PDA

View Full Version : פיאט אונו 1.4 מודל 95. החלפת משאבת מים


אלי_100
19-03-12, 20:36
שלום חברים,

בשל נזילת מים, אני מחליף את משאבת המים + בית משאבה וצינור מתכת אחורי.

השאלה שלי, האם רצוי למרוח על האטמים משני צידם, חומר אטימה כלשהו ??
או שאין צורך, והאטם בלבד עושה את העבודה.

במידה ומומלץ להשתמש בחומר אטימה, באיזה חומר טוב ביותר להשתמש?

אשמח לקבל מענה בהקדם האפשרי (מתקין את החלקים מחר)

תודה רבה מראש..
ערב טוב,
אלי

yair791
19-03-12, 22:26
הגישה לשם לא כל כך נעמה עם סעפת יניקה מורכבת אבל אין ברירה אין אפשרות לפרק את הסעפת יניקה בשביל זה בגלל שהגישה לא כל כך נעימה אני ממליץ לימרוח חומר אטימה משני צידי האטם רק לא להגזים עם הכמות אני מישתמש במה שיש לא מישתגע במחיר סיליקון אדום של אמריקאן איגל עושה את העבודה יופי ואני מליץ לך להרכיב את המשאבה בתוך הבית שלה ולחבר את הצינור מתכת מחוץ לרכב כי בפנים זה ממש קשה והכנסת כל המיכלול תעשה לאחר הגבהה של הרכב והסרת גלגל שבצד הנוסע אה כן וגם הוצעת האלטרנטור ככה אני עושה את זה מקסימום תחכה לשבוע הבא אני יהיה במרכז אני יעזור לך תיקנה הכל ואני יעזור לך

אלי_100
19-03-12, 23:30
היי יאיר !

מה שלומך?
שוב תודה על כל העזרה שאתה נותן לי !

יאיר זה לא מורכב. לקח לי לפרק את הכל בערך שעה וחצי כולל הפסקות קפה וסיגריות..
אין צורך לפרק גלגל, אלא לסובב אותו ימינה עד הסוף.
כמו כן אין צורך לפרק את סעפת היניקה או הפליטה.

יש צורך כמובן לפרק:
-2 ברגי משאבת המים שאוחזים בחתיכת המתכת שאליה מחובר האלטרנטור, ולשחרר
את בורג הארוך התחתון שעליו מושחל האלטרנטור והמותח ולהסיט את האלטרנטור אחורה
ובכך לאפשר גישה ל 2 ברגי בית המשאבה התחתוניים.
-המתכת המכסה את סעפת הפליטה (3 ברגים)
-מכסה הקרבורטור/אינג'קטור
-המגש שעליו יושב פילטר הדלק

לאחר שמשחררים את בית המשאבה מהאחיזה בבלוק, ניתן להזיזה בצורה כזו שתאפשר גישה ל 2 הברגים המחברים את צינור המתכת לבית המשאבה!
בצורה הזו חסכתי לי את פירוק סעפת הפליטה.
כמובן על הדרך אחליף גם רצועות ומותח.

מקווה שההסבר הנ"ל יהיה לעזר להרבה מחברי הפורום..:)

דרך אגב, ניסיתי פעם את אמריקן איגל (האדום) לא כל כך מרוצה מהאיכות..

קראתי היכן שהוא שיש חומר שנקרה RTV האם הוא טוב?
חסר לי שבשל חומר לא טוב אגלה שיש נזילה לאחר ההרכבה !

יצא לי גם להיתקל במוסכניקים שלא שמים שוב דבר פרט לאטם. לטענתם האטם כשמו הוא,
נועד לאטום, וכל חומר נוסף פוגם באטם.

יאיר שוב תודה רבה!
ערב טוב,
אלי

yair791
20-03-12, 00:09
אני מישתמש כבר שנים באמריקאן איגל וזה עדין לא איכזב אותי אני לא פירקתי את הסעפות אני פשוט ציינתי שהגישה היא לא הכי קלה בעיקר אם זו הפעם הראשונה שאתה עושה את זה אני הרכבתי הכל בחוץ והכנסתי את זה פנימה ולי היה יותר נוח עקב המקום בו אני מתחזק את הרכב שלי אם אני מפרק את הגלגל ולפי דעתי להרכבי את המשאבה בלי למרוח חומר על האטם זה רשלנות כי זה רק אטם ניר שלא יחזיק בלי החומר אטימה אם אתה רוצה המלצה אז קח איזה חומר גרמני יש דברים מאוד טובים אני לא זוכר איזה אבל תבקש בחנות חומר גרמני

אלי_100
20-03-12, 03:05
יאיר,

לפני כחצי שנה החלפתי ברכב סוזוקי בלאנו מודל 97, משאבת מים. שם זה סיפור רציני!
יש צורך לפרק מדחס מזגן, טיימינג, תושבת מנוע.. בקיצור "חצי מנוע"
שפירקתי את משאבת המים, גיליתי שם אטם דק מאוד שחור, ולקח לי הרבה זמן להסיר אותו!
יש לציין שהרכב יד ראשונה שלא הוחלפה בו משאבת מים קודם לכן.

שרכשתי את המשאבה (מקורית) מסוכנות סוזוקי באזור המסגר, הגיע איתה אותו האטם.
כמובן ששאלתי שם את מנהל המחסן, אם צריך למרוח חומר על האטם, הוא ענה לי שאין צורך.
"סתם לא מצרפים למשאבת מים אטם"

אלי

אלי_100
20-03-12, 22:31
היי יאיר ידידי,

היום שאלתי, מכונאי וותיק, מקצוען בתחום, בקשר למריחת חומר אטימה על אטמים.

תשובתו הייתה שזה תלוי בסוג האטם.

ככלל, אם האטם עשוי מנייר, צריך למרוח עליו חומר אטימה. בדוגמא שלנו, סיליקון שעמיד בטמפרטורת חום גבוהה.
במידה והאטם אינו עשוי מנייר, אין צורך למרוח חומר אטימה!

שיהיה לך ערב טוב,

אלי

yair791
20-03-12, 22:57
תודה על הרכבת הידע :) אני יודע מהנסיון שלי שבוולבו של אמא שלי יש גם ניר וגם אטם גומי שאם לא מורחים על שניהם אוכלי קש בלשון המעטה עם נזילות

yair791
20-03-12, 22:58
שבוע הבא אני במרכז אני אשמח אם נוכל להיפגש יהיה נחמד להכיר עוד מישהוא מהפורום פנים אל פנים

אלי_100
20-03-12, 23:30
יאיר,

השאלה היא כמה חומר צריך למרוח?
שיכבה דקה מאוד, הכוונה שלי "לצבוע" את האטם.. או יש צורך למרוח יותר ?
לדוגמא מילימטר או יותר?

אלי

yair791
21-03-12, 06:29
שכבה דקה + תעשה את העבודה

אלי_100
22-03-12, 15:12
יאיר, העבודה נעשתה ברוך ה'

בית משאבת מים + משאבת מים + צינור מתכת + רצועת מנוע + מיסב מותח + נוזל פרפלו

יום טוב,

אלי

yair791
22-03-12, 18:12
יופי כל הכבוד השאלה היא איך התצרוכת דלק שלך הישתפרה מאז שהיתכתבנו בנושא

אלי_100
22-03-12, 22:56
יאיר ערב טוב,

שאלה טובה.. בהתעסקות שלי עם צנרת המים, גיליתי שצינור המים שיוצא מצינור המתכת ומתחבר לסעפת היניקה היה כמעט חסום !!
כך שלא היה מעבר מים תקין לסעפת היניקה, ולכן לדעתי, המחשב קיבל "נתוני חום מנוע שגוי"
ומכאן נבעה צריכת הדלק המוגזמת.

לאחר שניקיתי והרכבתי את צנרת המים, הנעתי את הרכב.. והפלא ופלא
לאחר כדקה שתים סל"ד (שהמים התחממו) המנוע ירד לטורים נמוכים בניגוד למה שהיה קודם לכן!

אני משוכנע שעליתי על הבעיה.. בכל אופן מילאתי ברכב פול טנק, איפסתי את שעון הקילומטרג' ומה שנשאר לי עתה, זה לבדוק צריכת דלק ! :)
אשמח לעדכן בממצאים..

הייתי ממליץ לכל אחד שיש לו אונו שניתקל בבעיית צריכת דלק גבוהה, קודם כל לבדוק שמעבר המים לסעפת היניקה אינו חסום, בשל הצינור הדק והמחבר שנכנס לסעפת היניקה, שבקלות עלולים להיסתם באבנית. זאת לפני שפונים למכון דיאגנוסטיקה לבדוק חיישנים או ששולחים את הרכב לניקוי קרבורטור/הזרקה

אלי

yair791
23-03-12, 07:10
מקווה שאכן הבעיה ניפתרה
הסעפת מקבלת מים מהצינור הדק שניקיתה וגם משתי מעברים בראש המנוע באזור חיבור הסעפת לראש

אלי_100
23-03-12, 13:10
היי יאיר,

תודה על המענה.

מקווה מאוד.. ממתין לתוצאות שאקבל בבדיקת צריכת הדלק..

שבת שלום,

אלי