PDA

View Full Version : כנראה ראש מנוע


eli_h1
15-04-12, 12:53
במהלך נסיעה לבאר שבע עצרתי באמצע הדרך לאסוף את החברה- לא כיביתי את הרכב והמתנתי כדקה עד הגעתה. כהתחלתי בנסיעה הרגשתי חוסר סחיבה וכמו תקטוקים בזמן שהגיר משולב וכשאני לוחץ גז(בניוטרל אין תקטוקים). פשוט הרגשתי שיש בעיה בגיר או משהו כזה. עצרתי אחרי 200 מ' כשיכלתי לעצור בצד וראיתי שיש לי נזילת מים ועשן לבן יוצא לי מהאגזוז. האוטו לא התחמם בכלל(והיה הבדלי חום בין צינורות הראדיאטור)(התרמוסטט מקורי בן שנה) לדעתי לפי כמות המים שירדו (פחות מליטר) הם כנראה ירדו מהפקק של מילוי המים כתוצאה מלחץ.
במצב עמידה הרכב מגמגם וישנו ריח שרוף.
המתנתי לגרר וגררתי לבאר שבע. אני לא מכיר שם מוסכים אז גגרתי ליד מוסך כלשהו שהגרריסט המליץ.בבוקר המוסכניק קבע" ראש מנוע!!(בנחרצות)). צריך לפרק ראש ורק אז נדע מה הבעיה בדיוק".

הרכב פונטו ספייס 2001 182K SX, בפועל הרכב מתוחזק ומטופל עצמאית בשותף והכל מקורי.
בנוסף אני סטודנט חסר כסף שהרכב משרת אותו נאמנה כבר כמעט 3 שנים ואני רוצה לתת לו את המירב.(עד כמה שזה מתנגש אחד בשני).

אני כרגע באמת בצומת דרכים לגבי איך לטפל ברכב. מצד אחד אני רוצה ללמוד ולנסות לטפל ברכב בעצמי ולדעת שאני נותן לרכב את הכי טוב וגם יוצא הכי זול . אך לצערי אני חסר ידע וחסר כלי עבודה וגם חסר זמן (אני במרכז רק בשישי שבת ) ככה שאני די חושש.
אשמח אם תוכלו קודם כל לנסות לאבחן את הבעיה ברכב ואולי לתת לי כיוון לדרך פעולה כדאית - אכשהו הפורם נותן הרגשה שזה מאוד קל לבד ואני באמת רוצה ללמוד ואוהב תתחום..
תודה.

yair068
15-04-12, 13:18
עשה חיפוש יש לך פה כמה פרוייקטים של שיפוץ ראש מנוע
המנוע דומה מאוד לדור 1-2 כך שאין בעיה וגם לא קשה
לבד עלויות מינימום בסביבות 1000 ש"ח
במוסך במינימום 2500 ש"ח
אם יש לך ידיים טובות קצת מפתחות אפשר לעשות לבד
תרצה הדרכה תקבל

yair791
15-04-12, 16:32
אני יכול לעזור לך לתקן את הרכב דבראיתי זה לא סיפור לעשות את זה ממש קל *

mechtech
15-04-12, 21:13
צריך מעט יותר מידע לגבי מצבו הנוכחי של הרכב כדי לעלות על הבעיה.
לגבי "חוסר סחיבה, בעיה בגיר" - כשהלך לי ראש מנוע ברכב, בזמן הנסיעה הרגשתי כאילו הקלאץ' מחליק לשניה, או משהו כמו ניסיון ללחוץ במכה על דוושת המצערת בהתחלת נסיעה בחורף קר, המנוע נחנק בעיקר במצב הזה ופחות בשיוט עם רבע דוושה.
לגבי העשן הלבן, האם העשן שיוצא מתפוגג מייד או שמצטבר באוויר ונעלם רק עם הרוח? האם הריח השרוף שתיארת נובע מהעשן שיוצא מקצה האגזוז או מאיזור המנוע, נזילת שמן מאיזור המנוע הנשרף כשמטפטף על צינור האגזוז החם מביא לריח שרוף.
האם בדקת את מדיד השמן לוודא שלא חדרו מים לאגן השמן, או שחסר שמן?
האם יש סימני שמן במיכל העיבוי? האם ניסית למלא מים ולבדוק האם התופעה חוזרת על עצמה?
גם אם אין את סימנים של מים בשמן או ההיפך עדיין יש מצב שאטם הראש נפרץ רק ממעבר המים אל תא השריפה.
נסה לקבל חוות דעת נוספת מבעל מקצוע אחר, אם מתאפשר.
תראה.. אתה יכול לטפל ברכב בעצמך וזה ע"מ להוזיל עלויות כמובן, עם זאת כתבת שאין לך כלי עבודה כלל (הוצאה לא מבוטלת לעלות החלפים לתיקון), אך הכי חשוב זה שאין לך את הזמן הנדרש.
תצטרך הרבה זמן לביקור בחנויות כלי עבודה (לא תמיד מוצאים את כל הכלים במחיר זול באותה החנות או שאין במלאי). כמו-כן חנויות חלפים.
נסיעה למכון ראשים וכו'.. ואולי גם נסיעות נוספות לדברים ששכחת או שלא תכננת אותם מראש.
בנוסף רצוי שיהיה לך רכב משני מהעבודה, מהאישה וכו.. לריצות הנ"ל.
פשוט עשה שיקול דעת מה כדאי ועדיף ומתאים לך (כל אחד וסדרי העדיפויות שלו). מהי העלות הכוללת של החלפים, כלי העבודה, אולי דלק לריצות וכו'.. מול העלות במוסך.
אם החלטת שעדיף לך לטפל לבד ואתה יודע בדיוק את המהלכים שאתה עומד לבצע, לך על זה עד הסוף וכל עזרה שתצטרך חברי הפורום ואני ביניהם נעזור בכיף (עד כמה שניתן).
אם העלות ו"כאב הראש" ממש מורידים אותך מהעניין, אז אולי כדאי לך פשוט להכניס את הרכב למוסך אמין בעלות של 2.5K ש"ח ולסגור את הסיפור.
שוב, כל אחד והעדפות שלו. בהצלחה.. הכל יסתדר לטובה ;-).

eli_h1
16-04-12, 00:35
אכן גם אני הרגשתי כאילו הקלאץ מחליק .התקטוקים היו רק בהילוך משולב.
בדקתי את השמן ואין סימנים למים וכנ"ל למים אין סימנים של שמן. יש לציין שהרכב לא היה מאבד אפילו טיפה אחת של שמן/מים.
כרגע אני משתדל לא להניע את הרכב כדי לא לגרום ליותר נזק ממה שכבר יש.

איך בכלל הלך הראש??? האוטו לא התחמם!! ואין מעבר של שמן ומים !!

yair791
16-04-12, 00:42
תיפתח את פקק מילוי השמן במנוע אם יש לבן (טחינה) על הפקק מבפנים אז הלך ראש מנוע
עוד בדיקה תיבדוק אם יש לך גושים במים או סימני שמן במי הקירור של המנוע עוד סימן שהלך ראש מנוע
תנסה לראות מה הצבע של המצתים אם הם מאוד "נקיים" עקב מים שחדרו לבוכנה או אחרי זמן מה שהמנוע לא הותנה תיראה אפילו סימני חלודה תצלם ותעלה לפורום בשביל חוות דעת נוספת

eli_h1
16-04-12, 01:31
פפק מילוי השמן נקי ואין טחינה.
אין סימנים לשמן במים כמו שאמרתי.
לגבי הפלאגים הרכב כרגע חונה ליד אחד המוסכים בב"ש ואין לי כלים ואפשרות לעבוד עליו פה ולהוציא את הפלגים.
אני מאוד רוצה ללמוד ולהתנסות וכמובן לדעת שנתתי את הכי טוב לרכב אבל לפי מה שאני קורא עקב חוסר הציוד שיש לי (עלות כלי העבודה תיהיה חצי מעלות הראש) אולי באמת כדי שמוסך יעשה את העבודה.

האם עלי לדרוש/ לשאול לגבי איכות החלקים שהמוסך משתמש בהם??? חברות מסויימות?? .

mechtech
16-04-12, 22:48
אלי, לשאלתך: "איך בכלל הלך הראש??? האוטו לא התחמם!! ואין מעבר של שמן ומים !!" - אטם ראש לא הולך רק אם טמפ' המנוע מגיעה לתחום המסוכן, קיים בלאי נורמלי לאטם ראש המנוע המביא בסופו של דבר לכשל באטם בחייו של המנוע.
במיוחד ברכבים בעלי ראש מנוע העשוי יציקת אלומיניום כמו בפיאט, האטם כושל בפרק זמן קצר יותר מראש מנוע העשוי יציקת ברזל (באותם התנאים).
משקעים של אבנית וחלודה במער' הקירור רק יאיצו את התהליך, אך גם ברכב מטופל אטם הראש עלול להכשל.
כמו שכתבתי קודם, גם אם אין את סימנים של מים בשמן או סימנים של שמן במים, עדיין יש מצב שאטם הראש נפרץ רק ממעבר המים אל תא השריפה מה שגורם לעשן של אדי מים מהאגזוז עקב כניסת מים לצילינדר מאחד המעברים שבין האטם,
ובנוסף עלול לגרום ללחץ אוויר במער' הקירור ולפליטת נוזל קירור מהפקק עקב האוויר הדחוס שחודר אל מערכת הקירור מתא השריפה.
זה מאד קשה ובכלל אולי לא ניתן לביצוע לעבוד על הרכב כשהוא נמצא רחוק מהבית כשכל כלי או חלק שתצטרך יתזז אותך בריצות הלוך ושוב, חבל שלא גררת הביתה מלכתחילה וגרירה נוספת כרוכה בתשלום, אבל לא מסתכלים לאחור, זה לא משנה.

לגבי עלויות מינימליות באמת, אם אתה מבצע אז זה כך פחות או יותר:
- ידית מומנט - 260ש"ח (חובה!)
- ידית כח - 45ש"ח
- בוקסה 13מ"מ איכותית עשוייה כרום ואנאדיום - 20ש"ח
- סט מפתחות רינג 10,12,13מ"מ - 60ש"ח, ורצוי סט בוקסות 1/4 עם מאריך לפירוק נוח של סעפת היניקה- 140ש"ח (לא חובה).
- מפתח פלגים עם מאריך - 40ש"ח (לא חובה, אתה יכול למסור את הפלגים למכון המשפץ ולבקש שיחליפו).
- מפתח פילטר שמן - 40ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- מפתח הלן 12מ"מ לריקון השמן - 45ש"ח (אין צורך מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- סט מברשות פלסטיק, פלדה, פליז - 25ש"ח
- ספריי ניקוי קרבורטורים - 20ש"ח
- להב סכין יפני - 5ש"ח
- סט אטמים - 150-180ש"ח (איכותי), אפשר להשיג זול יותר.
- סט מצתים - 65ש"ח (אין צורך להחליף במיידי, אפשר לבדוק את מצב האלקטרודות ולנקות עם מברשת פלדה וספריי).
- תרמוסטט - 95ש"ח (אין צורך להחליף מאחר והוא יחסית חדש, אמרת שהוחלף לפני שנה, ואפשר גם לבדוק תקינותו).
- שמן מנוע - 80ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- פילטר שמן - 50ש"ח (אין צורך להחליף מאחר ולא נכנס נוזל קירור לשמן).
- 2 פחיות נוזל קירור פאראפלו - 75ש"ח
- גלון מים מזוקקים - 20ש"ח

*אחרי שתתקן את הרכב בהוצאה התחלתית נמוכה יחסית ותחזיר אותו הביתה, תוכל לבצע טיפול שמנים, פילטרים ופלגים בלי לחץ כספי גדול.
- תפרק וקח את ראש המנוע לשיפוץ במכון כ-450ש"ח שם יבדקו אם הוא ניתן לתיקון, אם הראש אינו בר תיקון עקב סדקים או מעברים אכולים שלא ניתן למלאם בריתוך,
חפש מכון שמוכן למכור לך ראש מנוע משופץ (תתמקח על מחיר- רוצים 900ש"ח, אבל תתמקח, אפשר להגיע ל-600ש"ח. אם לא מצאת מכון שיש לו, אז חפש בפירוקיות ראש שלא עבר יישור ונראה טוב (תתמקח 500ש"ח) וקח אותו לבדיקה ושיפוץ לפי הצורך במכון.

לגבי "האם עלי לדרוש/ לשאול לגבי איכות החלקים שהמוסך משתמש בהם??? חברות מסויימות?? ."
עלות ממוצעת של שיפוץ ראש מנוע במוסכים כ-2500ש"ח
שאל מהי העבודה שתבוצע ברכב בפירוט ומהם החלפים שהמוסך יחליף- האם הראש נמסר לשיפוץ כללי במכון ראשים או שרק נמסר ליישור במכון והם מבצעים את שאר השיפוץ מוסך.
האם הם מחליפים אטם, תרמוסטט, פילטר, פלגים מקוריים של פיאט או תחליפיים.
האם הם בודקים את מער' הקירור כולל תרמוסטט, משאבת מים, רדיאטור וכו'.
האם הם ממלאים נוזל קירור ייעודי (פאראפלו) לפיאט או נוזל ירוק רגיל.
צריך לבקש הצעת מחיר רצוי בכתב, לבדוק ולהשוות מחיר פלוס מע"מ ולבדוק מהי תקופת האחריות ומה היא כוללת.
במוסך בו אין גישה לראות את הרכב או שאין לכל הפחות חלון מהקבלה שניתן להשגיח ולראות איך הרכב מטופל, לבקש לראות את פני ראש המנוע לפני ההרכבה.

במוסך מפרקים את רכיבי ראש המנוע, בודקים שאין דליפה, סדקים או נזקים שאינם ברי תיקון ושולחים למכון לשיפוץ ראשים. שם עושים מילוי למעברים אכולים וכו' ואח"כ יישור פני הראש בכרסומת (מכונה לעיבוד שבבי) וחזרה למוסך.
במוסך בודקים ומשחיזים שסתומים עם משחת קרבורנדום, מחליפים את גומיות השסתומים ומכוונים שסתומים (החלפת שימסים), מחליפים מחזיר שמן בקאמשפט וביחידת סלילי ההצתה. אם יש חופשים במובילים או הפרשים במידות השסתומים או השימסים, מחליפים בהתאם.
בנוסף לשיפוץ ראש המנוע, מבצעים בדיקה מקיפה למנוע עצמו- לבלוק ולצילינדרים ודגש מיוחד ניתן לרכיבי מערכת הקירור (הסיבה לכשל)- בדיקת משאבת המים, תרמוסטט, הרדיאטור והצינורות. המער' עוברת שטיפה וניקוי והחלפת רכיבים לפי צורך (לרוב תרמוסטט מחליפים בכל מקרה).
מרכיבים את ראש המנוע כולל סט אטמים חדש, מחליפים פלגים, שמן ופילטר ונוזל קירור מתאים. מבצעים בדיקה לפני מסירת הרכב.
כל הנכתב לעיל עלול להיות שונה מן הסתם ותלוי במוסך המטפל, אך זה בגדול.

eli_h1
17-04-12, 00:20
שמע אין לך מושג כמה מוטיבציה אתה מוסיף לי לגבי לנסות לבד . תודה

yair068
17-04-12, 11:07
מה שאתה צריך זאת בוקסה מס' 13 טובה
בה אתה פותח ברגי ראש ואת הסעפות
השאר מאמין שתסתדר לא צריך להיות בעיה
הייתי מחליף אחרי טיפול כזה שמן ,פילטר ,וגם טרמוסטט אפילו שהוחלף

davidmzr
17-04-12, 11:48
יאיר, אתה תמיד יודע להבין בין השורות, הפעם לא. :)
אשתמש במילים שלך "שם כסף" שאלי לא יבצב לבד.
אם אטעה יקבל חינם גלון שמן חדש 5 ליטר חצי סינטטי, בסיום השיפוץ.
השמן כבר מוכן.
התחייבתי.
דוד.

yair068
17-04-12, 12:17
הצעתי לו תקציר בכדי שיקבל בטחון להמשך וישאל
במגילת העצמאות אלי התייאש
מה שכן יכול אלי להסתכל על הפרוייקט וילמד

eli_h1
17-04-12, 16:31
כאן איבדתי אותכם!! יכול להיות שחלק מההודעות אני לא רואה/ לא מופיעות אצלי?, זה לא הגיוני!
ציטוט" שם כסף שאלי לא יבצע לבד" איפה זה רשום???.
איפה הצעת(יאיר) לי תקציר???
אין לכם מושג כמה אני רוצה לבצע לבד, רק יש מגבלות, כלים וזמן וגם קצת ידע למרות שבקטע הזה אני סומך עליכם.
כרגע עדין לא נגעתי ברכב הוא עדיין חונה באזור המוסכים בבאר שבע, לא החלטתי עדיין מה לעשות איתו, הוא לא דחוף לי. אני כנראה אגרור אותו מחר לביתי במושב.

yair068
17-04-12, 20:00
חשבתי שאתה גר בדרום ב"ש
אז קח עצה טובה מכיוון שאתה גר במושב שקרוב לרחובות גרור אותו ישירות לדוד חבר הפורום
מאמין שיתן לך הצעה ללא עלות ואו תיקון במחיר טוב
צור קשר איתו בפרטי

eli_h1
18-04-12, 18:56
תודה על ההצעה, אבל כמו שאמרתי מקודם - בין הסיבות לכך שרצוני לנסות לתקן לבד, הוא הרצון ללמוד.
באמת תודה על כל האינפורמציה והרצון לעזור אפילו לאנשים שאין לכם מושג מי הם בחיים האמיתיים, כמו לי שאין לי זמן ללכת למפגשים עם כל הרצון.

eli_h1
25-04-12, 16:48
היום התחלתי לעבוד על האוטו.
ישנם כמה מקומות בהם צריך את עזרתכם.

האם על מנת לפרק את הטיימניג עלי לפרק את התושבת של המנוע בצידו הימני? אחרת אני לא מוצא גישה למותחן.
אם ואכן עלי לפרק את התושבת איך עלי לדאוג שהמנוע לא יצנח למטה?

eli_h1
25-04-12, 18:17
אני מצרף תמונות של מה שעשיתי עד כה.
אשמח לתגובות והמלצות.

yair068
25-04-12, 21:37
שים תמיכה מלמטה כי אתה עלול להרוס את תושבות הגיר
אפשר לשים איזה בוק וחתיכת עץ על הקרטר בזהירות
בוכנה שמאלית נקיה מחדירת נוזל קירור כך תדאג שמי שמשפץ ימלא מקומות כאלה ולא ישחיז
שים לב לפתחים האלה שיהיו סגורים כי משם ברחה לך קומפרסיה
תנקה היטב עם מברשת פלדה שמסתובבת ע"י מקדחה ותנקה את משטח הבלוק והבוכנות
תקנה סט שלייף של ויקטור ריינס ותתן למשפץ הראש רק את גומיות לשסתומים ותדאג שישים רק אותם
תעבוד נקי ומסודר תנקה על הדרך גם את בית המצערת כי אתה מפרק את סעפת יניקה
שים לב כשאתה מרכיב את האטם שישב כשחור השמן מתאים בכדי שיעלה שמן לראש המנוע
ראש מנוע זה עשה כבר חשחזה שים לב לזה ודאג מאוד שימלאו במקום שישחיזו הרבה

eli_h1
25-04-12, 23:58
תודה על התגובה.
אם אפשר קצת יותר הסבר..
על איזה מקומות עלי לוודא שהמשפץ ימלא ולא ישחיז?
מה המשפץ צריך למלא? אם תוכל לתת לי קצת יותר פירוט על כל העניין הזה.
עלי לקנות סט שלייף ולתת רק את הגומיות??? ולוודא שישים רק אותם?? מה הכוונה? מה אם שאר האטמים לא להביא למשפץ?

mechtech
26-04-12, 01:56
חג שמח אלי.
אחרי התלבטויות לא קטנות נראה שהחלטת לשפץ בעצמך, יפה.. זה מראה על הנחישות שלך ומן הסתם אתה יודע במה זה כרוך.
אוקיי..
ראשית, למה אתה רוצה לפרק את הטיימינג? הרצועה בלוייה? הגיע הזמן להחליף (כל 60K)?
אני רואה שהצלחת לשחרר את אום המותחן (ראש המנוע בחוץ), האם לא הצלחת עם מפתח 13 פתוח, מבלי שהתושבת תפריע?

עכשיו.. לגבי מצב הראש, על פניו נראה שהראש במצב טוב- המעברים אינם אכולים מדי.
לפי האטם בתמונה, נראה שהוא נפרץ באיזור של תא השריפה בצילינדר מס' 1, מה שגרם לחדירה של לחץ אויר מתא השריפה אל מעבר מים קרוב ובנוסף חדר נוזל קירור ממעבר המים אל תוך הצילינדר, מה שגרם לעשן הלבן מהאגזוז. צריך לראות מקרוב שאזור זה בראש המנוע לא סדוק או אכול וזה הביא לפריצת האטם או שפשוט האטם כשל מבלאי.

תראה, אתה יכול לקחת את הראש למילוי ויישור בלבד- 150ש"ח, אבל ספק אם תקבל אחריות על זה (מן הסתם המכון לא ייתן כי לא שווה לו ולדעתי גם לך לא כדאי).
עלות שיפוץ כללי נעה בין 300-700ש"ח תלוי במצב הראש, זה כולל ניקוי בחומצה, מילוי מעברים אכולים (ריתוך אלומיניום), יישור פני הראש בכרסומת, השחזת שפת אטימה של השסתומים עם משחת השחזה, החלפת גומיות שסתומים (הגומיות אוטמות מעבר שמן ממכלול הקאמשפט אל תא השריפה), החלפת מחזיר שמן בציר הקאמשפט (צמוד לגלגל השיניים) וכיוון שסתומים (זה לא ממש כיוון שסתומים רגיל, אם המרווח לא תקין מחליפים שימס).

תחפש מכון טוב, וחשוב שתהיה לבן אדם שם סבלנות כדי להסביר לך כל מה שתרצה לשאול, אחרת, תברח משם מהר.
תלך לשם מוכן מבחינת ידע בסיסי שלא ינסו לסובב אותך (לא מכליל חס וכרפס, אבל יש גם כאלה), אם הראש יעבור בדיקת לחץ ולא ימצא סדק שלא ניתן לתקן, אז יעשו מילוי בקטנה (המעברים נראים יחסית בסדר) ויישור, כך שהעלות לא תהיה גבוהה.

קח לשם את ראש המנוע כמו שהוא יחד עם אטם ראש חדש (את האטם אתה יכול לקחת למכון רק כדי שיוודאו שהוא מתאים, אך אין צורך להשאיר אותו שם), גומיות שסתומים ומחזיר שמן לקאמשפט ותוודא שיחליפו את אותם הגומיות ומחזיר השמן שנתנת להם ולא חלפים אחרים.
בסיום וודא שאת כל הברגים שהיו בראש לפני הפירוק החזירו, כולל גוג'ונים של הסעפות, ברגי מכסה טיימינג, רגש טמפ', וכו'.
שים לב לשני הפינים במעברי השמן שבצידי בלוק המנוע (אחד מימין ואחד משמאל).
השמאלי נתקע לך בראש המנוע (בתמונה הוא איננו), אז אל תשכח להחזיר אותו למקומו.
בהצלחה בהמשך , תרגיש חופשי לשאול כל דבר שאתה לא בטוח בו.
טוב נהיה כבר מאוחר ומחר יש נסיעה למפגן בחצרים..יפתחו לי ת'טוסטוס..:]
לילה טוב!

yair068
26-04-12, 02:37
שים לב לעיגולים משם נכנס לך קומפרסיה ושם צריך למלא כי זה קרוב לאטם
הבוכנה השמאלית מרוב שנכנס נוזל קירור ומהחום ניקה את הבוכנה
שאר הבוכנות רואים שנכנס קצת נוזל וגרם לאבנית חלודה
אם הייתה נוסע עוד קצת הייתה הורס בלוק מנוע (סדק)בבוכנה השמאלית ורצוי שיבדקו את בוכנה זאת
משפץ הראש צריך רק את הגומיות של השסתומים
השאר שתצטרך זה רק אטם ראש ואטם סעפת יניקה השאר יהיו תקינים

eli_h1
26-04-12, 10:17
חג שמח!.


mechtech ,
הרכב עבר כ50- ק"מ מאז הטיימניג וכשנתיים וחצי .
לא חשבתי להחליף את הטיימינג אבל אחרי הפתיחה אני חייב להחליף(מצבה של הרצועה היה טוב), כתוצאה מהחוסר ידע שלי די הסתבכתי בפירוק ובסוף והיא טיפה נמתחה כך שאני מתכננן להחליף אותה בכל מקרה.(אני שוקל לא להחליף את המותחן מה דעתכם?


יאיר,
שמתי לב שהאטם הישן לא היה מתאים בכלל למבנה הראש וחלק ממעברי המים היו חצי סתומים, כתוצאה מכך האטם נאכל באזור זה והשאיר חלודה.
האם זאת כוונתך של חוסר קומפרסיה וחדירה של מים??

איך עלי לבדוק אם יש סדק בלוק יש דרך כלשהיא?


איך עלי לנקות את בלוק המנוע? יש שאריות של האטם הישן, האם עלי לדאוג שלא יכנסו לכלוכים למעברים?

davidmzr
26-04-12, 10:43
מאחר שיאיר עדיין יושן אני אענה במקומו. :)
מחיר המותחן בטיימינג זניח, אין בכלל מצב אפילו לחשוב לא להחליפו. תחליף גם משאבת מים, גם אין אין עליה סימני נזילה. טיימינג זה לא בדיוק המקום לחסוך.
קרוב אליך ברמלה יש משפץ ראשים, שגם אני וגם החבר שלי "מוסך אמנואור" מוסרים לו לשפץ ראשים.
המחיר 350 ש"ח. כילל מילוי,שסתומים, גומיות ויישור. למהדרים כדאי למסור "לסמוך" ברשל"צ או למיכאל ביצחק שדה.
בולשיט זה לעמוד שם עד שיגמור לשפץ, כדי שתראה איזה גומיות ומחזיר שמן הוא מרכיב.
דוד.

yair068
26-04-12, 13:34
הרצועה לא נמתחת ואם היא טובה אין צורך להחליף לא יקרה כלום גם אם תקרע
קפל אותה ותראה אם יש סדקים אם כן תחליף
לגבי האטם אם הוא לא היה מתאים לא הייתה יכול לנסוע עם הרכב
החלודה זאת הצטברות של של אבנית והסיבה נוזל קירור מי ברז במקום נוזל קירור פארפאלו
בריחת הקומפרסיה איפה שסימנתי ובנוסף במרכז הצילינדרים יש בריחה
בדיקה של סדק בצלינדר השמאלי הורד את הבוכנה למטה נקה היטב ואז עם הציפורן חפש מסביב גם בעין טובה אפשר לראות לא מאמין שיהיה אבל שווה לבדוק

davidmzr
26-04-12, 14:17
"לא יקרה כלום גם אם תקרע"
כן יקרה. כמו שקרה לו בדרך לבאר שבע, עיקוב, הוצאות ועוגמת נפש.
אין בכלל ויכוח. צריך להחליף את מערכת הטיימינג ומשאבת המים קומפלט יחד עם שיפוץ הראש.
יאיר, זהו סגור, הפונטו שלי נמסרה.
אל תשכח למצוא לי מודל 2000. מוכר את שלך ?.
תודה דוד.

yair068
26-04-12, 16:35
נכון קל יהיה להחליף טיימינג ומשאבה
אבל אצלי הרצועה אורגינלית 183K ק"מ ולא החלפתי אותה ויש לי חדשה עומדת
כך לגבי המשאבה אפשר לסובב אותה ללא רצועה ולהרגיש אם אין חופש ורעש מיסב אין צורך להחליף
כך לגבי המותחן אם פתחת את הבורג אפשר להוציא ולשמוע את המיסב
סך כל 3 החלקים מעל 300 ש"ח ואיפה זמן העבודה
האמת שאני עשיתי והחלפתי מותחן ומשאבה אבל בדיעבד לא היה צורך
הקיצר לבדוק ולהחליט

davidmzr
26-04-12, 18:36
"האמת שאני עשיתי והחלפתי מותחן ומשאבה אבל בדיעבד לא היה צורך"
עכשיו הצחקת אותי, לאחר הכעס על המוסך בשרשור הקודם. :)

דוד.

yair068
26-04-12, 18:49
עכשיו אתה מבין דוד איזה ראש של ספייס היה לך שווה הון

yair068
26-04-12, 18:51
יאיר, אתה תמיד יודע להבין בין השורות, הפעם לא. :)
אשתמש במילים שלך "שם כסף" שאלי לא יבצב לבד.
אם אטעה יקבל חינם גלון שמן חדש 5 ליטר חצי סינטטי, בסיום השיפוץ.
השמן כבר מוכן.
התחייבתי.
דוד.

בפעם הבאה שאני בא אליך תשמור לי את הגלון :)

davidmzr
26-04-12, 19:01
יש לי עוד אחד, אני לא מצטער שמכרתי אותו לחבר הפורום רפאל ב- 500 ש"ח.
שמחתי שדיווח שהמכונאי שלו היה מרוצה, ואין בעיות ברכב.
ברור ששומעים על ראש מפירוק במחיר שהמוסך הציע ל-mikemozg במחיר של 2000-2500 ש"ח, זה מעבר לגניבה.
אבל אני תמיד אומר, שכאשר יש מי שנותן, יש גם מי שלוקח. וקשה לדעת בין השניים מי לא בסדר.
זכור "שחלון פתוח, קורה לגנב".
דוד.

yair068
26-04-12, 19:05
למה שיהיו בעיות אני ראיתי את הראש יותר טוב מזה לא תמצא אפילו בחברה
דא"ג דוד כמה עולה ראש מנוע ללא אביזרים בחברה
והאם יש לך מיקרומטר לבדיקת הצלינדרים

davidmzr
26-04-12, 19:18
בפעם הבאה שאני בא אליך תשמור לי את הגלון :)
הבטחתי אז אקיים.
אלי בסיום העבודה אתה מוזמן לקבל אותו.
יאיר, עכשיו הזמן לכתוב, איך הצלחנו בתגובות להוביל את אלי שיתקן לבד.
זכור תמיד, שאי אפשר להכריח סוס ללכת לשתות מים מהשוקת, אבל אם תוביל אותו הוא ישתה. :)
אגב, ארז קנה עוד 12 גלונים. לא מבין איך גמר את ה-12 שקנה לפני כעשרה ימים.
דוד.

yair068
26-04-12, 19:21
מראה על יושר :)
אנחנו לא בונים חבילות טיסה ליעד *** רחוק

davidmzr
26-04-12, 19:30
אלי, טעיתי לא קשור לסיום השיפוץ, אפשר לקבל את הגלון גם לפני.
אם תהיה ברחובות צור קשר, ואולי תקבל גם שסק מהעץ. :)
דוד.

eli_h1
26-04-12, 23:48
דוד, תודה על השמן אבל באמת שאין צורך.
הצורך היחידי וממנו אני צריך הרבה זה ידע והבנה ועם כמה שיותר הסברים.(לפעמים לכם זה נראה טרוויאלי וברור אבל לאחד שאין לו ידע וניסיון זה לא כל כך טרוייאלי).
שוב, לגבי השסק בלי להעליב אבל אני מושבניק יש לי בבית 2 עצים, אתם מוזמנים לבוא ולקחת, יש גם שקדים ופול טרי ובקרוב יהיו גם תותים.

לגבי הרכב אני בלחץ של זמנים כידוע אני סטודנט וכל השבוע אני בבאר שבע חוץ משישי שבת ובשבת אני לא עובד ככה שזמן זה לא דבר שיש לי ממנו במיוחד שעכשיו יש לי מבחן גדול על הראש.
אני אנקה מחר את הבלוק מנוע ואז אצא לפגרה של שבוע/ שבועיים (הרכב לא נחוץ לי יותר מידי) מבטיח לעדכן .

mechtech
27-04-12, 00:20
הרכב עבר כ50- ק"מ מאז הטיימניג וכשנתיים וחצי .
לא חשבתי להחליף את הטיימינג אבל אחרי הפתיחה אני חייב להחליף(מצבה של הרצועה היה טוב), כתוצאה מהחוסר ידע שלי די הסתבכתי בפירוק ובסוף והיא טיפה נמתחה כך שאני מתכננן להחליף אותה בכל מקרה.(אני שוקל לא להחליף את המותחן מה דעתכם?


לא הבנתי בדיוק כמה הרכב עבר מאז הטיימינג, האם הכוונה 50,000 ק"מ או רק 50 ק"מ בשנתיים וחצי, משהו לא מסתדר פה.
בכל אופן, האם הסרת את הרצועה מגלגל הקאמשפט מבלי לשחרר את המותחן ובכך הפעלת עליה לחץ, מה בדיוק קרה בפירוק שאתה מעוניין להחליף אותה?

אם הרצועה עברה 50,000 ק"מ או שנהיה בה פגם ויזואלי תוך כדי הפירוק, החלף בחדשה.
אחרת, אם הרצועה עברה 50 ק"מ (לא חושב שהתכוונת לזה) ואין פגם ממשי שאתה יכול לראות וזה כמובן בהנחה שלא "התחרעת" עליה עם איזה לום, אז לדעתי אין צורך בהחלפה.
בדיעבד, חבל שלא שאלת איך משחררים את הרצועה כדי לפרק את ראש המנוע, סתם עוד הוצאה כספית שהיית יכול להוציא על משהו אחר (תשאל על כל פרט, נעזור ככל שיתאפשר).

לגבי המותחן, שוב, תלוי האם עבר 50ק"מ או 50,000 ק"מ, אם עבר 50K ק"מ החלף אותו במיידי(53ש"ח תחליפי).
אם רק הוחלף, הוצא אותו וסובב ביד ע"מ להרגיש שלא קיים חופש במיסב או חיכוך כלשהו ושהוא מסתובב ממש חלק. אם הכל תקין השאר אותו.

בכל מקרה, אם אתה מתכוון להחליף לרצועה חדשה, החלף את המותחן גם כן (רצועה תחליפית 70ש"ח של DAYCO, לא חייב מקורית).


איך עלי לבדוק אם יש סדק בלוק יש דרך כלשהיא?
איך עלי לנקות את בלוק המנוע? יש שאריות של האטם הישן, האם עלי לדאוג שלא יכנסו לכלוכים למעברים?


נקה את הבלוק היטב עם מברשת פליז וספריי ניקוי מנוע (אפשר ספריי קרבורטורים) וסמרטוטים ובדוק ויזואלית שאין סדק או פגם כלשהו בשטח הבלוק.
את שאריות האטם הישן הסר עם להב סכין יפני, בזווית 45 מעלות מפני שטח הבלוק בזהירות שלא לשרוט (קיים גם ספריי מיוחד להסרת אטם ראש, לדעתי אין צורך).
אתה יכול לסובב את הקראנקשפט ע"מ להוריד את הבוכנות למטה כדי לנקות ולבדוק את פני הצילינדרים (אל תדאג לגבי כיוון נקודה מתה עליונה, זה מוסבר בשרשור שיפוץ ראש שעשיתי ותשאל הכל ואשתדל להסביר שיהיה מובן).
נקה ובדוק את כתר הבוכנה בזהירות ולא עם כלי גס שלא תשרוט אותה.

אתה יכול לנקות את הבלוק עם ראש מברשת פלדה על מקדחה ולהריץ ניקוי כמו בלא מעט מהמוסכים, אבל יש מצב שתכנס שערה מהמברשת לאחד ממעברי השמן ובנוסף זה עלול "לעגל" את הפינות במעברים בפני הבלוק.
אם אתה לא מאלה שיש להם כח לנקות עם מברשת רגילה, קיים ראש מיוחד המתאים למקדחה העשוי מחומר שלא משאיר חלקיקים העלולים לפגום במנוע.
בכל מקרה תסגור פתחים עד כמה שניתן ע"מ למנוע נזק מיותר. דאג שההברגות בבלוק תהיינה נקיות כדי שלכלוך או שמן לא ישפיעו על מומנט הסגירה.

ראש לניקוי בלוק מנוע
6591

eli_h1
27-04-12, 10:18
בוקר טוב,
הרכב עבר כמובן 50,000 ק"מ מאז הטיימינג.
כשפירקתי את הראש לא תיכננתי לפרק את הטימינג אך לא הצלחתי לשחרר אותו בלי לשחרר את התושבת מנוע.

היום בנוסף שניקיתי את המכלולים פגעתי באחד המזרקים, מאיפה אפשר לקנות? אני מצרף תמונות.

אני שוקל בכל זאת לשלוח את הבלוק היום לשיפוץ אצל סמוך. כמה זמן לערכתכם הוא יעבוד על הראש??

ועוד שאלה איך עלי לפתוח את הקנארקשאפט ?

mikemozg
27-04-12, 12:42
יש לי עוד אחד, אני לא מצטער שמכרתי אותו לחבר הפורום רפאל ב- 500 ש"ח.
שמחתי שדיווח שהמכונאי שלו היה מרוצה, ואין בעיות ברכב.
ברור ששומעים על ראש מפירוק במחיר שהמוסך הציע ל-mikemozg במחיר של 2000-2500 ש"ח, זה מעבר לגניבה.
אבל אני תמיד אומר, שכאשר יש מי שנותן, יש גם מי שלוקח. וקשה לדעת בין השניים מי לא בסדר.
זכור "שחלון פתוח, קורה לגנב".
דוד.

לא יפה שמדברים ככה מאחורי הגב !:(
כמובן מי שזה לא המקצוע שלו מאוד קל לעבוד עליו ועוד כשאתה תלוי באוטו ויש לך משפחה וילדים אתה רוצה לטפל באוטו כמה שיותר מהר ,באמת חבל שדופקים לך מחיר ואתה מצפה שיעשו לך עבודה טובה אבל בדיעבד פשוט שוחטים אותך ועושים עבודה על הפנים זה נורא מעצבן ומכעיס. אני בעצמי איש מחשבים וכשהטיפול הוא שטותי לא נעים לי אפילו לגבות כסף במיוחד מאנשים דלי יכולת
נורא כאב שזה ככה מי שמניאק וגנב מצליח ומי שישר אוכל חצץ.

אל תדאג נעלבתי רק קלות הכל ברוח טובה (אחלה פורום ואנשים טובים);)

yair068
27-04-12, 12:52
יפה הנחתה את המנוע על הקרטר עדיף לשים חתיכת עץ
צלם את חגורת הטיימינג וקפל לשניים נראה אם צריך להחליף
שיפוץ ראש לוקח חצי יום כך שאתה נותן בבוקר מקבל אחה"צ
דאג שיעשה כיוון שסתומים

mechtech
27-04-12, 13:49
הרכב עבר כמובן 50,000 ק"מ מאז הטיימינג.
חשבתי כך. הגיע הזמן להחליף את הרצועה ממילא, אז זה לא משנה מה מצבה הנוכחי, כדאי להחליף (130ש"ח כולל מותחן ורצועת טיימינג).

היום בנוסף שניקיתי את המכלולים פגעתי באחד המזרקים, מאיפה אפשר לקנות? אני מצרף תמונות.
אם הרכב לא עשה בעבר בעיות עם מערכת הדלק לא היה צורך לגעת בכלום מלבד הטיפול בראש המנוע, ואולי ניקוי בית המצערת בלבד כדי שכל הלכלוך יצא מהסעפת כעת שהיא פתוחה.
לדעתי אם מטפלים בכמה מערכות בו זמנית, יהיה קשה יותר לאבחן אח"כ בעיות שאולי תהיינה בסוף הטיפול, לכן עדיף לטפל בכל דבר בנפרד.
אין לי מושג מה העלות של מזרק חדש (אולי מישהו מחברי הפורום יודע), לכן כדאי לברר תחילה מחיר של מזרק חדש (גם חליפי) וללכת לפירוקייה, להתמקח על מחיר ולקנות אצל מי שהכי משתלם.
בכל מקרה, אל תטפל בכל חלקי המנוע, טפל בבעיה הספציפית וסגור עניין, כרגע ראש המנוע והמזרק.

אני שוקל בכל זאת לשלוח את הבלוק היום לשיפוץ אצל סמוך. כמה זמן לערכתכם הוא יעבוד על הראש??אני מסרתי לו את הראש ב-9:00 והוא אמר לי לבוא לקחת בסביבות השעה 15:00, ככה שרצוי למסור את ראש המנוע מוקדם בבוקר ככל האפשר (דבר שם עם שמעון, איש טוב).
נ.ב. כמעט כמו בכל תיקון יש להתמקח על מחיר כדי לא לשלם יותר (סתם לידיעה, ברוב המכונים שיפוץ כללי לראש מנוע עומד בממוצע על 450ש"ח). לא לשכוח אח"כ לבדוק שכל הברגים ישנם.

ועוד שאלה איך עלי לפתוח את הקנארקשאפט ?
ידית כח או ראצ'ט ובוקסה 13מ"מ לבורג הקראנקשפט, אפשר לתפוס "קונטרה" עם מברג שטוח מאסיבי ע"י כך שמכניסים אותו בין הבוקסה לשלושת הברגים שבפולי (הגלגל) של הקראנקשאפט.
אפשרות שניה, להכניס מברג שטוח רחב לשיניים שבין גלגל התנופה והסטרטר כדי שהקראנקשפט לא יזוז, לרסס מעט WD-40 על הבורג ואז לשחרר (לא לשכוח שם את המברג).

mechtech
27-04-12, 14:29
כמובן מי שזה לא המקצוע שלו מאוד קל לעבוד עליו ועוד כשאתה תלוי באוטו ויש לך משפחה וילדים אתה רוצה לטפל באוטו כמה שיותר מהר ,באמת חבל שדופקים לך מחיר ואתה מצפה שיעשו לך עבודה טובה אבל בדיעבד פשוט שוחטים אותך ועושים עבודה על הפנים זה נורא מעצבן ומכעיס. אני בעצמי איש מחשבים וכשהטיפול הוא שטותי לא נעים לי אפילו לגבות כסף במיוחד מאנשים דלי יכולת
נורא כאב שזה ככה מי שמניאק וגנב מצליח ומי שישר אוכל חצץ.


לא תמיד זה נכון, יש גם בעלי מקצוע "מניאקים" שבגלל היותם כאלה, בקושי מתפרנסים ולו רק בשביל לאכול.
אבל אתה צודק שיש לא מעט בעלי מקצוע (וגם סתם אנשים) שבגלל שהם "מצליחים", מרשים לעצמם להיות מניאקים!
חברס.. כדי להמנע ממצבים כאלה ושלא "ידפקו" אותנו, צריך לעשות סקר שוק לפני שקונים, מתקנים וכו', גם כשאין זמן ולחוצים, כי אחרת פשוט אנחנו נותנים למצבים כאלה לחזור על עצמם שוב ושוב.
ובימינו.. למרות שעדיין ישנם אנשים הגונים שמצליחים להשאר שכמותם בעולם של שחיתות, אסור לסמוך על אף אחד, הרי לא ניתן אפילו לנשיא המדינה להכנס למעלית עם האישה שלנו, נכון?
סוף שבוע נפלא שיהיה..;)

davidmzr
27-04-12, 18:04
היום בנוסף שניקיתי את המכלולים פגעתי באחד המזרקים, מאיפה אפשר לקנות? אני מצרף תמונות.

אני שוקל בכל זאת לשלוח את הבלוק היום לשיפוץ אצל סמוך. כמה זמן לערכתכם הוא יעבוד על הראש??

ועוד שאלה איך עלי לפתוח את הקנארקשאפט ?
צלם או רשום מה כתוב על המזרק.
יש לי שני סטים של מזרקים משומשים, במצב טוב שפירקתי לאחר תאונה.
אם אני לא טועה, לא ניתן לקנות מזרק חדש אחד. אלא את כל הסט 4.
במושב שלך יש שני פירוקיות. נסה למצוא שם, מזרק אחד.
אני גם מכיר את המוסך ליד הבית שלך, לפני שנים קניתי ממנו גיר, ממכונית שהייתה בחצר.
את הקרנק אתה לא צריך לפתוח. פרק רק את גלגל התנופה ואת האביזרים מסביב ומסור לסמוך.
מסור לשמעון ולאברהם בעל העסק ד"ש ממני.
דוד.

eli_h1
27-04-12, 18:56
אז ככה מסרתי היום את הראש לסמוך (מצטער לגבי הד"ש ראיתי את המודעה של באיחור) אך אני אאסוף אותו כנראה רק בעוד שבוע.
אני מצרף לך תמונות של המזרקים אני מקווה שתוכל להבין מזה, אם לא במוצאי שבת אני אשלים את מה שחסר.

חוץ מזה איך אתה יודע איפה אני גר בדיוק? יש במושב כמה מוסכים.

davidmzr
27-04-12, 19:40
לא, לא הבנתי כלום מהתמונות. צריך את מה שכתוב, או סימון בצבע שיש עליהם.
גם קוד מנוע יכול לעזור.
כנראה שפתחו אצלכם עוד מוסכים. הכרתי רק אחד, ואת הפירוקיות.
בעבר הרחוק הסתובבתי הרבה במושב שלך. אפילו כמעט קיבלתי מכות, מאחים של חברה שהייתה לי מהמושב. המשפחה רצו שאתחתן איתה. ברחתי כל עוד נפשי בי. :)
דוד.

eli_h1
27-04-12, 19:57
איפה נמצא קוד המנוע?כוונתך למספר המנוע? ולגרסה?
MOTORE ENGINE 188A4000
VERSION 188BXA1A 01C
על המזרקים לא מצאתי שום סימון בצבע רק חריטות ותבליטים.
ממש לאחרונה כל המוסכים סגרו ונשארו רק הפירוקיות.

davidmzr
27-04-12, 20:15
זה אכן קוד המנוע, 188A4000.
עד כמה שידוע לי בעלי הפירוקיות הבנים של שלמה, גרים במושב צמוד לפירוקיות.
לא הצלחתי לחשוב מה לעשות. נסה בפירוקיות.
דוד.

eli_h1
28-04-12, 21:04
שבוע טוב.
דוד קראתי את ההודעה של כמה פעמים ובכל זאת לא הצלחתי להבין מה כוונתך, אם אפשר שוב בבקשה.

davidmzr
28-04-12, 21:37
שבוע טוב.
כבר פעמיים כתבת "של" במקום "שלך". מה ה-ך במקלדת מקולקל ?. :)
אתה צודק, נכנסתי ללחץ משום שלא מצאתי איזה מזרק יתאים לך.
ברמלה יש שני מכונים לתיקון משאבות ומזרקים. שניהם בני הדודים. אולי יש להם מזרק בודד.
את שם הרחוב אני לא יודע. אבל כאשר נוסעים מרחובות לרמלה, מול הכניסה לבסיס פונים שמאלה.
בפינה יש פנצ'רמכר ומולו יש מגרש של טרקטורים. בהמשך הרחוב בצד שמאל אתה תראה אותם. כנס לשני הוא יותר מקצוען.
המרחק בינהם הוא כ- 200 מ'.
דוד.

eli_h1
12-05-12, 22:14
שבוע טוב,
אז ככה יום שישי חזרתי מהלימודים והתחלתי לעבוד על הרכב.
בבוקר אספתי את הראש מסמוך וקיניתי את השמן והפארפלו וכל הציוד הנלווה לסיום הטיפול,אחרי שבועיים של ציפייה לסיים עם הטיפול.
עבדתי על הרכב ממש עד כמעט כניסת השבת ולא סיימתי נשאר ממש קצת..
עכשיו ניסיתי להניע וההרכב לא מניע.. ובנוסף ישנו רעש מהקופסאה של הפיוזים. של למישהו מושג ממה הרעש?

yair068
12-05-12, 23:40
כנראה שניטרול המצבר שינה קודים
האם יש אזעקה לרכב או קודן
נסה לעשות ריסט למחשב
הכנס מפתח אורגינלי יתכן שגם הוא עושה את הבעיה

mechtech
13-05-12, 00:49
עכשיו ניסיתי להניע וההרכב לא מניע.. ובנוסף ישנו רעש מהקופסאה של הפיוזים. של למישהו מושג ממה הרעש?


האם הסטרטר מצליח לסובב את המנוע? אם לא, יש מצב שהמצבר התרוקן בגלל שהרכב עמד הרבה זמן ללא טעינה, נסה להניע בדחיפה או בעזרת כבלים.

eli_h1
13-05-12, 01:20
לרכב אין קודן. יש אזעקה והמפתח אורגינלי.
איך מבצעים ריסט למחשב??
האם הרעש מאזור הפיוזים יפסק כתוצאה הריסט?
לגבי המצבר ,הבעיה אינה ממנו.

Lexxxa
13-05-12, 03:47
תן יותר פרטים. מה זה לא מניע ? יש סטרטר ? יש ניצוץ ?
חיברת את כל החיישנים ?
תעבור על הכל עוד הפעם, תבדוק שהכל מחובר.
מה סוג הרעש שיש לך מקופסת פיוזים ?

yair068
13-05-12, 10:29
ריסט,הוצא קוטב מינוס מהמצבר ושים אותו על הפלוס המתן 10 דקות חבר בחזרה את המינוס למקום

eli_h1
13-05-12, 11:17
יאיר הפלוס צריך להיות מחובר למצבר??? או לנתק את שניהם מהמצבר ואז לחבר את המינוס לפלוס ל10 דקות?

yair068
13-05-12, 11:20
כן הפלוס מחובר למצבר
נתק רק את המינוס ושים על הפלוס

mechtech
13-05-12, 17:30
חלק מהסיבות שעלולות לגרום לתקלה.
---------------------------
* בהנחה שהבעיה נגרמה עקב ניתוק המצבר ונדרש לאפס את המחשב - פתח סוויץ' ונתק את כבל הפלוס מהמצבר למשך דקה כשהסוויץ' פתוח. סגור סוויץ', חכה דקה וחבר את הכבל. נתק את האזעקה בעזרת המפתח שלה (אני ניתקתי) ונסה להתניע.
נ.ב. שמעתי על מקרים כשהטריק לא עובד וצריך לאפס או לקודד מחדש את האימובילייזר במוסך, ואפילו במקרה של חוסר מזל, נדרש לצרוב קושחה מחדש עקב אפרום פגום (לא עלינו), אבל צריך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהיות אופטימיים.

סיבות נוספות
---------
1. בדוק שהמצבר טעון - גם אם שאר הצרכנים ברכב דולקים זה לא מראה על מצבר טעון.
מצבר חלש יצליח להפעיל את הקונטקטור (ריליי) שכנראה ממנו אתה שומע תיקתוקים בזמן התנעה, אך הוא לא יכול לספק את הזרם (האמפר) הנדרש תחת עומס להפעלת הסטרטר.
בדוק בעזרת רב-מודד (מחיר מולטימטר זול כ-40ש"ח) את מתח המצבר עם סוויץ' כבוי, המתח צריך להיות מעל 12V (אם זה פחות אז המצבר פרוק).
אם המתח מעל 12V בקש ממישהו שיחזיק סוויץ' למשך מס' שניות ויבצע כשני נסיונות התנעה בזמן שאתה מודד מתח, אם תוך כדי ניסיון התנעה המתח צונח מתחת ל10V כנראה שהמצבר פרוק.

2. תנסה להתניע עם כבלים מרכב אחר בזמן שהוא מונע (קח בחשבון שזה לא יעזור אם מגע הארקה אל בלוק המנוע לקוי, או המגעים של המהדקים במצבר עם קורוזייה).

3. בדוק את תיבת הנתיכים (הפיוזים) בתא המנוע - הוצא, בדוק ונקה את המגעים עם ספריי מגעים והחזר את הפיוזים.

4. בדוק את המגעים של המהדקים במצבר - פרק את המהדקים (נעל כבל) מקטבי המצבר ובעזרת נייר לטש עדין שייף ונקה את המהדקים מצידם הפנימי עד שכל הקורוזיה תיעלם ויתקבל מראה של מתכת (פליז) מבריקה. אצלי הייתה שכבה רצינית של קורוזייה.
אם קיים כבל נוסף שמתחבר עם בורג למהדקים, שחרר גם אותו ושייף נקה את שטח המגע ביניהם. נקה גם את קטבי המצבר, חבר את המהדקים לקטבי המצבר וסגור היטב.

5. בדוק את כבלי הארקה - בדוק ונקה את המגעים של כבל הארקה המתחבר אל גוף הרכב ואת הכבל המתחבר אל בלוק המנוע, וודא שאין קורוזייה, אחת התקלות בזמן צריכת זרם גבוה בעומס זה בגלל מגע הארקה לקוי.

6. בדוק את המגעים בחיבור הסטרטר - שחרר ונקה את המגעים.

7. יכול להיות שהסטרטר נתקע - האם אתה שומע את הסולונויד בסטרטר נותן מכה כשאתה פותח סוויץ'? אולי הסטרטר תקוע, דחוף את הרכב קדימה ואחורה כשהוא משולב להילוך שני ע"מ לשחרר את הסטרטר.

8. בדוק שאין לך נעילה הידראולית או משהו המונע מהמנוע להסתובב כתוצאה משיפוץ ראש לקוי - כשהסוויץ' כבוי וההילוך משולב לסרק, סובב את גל הארכובה (הקראנקשפט) בעזרת בוקסה עם ראצ'ט וודא שהוא מסתובב ושאינו תקוע.

9. תחשוב טוב ותנסה להיזכר אילו כבלים פירקת במהלך השיפוץ, האם התעסקת במער' החשמל - הארקות (אולי לא מגיעה הארקה לבלוק), סטרטר, אלטרנטור וכו'. עבור שוב על הכל וודא שהכל נקי ומחובר כנדרש.

10. אולי הסטרטר שבק חיים, אולי תנסה להתניע בכל זאת בדחיפה למרות שלא מומלץ מחשש לפגיעה בממיר.

בכל מקרה אם זה לא המצבר אז זאת כנראה בעיה במגעים איפשהו במערכת הגורמת לבעיה עם צרכן המושך זרם גבוה, במקרה הזה, הסטרטר.
אני הייתי מתחיל קודם בדברים הפשוטים בלעבור על כל הכבלים שפירקת במהלך השיפוץ, מנקה את המגעים בנעלי הכבל במצבר ואם עדיין לא מניע אז ממשיך בבדיקות יותר מקיפות.

eli_h1
13-05-12, 20:44
שלום,
עדיין לא ניסיתי שום דבר. רק רציתי לחדד את הבעיה שלי.
כאשר אני רק מסובב את הסוייץ' ישנו רעש מהקופסא של הפיוזים שנמצאת ליד המצבר, גם ללא התנעה רק חצי סיבוב.
בנוסף המנורה של הקוד (מפתח עם CODE) אינה נכבת ונשארת דולקת קבוע.
יום שישי אני שוב בבית אני אנסה לאפס את המחשב של הרכב ולהניע באמצעות כבלים ולקוות שהפרוייקט הזה יגיע לסופו.

mechtech
14-05-12, 08:05
בוקר טוב אלי.

בהנחה שמדובר בבעיה עם האימובילייזר, מלבד ניסיון לאפס את התקלה ע"י ניטרול המתח שנותר במער' החשמל, שווה לנסות עוד דבר. קח את מפתח המאסטר האדום של הרכב ובנוסף מפתח כחול אחר אם יש לך ופעל כך (רק לאחר שביצעת איפוס וניטרול האזעקה כמו שציינתי בהודעה הקודמת): הכנס את את מפתח המאסטר (האדום) לסוויץ', המתן מס' שניות, סובב את המפתח, המתן מס' שניות, סגור סוויץ'. אח"כ אותו תהליך עם המפתח הכחול ושוב פעם עם האדום. נסה להניע.

ברכבים מסויימים, לפני פירוק המצבר הקיים יש לחבר מצבר נוסף רגיל או מצבר עופרת קטן (כמו באזעקות לבית) 12V במקביל לכבלי המצבר שברכב וזאת ע"מ לשמור את הגדרות מחשב הרכב, רדיו, אימובילייזר ומער' נוספות שלא ימחקו עקב ניתוק המתח של המצבר.

בכל אופן אם לא תמצא פיתרון לבעיה ותאלץ לגשת למוסך מורשה ע"מ לתכנת את הקודים מחדש למפתחות באימובילייזר, וודא שיש לך את כרטיס הקוד לפני שאתה ניגש אליהם. הם עלולים לחייב אותך בתשלום עבור כרטיס קוד חדש למרות שמן הסתם הם יכולים לדעת מהו הקוד שלך לפי מס' הרכב.

אני בודק בפורום של חברינו מעבר לים על אלטרנטיבה לפתרון הבעיה.
מקווה שהכל יסתדר לטובה.
יום טוב.

mechtech
17-05-12, 20:50
עוד משהו שכדאי לנסות לפני שתיגש למורשה עם גרר או משהו כזה, אני לא יודע אם זה יעבוד על הדגם שלך אבל תנסה.
בכל מקרה התהליך הזה נועד רק כדי שתוכל להתניע את הרכב.

הנה:


התנעת חירום- יש לקרוא את התהליך ולזכור אותו ע"מ לבצעו ברצף.
----------------------------------------------------
כאשר קוד פיאט לא יכול להפעיל את מערכת האימובילייזר של המנוע,
נורית סמל קוד מפתח (נראה כמו מנעול) ונורית סמל מער' בקרת מנוע EOBD (נראה כמו מנוע קטן) תדלקנה קבוע, במצב זה המנוע לא יתניע.
במקרה כזה יש לעקוב אחר הליך התנעת חירום ע"מ להתניע את המנוע.

1. קרא את הקוד האלקטרוני בעל 5 הספרות המופיע על גבי כרטיס הקוד של פיאט.
(הכרטיס חשוב מאחר ויש בו קוד ייחודי של הרכב הנדרש לצורכי קידוד האימובילייזר ונמסר לקונה יחד עם מפתחות בהם יש רכיב אלקטרוני, מפתח מאסטר (אדום) ושני מפתחות כחולים).

2. סובב את מפתח ההצתה למצב MAR (מצב שבו ניתן להדליק אורות וכו', אך ללא סטרטר).

3. לחץ את דוושת הגז עד הסוף והחזק כך. נורית מערכת ההזרקה (נראה כמו מזרק) תופיע במשך כ-8 שניות ואז תעלם.
כעת שחרר את דוושת הגז והתכונן לספור את מס' ההבהובים של נורית מערכת ההזרקה כשזו תופיע.

4. הסתכל בקוד האלקטרוני בגב הכרטיס, אם לצורך העניין, הספרה הראשונה של הקוד (משמאל לימין) בכרטיס היא 6, אז יש לספור 6 הבהובים ומיד אח"כ יש ללחוץ על דוושת הגז
ולהחזיק אותה כך עד שנורית אזהרה (נראה כמו מנוע קטן) תופיע למשך 4 שניות, וכשהיא תעלם יש לשחרר את דוושת הגז.

5. נורית האזהרה תתחיל להבהב שוב. לאחר שהיא תהבהב את מספר הפעמים המתאים לסיפרה השניה שעל גב כרטיס הקוד, לחץ שוב על דוושת הגז והחזק כך עד שהנורית תעלם.

6. המשך את התהליך עבור הספרות שנותרו על גב כרטיס הקוד.

7. כאשר הוכנסו כל הספרות, יש לשמור את דוושת הגז לחוצה ולא לשחרר.
נורית מערכת בקרת מנוע EOBD (נראה כמו מנוע קטן) תתחיל להבהב שוב במשך 4 שניות ואז תעלם, כעת שחרר את דוושת הגז.

8. יופיעו הבהובים מהירים של נורית סמל האזהרה (כ 4 שניות) המאשרים שהפעולה בוצעה בהצלחה.

9. התנע את המנוע על ידי סיבוב המפתח ממצב MAR (מצב שבו ניתן להדליק אורות וכו', אך ללא סטרטר) וסובב למצב AVV (מצב התנעה עם סטרטר).
אם, לעומת זאת, נורית סמל האזהרה נשארת דלוקה ולא נעלמת, סגור את מפתח ההתנעה וחזור על התהליך משלב 1.

*חשוב: אחרי תהליך התנעת חירום, עליך ליצור קשר עם מוסך פיאט מורשה, אחרת תצטרך לחזור על ההליך המתואר בכל פעם שתרצה להתניע את המנוע.

מקווה לשמוע בשורות טובות בכל מקרה :rolleyes:

yair791
17-05-12, 21:38
פיייייייי אינעל העולם וככה זה בכל פיאט ? איפו מצאתה את זה???

eli_h1
18-05-12, 16:17
שלום,
תודה רבה על המדריך המפורט ואיכותי.
ניסיתי קודם כל לאפס את המנוע בשיטה הקלה (חיבור המינוס לפלוס ולמצבר) למזלי הרב זה הצליח והרעש פסק. בנוסף המצבר פרוק לגמרי ואני מקווה שהוא לא גמר את חייו, הוא פחות משנתיים אצלי (יש מצב שיש לי עליו עדין אחריות אני צריך לברר).
בנתיים קניתי מזרק משומש אך גיליתי שהוא לא ממש מתאים לרכב מבחינת צבע .המזרק המקורי שלי בצבע ירקרק בהיר ואני קניתי לבן.
יום ראשון אני אקנה מזרק מתאים ועל הבוקר אנסה להניע את הרכב. בעזרת השם הפרויקט יסתיים ואוכל להנות מהרכב סוף סוף.

להעשרת הידע הכללי, למה לאותו דגם של רכב יש מספר מזרקים שונים? ראיתי סגול לבן ירקרק וכ"ו מה אומר כל צבע? והאם זה עד כדי כך משנה?
תודה ושבת שלום.

eli_h1
01-06-12, 20:20
שלום,
חזרתי לעדכן, היום גררתי את הרכב לאיפוס התקלה של האיבולייזר והסתבר שהבעיה הייתה שלא הידקתי מספיק חזק את ההערקה של המחשב שמחוברת למצערת וכנראה לא היה מגע.
הרכב הניע בקלות יצא קצת עשן לבן מהאגזוז שפסק לאחר כ10 דקות .
הרכב כרגע נוסע רק יש לו בעיה אחת והיא חוסר כוח צריכת דלק גבוה וברמזורים הטורים בתחילת הנסיעה יורדים והרכב נכבה . אשמח לעזרה והכוונה לגבי הבעיה.
יש לציין שהחלפתי מזרק לרכב שאינו בצבע של שאר המזרקים ואולי משם הבעיה מה דעתכם?
שבת שלום,
אלי.

yair068
01-06-12, 21:30
אתה לא יכול להחליף סתם
שים מזרק כתום והרכב יסע כמו שצריך