמפרטורת עבודה. אחד הדברים המטריפים, אין ספק. בעוד כ 1,000 ק"מ אגש לבצע לרכב טיפול גדול, אנסה להחליף את שמן הגיר על הדרך ונקווה לטוב.

תודה לשניכם.

מישאל.ח
27-08-12, 14:04
לאחר חפירה בפורומים בחול - התופעה המתוארת כאן ניקראת "אפקט הקנגורו" קפיצות ורעידות בתחילת הנסיעה.

התקלה: Valve. Selespeed actuator valve
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/71753781-1911-1-800.jpg

ישנם 3 כאלה: 0-אחרי על הקלאצ', 1-2 אחראים על ההילוכים(זוגי+אי זוגי)
לפותח הדיון היו צריכים רק להחליף את השסתום EV0 האחראי על הקלאצ' והבעיה הייתה ניפתרת בקלות ללא החלפת כל החלקים, עלות החלק בחו"ל כ500 שקל!.

לצערי אני רואה שרמת ההכרה במחלות הגיר והפיתרונות של אנשי המיקצוע לוקה בחסר ועולה לצרכן המיסכן כסף רב!.

למידע נוסף (https://www.google.co.il/search?q=ev0+location+alfa&rlz=1C1CHEU_iwIL498IL498&sugexp=chrome,mod=6&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=iw&safe=off&rlz=1C1CHEU_iwIL498IL498&tbm=dsc&q=+site:alfaowner.com+location+alfa+kangaroo+seles peed&oq=+site:alfaowner.com+location+alfa+kangaroo+sele speed&gs_l=serp.3...0.0.0.23510.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0 .0...1c.Q6l0ZVR-g9E&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=faa0bdaafc7f3c02&biw=1680&bih=961)

בנוסף היה עליהם לעשות קליברציה מחדש של הקלאצ (מרווח וכו') שהרובוט ילמד ויכוון עצמו. כניראה זו הסיבה שלאחר נסיעה הוא היה מכוון עצמו מחדש והבעיה הייתה נעלמת אבל ההגדרה הראשונית שלו במחשב הייתה לא מכויילת ולכן אחרי התנעה ובתחילת נסיעה הוא עשה את הרעידות וכו'.
"Bunny hops are normally sorted by a clutch self calibration.
Clutch position and clutch reference are the 2 options in parameters, you want "clutch position"."
"ensure that both are within 28 - 28.5mm if not adjust the rod again and recalibrate"
ומדוע החליפו לך את כל מיכלול הרובוט עקב הנזילה? יכול ליהות שזה קרה רק ביגלל מיכל הלחץ(הבלון השחור) שלא שמר לחץ וגורם לפריקת השמן מהמכלול (עלות של כ400 שקל).
זה הדיון על תקלה דומה:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_posts.asp?TID=59984&KW=selespeed+oil&PN=0&TPN=1

תיקרה בסוף שהנזילות הפסיקו ובעיית הרעד בתחילת הנסיעה הייתה ביגלל קלאצ' לא מכוון
OMG - the difference that this makes is just ridiculous! the rod was sitting at 32.750mm! Its like a different car now...
in terms of calibration, smaky, what routine should I run?
thank you for all your help, guys!

בקיצור- אם היו אנשי מיקצוע מבינים וצדיקים - אזי הגיר היה מושלם ואף אחד לא היה מפחד להיתקרב אליו!

ALÞћÃ
31-08-12, 18:05
סחטיין מישאל על הממצא, יש רק בעיה קריטית אחת - בהנחה ואינני טועה, כל הסולונואידים האלו ממוקמים במוח הגיר שכבר הוחלף שנה שעברה (בחדש) והבעיה לא נפתרה. היא בוודאות היתה קיימת גם לפני וקיימת גם היום ונעלמת לחלוטין לאחר שהגיר והמנוע כבר חמימים ושמחים. אני מעדיף שלא להתעסק עם זה עד הפאק הגדול הבא/מכירת הרכב. חבל על הכסף והעצבים, מאחר וכפי שאתה כבר יודע, גם המוסכים המקצועיים של פיאט בישראל פשוט לא יודעים להתמודד עם הגיר הזה.

dutu79
01-09-12, 11:22
פרסמו את הנושא הזה בפורום של היבואן
לא פעם ראשונה שומעים על חוסר ידע מקצועי בנוגע לגיר הרובוטי
מעניין מתי כן יהיו מומחים בגיר הזה

מישאל.ח
02-09-12, 15:59
סחטיין מישאל על הממצא, יש רק בעיה קריטית אחת - בהנחה ואינני טועה, כל הסולונואידים האלו ממוקמים במוח הגיר שכבר הוחלף שנה שעברה (בחדש) והבעיה לא נפתרה. היא בוודאות היתה קיימת גם לפני וקיימת גם היום ונעלמת לחלוטין לאחר שהגיר והמנוע כבר חמימים ושמחים. אני מעדיף שלא להתעסק עם זה עד הפאק הגדול הבא/מכירת הרכב. חבל על הכסף והעצבים, מאחר וכפי שאתה כבר יודע, גם המוסכים המקצועיים של פיאט בישראל פשוט לא יודעים להתמודד עם הגיר הזה.

כן קראתי שזה עדיין נימשך, לכן כעת התקלה צריכה ליהיות כיוון הקלאצ'
קראתי שאמור ליהיות בפיאט על כ15 מ"מ ובסלספיד של אלפא על 28 מ"מ.

והכיוון העדין נעשה ע"י התוכנה שהגיר משולב בהילוך שני נותנים לחיצה מלאה על הדוושה עד שמגיעים ל3000 סל"ד ועוצרים ואז זה אמור ליהיות מכוון בידיוק ולימנוע את הרעידות בתחילת הנסיעה, והרכב חייב ליהיות חם.

כניראה הנתון הראשוני הזה לא מכוון בגיר והרכב רועד עד שהמחשב הגיר עושה תיקונים בעצמו אבל בכל מיקרה הקלאצ' לא מכוון ואתה צריך לעבור זאת כל התנעה מחדש.
האם ראיתה שעשו לך את כל הפרוצדורה (ללא קיצורי דרך)
http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=1728&start=0#p4699

מישהו יודע להיתעסק עם התוכנה הזו?

וחדשות רעות - האקומולטור(צובר-הכדור השחור) שלי ליקראת סופו, המשאבה ניכנסת לפעולה כל מס' דקות גם ללא העברת הילוך :-( אני אפילו לא רוצה לחשבו על הצעת המחיר מפיאט! (350 ש"ח באנגליה)


פרסמו את הנושה הזה בפורום של היבואן
לא פעם ראשונה שומעים על חוסר ידע מקצועי בנוגע לגיר הרובוטי
מעניין מתי כן יהיו מומחים בגיר הזה
תיסתכל על הגיר ממה הוא מורכב, מה כל כך מיוחד ומסובך ומתוחכם בו?? סתם עושים עניין מיציקת אלומינום עם מס' סלנואידים, חיישנים פשוטים בני 10+ שנים,מנוע DC פשוט וצובר לחץ:
ככה יותר קל ליגזור קופון של 7500 שקל למנוע מיסכן(משאבת שמן) שבאירופה המוכר מיסתפק רק ב1500 כולל כל המיסים- מדוע בארץ המוכר חייבר לימכור פי 5 כל דבר??
ולהביא את אותו החלק המקורי זה פשוט סיוט ביגלל מדינת הקומבינה היהודית!- ולכן כולם נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים סתם כי יכולים לקחת מהם.
http://i39.tinypic.com/2ebbivk.jpg

ALÞћÃ
03-09-12, 02:00
בדבר הצובר, נראה לי שאתה נחפז למסקנות מהר מדי. המשאבה אמורה לפעול כל כמה רגעים, גם כשאתה לא מתעסק עם ההילוכים כלל (אמנם לוקח לה יותר זמן אם לא נעשה שימוש בהילוכים, אבל היא עדיין נכנסת לפעולה מדי פעם). לי יש אומדן, מאחר וההתנהגות של המשאבה לא היתה שונה לפני ההחלפה של כלל מוח הגיר (שכאמור כולל גם את הצובר). כיול הקלאץ' והמזלג נעשה עם החלפת המוח וכמובן שבעיית הרעידות המשיכה. ייתכן שבדבר הרעידות במקרה שלי, ישנה בעיה פיזית שלא ניתן לפתור מבלי להחליף את כל הגיר, או אולי אפילו את ה Flywheel. כאמור, אין לי עצבים להתעסק עם זה, מאחר ואף אחד לא מוכן לומר שההתעסקות תעלים את התופעה במאת האחוזים, וכל עוד הרכב ממשיך להתגלגל, שימשיך.

להתלונן לסמל"ת על טיפול לקוי מצד המוסכים המורשים זה כמו להתלונן על המחיר (שמופקע לכל הדיעות, אפילו לדברי אחד מבעלי המוסכים היותר מוערכים של פיאט בישראל). לא יעזור.

חזרה לעניין הצובר ; בכדי להעריך את עניין שימור הקיבולת, אתה יכול לעשות נסיון - כשאתה ברכב, מהרגע שאתה שומע שהמשאבה יצאה מפעולה, עם הרגל על הברקס העבר בזריזות את ההילוכים מ 1 ל 2 וחוזר חלילה ותספור את ההעברות שביצעת, עד שתשמע את המשאבה שוב. אצלי מחזור טעינה מספיק ל 7 העברות זריזות בין ההילוכים 1 ו 2 עד שהמשאבה שוב נכנסת לפעולה. חשוב לבצע את הבדיקה מיד עם הפסקת הפעולה של המשאבה, מאחר ובכל השהיה נוספת השמן עדיין ממשיך להתרוקן מהצובר חזרה למיכל הפלסטיק.

dutu79
03-09-12, 10:32
תיסתכל על הגיר ממה הוא מורכב, מה כל כך מיוחד ומסובך ומתוחכם בו?? סתם עושים עניין מיציקת אלומינום עם מס' סלנואידים, חיישנים פשוטים בני 10+ שנים,מנוע DC פשוט וצובר לחץ:
ככה יותר קל ליגזור קופון של 7500 שקל למנוע מיסכן(משאבת שמן) שבאירופה המוכר מיסתפק רק ב1500 כולל כל המיסים- מדוע בארץ המוכר חייבר לימכור פי 5 כל דבר??
ולהביא את אותו החלק המקורי זה פשוט סיוט ביגלל מדינת הקומבינה היהודית!- ולכן כולם נאלצים לשלם עשרות אלפי שקלים סתם כי יכולים לקחת מהם.
http://i39.tinypic.com/2ebbivk.jpg[/quote]
אתה יודע, זה צריך לשאול את אנשי פיאט
ולפעמים אין בעיה לשלם אפילו מחירים גבוהים העיקר שיסדרו את הבעיה-רק שזה לא קורה כל כך-אתה גם משלם וגם לא פותרים את הבעיה

מישאל.ח
03-09-12, 13:02
בדבר הצובר, נראה לי שאתה נחפז למסקנות מהר מדי. המשאבה אמורה לפעול כל כמה רגעים, גם כשאתה לא מתעסק עם ההילוכים כלל (אמנם לוקח לה יותר זמן אם לא נעשה שימוש בהילוכים, אבל היא עדיין נכנסת לפעולה מדי פעם). לי יש אומדן, מאחר וההתנהגות של המשאבה לא היתה שונה לפני ההחלפה של כלל מוח הגיר (שכאמור כולל גם את הצובר). כיול הקלאץ' והמזלג נעשה עם החלפת המוח וכמובן שבעיית הרעידות המשיכה. ייתכן שבדבר הרעידות במקרה שלי, ישנה בעיה פיזית שלא ניתן לפתור מבלי להחליף את כל הגיר, או אולי אפילו את ה Flywheel. כאמור, אין לי עצבים להתעסק עם זה, מאחר ואף אחד לא מוכן לומר שההתעסקות תעלים את התופעה במאת האחוזים, וכל עוד הרכב ממשיך להתגלגל, שימשיך.

להתלונן לסמל"ת על טיפול לקוי מצד המוסכים המורשים זה כמו להתלונן על המחיר (שמופקע לכל הדיעות, אפילו לדברי אחד מבעלי המוסכים היותר מוערכים של פיאט בישראל). לא יעזור.

חזרה לעניין הצובר ; בכדי להעריך את עניין שימור הקיבולת, אתה יכול לעשות נסיון - כשאתה ברכב, מהרגע שאתה שומע שהמשאבה יצאה מפעולה, עם הרגל על הברקס העבר בזריזות את ההילוכים מ 1 ל 2 וחוזר חלילה ותספור את ההעברות שביצעת, עד שתשמע את המשאבה שוב. אצלי מחזור טעינה מספיק ל 7 העברות זריזות בין ההילוכים 1 ו 2 עד שהמשאבה שוב נכנסת לפעולה. חשוב לבצע את הבדיקה מיד עם הפסקת הפעולה של המשאבה, מאחר ובכל השהיה נוספת השמן עדיין ממשיך להתרוקן מהצובר חזרה למיכל הפלסטיק.

אז זהו שאצלי זה כל דקה שתיים גם בלי העברת הילוך וכימעט בכל העברת הילוך,

למשל: פתיחת דלת->משאבה פועלת עד שמפסיקה->הכנסת מפתח לסוויץ->המשאבה שוב פועלת->העברה להילוך N->ושוב המשאבה פועלת.

מיתברר שצובר תקול הוא האמא של כל המחלות שניגרמות לרובוט, החל מנזילות, בניית לחץ לא יציב שיכו לשחק בטווח 5~75 באר, בלאי מואץ למשאבה, ביצועים ירודים של הרובוט רעידות וכו'.

וזהו גם החלק הזול ביותר להחלפה, באירופה מתומחר סביב ה50 לירות סטרלינד לחלק מקורי חדש!.
הצובר אצלי חצי גמור, אני מכיר את הרכב שלי וזה לא היה לפני כחצי שנה.
עכשיו הבעיה מהיכן להביאו- כי לפי המחיר בארץ יותר מישתלם לעשות חופשה באירופה ולחזור עם החלקים.

המצב פשוט עצוב- ואין לי גם כוח ביכלל להיתייעץ עם המוסך, ההכרות של בעלי המיקצוע עם הגיר והסימפטומים והגורמים לא שיא המומחיות שלהם.
אחרי הכל - כמה מכוניות כאלו יש לנו בארץ? באירופה מדובר על מיליונים והפורומים מוצפים במידה.

ובנוגע להחלפת כל הרובוט אצלך- מדוע הסכמת לשלם ולהישאר עם הבעיה איתה ניכנסת למוסך? היו לך רעידות והחליפו רובוט ושילמת ולא עזר- אז שיחזירו לך כסף או ימשיכו לתקן בבעיה!
מעצבן שבארץ אתה ניכנס עם בעיה ומחליפים לך חצי רכב ואתה משלם על הכל ובסוף הבעיה נימשכת והמוסך שואל אתה אתה מוכן להמשיך לממן את מסע ההרתפתקאות שלהם בהחלפת כל הרכב .

בנוסף- האם בדקו אצלך את המיסב -clutch release bearing ?
אצלך זה באמת נישמע כמו אחת מהמיסבים החזיר את חלקיו לבורא.
".Another issue is when a release bearing fails it can distort the sleeve it sits on (held onto the box with 3 10mm bolt heads) and without appearing to bang on sometimes it can bend the fork fingers that shift the bearing so carefully inspect them when the box is off or you will stick it all together and sob whilst taking it off again i know ive been there.........."

ALÞћÃ
04-09-12, 03:19
אל חשש, בהחלפת המוח ההידראולי של הרובוט (סיפור של 10k ש"ח) לא השתתפתי, מי שספגו את העלויות היו סמל"ת (לאחר שעירבתי אותם) ואוטו-דיל, מאחר והרכב היה אצלי חודשיים מהרכישה כשזה קרה.
ההחלפה של המוח ההידראולי היתה מיותרת, אין לי בכך שום ספק. בעל המוסך המוכר אליו שנינו הולכים, די גימגם כשנתקל בסיטואציה ובאופן כללי לא הייתי מרוצה מהטיפול שלו בסוגיה הזו. מזל שלא נאלצתי לספוג את העלות. מה שקרה הוא שבוקר אחד, הוצאתי את הרכב מחניון (חניון תת-קרקעי, עם אחוזי לחות מטורפים - שזה מה שאני מאמין שגרם לתקלה) לאחר ששהה בו במשך מס' ימים. תוך כק"מ נסיעה מהיציאה מהחניון, אני נעצר בצד הדרך לעשות שיחה, משלב לניוטראל ולאחר מס' שניות נדלקת נורה של Check Transmission עם הודעה מילולית. מנסה לשלב לראשון, חוזר לניוטראל. מרים מכסה מנוע ומתברר שהרובוט הקיא את כל הנוזל ההידראולי לכביש והמשאבה רצה על ריק (אני משוכנע שהדבר לשכעצמו די קיצר לה את החיים). תחילה חשבתי לרגע שמדובר בנוזל קירור או שמן מנוע, חלילה, אך במהרה התברר לי שזה השמן של הרובוט מאחר והמשאבה לא הפסיקה לפעול. גררתי את הרכב למוסך, שם הגיעו למסקנה שאע"פי שאפשר למלא נוזל מחדש ולהמשיך לנסוע כרגיל, ישנה נזילה מהרובוט שמצריכה החלפה שלו. באותו רגע דרכתי את החבר'ה באוטו-דיל ושלחתי פקס לסמל"ת, בטענה שאין סיבה שאוציא עלות של 20% מהרכב שזה עתה רכשתי בכדי להחזיר אותו למצב נסיעה.

זה העניין עם הרובוט. הקלאץ' בשלב מאוחר יותר הוחלף על כל המכלול שלו בגלל שהחל להחליק, בין השאר הוחלף גם מיסב הלחץ. תופעת הרעידות ממשיכה.

בדבר החששות שלך עם הצובר, על סמך הנסיון שלי אתה מתאר התנהגות נורמלית לחלוטין של המשאבה. אם אתה רוצה, אין לי בעיה שניפגש עם הרכבים ונשווה את ההתנהגות. המשאבה של הרובוט לא נועדה בשביל לעבוד פעם אחת בנסיעה וזהו, היא עובדת בהאצה/האטה ואף עובדת קשה עוד יותר בפקקים. אני תוהה למה מהנדסי פיאט/עלפע לא חשבו על דרך לשלב את המשאבה כחלק מרצועת האביזרים עם קלאץ' חשמלי (בדומה למדחס) במקום שכל המשאבה תיהיה חשמלית. זה לא שהמשאבה חזקה במיוחד, כך שאין שום סיבה שיווצר עומס בלתי סביר על המנוע. הלחץ נוצר בגלל המעברים הצרים המשמשים את הנוזל.