View Full Version : מבקש עזרה מחבר פורום באיזור צפת.
שלום לחברים.
קניתי הבוקר פונטו מודל 2000 מבחור מצפת, שטוען שהוא חבר פורום בשם בן.
את הרכב הוא שולח לי היום בגרר.
בחיפוש לא מצאתי את שם המשתמש הנ"ל.
אני זקוק לעניין פרוצדורלי קטן.
מי שחופשי ויכול לעשות בבקשה סיבוב לבחור, שיצור איתי קשר בה"פ.
מוכן לשלם עבור השרות.
תודה דוד.
נ.ב. גם לא צפוני, שנוסע היום לטייל בצפון, יקבל את הוצאות הטיול.
תודה לכול חברי הפורום ששלחו לי ה"פ וביקשו לעזור.
העניין סודר ע"י חבר פורום.
כמו בשיר, "אנשים טובים באמצע הדרך...". :)
תודה רבה רבה.
איך אמרו חכמים ?. "זה לא סגור עד שלא נסגר סופית."
סיפור המעשה.
אתמול בבוקר בעודי מחפש רכב לקניה ביד 2, קפצה מודעה של בחור שגר ליד צפת.
הרכב פונטו מודל 2000 60 עם שנה טסט, "יש להחליף ראש מנוע, המחיר 1000 ש"ח" כתב.
האוט נימצא במוסך בכפר דרוזי 20 ק"מ לפני צפת.
סגרנו שקניתי את הרכב. סוכם שהוא שולח לי אותו אתמול, עם ביטוח הגרר שיש לו, יחד עם ת.ז כדי שאוכל להעביר בעלות ולשלוח לו את התעודה בדואר רשום.
ביקשתי שימחק את המודעה, ואכן הוא מחק.התחמק מלענות לי, כמה ביקשו לו על התיקון במוסך.
לאחר שעה צילצל אלי ואמר, שחברת הביטוח לא מוכנה לגרור את הרכב חינם, משום שגרר כבר פעם למוסך. ביקשו לו לגרור לרחובות 1.800 ש"ח.
בניסיונות שלי למצוא יותר זול, מצאתי גרר ב-1500 ש"ח. אבל עדיין זה יקר.
אמשיך לבדוק.
דוד.
לא מבין מה הבעיה,שלח את ארז לצפת והכל יסתדר
מקסימום יחליף ראש במקום המחיר פצצה לך תיקח
רק הטסט שווה את המחיר
איפה אתה דוד אתה לא מתפקד
זה בדיוק מה שארז הציע אתמול. אתה יודע שלא חסר לי ראשים וכלים..
דחיתי על הסף, משום שלא נעים. ולא בטוח שלא יהיו לי בעיות עם המוסכניק בכפר דרוזי.
הרכב שלם והמוסך לא פירק כלום. כנראה ביקש לו סכום בשמיים.
בינתיים מצאתי חברת גרר מפ"ת, לאחר מיקוח הגענו ל-1000 ש"ח.
אני ממתין לתשובה תוך שעה.
הרכב יפה שייך לטכנאי מחשבים. ואין סיכוי שהוא עשה את הטסט אצל מאכר.
הטסט עד 4/2013.
דוד.
מאיפה אתה מוצא במחירים כאלה
אומרים "מוצא" כאשר הרכב יהיה כאן. בינתיים לא הולך. :)
צילצלו מחברת הגרר. אמר שאין לו היום גרירה לצפון. אולי מחר.
אוי כמה שני שונא את המילה אולי.
עייפתי.
יאיר, האם יש לך עוד בונוס בשבילי ?.
מעניין שהבחור לא פוחד על הכסף, והסכים לשלוח לי עם הגרר ת.ז להעברת בעלות, ומס' חשבון שאכניס 1000 לחשבון. ברור שלפני שהייתי מתקן את הרכב זה היה הדבר הראשון שהייתי עושה.
דוד.
דוד מה נסגר
אם לא אני מוכר לך את הרכב
לא נגמר עד שהרכב לא יהיה כאן.
דיברתי עם המכונאי שאצלו עומד הרכב. אמר לי לא לתת לבעל הרכב יותר מ- 700 ש"ח.
כנראב שזה הסכום שהוא הציע לו. לי אין אומץ להגיד לו את זה.
צילצתי אליו משום שחשבתי שיעשה לי תיקון כפיף בלי אחריות, רק להגיע לרחובות.
אמר שהמנוע תפוס. בעל הרכב טוען שהמנוע לא תפוס, הוא מסתובב בסטרטר.אלא רק שהמנוע התחמם ולא מניע. בשני המקרים הרכב מתאים לי.
כואבת לי כבר האוזן מהצילצולים. עוד מעט הטלפונים יעלו לי כמו הרכב. :)
המצב כרגע ששני גריריסטים שונים, מוכנים לגרור ב-1000 ש"ח. הבעיה שלא כרגע.
נתתי את שני מספרי הנייד שלהם לבעל הרכב. אולי אחד מהם יגרור היום. שוב "אולי".
כרגע אני מחכה לעדכון מבעל הרכב, מה סגר איתם, ביחס לזמן.
בינתיים בעל הרכב התעורר, ואמר לי היום, שהוא יוריד את מערכת השמע והרמקולים.
גם לזה הסכמתי. לא בכדי אמרו חכמים, "תכה על הברזל כאשר הוא חם"
ביום שבת לא דובר על להוריד.
יאיר, אני יודע שלא תמכור לי את הרכב שלך :)
דוד.
עידן, ביקשת עדכון. בבקשה. תודה על העזרה.
לאחר מאמצים רבים, סוף סוף הרכב הגיע על גרר.
בבואי לבדוק את מצב המנוע, המצבר לא הגיב, אפילו לא הדליק את הנורות בלוח השעונים.
חשדתי שמישהו החליף מצבר, הטענתי את המצבר ואין תגובה. מת לגמרי.
עכשיו בערב צילצל אלי בעל הרכב. אמרתי לו שאותי לא עשו באצבע, משום שהרכב עבר טסט לפני שבועיים ואין מצב שעבר את הטסט עם המצבר הזה. כמו כן לא סיפר לי שהרכב השכרה לשעבר.
במודעה כתב שכול הידיים פרטיות.
הוא אמר שלא היה כאשר הגרר הגיע למכונאי, "אולי המכונאי "לקח" אותו" אמר. טען שלא הייתה לו בעיה עם המצבר. יש עוד כמה בעיות שלא "דייק" בהם.
לא נתן לי לדבר ולהסביר. "בוא נלך לשורה האחרונה, אני רוצה שתהיה מרוצה". אמר.
בסוף סוכם שהוא יקבל 500 ₪ עבור הרכב כמו שאמר המכונאי שלו. זאת בגלל המצבר ואי הדיוקים.
העיקר שנגמר ברוח טובה.
ועכשיו לתקלה. יאיר דעתך בנושא.
ניצוץ יש. אין בכלל קומפרסיה בכול הצילינדרים. פתחנו את הראש כל הברגים היו פתוחים.
לא נתקלנו במצב כזה.
הראש במצב טוב, יש מים על הבוכנות. על כל הארבע. אין סימני מים במדיד, ולא שמן במערכת המים.
בצילינדרים אין מדרגה. יאיר זוכר מה אמר לו המכונאי ?. שהמנוע תפוס. שקר מארץ השקרים.
לא החלטנו אם להחליף מנוע שיש לי, או לתקן את המקורי.
דוד.
אישית אני היתי לוקח צאנס עם המנוע המקורי של הרכב ומרכיבכ לו את הראש ובודק קומפרסיה ומניע אם אפשר ואם "הכל תקין אז למה לתקן" הכל כמובן טלוי במה שעובר בראש שלך (שיפורים וכו)
ד.א אח שלי יבדוק עבורי את הקומפרסיה במנוע של האונו הזו שדיברנו עליה מוקדם יותר השבוע אם הקומפרסיה טובה אתה עדין מעונין אם כן זה יקח כמה שבועות עד שאני יגיע לפרק אותו
תודה לא, אהיה עסוק עם הפונטו החדשה שלי. יש לסדר לא רק את המנוע. מזגן, חימום וכו'.
דוד.
סבבה אני יבדוק אותו בכל מקרה ואני ישמור אותו בצד למקרה ותשנה את דעתך ;)
זה לא אני שצריך, אלא בחור עם אונו שהתעניין.
בכול אופן רשמתי לפני.
דוד.
יפה שלבסוף הסתדרתם
יכול להיות שהמכונאי שלו פשוט התחיל לפרק את ראש המנוע ורצה לעשות קופה ואמר לו יש להחליף את המנוע באוטו, הבנאדם אמר לו לא ואז פשוט השאיר את הכל פתוח על מנת שידפק?
ברגע שקראתי שאין קומפרסיה בכלל ישר אמרתי לעצמי שמישהו נגע בברגי הראש
לדעתי פתחו את ראש המנוע ראו נוזל קירור נבהלו ומצד שני המוסכניקים המניאקים האלה חייבים לנפח שהמנוע דפוק כדי להחליף מנוע + עבודה יהיה שווה
כך תעשה מה שאני אומר הראש נראה יפה מאוד בדוק במכון עיוות וסדקים אם טוב המשך
החלף גומיות שסתומים
בדוק חילחול עם סולר בכמה נקודות אוליי תחליף רינגים
בדוק מיסבי קרנק
הרכב את כל המנוע המקורי
כמה ק"מ הרכב עשה האם שופץ הראש לפני כן
לדעתי המנוע התחמם אוליי וונטה או טרמוסטט ואטם ראש מנוע
איך חיצוני פנימי
תוספת חשובה וראשונה בדוק סדק בבלוק המנוע ליתר ביטחון
סליחה על הבורות אבל אם אני מבין נכון אז הסולר לא אמור לחלחל כלל אם הרינגים/ קדחים תקינים נכון ?
אגב, ברגי הראש חדשים. ארז הוריד לבד עכשיו בערב, תוך 20 דקות כולל ניקוי שטח הראש.
אני גמור משלושה ימים של התעסקות.
עדיין לא נתקלתי שכול ארבעת הצילינדרים, יראו אפס קומפרסיה.
יאיר, לפני שאשכח, שלח לי את מס' הנייד שלך, כל היום עונים שאתה לא מחובר. הייתי צריך לשאול מס' שאלות. בסוף עידן עזר לי.
לפי הרשיון שבידי שבתוקף עד 17/04/2013 .
כתוב בו, ב-11/04/2011 154,480 ק"מ.
השעון ברכב מראה 184.600 ק"מ. לא ברור לי, אולי טעו בתאריך.
בכול מקרה, מה זה חשוב ?.
דוד.
לדעתי פתחו את ראש המנוע ראו נוזל קירור נבהלו ומצד שני המוסכניקים המניאקים האלה חייבים לנפח שהמנוע דפוק כדי להחליף מנוע + עבודה יהיה שווה
איך חיצוני פנימי
מנוע דפוק מילא, אבל תפוס ?.
חיצוני לא כל כך. פנימי יפה מאוד.
בעל הרכב אמר לי שלשום שהמכונאי לא נגע במנוע. משום שקבע מיד שיש להחליפו. ביקש לו 4000 ש"ח. סחתתי את זה ממנו. בהתחלה לא רצה להגיד. כנראה פחד שלא אקנה. :)
דוד.
אגב, ברגי הראש חדשים. ארז הוריד לבד עכשיו בערב, תוך 20 דקות כולל ניקוי שטח הראש.
אני גמור משלושה ימים של התעסקות.
עדיין לא נתקלתי שכול ארבעת הצילינדרים, יראו אפס קומפרסיה.
יאיר, לפני שאשכח, שלח לי את מס' הנייד שלך, כל היום עונים שאתה לא מחובר. הייתי צריך לשאול מס' שאלות. בסוף עידן עזר לי.
לפי הרשיון שבידי שבתוקף עד 17/04/2013 .
כתוב בו, ב-11/04/2011 154,480 ק"מ.
השעון ברכב מראה 184.600 ק"מ. לא ברור לי, אולי טעו בתאריך.
בכול מקרה, מה זה חשוב ?.
דוד.
דוד
בקשר לרשיון הרכב תבדוק מתי בוצע מבחן רישוי . כלומר חותמת ברשיון הרכב והאם מופיע חותמת זיהוי מאחור ברישיון .
לגבי הקילומטרז' חרש האוטו 30,000 בשנה
לגבי הקילומטרז, הרכב עשה 30 אלף בשנתיים!. אם הרישיון שאצלך זה הטופס הישן ולא הבקשה לחידוש כלומר רשום שם מה שלפני שנתיים נמדד בעת ביצוע הטסט.
חזרתי עכשיו מהדואר והעברתי בעלות.
francis_r, מבחן רישוי בוצע ב-11/04/2012. כן מופיע חותמת זיהוי מאחור ברישיון.
מ- 9/04/2012. האגרה שולמה בדואר באותו תאריך.
eli_h1, איך יכול להיות שרשום שם מה שלפני שנתיים נמדד בעת ביצוע הטסט.
בדקתי את הראש עם סרגל מיוחד, יצא עשר. עכשיו אני מחכה לסט שליף ולגומיות שסתומים.
יאיר, ארז אמר שיחליף לי את הטמבונים מהרבכ שיש לנו לפירוק.
הרכב שקניתי עם טמבונים שחורים. מה דעתך ?.
דוד.
מעניין מודל 2000 עם טמבונים שחורים מוזר מאוד
כמעט כל הדגם היה מפואר XTZ עם חלונות נעילה מזגן טמבונים צבועים לוח שעונים
בעצם למה לבלבל כמו הצמודה שלך ללא טסט
אוליי הרכב שנת 99
אפשר להחליף טמבונים אחד לאחד רק חבל עליהם הצבועים ממש טובים
אוליי הרכב שנת 99
זאת בדיוק השאלה ששאל אותי עידן.
לא. כתוב ברישיון יד שלישית מודל 2000. כלומר בעל הרכב הוא יד שלישית. ואני כבר רביעית.
דוד.
זאת בדיוק השאלה ששאל אותי עידן.
לא. כתוב ברישיון יד שלישית מודל 2000. כלומר בעל הרכב הוא יד שלישית. ואני כבר רביעית.
דוד.
ציינת שהרכב היה בהשכרה ,לכן זהו בטח הדגם הכי פשוט שיש
נכון זה הדגם הכי פשוט שיש.
קניתי אותו בלי לראות, בשל המחיר הנמוך וטסט לשנה.
כבר יומיים יש לי בעיה בכניסה ובדיפדוף באתר.
זה קורה רק בפיאט. האם זה רק אצלי ?.
דוד.
אי אפשר עם האתר כבר כמה פעמים אני כותב תגובה והיא נמחקת ואי אפשר לעשות חזור
קשה לפעמים להיכנס חושב הרבה זה לגבי האתר
לגבי מספר הרכב מתחיל במספר 45-47
כל שנת 2000 היו מהשכרה וגם שלי אך בדגם XTZ
כנראה חברת השכרה נמוכה שקנתה דגם פשוט
הבט כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6642
אצלי האתר עובד בסדר דוד. רשום שפונטו S60 שווק בישראל עד 1999.
שמע, כל הדור 1 בכלל גם אלו ששנת 2000 יוצרו ב 1999 בעצם.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Punto#1st_generation_.28Type_176.29_.281993.E 2.80.931999.29
הMK2 שווק כבר בחו"ל ב 1999 ולארץ הגיעו הדגמים האלו רק בסוף 2000, תחילת 2001.
אין לי מושג למה המשיכו לשווק אז ואמרו שהיא שנת 2000
מעניין שאף פעם לא סיפרת לי ששלך מהשכרה. לא קונה רכבים מהשכרה. :)
מס' הרכב שלי מתחיל ב- 49. אז מה זה אומר ?.
דוד.
דוד, טעות שלי לא שמתי לב שיש לרכב טסט לשנה-כנראה שבאמת הרכב נסע כ 30 אלף ק"מ בשנה האחרונה.
לא חשוב לי כמה גמע. אני לא סומך על הטסט שהבחור עשה. במיילא אעבור, אבדוק, ואתקן את כול הדרוש תיקון, אפילו נוריד דשבורד במידה שיהיו בעיות במזגן ובחימום.. לפחות רואים שהצמיגים במצב מצויין. באופן כללי הק"מ לא גבוה למודל.
כמה עשה הרכב שלך ?, יאיר.
עושה החלפה עם תוספת. (אני מוסיף) :)
שאלתי, מה זה אומר שמס' הרכב מתחיל ב- 49.
דוד.
49 מודל 2000 בטוח
אפשר לחשוב השכרה ליסינג כולה קניתה ב-500 ש"ח מוכר ב-1000:)
אצלי עשה 183K כאשר ניקנה ב-70000 ק"מ השאר אישתי עשתה בעשור
לדעתי גם תשאיר את הטמבונים השחורים. בכל מכת חניה קטנה או שפשוף אין שום סימן
ומה עם ה-1000 ש"ח של הגרר, וכוס קפה עם עוגה שקיבל ?. :)
טוב ההצעה הלפני אחרונה. עבור האוטו שלך.תקבל גם את המודל 2000 לפירוק (שנוסעת), וכמה לימונים שנישארו בעץ. :)
דוד.
אתה רגיל לקבל עודף מ-1000
דוד
תודה על השיחה המעניינת אפילו שהיית לחוץ עם הראש מנוע , וכמו שקבענו אני אהיה בקשר בשבוע הבא בקשר לבדיקה של המזגן .
שוב תודה .
יאיר לא תאמין. המנוע עובד כמו שעון. הניע בנגיעה.
אין רעידות, אין עשן באגזוז. נשארה רק הבעיה שהוונטה לא נדלקת. הוצאנו אוויר ולא עזר.
היום כבר אין כוח. נמשיך מחר. החלפנו גומיות שסתומים וסט שלייף.
francis_r, שמחתי להכיר אותך, אומנם בנייד אבל היה כייף.
בסוף הוצאתי את גומיית השסתומים הסוררת כפי שהצעת, חיממתי מעט עם הברנר הקטן.
האמת שבהתחלה חשבתי לחמם, עם מים רותחים.
במקרים כאלה, אפשר לשבור מוביל, צריך לנהוג בזהירות.
דוד.
דוד
תודה על השיחה המעניינת אפילו שהיית לחוץ עם הראש מנוע , וכמו שקבענו אני אהיה בקשר בשבוע הבא בקשר לבדיקה של המזגן .
שוב תודה .
לא קבענו. אמרתי לך שאני עסוק.
אני כותב את זה, כדי לא לעקב אותך. אם כבר הזכרת את עמוס מזגנים, גש אליו.
ראיתי ש-צביקוש23 כתב שתיקן אצלו ויצא מרוצה.
בכל אופן, אמרת שקיבלת מדחס משופץ חינם , מהחבר שלך שעובד במקצוע.
חבל רק שהוא לא ידע להגיד לך, שלא להרכיב בלי להחליף גם את המייבש.
המשפץ יבואן שאני קונה ממנו מדחסים, לא מוכר מדחס בלי המייבש. אחרת הוא לא נותן אחריות.
כמו כן רצוי לעשות למערכת שטיפה עם חומר מיוחד, לפני החלפת מדחס חדש או משופץ.
אפשר גם לבצע חצי עבודה, אבל זה הימור.
וכמו שאמרתי לך, אם הבעיה שלך היא רק רעש מהמדחס (כאשר הוא לא מופעל) אפשר להחליף רק את המסב בלי להוציא את הגז.
בהצלחה דוד.
דוד שלום .
מה שקבענו שאני אדבר איתך אחרי השבוע הבא .
להצעתך הוזמן היום מייבש חדש .ולא יוחלף כלום ,שמעתי להצעתך .
אתה לא מעכב אותי יש לי זמן ,פשוט לא רוצה להמשיך בניסיונות מיותרים לתקן את המיזוג .
סומך עליך! ולא חסר המלצות עליך גם מהעצות שחילקת ,ומחלק בפורום .
שוב תודה
רון
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.