View Full Version : פונטו ספייס 2003 נזילת מים מהצינור
הי לכולם וחג שמח.
אחלה פורום, שמח שגיליתי אותו בזמן..
החלפתי רדיאטור בפיאט שלי לפני שבוע וחצי בעקבות נזילה מאסיבית מהרדיאטור, לאחר ההחלפה ומילוי המים האוטו מאבד מים בקצב של סנטימטר ביום/יום וחצי.
לאחר בדיקה מעמיקה גיליתי נזילה מהצינור שמוביל מים למנוע, אין לי מושג איזה צינור זה לכן אני מצרף תמונות.
השאלה שלי האם ניתן להחליף את הצינור הזה?, הוא עשוי מברזל ואני מפחד שהוא חלק מובנה במנוע ולא יהיה ניתן להחליף אותו.
כמובן אנצל את ההזדמנות כדי למלא נוזל קירור של "פאראפלו" אני מקווה שיהיה להם במוסך המורשה של פיאט נוזל כזה. במידה ואין, האם פרסטון בא בחשבון או לחפש פאראפלו בכל מחיר?
אני חושב שהנהג לפני השתמש במים או בנוזל קירור נחות ואני ברוב טיפשותי מלאתי איזה נוזל קירור שמכרו לי בצבע ירוק maxol-max אז אני צריך למזער נזקים ולמלא את הנוזל הייעודי
אשמח להכוונה, אני די חושש שיעבדו עלי במוסך.
תודה רבה!
ניתן להחליף אותו ללא בעיה במוסך
הצינור מתחבר לאיזור משאבת המים
עלות צינור כזה כ-80 ש"ח ועבודה
תחליף מיידית שהרי אם החור יגדל יהיה לך נזק גדול התחממות ועוד
איזו הקלה!
תודה רבה לך.
שאלה נוספת בבקשה, אני רכשתי את האוטו לפני חודש בערך, במידה והשתמשו בעבר בנוזלי קירור לא איכותיים, אני מפחד לומר מי ברז..
האם יש משהו שאני יכול לעשות כדי למזער את הנזק חוץ מלמלא נוזל "פאראפלו" כמה שיותר מהר?
מה שהיה היה
אם אתה מטפל אז הייתי מציע לך על הדרך להחליף את הטרמוסטט לאיכותי עד 80 ש"ח ולא סיני תתעקש על זה
בקש מהמוסכניק אחרי הורדת הטרמוסטט שינקה את המערכת בצינור כל הליכלוך והחלודה והאבנית יצאו ואז מלא פראפאלו
בהחלט זה מה שאעשה, תודה רבה!
הי לכולם
הזמנתי את הצינור לרכב וביום ראשון אמורים להחליף לי אותו.
אני מעוניין גם להחליף טרמוסטט, ורציתי לשאול האם יש אפשרות להחליף אותו לבד בבית, או שזה מורכב ויש הרבה דברים לפרק?
אחרי החלפת הצינור אני מעוניין שהמכונאי ימלא לי מים מקוריים של פיאט שאני אקנה ואביא לו, האם לאחר מילוי המים במידה ואני אהיה מעוניין להחליף את הטרמוסטט, אני אצטרך לרוקן את המים שוב?
זה קשור אחד לשני?
רכב- פיאט פונטו ספייס 2003.
תודה רבה לכם!
כן, אם תפרק טרמוסטט המים יצאו לכן עדיף לעשות את זה כבר על הדרך.
אפשר להחליף אותו לבד, זה שני ברגי 10 אבל אם המכונאי כבר מחליף לך אז בקש ממנו שיחליף את הטרמוסטט באחד לא סיני. עולה בסביבות 80-100 ש"ח.
יש לי שאלה/ בעיה נוספת, אומנם פחות קריטי, אבל אני מרגיש שנדבקתי בחיידק המכוניות ונהייתי קצת פדנט עם האוטו :)
תמיד אהבתי מכוניות אבל לא התעמקתי בזה יותר מדי, זאת המכונית הראשונה שלי ואני מנסה להיכנס לתחום לאט לאט, קניתי את הספר של haynes לפיאט..
בכל אופן לעניינו, כאשר אני מניע את האוטו והוא בהילוך סרק, הטורים עולים ויורדים, אבל לא עולים בצורה מטורפת אלא עד לאיפה שרשום 10 בערך בסקלה ואז יורדים
יש לציין שכמה אנשים שבדקו את הרכב לא שמו לב לזה, רק היום כשהתקינו לי דיבורית אז המתקין אמר לי לשים לב שהטורים עולים ויורדים, וגם יש לציין שבדקתי את זה אחרי איזה שעה כשהנעתי שוב את הרכב וזה לא קרה, זה קורה בפערים רחוקים.
יש לכם כיוון מה לבדוק והאם זה יכול להעיד על בעיה מסוימת גדולה?
תודה רבה על העזרה.
חיישן חמצן תקול
האם הרכב צורך יותר דלק
בדוק גם תושבת גיר ע"י ניענוע המנוע וחופשי יותר
היום בדקתי מים והמפלס ירד במשהו כמו 3 ס"מ, מאז שהחלפתי את הצינור שגרם לנזילה(עברו 11 ימים).
חשוב לציין שהאוטו לא מתחמם, הוא סוחב יפה מאוד, אין שום סימני נזילה מתחת לאוטו, אין סימני "טחינה" בפקק השמן, האוטו לא שורף שמן, הנעתי את הרכב ופתחתי את הפקק של המיכל מים והמים לא בעבעו, אין סימני נזילה מתחת לרגליים של הנהג.
נאמר לי שבדיקת לחץ יכולה להחמיר לי את המצב, יש לכם כיוונים לבדיקות שלא עשיתי?
שכחתי לציין שבימים הראשונים לאחר החלפת הצינור המים נשארו באותו מפלס, הבדיקה האחרונה שעשיתי הייתה לפני 5 ימים והמים היו באותו מפלס, והיום בדקתי ופתאום המפלס ירד ב3 ס"מ, האם זה עוזר להתמקד יותר בבעיות ספציפיות?
מוכרים באינטרנט בדיקה, מין מכשיר שמחברים למיכל המים ואז מניעים את הרכב ואם המים נהפכים מכחול לירוק אז יש בריחת גזים, מה דעכתם שווה לקנות? זה עולה 70 דולר.
בנוסף האם לדעתכם שווה לנסות לשים תוסף למניעת נזילות במערכת הקירור, כמו זה למשל http://www.driver4u.co.il/index.php?page=shop.product_details&category_id=21&flypage=flypage-driver.tpl&product_id=56&option=com_virtuemart&Itemid=3
תודה רבה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.