התחבר

View Full Version : פונטו S60 פתיחת ראש מנוע


Nissans
30-03-12, 00:29
המנוע אוכל שמן ולכן פתחתי ראש לראות מקרוב מה קורה בפנים
ובכן תסתכלו בתמונות ותמליצו איך להמשיך
הפלג המצולם הוא מצילינדר מס 1 המתכת נאית כאילו התלהטה מחום גבוה
בצילינדר יש תותב הארכה - שימו לב לצבע השונה של הצילינדר

תופעה נוספת - המנוע נכבה ללא התראה מוקדמת לפעמים מניע ולפעמים לא
בדרך כלל זה קורה לאחר נסיעה של 15-20 דקות

לא מצליח להבין מה התקלה

Lexxxa
30-03-12, 06:33
לגבי כיבוי מנוע, יכול להיות חיישן קראנק.
זה נכבה ויישר מניע ? או אחרי מס' דקות ?

KHGT
30-03-12, 10:48
אפשר לשחק דמקה עם השסתומים שלך.

בהחלט רואים שמשהו לא תקין.
בדקת את מערכת ההצתה שלך? כי זה ניראה שבשני צילנדרים משהו מוזר מתרחש.
וכן בדיוק מה שציינת שהצבע של הבוכנה שונה, זה בהחלט מוזר.
הרכב לא זייף לך ? עבד חלק ? (קשה לי להאמין) חוץ מזה שהמנוע נכבה ושוב מניע וכאלה.

davidmzr
30-03-12, 10:58
הראש הוא לא הבעיה העיקרית. נראה שלא יעזור לך רק שיפוץ ראש.
עבר שמן וגם מים.
דוד.

Nissans
30-03-12, 17:52
אטם ראש היה שלם לא עברו מים לשמן והפוך
מה שנראה לי לאחרי שהוצאתי את הצילינדר הראשון כי כנראה החליפו רק צילינדר אחד
(מס 1) והכניסו שם הארכה לפלג =מישהוא ידע איך מוציאים את ההארכה???
בוקסה לא נכנסת עוד לא פירקתי את שאר הצילימדרים כדי לראות את ההבדל

Nissans
30-03-12, 17:58
אפשר לשחק דמקה עם השסתומים שלך.

בהחלט רואים שמשהו לא תקין.
בדקת את מערכת ההצתה שלך? כי זה ניראה שבשני צילנדרים משהו מוזר מתרחש.
וכן בדיוק מה שציינת שהצבע של הבוכנה שונה, זה בהחלט מוזר.
הרכב לא זייף לך ? עבד חלק ? (קשה לי להאמין) חוץ מזה שהמנוע נכבה ושוב מניע וכאלה.

צילמתי את הפלג של צילינדר 1 מה שלא לרואים ברורו בתמונה זה צבע המתכת שניראית כאילו התלהטה מאוד - כמו שכתבתי למעלה שאר הפלגים תקינים

davidmzr
30-03-12, 18:42
מה שנראה לי לאחרי שהוצאתי את הצילינדר הראשון כי כנראה החליפו רק צילינדר אחד
(מס 1) והכניסו שם הארכה לפלג =מישהוא ידע איך מוציאים את ההארכה???
בוקסה לא נכנסת
אין דבר כזה, "החליפו רק צילינדר אחד".
את המאריך מוציאים בעזרת מברז הפוך. יש להיזהר לא לכניס מברז דק מידי, כדי שלא ישבר.
אם המברז לא נכנס, יש לקדוח ולהרחיב את החור של המאריך.
בתמונה, הוצאת פלג שנישבר בפנים. את הפלג הצלחתי להוציא בלי לפרק ראש.
העיקרון הוא אותו עיקרון.
דוד.

yair068
30-03-12, 21:29
קודם כל עשה בדיקה אצל משפץ לראש המנוע וגם בדיקת לחץ
במצב של הבוכנות כמו שבתצלום הכנס סולר ובדוק למחרת וכך נדע מצב הרינגים
שלב שני שפץ את ראש המנוע כולל ישור ראש החלפת גומיות לשסתומים ניקוי מעברים ושסתומים
קח בחשבון חריטת צלינדרים + בוכנות חדשות +טיפול בראש המנוע +משאבת מים שמנים ופילטרים
תגיע ל-2500 ש"ח והעבודה שלך כמובן
אם את הרכב אתה אוהב ומעוניין להשקיע הייתי הולך על זה
כמה שמן הרכב היה צורך
כמה ק"מ הרכב עשה והאם שיפצו את הראש בעבר

davidmzr
31-03-12, 12:18
לפני הליכה לחרט לבדוק את בלוק המנוע והצילינדרים.
זאת כדי להימנע מהוצאות מיותרות. ייתכן שיצתרך להחליף מנוע.
דוד.

yair791
31-03-12, 22:33
לפני הליכה לחרט לבדוק את בלוק המנוע והצילינדרים.
זאת כדי להימנע מהוצאות מיותרות. ייתכן שיצתרך להחליף מנוע.
דוד.

דוד למה אתה מתכוון בבדיקת הבלוק והצילינדרים כי ממה שאני מבין מזה זה לבדוק שהקדחים לא אובלים ואין סריטות על הבוכנות ובקדחים תקן אותי אם אני טועה

yair068
31-03-12, 22:44
דוד למה אתה מתכוון בבדיקת הבלוק והצילינדרים כי ממה שאני מבין מזה זה לבדוק שהקדחים לא אובלים ואין סריטות על הבוכנות ובקדחים תקן אותי אם אני טועה
ברור בעין אי אפשר לראות ישנו מכשיר שבודק מיקרומטר לצילינדרים

davidmzr
31-03-12, 23:16
דוד למה אתה מתכוון בבדיקת הבלוק והצילינדרים כי ממה שאני מבין מזה זה לבדוק שהקדחים לא אובלים ואין סריטות על הבוכנות ובקדחים תקן אותי אם אני טועה
לא אינך טועה. אבל כפי שיאיר כתב צריך מיכשור.
דוד.

yair791
31-03-12, 23:49
אחלה תודה איך נקראה מהכשיר ואיפו אפשר לקנות אחד כזה זה דבר שימושי להחזיק בשביל היום האפל בו אצתרך לשפץ את המנוע באונו שלי

Nissans
02-04-12, 23:45
ברור בעין אי אפשר לראות ישנו מכשיר שבודק מיקרומטר לצילינדרים

בדקתי עם מיקרומטר ( מיוחד לבדיקת קטרים)את קוטר הצילינדרים מסתבר כי כולם בתוך 70.800 עד 70.835 נבדק בכמה נקודות בגובה וכן בצורת +
לפי הספר של היינס אלה המידות ונראה כי הם בתוך הטולרנס.
הראש נראה שלם אין קורוזיה ואני ממש במצב של לא יכול להחליט אם לחרוט או לא
חשבתי על רעיון להכניס רינגים אוברסייז 1 מה דעתכם???

הרכב נסע 100000 קמ אבל הסתבר לי כי הנהגת נסעה כל יום 5 קמ לכל כיוון ז"א כי כל הזמן המנוע נסע קר

yair068
03-04-12, 10:42
כמו שאתה מתאר תצטרך לעשות טיפול לראש מנוע דאג שימלאו במקומות הרצויים ולא לחרוט יותר עמוק
הבעיה שטיפול כזה יעביר את כל הקומפרסיה לצילינדרים ומשם יברח לך שמן.
אם אתה מטפל לבד ורוצה להשקיע ולהשקע בהוצאת הבלוק ופירוקו והשחזת הצילינדרים אוורסייז
החלפת הבוכנות ורינגים הטיפול יהיה מושלם יעלה 1200 ש"ח בערך .
לא תעשה את יכול להיות שתצטער שהמנוע אוכל שמן
דוד השחזת צילינדר בסביבות 100 ש"ח לצילינדר + 800 ש"ח ל-4 בוכנות עם רינגים וטלטלים
האם אלה המחירים או שאפשר להוציא יותר בזול מבחינת הבוכנות

davidmzr
03-04-12, 10:58
אפשר להוציא יותר זול. אבל לא משמעותי. תלוי אם אתה מוכר בתור מכונאי.
לדוגמה, חריטת 4 צילינדרים 300 ש"ח.
דוד.

Nissans
03-04-12, 19:51
כמו שאתה מתאר תצטרך לעשות טיפול לראש מנוע דאג שימלאו במקומות הרצויים ולא לחרוט יותר עמוק
הבעיה שטיפול כזה יעביר את כל הקומפרסיה לצילינדרים ומשם יברח לך שמן.
אם אתה מטפל לבד ורוצה להשקיע ולהשקע בהוצאת הבלוק ופירוקו והשחזת הצילינדרים אוורסייז
החלפת הבוכנות ורינגים הטיפול יהיה מושלם יעלה 1200 ש"ח בערך .
לא תעשה את יכול להיות שתצטער שהמנוע אוכל שמן
דוד השחזת צילינדר בסביבות 100 ש"ח לצילינדר + 800 ש"ח ל-4 בוכנות עם רינגים וטלטלים
האם אלה המחירים או שאפשר להוציא יותר בזול מבחינת הבוכנות


הכנסתי היום להשחזת ראש+שסתומים +כיוון 700 ש"ח כולל מעם
אני לא חושב שאני אוציא בלוק כמו שאמרתי קודם מדדתי את הקוטרים וקיבלתי את המידות בתוך הטולרנס של הייצרן . נרכיב ניסע ונראה מה יקרה.
אני חושב שהבעיה היתה פיח וגומיות יבשות בשסתומים. אני מקווה שאני צודק


צדקתי הגומיות היו יבשות לגמרי נפלו חפשי
עשו השחזת ראש - השחזה וכיוון שסתומים
סגרתי כמעט הכל כנראה מחר מסיים ומקווה להניע

ברכה והצלחה

Nissans
29-04-12, 00:33
המצב להיום הוא כדלקמן
1. בזמן התנעה בבוקר יש עשן מהמנוע לאחר דקה או 2 העשן מפסיק והאוטו נוסע טוב אין עשן בזמן הנסיעה

מה דעתכם על המצב הזה

yair068
29-04-12, 00:49
בבוקר יש עשן שמצטבר וגם היה בתוך האגזוז לפני הפירוק
אם המנוע מסתובב עגול אז המצב טוב
הוצא מדיד שמן ותראה אם קופץ שמן

davidmzr
29-04-12, 08:53
לא העשן מצטבר בבוקר, אלא הלחות.
סביר להניח שנשאר שמן באגזוז, מלפני התיקון.
בדוק לאחר נסיעה של כ-50 ק"מ.
דוד.