View Full Version : קצת קשה אז נשברים? חום מנוע...
אהלן,
הרכב, מסוג ספייס elx 02, אחרי ראש מנוע אצל שמשון, 4 חודשים טפו טפו טפו הכל טוב.
היום חזרתי מהכנרת, היו קצת עליות אז העברתי למצב "טיפ טרוניק" - נשאר בהילוך נמוך, טורים על 3500 - 4000 סל"ד. המנוע צועק, אבל חשבתי שזה הגיוני.
אחרי 3 דקות נסיעה בעליות די קשות, חום המנוע התחיל לטפס עד לכדי 3\4 גובה. מיד עצרתי בשוליים ונתתי לו להתקרר כחצי שעה. אחר-כך המשכתי על מצב D והכל היה בסדר.
האם עשיתי משהו שלא כשורה? לא הייתי אמור להיות על הילוך נמוך בעלייה?
מה הוא מתחמם לי, מה ? איזה כוסית...
החזרה לת"א עברה בשלום.
גם לי זה קרה בעליות לירושלים,נתתי לרכב להתקרר וכל המשכתי לנסוע כרגיל.
אחרי התייעצות עם אנשים ניקיתי את הרדיאטור והחלפתי נוזל קירור (הסתבר שלא היה לי פראפלו) מאז אין בעיות
אם מערכת הקירור תקינה, הרכב לא אמור להתחמם.
אין קשר לזה שלא היה לך פראפלו.
דוד.
הימור שלי - רדיאטור סתום, שלא מספק את העבודה במאמץ.
לפי דעתי צריך לבדוק טוב שלא חסר מים ולבצע ניקוז טוב של אויר עם פתיחת הפקקים .
אגב המאווררים עבדו שהאוטו התחמם?
כפי שציינתי, הרכב עבר ראש מנוע אצל שמשון, וכמובן שהוחלפו נוזלי קירור ע"י המקצוענים שלו.
הרכב גם עבר שטיפת מערכת קירור באותה הזדמנות...
כשפתחתי מכסה מנוע, יצאו קצת אדים מהפתח מילוי מים, וגם מים שזלגו החוצה דרך הפקק. לא היו חסרים נוזלים במערכת...
הוונטה עבדה במלוא העוצמה עד לקירור המנוע...
אז תמלא טוב עם ניקוז אויר ותוודא שהמהירות הראשונה האיטית גם עובדת בטמפ' עבודה (חצי סקלה חום).
המשך...
1)
אז אחרי ביקור אצל שמשון, הפעלת המנוע על 3000 סל"ד במשך כ-5 דקות, חום המנוע התחיל לטפס מעלה. לדבריו יש לנקות את הרדיאטור (~700 שח) או להחליף (~1300 שח).
מכיוון שהגישה של חיים, בעל המוסך, לא לטעמי ("בשביל 600 שקל לא כדאי לא להחליף", כאילו כולנו מלייאנים, מטורפים שנוסעים בפיאט פונטו 2002) , וכיוון שלדעתי הבחור, למרות אמינותו ומקצועיותו הרבה, בטווח הגבוה (מאוד) של מחירים, ומיועד לבעלי ממון רב, אחרוג ממנהגי ולא אבצע את העבודה אצלו.
מחפש המלצה למישהו מקצועי ואמין, עם מחירים שאפשר לחיות איתם, שיטפל בבעיה.
2) שמתי לב לתופעה נוספת שמטרידה אותי: לאחר כמה דקות שהרכב מונע, חום המנוע מגיע למחצית הדרך, ואז הוא יורד 2 קווים למטה, חוזר לאמצע, ונשאר שם קבוע.
2)א) האם זה קשור לבועות אוויר במערכת הקירור?
2)ב) ביצעתי הבוקר ניקוז אוויר - הרכב מונע. מכסה רדיאטור פתוח. הוספתי מעט מים. פתחתי את הפקק שרחוק מקיר האש (לא הצלחתי לפתוח את זה הקרוב לקיר האש), חיכיתי כמה שניות עד שכמות המים ירדה להיכן שהייתה, סגרתי הפקק ואז את מכסה הרדיאטור. האם עשיתי נכון?
ראיתי באתר מסויים משהו שאומר " זהירות!. תתחיל מזה שקרוב לקיר האש ואחר כך זה שעל הרדיאטור". האם חייבים בשניהם? זכור לי שפעם אצל שמשון עשו רק באחד מהפקקים...
יש אופציה שיוניט חום עובדת רק על מהירות 2
איך תדע אם תשמע את המאוורר כשאתה בתוך הרכב
שלב שני אהבתי את החשיבה של המלייאנים צודק מאה אחוז
אם הבעיה היא ברדיאטור אז יש לך חלופי והוא טוב (אצלי גם)גש לאבי פרטס יחליף לך רדיאטור בסביבות 400 ש"ח +הרכבה
כך שאם אתה בטוח מחליף רדיאטור יש לך אופציה נוספת לגשת לדוד חבר הפורום גם יפרק גם ירכיב ולא ישדוד אותך
גש ל"רדיאטור רחובות" לקובי.
הוא לוקח עבור ניקוי 150 ש"ח. במידה ואתה מביא את הרדיאטור.
פירוק והרכבה הוא לוקח עוד 200 ש"ח. סה"כ 350 ש"ח כולל.
מוסך משלם על ניקוי אצל משפץ רדיאטור 100 ש"ח.
דוד.
תודה, המחיר נשמע סביר הרבה יותר. אולי כדאי לשקול בעתיד לא למהר להמליץ על "שמשון" (שפכתי שם די הרבה כסף לאחרונה...)
מה בנוגע לשאלה השנייה? ניקוז האוויר שלי נעשה כשורה? מה גורם לירידה הזמנית בחום המנוע וחזרתו לאמצע המדיד?
דוד מה עם האליקופטר לא בכבוד שלך לחלץ אנשים
תודה, המחיר נשמע סביר הרבה יותר. אולי כדאי לשקול בעתיד לא למהר להמליץ על "שמשון" (שפכתי שם די הרבה כסף לאחרונה...)
מה בנוגע לשאלה השנייה? ניקוז האוויר שלי נעשה כשורה? מה גורם לירידה הזמנית בחום המנוע וחזרתו לאמצע המדיד?
ביחס לשאלה השניה. קודם סדר את הרדיאטור. יש מצב שלאחר מכן הבעיה תיעלם.
אם לא יש בעיה קלה במגעים. או בגלל שהמהירות הנמוכה אינה פועלת.
כאשר מהירות הוונטה הגבוהה נדלקת והנמוכה לא עובדת. נוצר מפל מתח רגעי על המערכת.
האם הירידה הזמנית בחום המנוע, מופיעה כאשר הוונטה נדלקת ?.
דוד.
צריך לבדוק אם היוניט עובדת ורק אח"כ להחליף רדיאטור
לא נראה לי ששמשון לא יעלה על הבעיה הזאת או שזה כמו המנוע שלך:)
כפי שציינתי, הרכב עבר ראש מנוע אצל שמשון,
כשפתחתי מכסה מנוע, יצאו קצת אדים מהפתח מילוי מים, וגם מים שזלגו החוצה דרך הפקק. לא היו חסרים נוזלים במערכת...
הוונטה עבדה במלוא העוצמה עד לקירור המנוע...
יאיר שים לב מה כתב (באדום). ואל תרפרף כמוני. :)
לפעמים אפשר למצוא את הבעיה בין השורות.
דוד.
יפה מאוד אז אם מהירות 1 לא עובדת הרכב יתחמם
יגיע ל-3/4 והחום ירד אחלה סימפטום
גם רדיאטור סתום אותו סימפטום אבל בנסיעה ארוכה ועליות כל הזמן יתחמם ולא ירד אלה אם אתה בירידה מהקסטל
נ.ב
יאיר מה אתה מחפש ב- "רשימת חברים או-ליין" ?. ראיתי שאתה מחפש שם כל יום .
אם יש משהו טוב, גם אני רוצה. :)
דוד.
בפיאט פונטו ספייס אין יוניט חום ברדיאטור להפעלת מאורר הרדיאטור.
יש רק חיישן חום מנוע אחד ונתוניו מועברים אל המחשב המרכזי ברכב (BODY COMPUTER) וממנו להפעלת מע' נהול המנוע, מאורר הרדיאטור בשתי מהירויותיו (לפי חום המנוע) למחשב הילוכים אוטומטיים (אם יש) וללוח השעונים (להפעלת שעון חום מנוע ונורת חום מנוע).
בברכה - רפי לין
נ.ב
יאיר מה אתה מחפש ב- "רשימת חברים או-ליין" ?. ראיתי שאתה מחפש שם כל יום .
אם יש משהו טוב, גם אני רוצה. :)
דוד.
דוד הכריש אני מחפש שתגיב ורוצה לראות עד מתי
אצלך תגובה זה לאכול לישון כוס קפה ועוגה
רפי טוב לדעת אז הפתרון לחידה רדיאטור אצל אבי פרטס
כל מי שפונה אל "אביפרטס (http://www.aviparts.co.il/)" שימסור ממני ד"ש לאבי ולבנו יוסי ושביקשתי הנחה מיוחדת.
בברכה - רפי לין
רפי טוב לדעת אז הפתרון לחידה רדיאטור אצל אבי פרטס
עד כמה שאני יודע, אביפרטס לא מבצע ניקוי, אלא רק מכירה או החלפה לחדש.. אני גם מזמין אצלו
והוא שולח לי לרחובות.
במשך שנים היינו מוסרים רדיאטורים לניקוי, אצל מתקן רדיאטור. ואף פעם לא הייתה בעיה עם זה.
בשנים האחרונות התפתחה מגמה להחליף (גם מנועים מיבוא, במקום אוברהול). החלפנו רק במקרה של תאונה, כאשר הרשת נמעכה.
ברור שחדש נותן הרגשה יותר טובה. להבדיל, כמו בת זוג חדשה מידי פעם, שלא תיתן יותר מהישנה. (כך לפחות הסביר לי francis_r המנוסה) :)
דוד.
כדאי להחליף חדש עולה 400 ש"ח אם הייתה אומר כמו שהציעו לו במוסך 1500 ש"ח אז זה סיפור אחר
תיקון לא מבטיח אטימה טובה לכן לא צריך לשבור את הראש והולך על חדש
דוד מאיפה הניסיון שאחרת לא נותנת יותר מהישנה:)
דוד מאיפה הניסיון שאחרת לא נותנת יותר מהישנה:)
לא כתבתי שזה מהניסיון. אלא ממה שהסביר לי רון פרנסיס. גם רפי אוהב את הנושא הזה. :)
אם תראה איזו תמונה שלח לי רפי לפני מס' חודשים, גם אתה תתחיל להתעניין בנושא. :)
דוד.
אני מבין שהרדיאטורים אצל שמשון מצופים זהב.
מחר אני אצל אבי פרטס.
כמה זה צפוי לעלות? (יאיר כתב 400 + הרכבה...)
תודה לכולם על העזרה.
בדור ראשון עלה לי 350 ש"ח לפני שנה
מאמין שהרדיאטור בספייס דומה כך שהעלות לא צריכה להיות גבוהה בהרבה
תומר לו שמועדון פיאט ממליץ עליו אוליי יתן משהו
לא צריך לומר "מועדון פיאט".
חבר הפורום m.l, קנה לבד רדיאטור לספייס 2002 ב-350 ש"ח. וארז הרכיב לו.
דוד.
אני מבין שהרדיאטורים אצל שמשון מצופים זהב.
מחר אני אצל אבי פרטס.
כמה זה צפוי לעלות? (יאיר כתב 400 + הרכבה...)
תודה לכולם על העזרה.
למה באמת?..
ניסית לברר איתו(עם חיים) למה זה עולה פי 3 ?
התקשרתי לקבל הצעה לטיימינג לבראבו, זאביק ממורשה נתניה, פבל ממורשה חדרה, מוסך פיאט בחיפה כולם אמרו לי בסיבובת 1,200 ש"ח בעוד ששימשון אמר לי בין 2,500 ל 3,000 אם לא יהיו בעיות בדרך.
שאלתי אותה למה כזה יקר, הוא אמר לי משו בסגנון של אצלי אתה מקבל איכות, אנשים לא סתם באים אליי בכול הארץ, אין מצב שאלה המחירים במוסכים האחרים....קיצר כול מה שבדרך כלל אומרים במצבים כאלה.
או שכישורי המו"מ שלי גרועים במיוחד, או שהמחירים בשרשור לא מדוייקים.
"אבי פרטס" , "מוסך התלתן" ו "רדיאטור רחובות" - כולם רוצים 800-850 ש"ח על רדיאטור חדש+הרכבה+נוזל קירור (וולווליין ???? רדיאטור רחובות טוען שזה הנוזל שצריך, ולא פאראפלו).
בכל אופן - יש דרך להוזיל עלויות או שללכת על 800?
אתה מערבב שני דברים עלות הרדיאטור ובנוסף עלות הרכבה
להרכבת רדיאטור נכונה וקלה צריך לפרק פגוש קדמי + פנסים + בטנה לוקח זמן שהוא כסף
כך שאם תחבר רדיאטור בסביבות 350 +נוזל 90 +עבודת פירוק תגיע לסכום שנקבתה והוא סביר
ובזה נסגור את העניין אין ארוחות חינם אלה אם אתה עושה את העבודה
לא צריך לומר "מועדון פיאט".
חבר הפורום m.l, קנה לבד רדיאטור לספייס 2002 ב-350 ש"ח. וארז הרכיב לו.
דוד.
דוד שאלה: האם הרדיאטור שנקנה היה משומש או חדש???
הרדיאטור שמתן קנה ,הוא חדש באריזה.
דוד.
800 שח כולל עבודה, נוזל ומעמ. מוסך התלתן.
לא נעים אך עדיף על 1300 אצל שמשון.
למה לא נעים?! אני בטוח שהכיס שלך מרגיש הרבה יותר טוב עם זה.
חוץ מזה העבודה בתלתן לא פחות טובה משמשון.
הסכום ששילמת הוא על רדיאטור חדש כולל פארפלו?
moyalmoyal
15-07-12, 11:15
אם האוטו מתחמם אז הלך ראש מנוע..אני עשיתי תאונה ובגלל שהראדיאטור נפגע גם הראש מנוע נפגע והאוטו מתחיל להתחמם
לא הייתי קובע בנחרצות שאם האוטו מתחמם אז הלך ראש מנוע..
בזמן תאונה מפסק האנרציה מכבה את המנוע. לכן כאשר הראדיאטור נפגע, לא בהכרח גם ראש המנוע נפגע.
דוד.
במקרה בדקתי משהו בפורום בשביל חבר והגעתי לפה,
השאלה אם פתרת את הבעיה? החלפת רדיאטור?
כמו שאמרתי לך אתמול, זה יכול לעלות לך בהרבה כסף אם לא תעשה את זה, הרבה יותר מהעלות של הרדיאטור.
ודוד צודק, אכן קניתי רדיאטור ח-ד-ש! לחלוטין, באריזה.
ארז הבן של דוד החליף לי אותו, מסתבר שזה חתיכת בלאגן הELX הזאת כי ארז ודוד עבדו על זה איזה שעה, ושניהם מקצוענים לעילא!
תבדוק אצל אביפרטס אם לא החלפת, אני לא יודע מה המחיר עכשיו, אני קניתי בזמנו ב350 אבל זה היה לפני כשנתיים, כשרק קניתי את הרכב, גם לי הוא התחמם במאמץ, מאז שדוד החליף אותו הרכב שתק בתחום החום מנוע
רק לשם ההבנה כמה אביפרטס נותן מחירים מעולים, בדקתי אצלו עלות לרדיאטור למאזדה 2003 שלי (לאנטיס) המחיר זהה למחיר ששילמתי על הרדיאטור של הפונטו.
בקיצור - מעניין לדעת אם ביצעת בסוף החלפה או לא.
ד"א - דוד, אני עוד אגיע אלייך בקשר למה שדיברנו, פשוט לא מוצא זמן, אני בדיוק במעבר דירה, לרחובות - לא רחוק ממך בכלל האמת כשאני חושב על זה
סליחה - לא ראיתי שרשמת שהחלפת אצל מוסך התלתן ב800 ש"ח :oops::oops:
שטויות, וגם- המגש האחורי שלך שמח לארח זוג פיוניר 4way חמודים שכבר הותקנו ועושים עבודת קודש :) עכשיו צריך להשיג ווילון חמוד שיגן עליהם.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.