View Full Version : עזרה בקריאת קוד שגיאה ובעייה בהצתה
שלום לכם
ברשותי פונטו ספייס שנת 02 אוטומת ולאחרונה שמתי לב פעם פעמיים בחודש קורה כשאני מנסה להתניע את האוטו אז נשמע רעש צורם כזה חזק כמו שחיקה של שני מתכות ביחד...ממש מעצבן...אחרי נסיון שני זה מתניע כרגיל....בדיוק אתמול הייתי בנסיעה עצרתי ל5 דקות כיביתי את האוטו אחרי שרציתי להתניע זה קרה שוב...פעמיים ובפעם השלישי התניע כרגיל....אמרתי חייב לבדוק מה זה....היום סתם חיברתי את ה מכשיר OBD2 שברשותי והוא הציג לי קוד שגיאה P1325....ניסיתי לחפש מה המשמעות בפונטו וככל הנראה זה knock sensor....
אין לי מושג מה זה...במוסך אני יהיה רק שבוע הבא ביום שישי....
מה לדעתכם הבעייה?
תודה
מדובר בחיישן שקשור לתזמון ההצתה או משו כזה.
מוזר פעם ראשונה שאני שומע על מישהו עם התקלה הזו.
אבל עדיף שתחכה לתשובה מאדם יותר מבין ממני אוליי הם יכווינו אותך לפתרון.
בהצלחה.
אני אשמח לעוד דעות...יש לי תחושה שגם סטארטר קשור לבעיות ההצתה...
לא נראה לי שהבעיה היא בחיישן (KS).
קוד התקלה שכתבת מצביע על החיישן הנ"ל. לחיישן הנ"ל יש כ-10 קודים שמצביעים עליו.
הקוד P1325 מצביע על בעיה במעגל החוטים שלו. יש גם מספרי תקלות אחרות, קשורות לחיישן שמצביעות על בעיית מגעים במחשב הרכב. אבל למזלך לא זאת.
גם אם תנתק אותו מהקונקטור שלו לא אמורה להיות בעיה בהנעה.
נראה לי שה- OBD2 לא מצביע על התקלה בהנעה. ייתכן שהוא מצביע על תקלה נוספת שיש במעגל החוטים של החיישן. אבל לדעתי אין לה קשר עם ההנעה.
סביר להניח שהבעיה שלך היא מהסטרטר(בנדיקס) או מהזר.
אם אתה בסביבה שלי, כנס ל-10 דקות ואומר לך מה הבעיה.
דוד.
לא נראה לי שהבעיה היא בחיישן (KS).
קוד התקלה שכתבת מצביע על החיישן הנ"ל. לחיישן הנ"ל יש כ-10 קודים שמצביעים עליו.
הקוד P1325 מצביע על בעיה במעגל החוטים שלו. יש גם מספרי תקלות אחרות, קשורות לחיישן שמצביעות על בעיית מגעים במחשב הרכב. אבל למזלך לא זאת.
גם אם תנתק אותו מהקונקטור שלו לא אמורה להיות בעיה בהנעה.
נראה לי שה- OBD2 לא מצביע על התקלה בהנעה. ייתכן שהוא מצביע על תקלה נוספת שיש במעגל החוטים של החיישן. אבל לדעתי אין לה קשר עם ההנעה.
סביר להניח שהבעיה שלך היא מהסטרטר(בנדיקס) או מהזר.
אם אתה בסביבה שלי, כנס ל-10 דקות ואומר לך מה הבעיה.
דוד.
הלוואי והייתי בסביבתך...אבל אני מהצפון...בכל מקרה אני יפנה למוסך רק חבל שזה יהיה רק בסוף שבוע...מקווה שהעסק לא יצא לי יקר...
תודה לכם
בהצלחה. לא לשכוח לעדכן.
דוד.
לא נראה לי שבעיית ההתנעה שמלווה ברעש חזק נובעת מחיישן נקישות.
יותר נראה לי שמדובר בהחלקת גלגל השיניים של המתנע (סטרטר) על זר השיניים של המנוע.
השתדל שבמוסך ישמעו את בעיית ההתנעה כשהיא קיימת ולהערכתי זה קורה יותר כשהמנוע קר או במזג אויר קר.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין
מצתרף לדעה של דוד, גם לי זה נשמע כמו סטרטר מחליק.
אצלי בגולף הסטרטר גם צועק בבקרים :)
דוד, תוכל לתת הסבר קצר על אופן עבודה של סטרטר (תפקידו של בנדיקס, המנוע עצמו) ומה צריך להחליף כדי להעלים את הרעשים? תודה מראש.
"ומה צריך להחליף כדי להעלים את הרעשים? "
להחליף סטרטר או זר או את שניהם. צריך לבדוק.
דוד.
לא שמתי לב שדוד הקדימני באותו איבחון מרחוק, שכנראה מדובר במתנע (סטרטר) פגום.
להערכתי הבעייה בו הנה רק פירוקו על השולחן, הוצאת השינן החוצה ונקוי ציר העוגן (שעלי יושב השינן) וגרוזו במעט גריז דק.
כאן יש כתבה שלמה שכתבתי עם המחשות וסרטונים לחלקי מתנע ברכב ופעולתו:
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592
בברכה - רפי לין
לא נראה לי שבעיית ההתנעה שמלווה ברעש חזק נובעת מחיישן נקישות.
יותר נראה לי שמדובר בהחלקת גלגל השיניים של המתנע (סטרטר) על זר השיניים של המנוע.
השתדל שבמוסך ישמעו את בעיית ההתנעה כשהיא קיימת ולהערכתי זה קורה יותר כשהמנוע קר או במזג אויר קר.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין
רפי הבעיה היא שזה דיי נדיר הרעש הזה...זה הקטע
כמו שאמרתי פעם פעמיים בחודש זה קורה...ודרך הגב אף פעם זה לא קרה לי בבוקר ממה שאני זוכר...
השאלה אם שווה ביכלל לטרוח במוסך לבדוק את הסטרטר?כי זה נשמע לי מסובך להגיע אליו ויהיה יקר "רק" להוציא ולבדוק את מצבו...אני טועה?
זה סיפור של כמה מאות ש"ח.
בברכה - רפי לין
השאלה אם שווה ביכלל לטרוח במוסך לבדוק את הסטרטר?כי זה נשמע לי מסובך להגיע אליו ויהיה יקר "רק" להוציא ולבדוק את מצבו...אני טועה?
כן, אתה טועה.
אף מוסך לא יפרק את הסטרטר ויבדוק את מצבו. עברו הימים שהיינו מפרקים משפצים ומרכיבים.
היום השיטה השתנתה. צצו בתי מלאכה לשיפוץ מכלולים שנותנים שרות למוסכים. בזמן שמפרקים כבר הסטרטר מגיע עם שליח למוסך, מוסר משופץ ולוקח את התקול.
במכוניות שלי אני משפץ לבד, ואם זה דחוף אני מזמין.
נראה שהרכב שלך מצלצל בתאוצה ואתה לא מודע לכך. טפל גם בבעיית החיישן.
שווה לטרוח ולתקן את הליקויים, בפרט את הסטרטר משום שהרכב אוטומט.
דוד.
לא שמתי לב שדוד הקדימני באותו איבחון מרחוק, שכנראה מדובר במתנע (סטרטר) פגום.
להערכתי הבעייה בו הנה רק פירוקו על השולחן, הוצאת השינן החוצה ונקוי ציר העוגן (שעלי יושב השינן) וגרוזו במעט גריז דק.
כאן יש כתבה שלמה שכתבתי עם המחשות וסרטונים לחלקי מתנע ברכב ופעולתו:
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592
בברכה - רפי לין
תודה רבה רפי.
כן, אתה טועה.
אף מוסך לא יפרק את הסטרטר ויבדוק את מצבו. עברו הימים שהיינו מפרקים משפצים ומרכיבים.
היום השיטה השתנתה. צצו בתי מלאכה לשיפוץ מכלולים שנותנים שרות למוסכים. בזמן שמפרקים כבר הסטרטר מגיע עם שליח למוסך, מוסר משופץ ולוקח את התקול.
במכוניות שלי אני משפץ לבד, ואם זה דחוף אני מזמין.
נראה שהרכב שלך מצלצל בתאוצה ואתה לא מודע לכך. טפל גם בבעיית החיישן.
שווה לטרוח ולתקן את הליקויים, בפרט את הסטרטר משום שהרכב אוטומט.
דוד.
למה אתה מתכוון מצלצל בתאוצה? ולאיזה חיישן אתה מתכוון?
לחיישן knock sensor.
דוד.
תודה דויד ולאחרים...סוף שבוע אני יעדכן!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.