PDA

View Full Version : בעיה שמפריעה רק לפדנטים כמוני


TOMERZHR
29-03-12, 22:46
שלום לכולם,
השבוע שמתי לב לבעיה שיש לי ברכב,
כאשר אני מדליק אורות המחוג בטורים יורד במ״מ אני מגביר לאורות גבוהים יורדים בעוד מ״מ וזה קורה
רק באורות כך שאם אדליק מזגן כלום לא יקרה והסל״ד ישאר יציב.
בדקתי טעינה אצל חשמלאי והכל תקין והוא אמר שאולי זה מצבר, המצבר ברכב שנתיים והוא של שנפ והוחלף אצל חיים במוסך שמשון, אז חיברתי בכבלים מהמצבר שלי לרכב נוסף והבעיה עדיין קיימת ככה שזה פוסל את המצבר, חוטי הצתה ופלאגים הוחלפו לפני 5000 ק״מ במוסך שמשון ואני כבר לא יודע מה יכולה להיות הבעיה.
עכשיו אתם שואלים למה זה מפריע לי?
אני פדנט, וגם אני באמצע פרוייקט לרכב ויש לי מגבר וקומפוננטים עם סאב שאני רוצה להרכיב וחשוב לי שמערכת החשמל ברכב תיהיה תקינה! וגם בלי שום קשר אני לכ חושב שזה מצב תיקני.
אשמח לקבל עצות מהחברים פה, תודה מראש!

KHGT
29-03-12, 23:42
שלום לך שוב תומר.
אני לא יודע אם זה בהכרח בעיה. או לא תקין.
מה שכן גם לי בהונדה לשעבר זה היה קורה בעיקר בהדלקת האור (קסנון)
זה היה עושה לי גם את העניין עם הטורים כמו אצלך, מה שכן גם האור בלוח שעונים ניהיה באולי כ' 20% חלש יותר. כאילו מעמיס על המצבר.
אבל אחרי בדיקות גם לי לא היו בעיות במצבר. כי במקרה (סתם במקרה) היו לי 4 סאבים ברכב.
עם כבל 8 פאראד ומערכת לא שקטה במיוחד ודווקא לא היו נפילות מתח או משהו.
אפילו כשהיה באס מסיבי לא היה מתרחש כלום באורות או בכל הקשור לחשמל.
מה שכן האורות כשאני מדליק תמיד זה היה מגיב בצורה מוזרה.
כמו הגה כוח כשמסובבים במקום את ההגה רואים ומרגישים את ההטורים יורדים טיפה.
כך בדיוק היה קורה באורות הלוח שעונים וגם בטורים.
אני באמת לא יודע אם זה תקין. אבל לא ניראה לי שזאת באמת בעיה.

ואגב, אנחנו באותה סירה. ;)

Lexxxa
30-03-12, 06:37
צריך לבדוק ולנקות מגיעם בהארקה על המצבר ובחיבור למרכב.

TOMERZHR
30-03-12, 07:52
אוקיי אני אבדוק, יש דרך לבדוק הארקה תקינה מלבד זה שרואי שהכל מחובר כהלכה?
בדיקה עם בורר או משהו?

TOMERZHR
30-03-12, 13:19
הכבל למרכב נבדק והכל נראה תקין, עוד רעיונות?

TOMERZHR
31-03-12, 18:51
עדיין מחכה לעזרה

chenrp
31-03-12, 19:28
בעיה ידועה שאף אחד עוד לא פתר

רפי לין
31-03-12, 19:29
כאן כתבתי את התהליך הנכון לתיקון הארקת המרכב (בודי) והארקת המנוע ופעל כך:
הארקת מרכב הרכב אינה טובה ולתקנה יש לפעול כך (אתה עצמך או חשמלאי רכב):
1. פרק את כבל ההארקה מהמצבר ומהמרכב מתחת למצבר והלאה מתיבת ההילוכים והוציאהו החוצה.
2. קלף את בדוד הכבל ליד האוזן המתחברת אל המרכב, מתחת למצבר ונקה היטב ע"י מברשת פלדה
ו/או נייר זכוכית את הכבל שנתגלה ואת גוף המתכת של האוזן המתחברת בלחיצה על הכבל.
3. ע"י פטיש הלחמה ובדיל, בצע הלחמה של הכבל שנחשף עם אוזן המתכת להשגת חיבור חשמלי טוב
ומשופר.
4. בצע אותו תהליך עם הכבל והאוזן המתחברת אל תיבת ההילוכים לשיפור המגע גם כאן.
5. הרכב הכבל בחזרה למקומו (החיבור האחרון יהיה אל המצבר).
6. הנע הרכב ובדוק.
נא עדכן בתוצאות ואיני מאמין שהבעיה שתיארת נובעת מהארקת מרכב לקויה, אבל בחשמל הכל יתכן.
בברכה - רפי לין

davidmzr
31-03-12, 20:16
גם אני לא מאמין שהבעיה נובעת מהארקת מרכב לקויה.
מצבר חזק יותר יכול לפתור את הבעיה.
"הבעיה" שאינה בעיה. :)
דוד.

TOMERZHR
31-03-12, 22:38
הלכתי לפי הדרכת רפי והבעיה לא נפתרה :(

chenrp
02-04-12, 08:42
שאלתי גם בפורום בחו"ל, וגם שם ממליצים על חיבור הארקה נכונה לרכב.

:confused:

TOMERZHR
02-04-12, 09:36
מוזר :( כנראה שאין מנוס מלבקר את חיים בשמשון יהוד!

davidmzr
02-04-12, 09:54
הלכתי לפי הדרכת רפי והבעיה לא נפתרה :(
כדי לבדוק האם הארקת מרכב לקויה, לא צריך מיד לפרק ולנקות מגעים.
אפשר לבדוק התנדות או לחבר כבלי הנעה בין מינוס המצבר למרכב ולמנוע.
יחד עם זה לא יזיק פעם בכמה שנים לרענן מגעים, כפי שרפי כתב.
דוד.

TOMERZHR
02-04-12, 10:08
דוד אודה לך אם תתן הסבר קצר על בדיקת התנגדות כדי שאוכל לבצע את הבדיקה.

TOMERZHR
02-04-12, 10:46
אוקיי מצאתי תשובה:
הבדיקה מתבצעת במנוע כבוי.
בדוק התנגדות (resistance) בין הקוטב השלילי של המצבר וגוף הרכב (ליד החיבור של ההארקה).
בדוק בשני הקצוות של כבל ההארקה של המצבר.
אם הכל תקין, בשתי המדידות תקבל ערך קרוב ל- 0.

אם אתה משתמש במכשיר אנלוגי - יש לבצע "איפוס" לפני המדידה על ידי "קיצור" המגעים ואיפוס המחוג ל-0.
אחרי המדידה, אל תשכח להחזיר את הבורר למצב מדידת זרם. מונע פגיעה במכשיר עקב טעות הפעלה.

davidmzr
02-04-12, 11:23
דוד אודה לך אם תתן הסבר קצר על בדיקת התנגדות כדי שאוכל לבצע את הבדיקה.
טוב שמצאת. כפי שאמרו חכמים, "יגעת ומצאת". :)
בנוסף:
חבר את מד זרם בין מינוס המצבר לבין גוף המנוע, התנע הרכב וראה מה קריאת הזרם על השעון. אם הארקה תקינה אז כמעט ולא תהיה זרימת זרם דרך השעון, ואם הארקת המנוע פגומה אז תהיה זרימת זרם גבוהה, יש לתקן את הארקת המנוע.
אותו דבר לבדיקת הארקה של המרכב. הפעל את כל צרכני החשמל. אורות גבוהים, איתותי חרום, אורות רברס ואורת בלם, מאורר פנימי בעוצמה גבוהה.
דוד.

TOMERZHR
02-04-12, 19:23
תודה דוד תזכה למצוות ומי יתן ועץ הלימונים שלך יפרח עד השמימה :)
אעדכן בתוצאות!

TOMERZHR
02-04-12, 21:35
שאלה:המתח טעינה הינו 14.7 וכשאני מפעיל את כל המערכות חשמל זה יורד 13.2 הבעיה מעעדה על אלטרנטור לא?
המתח אמור להישאר יציב לא?

TOMERZHR
02-04-12, 22:58
כל זה במצב סרק!

TOMERZHR
03-04-12, 09:44
אז הובחנה לי בעיה באלטרנטור ומוסך שמשון דורש 1500 ש״ח להחלפת אלטרנטור, זה מחיר יקר מאוד לא כך?

davidmzr
03-04-12, 10:06
חדש או משופץ ?.המחיר כולל מע"מ ?.
אני אברר לך עם היבואן/המשפץ שלי.
דוד.

TOMERZHR
03-04-12, 10:15
משופץ והמחיר לא כולל מע"מ ואחריות לשנה וקיבלתי עוד הצעה מחבר של אבא שלי
1160 ש"ח כולל מע"מ ועבודה אחריות לחצי שנה כי לפי מה שהבנתי זה דורש פירוק של המדחס מזגן והוצאת גז ואז החזרה של המדחס עם מילוי הגז כי האלטרנטור יושב מתחת למדחס :( סיפור מההפטרה

davidmzr
03-04-12, 10:52
קשה לי להאמין שדרשו ממך 1740 ש"ח.
לדעתי אפשר עוד להוזיל. האלטרנטור משופץ מחברה ידועה עם אחריות 400 ש"ח.
המחיר האחרון שכתבת סביר.
אם זה חבר של אבא שלך אז... :)
דוד.

TOMERZHR
03-04-12, 11:23
הוא בירר והאלטרנטור עולה לו 800 ש"ח כי זה 105A אני לא יודע איך הגעת ל 400 ש"ח!
אני רק מקווה שהעבודה תעשה על הצד הטוב ביותר כל ההתעסקות עם המדחס והגז מפחידה אותי!

davidmzr
03-04-12, 11:46
כדברי השיר, "ועודני ילד איך אדע, ותשובה לי אין, כשאדע לא אהיה כבר ילד...". :)
עזוב לא רוצה לפני החג לסתור דברי אחרים.
את המחיר שכתבתי, צילצלתי ליבואן /המשפץ, שאיתו עבדתי שנים.
אם תרצה אני יכול להביא לך. אבל צריך להחזיר את התקול.
חוץ מיזה החשבון שלך לא נכון. נגיד שעולה לו 800 ש"ח. נשאר 200 ש"ח לפני מע"מ.
את המע"מ הוא משלם למדינה. נראה לך שעבודה פלוס וקום וגז רק 200 ש"ח ?
לא רציתי אבל ניגררתי. :)
דוד.

TOMERZHR
03-04-12, 11:53
לא הבנתי את החישוב שלך :(

davidmzr
03-04-12, 12:05
ההצעה הנוספת שקיבלת היא 1160.
לדבריו, מיזה 800 ש"ח האלטרנטור. נשאר 200 ש"ח למבצע העבודה הכוללת וקום וגז.
דוד.

TOMERZHR
03-04-12, 12:08
חיובי, אז כנראה שהאלטרנטור עולה לו פחות ממה שהוא אמר לי :/

davidmzr
03-04-12, 12:27
אני חוזר. "פחות" אינה המילה המתאימה.
צילצלתי שוב כדי להיות בטוח. האלטרנטור 105A בעל שלוש תושבות לספייס 16V, עולה לי 400 ש"ח.
אז לחזור לשיר ?. :)
דוד.

TOMERZHR
03-04-12, 12:38
אני אראה לו מזה :\ הוא יקבל פחות!

davidmzr
03-04-12, 12:45
שלא תבין לא נכון.
המחיר הכללי בסדר. למעט הדיבור על מחיר האלטרנטור.
בהצלחה דוד.

TOMERZHR
03-04-12, 13:01
אם אני אוריד לו ל 1000 זה מחיר הגיוני?

chenrp
03-04-12, 15:49
אצלי כל עומס נוסף מוריד את מד הטורים במ"מ. אבל הם ישר עולים חזרה.
מה שמפריע לי זו הירידה וההיסוס בדוושת הגז.
כנראה שזו בעית הארקה (אצלי לפחות).

TOMERZHR
03-04-12, 16:13
גם אצלי זה יורד במ"מ ואז עולה אבל הטעינה יורדת מה שמקשה על הרכב.
בוא נגיד שהאלטרנטור עובד הוא מטעין אבל לא נותן הספק מתאים וכל תוספת חשמל מורידה מהטעינה שזורמת למצבר!
גם לי אמרו שהאלטרנטור תקין, מזל שהתעקשתי ובסוף כן התגלתה בעיה באלטרנטור...
תעשה בדיקה ייסודית.

chenrp
03-04-12, 16:26
גם אם אני מפעיל אורות ועוד כל מיני דברים המתח שמקבל המצבר, תקין.

TOMERZHR
03-04-12, 17:59
אה אוקיי אז מדובר כנראה בכבל הארקה!
אצלי האלטרנטור היה בעייתי.

chenrp
03-04-12, 18:37
אבל גם אצלך עשו בדיקה ואמרו שהאלטרנטור תקין.
בכל זאת, למה שילך האלטרנטור? יש לך מערכת כבדה? או צרכן אחר כבד?

TOMERZHR
03-04-12, 20:46
האלטרנטור לא עמד בצריכה הבסיסית של הרכב הוא היה עייף ויש לי מערכת חזקה שמחכה להתקנה
אז הייתי חייב לסדר את הבעיה אחרת יכולתי לסחוב עוד חצי שנה בשקט

chenrp
05-04-12, 10:34
אצלי כשאני מפעיל נעילה מרכזית, האורות של הרכב נחלשים לשניה.
כנראה גם אצלי האלטרנטור חלש.
מצד שני, קראתי בפורומים השונים וממליצים להחליף את כבלי ה+ וה- של הרכב. (שלושת הגדולים)

TOMERZHR
05-04-12, 11:59
אני לא מאמין שהבעיה היא כבלים, מה שכן תהיה חכם יותר ותבדוק מתח טעינה חשל האלטרנטור במצב סרק
ותפעיל את כל מערכות החשמל ברכב.
טעינה תקינה צריכה להיות כזאת:
לפני הפעלת המערכות במצב סרק : 14.7-14.4V
לאחר הפעלה של כל המערות חשמל: 13.5-13.9V
תבדוק את הנושא ותעשה עוד בדיקה קטנה, כשאתה במצב סרק תלחץ על הכפתורים של הסגירת חלונות חשמל מקדימה ואל תעזוב גם אם הם עדיין סגורים ותגיד לי עם הסלד צונח לך!

chenrp
07-04-12, 17:21
עשיתי בדיקה, הסלד לא זז בכלל. אורות+מזגן+חלונות לחוצים למעלה ונעילת דלתות.
בכל זאת מרגישים רעידות קלות בכל הפעלת עומס.