PDA

View Full Version : ערב טוב. האם יש לי בעיה בגיר הרציף?


riluman
22-03-12, 22:55
יש לי בפונטו תופעה שמחמירה ואני חייב לנסות לאבחן אותה. מדובר בדינאמיק 2004 גיר רציף. מטופל בזמן. בעת עצירה ברמזור, הידית על D, מרגישים מדי פעם כאילו יש קפיצת טורים קטנה. כאשר מסתכלים על מחוג הסל"ד אין תזוזה. לאחרונה גם בזמן האצה, בעיקר בעליה, מורש מין גמגום קטן כזה. זה מרגיש כאילו משהו בתיבה הרציפה "מחליק", אני לא בטוח שאני יודע איך להסביר את זה. כשהבעיה רק החלה, לפני מספר חודשים קפצתי למוסך שמשון ביהוד וביקשתי שיעשו סיבוב, הבחור שנהג לא הרגיש שום דבר חריג ולא מצא כל בעיה. מה זה יכול להיות? האם יש סוג של קלאץ' שיכול להחליק? תודה מראש...אני מקווה שזה לא הולך לעלות לי בהחלפה של תיבה. שבת שלום.

riluman
23-03-12, 11:37
הרכב עשה 145000 ק"מ, עבר טיפול מלא כשקניתי אותו - 135000 ק"מ. בטיפול עשו ניקוי בית מצערת. לאחרונה העברתי אותו טסט, ואני לא יודע אם יכול להיות לזה קשר לבעיה שתיארתי אבל פליטת הפד"ח הייתה גבוהה. ונתון נוסף- כאשר אני עומד עם הרכב ברמזור ומוציא את הידית למצב סרק, ה"קפיצה" שמורגשת בטורים/בתיבה נעלמת.
שבת שלום :)

רפי לין
23-03-12, 13:42
יתכן שרק יש "זיוף" קל במנוע ואתה טועה לחשוב שזה מתיבת ההילוכים.
הכי טוב להתחיל מבדיקת המצתים (פלאגים) שהם מתאימים במדויק למכונית (מקוריים) ושכוונם נכון.
כמו כן לבדוק את חוטי ההצתה ולראות שאין מאחד מהם פריצת מתח רגעית.
נא המשך לעדכן בממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בברכה - רפי לין

riluman
23-03-12, 13:52
פלגים החלפתי במוסך מורשה בטיפול האחרון, אני מניח ומקווה ששמו לי מקוריים (על אף ששמו לי מים רגילים ברדיאטור ושמתי לב לזה, ואז רוקנו ושמו פראפלו), לגביי חוטי הצתה, אני אבדוק את זה בטיפול הקרוב. אבל יש לי שאלה, יכול להיות שחוטי הצתה שזולגים ישפיעו רק כשידית ההילוכים במצב D ולא ישפיעו כשהיא במצב סרק? הגמגום קורה גם כאשר מאיצים בעליה, ואילו בירידה זה לרוב לא קורה...אני לא יודע אם יש קשר, אז אני נותן את כל המידע שיש.

רפי לין
23-03-12, 14:21
זה יתכן יותר בזמן עומס על המנוע כעליה, מצב הילוך משולב (D) וכו'.
בברכה - רפי לין

riluman
23-03-12, 14:52
שבת שלום

yair068
23-03-12, 15:12
נסה לנענע את המנוע כשמכובה ואם הוא זז בחופשיות אז תושבת גיר תחתונה או תושבת מנוע
הייתי מהמר על זה

riluman
23-03-12, 16:45
אין תזוזה מעבר לתזוזה בתוך התושבות, קשה לנענע אותו. בערב אני ינסה לראות אם יש זליגה מהחוטי הצתה. הבנתי שאפשר להתיז מעט מים משפריצר על החוטים כשהמנוע עובד, בחושך, ואפשר לראות ניצוץ לכיוון המנוע. אם יש ניצוץ, יש זליגה. זה מבחן שיעבוד בפונטו? אולי לא בריא להתיז מים על אזור חיבור החוטים לכוהיל? (התזה משפריצר כמו של תרסיס ניקוי לונות, לא צינור מים).

davidmzr
23-03-12, 16:58
לא להתיז מים על החוטים כשהמנוע עובד ?.
דוד.

riluman
23-03-12, 17:08
לא להתיז מים על החוטים כשהמנוע עובד ?.
דוד.

זה מה שאני שואל...אם להתיז מים על החוטים כשהמנוע עובד, ולפי מה שאני יודע לרוב הזליגה היא באזור החיבור לכוהיל מכיוון ששם החוטים מכופפים אז נוצרים הסדקים מהיובש.

davidmzr
23-03-12, 17:12
דווקא בגלל התזת המים, עלולה להיות בריחת ניצוץ.
דוד.

riluman
23-03-12, 17:24
"לזרז" את התהליך ולאפשר לי לראות את זה? או שבכלל הבדיקה עם התזת מים מיותרת ועלולה לגרום לנזק?

davidmzr
23-03-12, 17:30
כן לדעתי, הבדיקה עם התזת מים מיותרת.
אני לא משוכנע שהבעיה לא בגיר.
אם יש השהיה מכבלי הצתה. תראה שינוי בשעון הסל"ד.
דוד.

yair068
23-03-12, 17:36
כן לדעתי, הבדיקה עם התזת מים מיותרת.
אני לא משוכנע שהבעיה לא בגיר.
אם יש השהיה מכבלי הצתה. תראה שינוי בשעון הסל"ד.
דוד.

לכן אמרתי שצריך לבדוק תושבות

riluman
07-04-12, 20:36
למען הדורות הבאים עם אותם סימפטומים. קפצתי למוסך מורשה שמומלץ פה בפורום בחום :) , תיארתי למוסכניק את הבעיה, עשינו סיבוב קטן, החליף חוטי הצתה, שנראו בסדר לעין בלתי מזויינת כשלי, עשה ניקוי מע' הזרקת דלק ע"י ריסוס של חומר לתוך הסעפת יניקה במשך 20 דקות עם טורים גבוהים. הבעיה של "חניקות" בהאצה ומין גמגום בעצירה ברמזורים נפתרה. הרכב מרגיש שונה לגמרי (לא בטוח שלטובה, מרגיש מעט חלש יותר) ואילו הייתי משאיר אותו שם ללא צפייה בתהליך התיקון הייתי חושב שהחליפו לי מנוע. כל ההתנהגות שלו השתנתה, הגיש משנה יחסי העברה בזמנים שונים משהתרגלתי, ממש מוזר בקיצור. בכל מקרה תודה לכם על העזרה. ולגביי התושבות, בדק ואמר שהן בסדר. לגביי מחיר- חוטי הצתה מקוריים, 500+-, ניקוי מע' הזרקה- 250 +-. חג שמח.

davidmzr
07-04-12, 20:44
הרכב מרגיש שונה לגמרי (לא בטוח שלטובה, מרגיש מעט חלש יותר) .
לאחר נסיעה ארוכה, עדכן שוב.
דוד.

riluman
07-04-12, 21:05
במוסך אמרו לי לנסוע הרבה על טורים גבוהים, וכך עשיתי( כדי לנקות את השאריות של החומר ניקוי).

davidmzr
07-04-12, 21:51
במוסך אמרו לי לנסוע הרבה על טורים גבוהים, וכך עשיתי( כדי לנקות את השאריות של החומר ניקוי).
לאן לפי דעתך ינוקו שאריות החומר עם הג'פה ?. אולי לממיר ?.
זאת אינה השיטה המומלצת לעשות ניקוי לסעפת יניקה.
מציע לך לעשות בדיקת זיהום אוויר. מקווה של תופתע.
דוד.

riluman
07-04-12, 22:02
בבדיקת זיהום אוויר לפני הטיפול (בטסט) לפני בערך חודש וחצי היה זיהום גבוה ורק לאחר כמה ניסיונות הוא העביר אותי טסט. מה אתה אומר? יכול להיות שהממיר גורם לתחושה של אוטו חלש? איך אני בודק את זה? תודה.

davidmzr
07-04-12, 22:22
נראה שמה שעשו לך סתם את הממיר.
כן, ממיר או דוד סתום יגרום למנוע חלש.
דוד.

riluman
07-04-12, 22:28
מתקנים או מחליפים את הממיר (שהבנתי שזה עסק יקר)?