View Full Version : בעיית הנעה
שלום לכולם וחג שמח,
אז זה הסיפור:
קניתי מערכת הכל טוב ויפה ולפני שקניתי מערכת הייתה לי בעיית חשמל שכשהייתי מפעיל גורם
חשמלי כולשהו כמו אורות גבוהים או חלון או וינקר הסלד היה יורד ועשו לי בדיקה ומצאו שהאלטרנטור
לא מטעין כראוי את הרכב ואז הוחלף אלטרנטור כי לא רציתי בעיה עם המערכת, אחרי החלפה הבעיה לא
נעלמה אבל ירדה בחומרתה אז החלקתי את זה, עכשיו אחרי הרכבת המערכת היה קשה לרכב להניע אחרי שמיעה בה והבנתי שגם המצבר בעייתי וחלש( יש לו כבר שנתיים וחצי) והחלפתי למצבר חדש מדגם שנפ אבל 55 אמפר כי רציתי שגם אם יהיה חלש הוא יניע את הרכב למרות ש 5 אמפר זה לא הבדל משמעותי כל כך.
אני קיוותי שלאחר ההחלפת מצבר הירידה בסל״ד אולי תעלם כי הרי מצבר חדש ואלטרנטור חדש אז מה
הבעיה? אין בעיה!
אבל לא, הבעיה עוד נמשכת ומה עוד? קשה לרכב להניע בבוקר או אחרי הפסקה ממושכת, הרי אני שומע
במערכת רק כשהרכב דולק אז מה הבעיה?ולמה הרעידות סלד לא מפסיקות?
אני העלתי כמה השערות ורציתי לשמוע חוות דעת של עוד אנשים.
1.אולי זליגת חשמל כולשהיא?(אבל זה לא מסביר את נושא הסל״ד)
2.כבל הארקה למרכב אולי יכולה להיות הבעיה למרות שלפי בדיקה שלי הכל תקין
3.חוטי הצתה, הם הוחלפו לפני 4500 ק״מ ואני לא יודע אם הבעיה יכולה להיות מהם!
4.כויילים
אשמח לשמוע עוד דעות או דרכים לבדיקת הבעיה!
כנראה יש לך 2 בעיות:
1) זליגת חשמל, צריך למדוד עם רב מודד בזמן שהרכב כבוי ונעול.
2) בעיה שגורמת לרעידות סל"ד, מתי ניקית בית מצערת ומנוע צעדים ?
תבדוק אולי יש לכלוך על חיישן קראנק.
החלפת אלטרנטור בסופו של דבר ועדיין לא נפתרה הבעיה?!
תחזור חזרה למתקין!
ולבעיה של ההתנעה שלך:
חיישן קרנק בדקת?
ניקיתי הרגע חיישן קרנק עם בד והבעיה לא נפתרה!
ניקית קונקטור גם?
פרט לכך אפשר גם לבדוק אם הוא תקין ע"י סקופ.
אין ברשותי סקופ, והיכן הקונקטור שלו?זה שסגור בבורג בתושבת של החיישן?או שזה במעלה הכבל מעל מכסה הטיימינג?
לא זוכר. לדעתי הקונקטור קרוב מאוד אליו.
גם בלי סקופ אפשר לבדוק כמה דברים עליו.
אבדוק ברשת ואחפש לך.
אני זוכר שדויד זוכר דברים כאלו...
אם הוא ידע, הוא יעזור לך בעניין.
הקונקטור אכן נמצא על המכסה של הטיימינג.
לא נראה לי שיש מה לנקות שם, את המנוע צעדים ניקית ?
לא רציתי "להפריע" לכם בדיון. למרות שקראתי אותו מההתחלה.
תומר היקר, לדעתי לא כדאי לך להתעסק לבד.
כנס למוסך עליו אתה ממליץ לאחרים. ויהיה לך שקט בראש.
כתבת, "אני נוסע עד יהוד בכל טיפול או בעיה ברכב בכדי לטפל ברכב במוסך שמשון וזו מהסיבה שחיים הבחור ששם, בנאדם אמין, סבלני וטוב לב שתמיד שמח לעזור והשירות לדעתי זה מעל הכל!
ואם נדבר על מקצועיות אז גם זה משהו שמממש לא חסר שם!"
קבל זאת ברוח טובה. :)
בהצלחה דוד.
דויד, קשה למצוא איש מקצוע טוב.
מהנסיון שלי, הם לא ממש יודעים לטפל בבעיות התנעה.
הם מחליפים פלגים,כבלי הצתה,קויילים ואם שום דבר לא עוזר אז הם מחליפים חיישנים...
ד.א. הם לא מחזירים את החלקים שבעצם לא פתרו את הבעיה.
מה שיוצא, זה שבמקום להחליף חיישן או כבל, מחליפים חצי מנוע.
ומי משלם???!
אם תפתר הבעיה, אשמח ללמוד! :)
נניח שאתה צודק, לעתים במוסך לא קולעים בול בחלק הבעייתי.
יחד עם זה, המקום הנכון והטבעי לתיקון הרכב הוא במוסך.
ראה דוגמה כאן: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=423782
באותה הזדמנות שים לב לשטויות שדניאל "המקצוען" כתב.
דוד.
איך שאתה אוהב את דניאל ***:)
עדכון:
כנראה בעיה במשאבת דלק, העניין הוא כזה:
לא תמיד כשאני נותן סוויץ המשאבת דלק נכנסת לפעולה.(לא שומע אותה)
כשאני נותן סוויץ אז שומעים את המשאבה ואז הרכב מניע, ושוב כשאני נותן סוויץ פתאום היא לא עובדת והרכב לא מניע!
אני מקווה שלא הלכה לי המשאבה או מחשב הזרקה או משהוא כזה!
כיצד אוכל לבדוק את הבעיה?
יש לציין שזה התחיל מאז שנותק המצבר של הרכב בעת ההרכבת מערכת!
תודה על התשובה המהירה דויד, היכן נמצא הממסר הזה ומה עלותו בערך?
והאם בוודאות זו הבעיה?יש דרך לבדוק זאת?
אני רואה שאתה מתעקש לתקן לבד. וחוץ מיזה איפה היית בשבת ? שוב נסעת לטייל ?. :)
לא שאני עוקב אחריך. :)
עלות הממסר היא סביב ה-50 ש"ח.
כשלא תשמע את משאבת הדלק פועלת, הדליק סוויצ', קח מברג בינוני והכה מעט ובעדינות על הממסרים (בצד העבה של המברג), אחד אחורי השני. שמע אם המשאבה החלה לפעול. אם כן, מצאת.
אני יכול להעלות לך את מיקום הממסר, אבל רק בעוד שעה. חייב לזוז נגמר האוכל לכלבים. :)
דוד.
אני אף פעם לא שומע את המשאבה פועלת...
אתם שומעים אותה ככה ברגיל או שאתם מפרקים ספסל אחורי ומקשיבים? (או שאתם קרובי משפחה של סופרמן).
שומעים אותה מבלי להרים מושב קשה לפספס את הרעש שלה!
אני לא מתעקש לפתור לבד אני פשוט רוצה להבין מהיכן הבעיה זה מחרפן לי את המוח
ומהיכרות שלי המוסכים יחליפו לי חצי עולם עד שיגיעו לבעיה המקורית, ואני מאופקים (ליד באר שבע)ועד שאני אגיע לחיים בשמשון ואקח חופש של יום עבודה אני אצא מדעתי.
אה, ואני שומר שבת דויד,
בגלל זה אני לא נוכח פה ימי שישי שבת.
אני מחכה לתמונה של מיקום הממסר!
דויד לא חייב להחליף.
אפשר לפרק את הממסר, ולתת לו כמה פולסים של מתח על מנת שיצא ממצב תקוע.
בכל אופן, לא הבנתי... המשאבת דלק לא עובדת כי הממסר לא טוב?
אם כך, איך המנוע ממשיך לתפקד לאחר ההתנעה?
המשאבת דלק עובדת לחילופין,וכשהיא לא עובדת הרכב לא מניע לי!
אז איך היא עובדת תמיד בזמן נסיעה?
chenrp, לא הבנתי את השאלה.
ביחס לשמיעה, אני הולך כל שנתיים לקופת חולים ועושים לי שטיפת אוזניים עם מכשיר מיוחד. כן אני רציני. אבל יש עם זה בעיה, אחרי השטיפה אני שומע דברים שעדיף היה לי לא לשמוע. :)
תומר, הממסרים בתא המנוע.
דוד.
אם כך עדיף לא ללכת לבדיקת שמיעה וגם לא לראיה, ואז גם לא רואים נורות אזהרה ולא שומעים בעיות מהרכב!
מצויין!
וברצינות:
אם יש בעיה בממסר, איך הוא בכל זאת מתפקד כשהמנוע כבר עובד???
האם תפקודו רק בשעת הנעה?
עדיף היה לי "לא לשמוע"שטויות של אנשים ולא ממנועים. :)
בממסר יש פלטינות. אם הם מפוייחות או שרופות חלקית, פעם ייהיה מגע ופעם לא.
וכאשר הם כבר מחוברות, זורם זרם , אבל לא יציב.
דוד.
עדיף היה לי "לא לשמוע"שטויות של אנשים ולא ממנועים. :)
בממסר יש פלטינות. אם הם מפוייחים או שרופות חלקית, פעם ייהיה מגע ופעם לא.
וכאשר הם כבר מחוברות, זורם זרם , אבל לא יציב.
דוד.
זה תמיד טוב!
מובן תודה!
ישנו רק ממסר אחד האחראי על המשאבה ממה שאני רואה כן?מספר 4
ודויד בקשר לאוזניים?תרגיש טוב :) ******ח
אדאג לעדכן!
תודה דויד וחן!
במכוניות יש שני סוגים של העברת הזרם למשאבה.
סוג אחד כאשר מתג ההצתה פתוח המחשב יפעיל את ממסר משאבת הדלק ל- 2-3 שניות, כדי לבנות לחץ בקו הדלק ומפסיק. מצב זה מונע צריכת זרם גבוהה כאשר נותנים סטרטר.
עם כניסת יונית לחץ השמן לפעולה, המחשב נותן זרם קבוע לממסר.
הסוג השני, בהדלקת סוויץ הממסר הכפול נותן מתח רצוף למשאבה.
דוד.
אוקיי,החלפת הממסר מתבצעת כשהרכב כבוי מן הסתם, ולנתק מצבר או משהו?
ובמידה והבעיה אינה בממסר שנתת היכן עוד יכולה להיות הבעיה?
והאם יש קשר בין הממסר הזה לבין הבעיות חשמל שיש לי עם הסל"ד?
עדכון:
אכן מבדיקה שעשיתי כשנותנים סוויץ הממסר עושה מין תיקים כאלה ואז מזרים מתח ולא כל פעם שנתתי סוויץ הוא
נתן את הטיקים האלה וכאשר הוא נתן הרכב הניע!
הממסר נראה נקי ללא לכלוך אבל כנראה דפוק, אנסה להחליפו בחדש ולבדוק מה קורה!
שאלה:יש דבר כזה ממסר מקורי?או שכל ממסר שאביא מחשמלאי רכב יהיה טוב?
כדי לבדוק אם זאת הסיבה, אתה יכול לשלוף את ממסר האורות, ולהכניסו במקום הממסר שלדעך תקול. ממסר מס' 12 בסרטוט. (רצוי לא להדליק אורות).
קח איתך את הממסר לדוגמה, כדי לבדוק כמה אמפר רשום עליו..
דוד.
וכל ממסר באותו אמפר יעשה את העבודה?אין חברה שמומלצת ע"י היצרן?
כי אני שוקל ללכת למורשה לקנות את הממסר במידה והוא אכן תקול!רציתי לדעת אם הצעד הזה מיותר
מה עוד פעם סיפורים על המורשה ?. :)
קנה ממסר בוש. כל ממסר אחר גם יתאים.
דוד.
לא לא לא!
צריך ממסר שמתאים מבחינת זרם וגם ממסר שמתאים מבחינה מכאנית (גודל ומיקום רגליים).
אתה לא רוצה לחבר משהו פרוביזורי.
ולא, אין דבר כזה ממסר מקורי. את הממסרים מייצרת חברה כלשהי. ניתן לקנות כזה ממסר או תחליפי.
בהצלחה! :)
אוקיי תודה הנושא יבדק, וכמו תמיד אעדכן!
דויד אוהב אותך!
לא לא לא!
צריך ממסר שמתאים מבחינת זרם וגם ממסר שמתאים מבחינה מכאנית (גודל ומיקום רגליים).
בהצלחה! :)
נכון וידוע. לכן כתבתי, "קח איתך את הממסר לדוגמה".
לא לא לא!
צריך ממסר שמתאים מבחינת זרם
בהצלחה! :)
ועוד דבר קטן. על הממסרים אין נתון של צריכת זרם וגם לא צריך.
משום שאת צריכת הזרם קובע הצרכן, (במקרה הזה משאבת הדלק).
צריך רק אמפר ו-וולט.
אז אפשר למחוק את ה- "לא לא לא". :)
דוד.
חלום שלי שיהיה לי את הפלאפון שלך!
החיים שלי יהיו הרבה יותר בטוחים :)
לההה אתה סתם מחמיר את זה ;)
ברור שזה בצחוק.
כשתגמור את הבעיות ברכב, אשלח לך את המס'. :)
דוד
חלום שלי שיהיה לי את הפלאפון שלך!
החיים שלי יהיו הרבה יותר בטוחים :)
שלחתי לך, יותר לא תצתרך לחלום. :)
ועוד דבר קטן. על הממסרים אין נתון של צריכת זרם וגם לא צריך.
משום שאת צריכת הזרם קובע הצרכן, (במקרה הזה משאבת הדלק).
צריך רק אמפר ו-וולט.
אז אפשר למחוק את ה- "לא לא לא". :)
דוד.
לא לא לא!:D
וברצינות:
הממסר מעביר זרם דרכו. אם הוא לא מותאם לזרם (כפי שרשמת "אמפר") מסויים, אז הוא יתחמם ויימס.
ותומר,
אל תציק לו בטלפון יותר מידי.
עדיף כאן כדי שגם אני וחברי הפורום יוכלו ללמוד מהידע הרב שיש לדויד. :)
עדכון,
הרכב מניע יותר מהר אבל לא באופן רצוף!
פעם כן פעם לא אבל עכשיו בכל אותן הפעמים המשאבה עובדת!
מה דעתכם?
מה זאת אומרת , "הרכב מניע יותר מהר". החלפת ממסר או לנחש ?.
מה הרכב מתחיל לחזור בתשובה ?. :)
אם הרכב שלך 16V, בדוק/החליף/ נקה פיוס מס' 13F ואת המגעים שלו.
דוד.
אתה לא עונה להודעות בפלא :(
החלפתי ממסר לחדש והרכב עדיין לא תמיד מניע, אבל המשאבה עכשיו עובדת כל סיבוב סוויץ!
ואכן יש לי 16V
טפל בפיוז, לאחר מכן נדע. נראה שיש לך בעיה נוספת.
אני לא עונה להודעות בנושאים טכניים. לא בה"פ ולא בנייד.
אלא אם העניין דחוף. למה ?.
רמז, אולי יש לך פקידה ללא תשלום בשבילי ?. :)
דוד.
הפיוז נקי ונמצא תקין!
דויד יש מצב שזהו החיישן קראנק?
עדכון,
הרכב מניע יותר מהר אבל לא באופן רצוף!
פעם כן פעם לא אבל עכשיו בכל אותן הפעמים המשאבה עובדת!
מה דעתכם?
קודם כל פטרנו את בעיית משאבת הדלק.
לפני שנמשיך, הסביר מה זה "אבל לא באופן רצוף!"
מה בדיוק קורה, יש סטרטר ? המנוע מסתובב רגיל ?. מתי זה קורה במנוע חם או קר ?
איך ההנעה בבוקר ?. מה אתה עושה לאחר שהוא לא מניע ?.
אנא הסבר במדוייק ולא כמו השכן שלי שחזר מהרופא ואמר לאישתו. "איזה דפוק הרופא, נתן לי זריקה בכתף ימין, עבדתי עליו. לא אמרתי לו שהכתף השמאלית כואבת לי. אלא הימינית". :)
דוד.
אז ככה, הרכב לא מניע אחרי מנוחה של שעה ומעלה!
הסטרטר עובד ומנסה להניע זה דומה לבעיית מצבר ריק מנסה להניע ולא מניע!
כשהוא לא מניע אני מכבה את הסוויץ ונותן הנעה מהירה מבלי לחכות שהנורות יכבו ואז הרכב מניע!
מה זה "דומה לבעיית מצבר". ז.א שאין מספיק סיבוב ?.
ומה קורה שהוא לא מניע ואתה מחכה שהנורות יכבו, ומנסה שנית, גם מניע ?.
נראה לי שבניסיון השני אין קשר לנורות, ובשני המצבים בניסיון השני יניע.
דוד.
הסטרטר יכול לעבוד גם 5 דקות ולא יניע!
לא ניסיתי את מה שאמרת, אני אנסה ואעדכן אותך!
לא משנה מה תהיה התוצאה.
כאשר הרכב לא מניע, קח פלג חיצוני, שלוף את אחד מכבלי ההצתה, חבר אותו לפלג, ובדוק אם יש ניצוץ. את הפלג חבר עם כבל הנעה למינוס המצבר, או הניח אותו על הגוף באחד המקומות על המנוע.
דוד.
אוקיי אני אעשה זאת ברגע שהרכב לא מניע ואעדכן!
אם אתה אומר שהסטרטר מסתובב רגיל בזמן שאתה מנסה להניע אז אין לך בעיית מתח (מצבר),
סטרטר יש (כמו שאמרת),
הבעייה היא ב:
הספקת ניצוץ/הספקת דלק.
מה שדוד המליץ לך זו בדיקת הספקת ניצוץ. דבדוק קודם את זה.
אם יש ניצוץ, הבעיה כנראה בהספקת דלק.
הספקת דלק מתחלקת לשני בדיקות, בדיקת לחץ דלק ובדיקת פולס במזרקים.
תחזור עם תשובות ונמשיך, בהצלחה :).
הספקת דלק מתחלקת לשני בדיקות, בדיקת לחץ דלק ובדיקת פולס במזרקים.
תחזור עם תשובות ונמשיך, בהצלחה :).
הספקת הדלק מתחלקת לחמש בדיקות.
1. בדיקת לחץ דלק.
2. בדיקת ווסט הדלק.
3. בדיקת פולס במזרקים.
4. בדיקת קניסטר.
5. בדיקת ספיקה.
לא בכדי הספיקה היא בסוף. לא אכנס כרדע איך מבצעים.
זה שתומר כתב, "הרכב לא מניע אחרי מנוחה של שעה ומעלה!" כבר נותן לי כיוון.
אבל אני מעדיף "לשחוט פרה פרה", ולבודד חלק מהבעיות הקשורות לעניין התקלה.
דוד.
עדכון:
הרכב ישב כל הלילה בחניה והיום בבוקר הרכב הניע רגיל כבר בהנעה הראשונה, וגם שעה לאחר מכן...
מה שנראה שאולי התופעה מתחילה לעבוד רק באקראי!
אמשיך לעקוב ולעדכן ואעשה את הבדיקה שדוד הדריך אותי לגביה(ניצוץ)
טוב, לפחות בודדנו את ההנחה,שהתקלה מופיעה לאחר מנוחה.
דוד.
דויד,
האם יש חיישן בפונטו, שאם מנתקים אותו, הרכב לא יניע?
אם כן, אולי כדאי לבדוק מגעים של חיישן זה.
עם כל הכבוד, לא בודקים במחשבה של "אולי".
דוד.
מה?!
אם יש חיישן שמונע הנעת הרכב, צריך לבדוק אותו!
האם יש כזה חישן ברכב?
מה ? "מה ?". לא הסברתי ברור ?. :)
כל תקלה עלולה להיגרם ממס' כשלים אחד או יותר. אם היינו יודעים לשייך לכל תקלה את הגורם , לא היינו צריכים את המוסכים. פשוט היינו פותחים טבלת תקלות, והיינו רצים לחנות קונים ומחליפים את החלק התקול.
תקלה יכולה לנבוע ממס' סיבות. כאן נכנסת הבדיקה.
כן, יש מס'חלקים שמונעים ברכב את ההנעה, כאשר הם תקולים.
והם: אמבולייזר,סוויצ' (IFS), מערכת הצתה, מערכת דלק, קומפרסייה נמוכה, מסנן דלק סתום, הסנסורים, (MAP) (CKP) (ECT).
ואחרון חביב מחשב הרכב.
דוד.
ברור שיש המון דברים שיכולים למנוע הנעה.
אבל ככל הנראה זו תקלה שנובעת ממגע לא תקין.
(אם מנתקים חיישן MAP לא נתניע?)
אני גם חושד בחיישן קראנק אבל אני הולך אחרי דויד!
הרכב הניע יפה במהלך הבוקר ואז הופה באמצע היום רק בהנעה השלישית הרכב הניע!
אני עכשיו מחכה להיתקל בזה שוב, אני עם פלאג עליי כדי לעשות את הבידקה של דוד!
עדכון:
נסעתי למוסך שמשון ושם חיכה לי חיים בחיוך וקיבל אותי בברכה ועשה בדיקת הזרקה ובדיקת לחץ דלק ועל פי הבדיקות הבעיה הינה במשאבת דלק.
החלפה למשאבה חדשה כולל מע״מ 1763 ש״ח מחיר גבוהה למשאבה!
אמרתי לחיים תודה על האיבחון ואחרי יעוץ עם דוד מהפורום הוא אמר לי לבוא אליו כי הוא ימצא לי בחצי מחיר.
הנעתי את הרכב ויצאתי לדוד, סופסוף להכיר את דוד :)
הגעתי ודוד קיבל אותי בברכה וגם קצת ירד עליי :) שאני פדנט וחטפתי בראש והתפקחתי!
דוד שלח אותי לבחור ברחובות שקניתי ממנו את המנוע של המשאבה מדגם בוש במחיר של 380 שקל!
עכשיו לקטע ההזוי:
בעת פירוק המשאבה בכדי להגיע למנוע שלה נתקלתי בגומיית האטימה של המנוע והפלא ופלא הגומייה קרועה מה שכנראה גרם לכל הצרות, אחרי אילתור מצאנו גומיה דומה ממקום שמוכר חלפים והכנסנו את הגומיה שוב אבל עדיין
עם המנוע הישן שכנראה בכלל טוב!
כרגע הרכב מניע והבעיה נעלמה, כרגע הנושא עוד בבדיקה ומחר אבדוק את לחץ הדלק עם שעון על מנת לראות שהכל תקין!
תודה רבה לדוד על העזרה, והקפה :) ושמחתי להכיר אותך!
תודה לחיים ממוסך שמשון שהיה סבלני ועזר ולא לקח לי שקל על הבדיקה והתחברות למחשב!
אעדכן בימים הקרובים בנוגע לכל התפתחות!
עדכון:
נסעתי למוסך שמשון ושם חיכה לי חיים בחיוך וקיבל אותי בברכה ועשה בדיקת הזרקה ובדיקת לחץ דלק ועל פי הבדיקות הבעיה הינה במשאבת דלק.
החלפה למשאבה חדשה כולל מע״מ 1763 ש״ח מחיר גבוהה למשאבה!
אמרתי לחיים תודה על האיבחון ואחרי יעוץ עם דוד מהפורום הוא אמר לי לבוא אליו כי הוא ימצא לי בחצי מחיר.
הנעתי את הרכב ויצאתי לדוד, סופסוף להכיר את דוד :)
הגעתי ודוד קיבל אותי בברכה וגם קצת ירד עליי :) שאני פדנט וחטפתי בראש והתפקחתי!
דוד שלח אותי לבחור ברחובות שקניתי ממנו את המנוע של המשאבה מדגם בוש במחיר של 380 שקל!
עכשיו לקטע ההזוי:
בעת פירוק המשאבה בכדי להגיע למנוע שלה נתקלתי בגומיית האטימה של המנוע והפלא ופלא הגומייה קרועה מה שכנראה גרם לכל הצרות, אחרי אילתור מצאנו גומיה דומה ממקום שמוכר חלפים והכנסנו את הגומיה שוב אבל עדיין
עם המנוע הישן שכנראה בכלל טוב!
כרגע הרכב מניע והבעיה נעלמה, כרגע הנושא עוד בבדיקה ומחר אבדוק את לחץ הדלק עם שעון על מנת לראות שהכל תקין!
תודה רבה לדוד על העזרה, והקפה :) ושמחתי להכיר אותך!
תודה לחיים ממוסך שמשון שהיה סבלני ועזר ולא לקח לי שקל על הבדיקה והתחברות למחשב!
אעדכן בימים הקרובים בנוגע לכל התפתחות!
מעניין! שתצליח! :-D
תומר, מדבריך אפשר להבין ששלחתי אותך לבחור פרטי לקנות משאבה משומשת.
שלחתי אותך לבד מחוסר זמן, לחנות חלקים שאני עובד איתה.
המשאבה חדשה באריזה עם אחריות מתוצרת בוש .
רק שכחתי להגיד לו שיחרוט על המשאבה תאריך. גם אם לא חרט, לא תהיה בעיה של אחריות.
רשמתי אצלי את התאריך.
בהצלחה דוד.
הוא חרט עליה תאריך,
דוד יש ברשותך משאבות דלק משומשות לספייס?כי הגומיה ששמתי לא תחזיק מעמד יותר מחודש, זה רק זמני!
עברתי 3 פירוקיות היום ולא מצאתי את הגומייה המדוברת, חשבתי אולי יש לך!
הייתה לי משאבה קומפלט של ספייס, אבל ארז מכר אותה עם הגומייה.
יש לי של דור ראשון, אבל אני לא זוכר אם הגומייה מתאימה.
למה לא שאלת כאשר היית ברחובות את בעל החנות ?, אני כמעט בטוח שיש לו.
ראיתי מאוחר שצלצלת 3 פעמים. לא עניתי משום שכאשר הטענתי חומר למזגן של אברג'ל, המנוע עבד ב-2000 טורים ולא שמעתי את הצלצולים.
דוד.
שאלתי אותו ואת כל החנויות לחלפים בסביבה ולאף אחד אין!
לפונטו דור ראשון אין את הגומיה הזו.
לא הבנתי על איזו גומיה מדובר.
ומדוע ואיך היא פותרת את הבעיה.
??
אם כך ספר לאיזו גומייה אתה מתכוון. יש ברשותי מזוודה מלאה בגומיות.
האם זאת שבתמונה ?.
דוד.
לא!
זו גומייה שיושבת על הפין הגדול פה:(זה גומיה שמכסה את כולו ובראשה חור קטן)
http://images.gasgoo.com/MiMgIzI0MTY2MjEwMA--/auto-part-electric-fuel-pump.jpg
סמן בעיגול אדום היכן בדיוק היא יושבת.
בשעה כזאת הראש לא ... (הראש שלי). :)
דוד.
לא!
זו גומייה שיושבת על הפין הגדול פה:(זה גומיה שמכסה את כולו ובראשה חור קטן)
http://images.gasgoo.com/MiMgIzI0MTY2MjEwMA--/auto-part-electric-fuel-pump.jpg
אנחנו בפורום פונטו או פורנ... :D
צילום יעזור.
עדיין לא הבנתי מה תפקיד הגומיה במשאבת הדלק.
הנה סימנתי בעיגול אדום את החלק שאותו היא מכסה
http://www.ufu.co.il/files/ex8njm72t0wkuubrlkzr_thumb.jpg (http://www.ufu.co.il/viewer.php?file=ex8njm72t0wkuubrlkzr.jpg)
צלם והעלה את הגומייה המקורית הקרועה.
דוד.
על המשאבה החדשה אין ?.
דוד.
לא זה הגיע רק המנוע והמסננת תחתונה!
הגומיה הזו עשתה את כל הבעיות כי דרכה ברח דלק חזרה למיכל ואז לא הגיע למנוע לחץ!
המנוע הישן תקין לגמרי!עכשיו בעייתי למצוא גומיה כזו!
שחר מהפורום אמר שאולי יש לו אותה אז מחר אדבר איתו ונקווה שהוא יביא את הישועה.
יש לציין כי הגומייה הזו מיוחדת כי היא עמידה בדלק והיא לא מתכלה, הקרע שנוצר בה זה מהלחץ דלק.
לכן חשוב לי להשיג את המקורית ולא כי היא מקורית דוד :) זה כי היא במיוחד למשאבה!
עדכון:
טפו טפו טפו עבר יום שלם עם הנעות חלקות וללא בעיה ואף מניע מהר יותר בגלל המנוע החדש ששמתי.
כרגע אני עוקב אחר הצריכת דלק לראות שאין שינוי.
יום ראשון אצור קשר עם שחר מהפורום אני מקווה שהוא ימצא את המשאבה שהוא אמר שיש לו וממנה אני אקח את הגומייה שצריך!
אמשיך לעדכן.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.