PDA

View Full Version : בדיקת חופש בתפוחי ההגה


אלי_100
06-04-12, 03:58
שלום רב,

קרוב שלי עם פיאט אונו ביקר אצל מכונאי, שטען שהוא מומחה לפיאט.
אותו מכונאי הרים את הרכב שלו על הליפט והחל לבדוק לו את תפוחי ההגה/משולשים.
המכונאי לקח מברג גדול והכניס אותו בין המשולש, צמוד לתפוח והחל להפעיל לחץ כלפי מטה על מנת לבדוק אם ישנו חופש בתפוח.
השאלה שלי, האם ככה בודקים בפיאט אם תפוחי ההגה תקינים??

אשמח לקבל מענה, תודה.
אלי

yair068
06-04-12, 15:24
כן זאת הבדיקה אם ברגע שהוא מפעיל לחץ נוצר מרווח אז התפוחים לא תקינים
בד"כ יש רעש קל או בעמידה או בהזזת ההגה או בכביש משובש
סימנים תראה גם על הצמיג שהוא אכול בצד אחד

אלי_100
09-04-12, 10:22
היי yair068,

תודה רבה על המענה!
מועדים לשמחה,
אלי

אלי_100
09-04-12, 13:02
היי yair068,

שכחתי לשאול, האם ייתכן שהפעלת לחץ חזק, יתר על המידה, ע"י מוט ברזל, לא יכול להרוס תפוחים תקינים?!

אשמח לקבל תשובה. תודה וחג שמח!
אלי

yair068
09-04-12, 15:55
בתפוח תקין רוב הסיכויים שלא יהיה נזק שהרי הקפיץ לוחץ גם עליו כך שצריך להיות קרמינל כדי להרוס את התפוח.
לתפוח לא תקין יהיה חופש לכיוון למעלה ולצדדים
קח בחשבון שמשולש מחזיק לפחות חמש שנים סיני איכותי כמעט כפול .
אני מבין את בעייתך שאתה כבר לא מאמין למוסכניק
כל הסיפור לא יקר בסביבות ה-500 ש"ח לזוג מצשולשים + עבודה

אלי_100
09-04-12, 18:52
היי יאיר,
תודה על המענה.
אני כמעט בטוח שאם מכניסים מוט ברזל בין הנאבה לבין המשולש צמוד לתפוח, ומקופפים כלפי מטה, ניתן ללא ספק, לגרום נזק לתפוח. מה גם המוט ברזל משמש כמנוף וגורם ללחץ כפול ומכופל.
בדיוק כמו שאמרת "צריך להיות קרימינל.." וזה מה שאני מאמין שהמוסכניק עשה.
את המשולשים אני יכול להשיג במחיר טוב, השאלה שלי כמה אמורה לעלות העבודה?
לאחר מכן צריך גם לעשות כיוון גלגלים נכון?

תודה רבה וערב טוב,
אלי

yair068
10-04-12, 00:01
כיוון פרונט צריך לעשות
כמו שאמרתי צריך לעלות הכל 500+מע"מ תלוי בסוג מאמין שבמורשה הרבה יותר
קח בחשבון שלא הייתי שם משולשים סינים
מה שאני מציע לך אם בא לך לנסוע לרחובות לא יעלה לך הרבה ,חלקים לפי דרישתך ועבודה טובה
והטיפול אצל ידידנו חבר הפורום דוד בדוק איתו או תתיעץ איתו בפרטי

אלי_100
10-04-12, 15:02
יאיר שלום,
אשמח אם תשלח לי בפרטי את הלינק לידידנו חבר הפורום דוד מרחובות.
יום טוב,
אלי

yair068
10-04-12, 16:31
davidmzr
אם תעקוב תמצא אותו בהרבה שירשורים

אלי_100
12-04-12, 17:23
שלום לחברי הפורום,

לאחר התייעצות שלי עם שמאי רכב, אני שוקל להגיש תביעה כנגד המוסכניק שבדק לי את הרכב, בגין נזק בזדון.
אני סבור שהמוסכניק עשה זאת מהסיבה ששאלתי אותו שאלה שעיצבנה אותו מאוד, והוא סירב לענות לי עליה בתוקף !
שאלתי אותו אם יש לו רישיון ממשרד התחבורה והאם הוא חבר באיגוד המוסכים כמו כן את מספר הרישיון שיש לו.

אשמח לקבל חוות דעת מחברי הפורום.

השאלה שלי היא:

האם ייתכן שהפעלת לחץ חזק, יתר על המידה, מספר פעמים, ע"י מוט ברזל, יכול להרוס תפוחים תקינים?!

אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי. תודה וחג שמח!

אלי

yair068
12-04-12, 18:53
לצורך העניין בוא נהפוך את הסדר אני הוא המוסכניק ואני בודק לך את התפוחים
קודם כל כך המוסכניקים בודקים .
במכון טסטים ישנה פלטה שעומדים עליה והיא נעה קדימה ואחורה ובו בזמן מתחת לרכב הבוחן בודק אם יש חופש אין פה לחץ על התפוחים בטח שיש
תשאל את גדעון כשהוא הולך לטסט מה הוא מבקש (רמז תושבות מנוע)
בשני המיקרים אי אפשר להוכיח אם יש נזק וגם אם תעצבן אותי ותחשוב שעשיתי בכוונה לא תוכל להוכיח
שנגרם נזק
חוץ מזה שאלתי אותך מתי החליפו לאחרונה תפוחים משולשים ברכב
עכשיו אם תבוא לבית המשפט לתביעות קטנות ואני השופט ואם אין לך בדיקת שמאי + קבלה שהחלפתה את החלקים הנ"ל לפני תקופה קצרה אתה תשלם על זה הרבה כסף
אז אל תהיה חכמו תחליף הסיפור קטן

davidmzr
12-04-12, 19:39
ראשית אני מצטער שלא עניתי לך על ההודעה הפומבית.
הסיבה, אני לא נכנס לשם אין לי מה לעשות שם (ניכנסתי במקרה). :)
שנית, בוא נעשה סדר בשרשור.
א. אתה אינך יכול להגיש תביעה כנגד המוסכניק שבדק את הרכב, משום שהרכב לא שלך. אפילו אם היה זה אתה שנכנסת עם הרכב למוסך. אם בעל הרכב יגיש, הוא לא יוכל להוכיח בביהמ"ש.
ב. המוסכניק אינו יכול להכניס מוט ברזל בין הנאבה לבין המשולש צמוד לתפוח. אפשר בין המשולש לפעמון הצירייה, ואז יש סיכוי להרוס את הגומייה.
ג. לא כתבת מה אמר לך שמאי רכב איתו התייעצת. והאם הייעוץ היה בתשלום (זה חשוב).
ד. לא כתבת מה הסיבה בגללה נכנס הרכב לבדיקת חופשים.
קשה לי להאמין שמכונאי בדק חופש בצורה המתוארת. כך לא בודקים חופשים, ולא רק בפיאט. אין בדיקה יחודית רק לפיאט.
מרימים את האוטו מהבודי כאשר הקפיצים משוחררים, ומושכים את הגלגל למעלה למטה ולצדדים. כך בודקים גם במכון הטסטים.
נ.ב יאיר שלחתי את התגובה בטרם ראיתי את שלך.
דוד.

אלי_100
15-04-12, 00:48
תודה רבה על המענה חברים!

yair068 בנוגע לתגובתך,
את העניין המשפטי אשמח אם תשאיר לי.. שנית לגבי הוכחת הנזק, אוכל להוכיח בקלות היות והרכב היה בטסט יום יומיים קודם ולא סומנה שום בעיית חופש בתפוחי המשולשים!
שנית המוסכניק ששאלתי אותו לגבי רשיון המוסך ורישיון העסק שלו הוא סירב לענות לי בתוקף. משמעות הדבר שיש לו כנראה מה להסתיר..

חוץ מזה בוא נדייק, לא שאלת אותי מתי הוחלפו התפוחים..וזה לא רלוונטי. מה שרלוונטי הוא
שאותו מוסכניק לא בדק חופש בתפוחים כפי שנהוג לבדוק אלה "בדק" חופש בצורה שבה גורמים לחופש בתפוחים במזיד! ההסבר של דוד, לגבי אופן בדיקת חופש בתפוחים, בדיוק כפי שבודקים בטסט, רק מחזקת את טענתי שפעולת המוסכניק נעשתה בזדון!
תאמין לי שזה לא העניין הכספי.. זה כסף קטן עבורי להחליף משולשים ולגמור עניין. העניין הוא עקרוני. כמו כן אם אוכל למנוע מאותו מוסכניק לגרום נזקים ועוגמת נפש לאנשים אחרים אהיה מאושר!

davidmzr תודה על תגובתך.
המוט ברזל היה דק בקצהו ובמו עיניי ראיתי שהוא מכניס אותו בין תפוח המשולש לנאבה צמוד לתפוח ומפעיל בחוזקה לחץ כלפי מטה כ- 3-4 פעמים עד שנוצר רווח בתפוח..
הוא כמובן הציע לי להחליף את המשולשים. כמובן סירבתי!
וכראייה לכך שנסעתי ברכב התחלתי להרגיש נקישות בצד ימין בסיבובי ההגה.
שאתה אומר: "קשה לי להאמין שמכונאי בדק חופש בצורה המתוארת.." אתה מטיל ספק בדבריי, למרות שציינתי שהמעשה נעשה לנגד עיניי..
הרכב נכנס למוסכניק כדי לקבל הצעת מחיר לתיקון שלא קשורה לעניין.

שבוע טוב,
אלי

yair068
15-04-12, 10:32
בכל מכון בודקים אחרת כנראה .
יש מתקן מיועד לבדיקת המשולשים
היה פעם בעיה למישהו פה בפורום עם בעיית הכריות והראה קליפ שמראה את השימוש עם המוט
צר לי לאכזב אותך אתה הולך לשים כסף על קרן הצבי

davidmzr
15-04-12, 10:43
איני מטיל ספק בדבריך חלילה. זאת כנראה הדרך השגוייה שלי להביע פליאה.
כבעל מוסך לשעבר, יש לי ניסיון בתביעות קטנות, תבעו אותי ותבעתי אחרים. אתה חייב להופיע ולנהל את המשפט לבד ללא עו"ד.
אני חולק על דעתך ביחס להוכחות.
זה שיש או אין למכונאי רישיון עסק, זה לא רלוונטי לזה שהוא גרם לך נזק. זה לא עניין שידון במשפט.
זה שהרכב עבר טסט יומיים לפני , אינה הוכחה שהמכונאי גרם לך בעיה. שהרי נכנסת למוסך בגלל בעיה. ודבר נוסף שיהיה לרעתך, למה הסכמת שיבדוק פרונט אם," הרכב נכנס למוסכניק כדי לקבל הצעת מחיר לתיקון שלא קשורה לעניין.
ודבר אחרון, למה שאלת את המכונאי אם יש לו רישיון עסק, אחורי הבדיקה ולא לפני ?.
לדעתי יאיר הציע לך הצעה נכונה, "תחליף הסיפור קטן".
בהצלחה דוד.

אלי_100
15-04-12, 18:17
יאיר ודוד תודה רבה על תגובותיכם!

אני מסכים איתכם שישנה בעיה בהוכחת המקרה שחור על גבי לבן.
לכן אקבל את דעתכם וארד מכוונתי להגיש נגדו תביעה משפטית, בעיקר בשל העצבים וכאבי הראש שנלווים למקרה! כמו כן, לא חסרות דרכים אחרות, כמובן חוקיות, למנוע מאותו "מוסכניק" לגרום נזקים במזיד.
דוד כאשר נכנסים ל"מוסך" כאשר לנגד עינך 4 ליפטים + 2 משרדים בד"כ לא שואלים לגבי רשיונות עיסקיים וכו' הכל נראה תקין וכשר. מה גם הבחנתי בלהיטותו המוזרה "לחפש" ליקויים (=יומית) ברכב. מה שאותי מרגיז הוא שהמוסכניק מככב בפורומי הרכב כמומחה לפיאט ולנציה!
לפי מה שלי נראה, המוסכניק משכיר באותו מוסך ליפט או שניים ופועל עצמאית.

לא כדוגמת המקרה שלי, אוכל לספק לכם מס. דוגמאות לתביעות שהוגשו נגד מוסכים מורשי משרד התחבורה שגרמו נזק לבעלי רכבים שביהמ"ש חייבם לשלם את מלוא סכום הנזק ובנוסף תשלום עבור עוגמת הנפש שנגרמה לבעל הרכב.
כמובן אותו בעל הרכב סיפק חשבוניות בגין התיקונים שבוצעו ברכב + חוות דעת של בוחן רכב של מוסך מורשה בגין ליקויים שנמצאו בצירוף דו"ח שמאי כגיבוי.
ישנם הרבה תביעות בגין רשלנות מוסכים, במיוחד בשנים האחרונות, לכן בתי המשפט לא מקלים ראש בעניין ונוטים בהרבה מאוד מקרים לטובת בעלי הרכבים!
גרמו לכם נזק ברכב לכו לתבוע אל תשתקו! ראו זאת כתרומה לקהילה.. :-)
רק ה' יודע לכמה אנשים תחסכו עוגמת נפש בעתיד!

דוגמא קטנה מחו"ל. לידיד טוב שלי מצרפת, יש רנו סיניק. הרכב בן 5 ועשה בערך 80 אלף ק"מ. הלך לו גיר ותמה האחריות. הנזק הסתכם בכ- 40 אלף ש"ח .
הצעתי לו לפנות למוסך מורשה של רנו ואלו אמרו כי לא ניתן לעשות כלום והאחריות לגיר הסתיימה!
בניגוד לדעת רבים הפצרתי בו לשלוח מכתב ליצרן הרכב- מכתב ידידותי ולא מאיים מחברו העו"ד אל היצרן. "למרות שתמה האחריות.. איך ייתכן שבק"מ דיי נמוך שבק חיים הגיר ובלה בלה בלה... "
תתפלאו רנו לקחה אחריות והחליפה לו גיר חדש עליהם.

שיהיה שבוע טוב ושוב תודה!
אלי

davidmzr
15-04-12, 19:19
אלי היקר, אי אפשר לגזור ממקרה אחד לשני.
הנה לפניך מקרה הרבה יותר חמור, ואף אחד לא מתלונן לרפי גינת.
רציתי להתלונן, הבעיה שאני לא בנוי לנהל התכתבויות ארוכות.
וואלה אם תכתוב לרפי גינת תבורך.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=107073#post107073
דוד.

אלי_100
16-04-12, 01:51
דוד היקר,
קראתי את הסיפור.. זה בלתי יאומן מה שקורה פה!
לדעתי צריך לפנות למנהלי האתר על מנת לפתוח פורום נוסף וייחודי, בו משתמשים יוכלו לא רק לחלוק את התרשמותם ממוסך שטיפל בריכבם, אלא אף לעודד משתמשים להציג את הסכום ששולם בגין התיקון לרבות חשבונית מפורטת! אני בעד!
על פי חוק זכותו של כל אדם להציג מקרה אישי, גם אם המקרה שלילי, רצוי מאוד מבלי להביע את פרשנותו האישית לבל ייכשל "בחוק איסור לשון הרע" בנוגע לשירות שקיבל מעסק נותן שירותים לרבות פרסום שם העסק ופרטיו.
בצורה זו יעילות הפורום למשתמשיו תגדל לאין ערוך!

אלי

רפי לין
16-04-12, 13:37
יש כאן פורום מתאים לזה "פורום בעלי מקצוע":
www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=32
כתיבה בפורום כמוה כמו שימוש בכל אמצעי תקשורת אחר וצריך להזהר מלעבור על כל הקשור בהוצאת דיבה וחוק לשון הרע.
אני נתקל, די הרבה, שאנשים כותבים (לא רק בתחום הרכב) ומכנים בעלי מקצוע, נותני שרותים,
עסקים, מסעדות וחנויות בכינויים כגון גנבים, שודדים, לא נורמלים, שרלטנים ועוד ועוד וצריך להזהר מכך.
בברכה - רפי לין

davidmzr
16-04-12, 14:19
רפי, אפשר לכנות אותם במילים אחרות. :)
גנבים = לוקחים כסף שאינו מגיע להם בסתר.
שודדים = לסטים מזויינים. (הכוונה מזויינים בכלי נשק)
לא נורמלים = זקוקים לטיפול של חוקר רגשות.
שרלטנים = מתעתעים.
כך אפשר להמנע מתביעה. :)
דוד.

KHGT
16-04-12, 14:24
דוד אני אוהב את ההומור שלך. :lol::lol:

אלי_100
16-04-12, 15:40
יש כאן פורום מתאים לזה "פורום בעלי מקצוע":
www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=32 (http://www.fiatclub.co.il/forum/forumdisplay.php?f=32)
כתיבה בפורום כמוה כמו שימוש בכל אמצעי תקשורת אחר וצריך להזהר מלעבור על כל הקשור בהוצאת דיבה וחוק לשון הרע.
אני נתקל, די הרבה, שאנשים כותבים (לא רק בתחום הרכב) ומכנים בעלי מקצוע, נותני שרותים,
עסקים, מסעדות וחנויות בכינויים כגון גנבים, שודדים, לא נורמלים, שרלטנים ועוד ועוד וצריך להזהר מכך.
בברכה - רפי לין

רפי היקר,
זו הסיבה שכתבתי :" רצוי מאוד מבלי להביע את פרשנותו האישית לבל ייכשל "בחוק איסור לשון הרע" "
רפי , פורום בעלי המקצוע אינו מספיק כלל וכלל!
זה שאנשים כותבים תשבחות מפה ועד להודעה חדשה, על מוסך כזה או אחר, זה עדיין לא אומר שהמוסך גבה מהם סכום סביר והגון עבור הטיפול או התיקון שהם ביצעו בריכבם!
ישנם בעלי מקצוע/מוסכים מאוד מסבירי פנים ומקצוענים בתחום,שיענו לשאלותך באריכות בישיבה לקפה ואפילו יציעו לך ללכת לארוחת צהריים במסעדה הסמוכה על חשבונם.. אבל רק לאחר מספר ימים לאחר עיון בפורומים למינהם, נגלה שיכולנו לשלם 20 עד 30 אחוזים פחות ממה ששילמנו עבור אותה עבודה וזה מבלי להתפשר על איכות החלקים והעבודה !
לכן כפי שציינתי אני בעד לעודד משתמשים להציג את הסכום ששולם בגין התיקון לרבות חשבונית מפורטת! זה למעשה הסוף שורה לא?!
בצורה זו נגרום למוסכים שמככבים בפורום כמוסכים טובים ואיכותיים.
א. להמשיך ולהישאר כאלה, היות וישנו "אח גדול" שצופה על התנהלותם וחולק מידע זה עם משתמשי הפורום הרבים.
ב. לגבות מחירים הוגנים וסבירים לאורך זמן.. היות וישנו "אח גדול" שצופה על התנהלותם וחולק מידע זה עם משתמשי הפורום הרבים.

רפי אנא ראה לינק זה בו העלתי חשבונית של תיקון שבוצע לרכבי:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=105023&postcount=8
אשמח מאוד אם תאמר לי את דעתך לגבי המחיר שנגבה ממני עבור התיקון..
יום טוב,
אלי

רפי לין
16-04-12, 16:36
אני בהחלט בעד שמי שרוצה שיפרסם את המחירים שהוא שילם עבור תיקונים, חלפים וכו'.
אני עצמי כבר אין לי מושג במחירים ובודאי לא של מכונאות רכב.
כמו שיש הבדלי מחירים בין חדרים בבבית מלון (באותה רמה), מסעדות, רופאים, עו"ד וכו', כך יש גם הבדלים במחירים של מוסכים.
ברור שמוסך מורשה יבואן עם הוצאות נלוות רבות יהיה יקר יותר ממי שמקיים מוסך בכפר או בפריפריה ובודאי שמי שעובד ליד הביית או אחרי שעות העבודה יגבה מחירים זולים מאוד כי אין לו הוצאות של שכ"ד, ארנונה לעיריה, מע"מ ומס הכנסה (הכל לכיס).
סורק תקלות גנרי יכול לעלות כמה אלפי ש"ח בודדים ואפילו פחות ומחשב איבחון תקלות מקורי של יצרן רכב או חב' ידועה (למשל "בוש") יעלה עשרות אלפי ש"ח אבל להם יש יכולות איבחון ותקשור רבים וגבוהים יותר.
בשורה התחתונה, אני בעד פרסום מחירים אבל נגד התלהמות של "קרעו" אותך וכו' ללא קנה מידה נכון.
ברצוני להדגיש שאני מאוד מודע שניתן לתקן רכב גם ברמה גבוהה, עם חשבונית מס ואחריות ועדיין לחסוך כסף רב ואני בעד זה והיכן שניתן אני גם דואג לדברים כאלו ולדוגמא שני מקרים כאן:
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=519&highlight=%E8%F8%E9%E9%EC
בברכה - רפי לין

yair068
16-04-12, 20:08
מעניין איפה יש מוסכניקים שמזמינים לארוחה :o
אני מכיר רק את דוד :)

אלי_100
16-04-12, 22:53
רפי שלום,
כדי לעשות ראש מנוע או החלפת צירייה או משולשים או בלמים ועוד בהרבה תיקונים שכיחים , אין צורך במוסך מורשה יבואן ואין צורך בסורקי תקלות מתוחכמים למינהם שמספק יצרן הרכב.
וזאת עובדה קיימת שישנם בעלי מוסכים מורשי משרד התחבורה ואיגוד המוסכים, אמינים ומקצועיים ולהם יש הוצאות נלוות שאותן פירטת מציעים מחירים זולים יותר ב- 20 ו 30 אחוזים פחות ממוסך מורשה יבואן. אין דוגמה טובה יותר ממה שנתת ואין לי ספק שהינך בעל מקצוע אמין וישר,
לא שוכח שעזרת לי במספר תקלות שהיו לי, ובזכותך פתרתי את התקלות.. יישר כוח! :)

עדיין ממתין לקבל את חוות דעתך האם "קרעו" אותי במחיר או לא? ;)
מספר מוסכים מורשי משרד התחבורה ואיגוד המוסכים טענו בפניי שהם היו עושים לי את העבודה בכ- 30 עד 40 אחוז פחות ממה ששילמתי, והיו מוכנים אפילו לתת לי אחריות של שנה על העבודה!

ערב טוב,
אלי

Caveman
17-04-12, 01:27
מעניין איפה יש מוסכניקים שמזמינים לארוחה :o
אני מכיר רק את דוד :)
תתפלא, יש לא מעט.