View Full Version : הרכב שותה דלק
שלום ברשותי פיאט פונטו ספייס 2004 16 V גיר רציף
הייתה לי בעיה פעם של גמגום ברכב צילנדר 3 לא קיבל ניצוץ לפני מחשב ועוד תקלה של חייישן חמצן.
המוסוכניק אמר לי שהחיישן חמצן זה בגלל שמגיע תערובת של דלק ואוויר לחיישן ואז הוא מראה תקול.
סידרתי את הגימגומים ניקיתי מצערת החלפתי חוטי הצתה כוהל ופלאגים . מה נקרא קופלט...עכשיו האוטו שלי זולל דלק בצורה מטורפת מלאתי 35 ליטר ונסעתי רק 420 ק"מ שהרוב בכביש מהיר נראה קצת מוזר. האם באמת זה חיישן חמצן שככה יכול להשפיע? או משהו אחר?
להלן תוצאות מחשב:
code001:
p1135 oxygen sensor
b1-s2
הרכב שלי ELX 16V 2001
שלי עושה 450 ק"מ ל-40 ליטר משמע הרכב עושה 1:11.
אז מה הפתרון שלך? מה עשית על מנת לתקן את זה?
אצלי הפונטו ספייס אוטומטית עושה 1:16 ממוצע. זה אומר 1:14 בעיר ו1:18 לפחות מחוץ לעיר.
משהו לא בסדר אצלכם...או הרגלי נהיגה.
הבדל כזה גדול, אינו נובע מהרגלי נהיגה.
דוד.
כבר התייאשתי ... תאמין לי שאני לא לוחץ על הדוושה...
מישהו עם פתרון פליז!!!
התקלה שאתה מתאר יכולה להיגרם ממס' סיבות, חיישנים וכו'.
אפשר לבדוק אותם ידנית, הכי קל בדיקת מחשב במוסך.
דוד.
אם אני יקנה חיישן למדה (חמצן) מפירוק ,החיבור הוא מסובך?
חיישן חמצן מפירוק עלול להיות תקול, ואז זה יבלבל אותך.
חוץ מיזה ניתן לבדוק את שלך.
דוד.
איך בדיוק? דרך אגב יש לי רקע טוב בטכנאות מהצבא..
לא איך בדיוק, אלא איך בבקשה. (לא בסתם) :)
על הקונקטור של החיישן רשום מספרים.
בין מס' 3-4 בדוק התנגדות 4-11 אום. סוויצ' כבוי.
בין מס' 4 לגוף למינוס, בדוק מתח מצבר. מנוע כבוי סוויצ' דלוק.
בין מס' 1-2 בדוק אם החיישן מוציא סיגנל למחשב. V 0-1 מתנדנד. מנוע דלוק בטמפ' העבודה.
אם אין גישה לחוטים גלויים, דקור אותם עם מחט תפירה.
דוד.
,תודה רבה אני יחזור עם תשובות בהקדם.
אם לא תראה את המספרים על הקונקטור, שלח לי את האימייל שלך, ותקבל לפי הצבעים של החוטים.
דוד.
קצת התבלבלתי אבל כפי שאני רואה יש שני חיישנים על הסעפת פליטה .אחת ממש על הסעפת והשנייה מתחת לאוטו על הקו עצמו.. מה מהם הוא זה? ומה זה השני בכלל?
בדוק את החיישן שעל הסעפת. עזוב בינתיים את השני.
דוד.
אז אין שם מספרים ויש 4 חוטים.
2 שחורים ו 2 לבנים אני יכול להעלות את התמונה לפה . זה יעזור לך?
לא תודה. יש ברשותי אלבום תמונות עוד מהיותי גוזל. :)
ביקשתי שתשלח לי את האימייל שלך, למה לא מקשיבים ?. טוב עזוב את זה. :)
צבעי החוטים של החיישן חמצן לא קבועים. כל חברה מייצרת בצבעים מעט שונים.
בתמונה המצורפת, חיישן תקין של חברת בוש.
אם כך אז בדוק מתח בין אחד הצדדים של הקונקטור למינוס. אם תקבל מתח תדע שהוא מס' 4.
אני מאמין שתמצא מתח, אלא אם לא מגיע. אם אין מתח שם התקלה. יש מתח תמשיך לבדוק לפי מה שכתבתי.
דוד.
הייתי הרגע והחלפתי שמן + פילטר..
ביקשתי מהמוסך לבדוק לי אם זה החיישן .מה שהוא עשה זה לחבר משהו לאגזוז ובדק רמת זיהום או משהו כזה . ממה שהוא אמר שאין לי בעיה בחיישן... מה עושים?"
אין אוקוס פוקס, אם אין זיהום , אין צריכת דלק גבוהה.
דוד.
*** האוטו אוכל מחוץ לעיר 1:12 בעיר 1 :10 זה כן אוכל ואני נוסע לאט לא לוחץ בכלל...מה עוד אפשר לעשות?
דרך אגב המוסכניק אמר לי שאולי העברת הגיר לא נכונה .... אני כבר איבדתי כיוון :(
אח שלי אני הנדסאי אלקטורניה עם ניסיון של מערכות בקרה ומכונה אני חושב שיש לי רקע טוב יותר ממש שאתה חושב.. חשבתי שהפורום פה זה בישביל לעזור אחד לשני ...לא צריך להגיע לגישה הזאת
צודק טעות שלי מחקתי.
לא חשבתי חלילה שאין לך רקע טוב.
זה רק בגלל שביקשת איך לבדוק את החיישן, כתבתי לך ולא בדקת.
אז תן חיוך דוד.
שלום חברים.
אני גם בבעיה דומה. יש לי פונטו ספייס 16V שנת 2006. גם במקרה שלי היא "זוללת דלק".
בערך 1:10 - 1:11. מישהו כבר יודע מה גורם לבעיה הנ"ל?...
אני, עם פונטו 2005, גיר רציף, עם בעיה דומה.
רוב הנסיעה בינעירוני, 1:11 משהו כזה...
בדקתם חיישן חמצן?
כשאתם נוסעים 90 קמש קבוע, כמה המחשב אומר שאתם עושים בצריכת דלק?
לא בדקתי חיישן בעצמי וגם לא במוסך.
יש לי ידיים טובות וחוש טכני, אני אשמח להבין איך בודקים ואחזור עם תשובה.
א. הספידומטר אצלי "מזייף" וכשהוא מראה 90 האוטו למעשה נוסע על 80+/-... אז זו שאלה טובה על איזה "90" אתה מציע לבדוק.
ב. המחשב של הרכב מראה תמיד תמונה ורודה מהמציאות. לא 1:16, אבל כשהוא אומר שהנסיעה הייתה 1:13 אני מגלה בחשבונית שעשיתי 1:10.5...
ג. אני אבדוק מה הוא אומר ואחזור, אבל לפי מה שאני זוכר על מהירות קבועה במישור (90~) הרכב מראה 1:15-1:6...
יש לך כבר תשובות עם הצריכה שלך?
בדקתי למדה במוסך ואמרו שהוא תקין..
לפי דעתי הפונטו החדשות עם הגיר הרציף לא באמת "חוסכות דלק" בסופו של דבר הרכב
אוטומוט
לא בדקתי חיישן בעצמי וגם לא במוסך.
יש לי ידיים טובות וחוש טכני, אני אשמח להבין איך בודקים ואחזור עם תשובה.
א. הספידומטר אצלי "מזייף" וכשהוא מראה 90 האוטו למעשה נוסע על 80+/-... אז זו שאלה טובה על איזה "90" אתה מציע לבדוק.
ב. המחשב של הרכב מראה תמיד תמונה ורודה מהמציאות. לא 1:16, אבל כשהוא אומר שהנסיעה הייתה 1:13 אני מגלה בחשבונית שעשיתי 1:10.5...
ג. אני אבדוק מה הוא אומר ואחזור, אבל לפי מה שאני זוכר על מהירות קבועה במישור (90~) הרכב מראה 1:15-1:6...
א. ככה זה אצל כולם! לGPS יש אי דיוק מסוים כמו לספידומטר שמזייף למטה.
ב. זה ברור כי המחשב לא מחשב לך צריכת דלק, כשאתה עומד ברמזור. ושם אתה ממשיך לשרוף דלק.
ג.1:16 סביר, אצלי 1:19-1:23
מה נראה לך שזה הגיוני? 1:23? ברור שלא...
מה נראה לך שזה הגיוני? 1:23? ברור שלא...
בשיוט אכן כן.
הגעתי עם הרכב בממוצע מחוץ לעיר 1:20 או 1:19.
1:23 זו צריכה רגעית.
איזה שנתון ואיזה דגם יש לך?
כמה אתה עושה בצריכה "בפועל"?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.