View Full Version : מצבר גמור ? בעית טורים
שלום
ברשותי פונטו ספייס 2001 ידני
המצבר בן שנה האחריות נגמרה לפני שבוע באסה !! המצבר מסוג hi energy
החניתי את הרכב לשלושה ימים ואז הרכב לא מתניע רק בעזרת כבלים
השארתי את הרכב בהתנעה לחצי שעה כדי שהמצבר יטען
היום בבוקר אני מנסה להתניע ופתאום אותה בעיה
כנראה שהמצבר סיים את חייו תוך שנה !!
אבל יש עוד מספר תופעות אולי קשורות לנושא :
1. הנורה הקדושה של ההגה חשמל נדלקת וההגה נהיה קשה
2. היה לי קפיצת טורים קטנה מעל ה 1000 סל"ד במצב חניה ואחרי חצי דקה הטורים יורדים לסלד סרק מתחת ל 1000 . נסעתי למוסך לפני חודשיים ניקו את המצערת וכיוונו את הסלד דרך מחשב והכול היה תקין והבעיה חזרה לפני מספר ימים !!
האם יש קשר למצבר לא תקין ?
אשמח לקבל המלצות למצבר באיכות טובה וולטה או ורטה ??
יש לי ניסיון טוב איתם מחזיקים קרוב ל3 שנים בלי בעיות.
מצברים של וולטה גם מעולים.
אני ממליץ לך ללכת לחשמלאי רכב שיבדוק לך את טעינת האלטרנטור יכול להיות שהוא לא מטעין את המצבר כמו שצריך.
בדקת מים מזוקקים במצבר?
מצבר חלש יכול לגרום למנוע הגה חשמלי לא לעבוד זה מן מנגנון חסכון בחשמל של הרכב .
בקשר לטורים תחליף מצבר אם לא יעבור הבעיה תבדוק פלאגים וחוטי הצתה.
בהצלחה.
היי
שמעתי ממספר אנשים שלא מומלץ מצברי שנפ
אני לא בטוח זה הרכב הראשון שלי :)
מגיע לו להתפנק :)
מצבר חלש יכול לגרום למנוע הגה חשמלי לא לעבוד זה מן מנגנון חסכון בחשמל של הרכב .
אולי אתה יכול בבקשה להרחיב, על המנגנון שגורם לחיסכון בחשמל הרכב.
אשמח ללמוד. :)
תודה דוד.
אני ניסחתי את זה לא כל כך נכון.
אני אישית לא חשמלאי רכב או מכונאי, כל הידע שלי זה מקריאה נרחבת פה בפורום ובפורומים אחרים.
וקראתי לא פעם אחת על מנורת הגה שנדלקת בגלל שהמצבר לא תקין.
אני יודע שיש כמה תקלות במערכת ההגה:
מנוע חשמלי לא תקין, חיישני מומנט במוט ההגה, מחשב הגה, ומתח נמוך ממצבר.
זה גם לפי פורומים בארץ (הפורום הנוכחי, קארספורום וכו'..) וגם פורומים מחו"ל.
אבל אני חושב שאוליי אני מנסה לעזור יותר מידי וזה מעבר ליכולות הידע שלי ואני יקח צעד אחורה.
יש לנו 3 רכבים בבית : פונטו ספייס, לאנטיס וסיוויק.
המזדה וההונדה כבר כמה שנים ומניסיון של שנים עם מצברי שנפ הם מוצלחים מאוד וגם אני אני זוכר נכון יש עליהם 20 חודש אחריות לעומת מצברי וולטה או אחרים שיש רק שנה אחריות.
אבל הכל תלוי בכיס שלך אני רק יכול להמליץ.
שלום לך.
התופעות כן יכולות להיות קשורות למצבר חלש.
צריך לבצע מס' בדיקות לפני החלפת מצבר.
1. בדיקת מתח טעינה.
2. בדיקת זליגת מתח.
3. בדיקת מצבר תחת עומס.
אם יש לך ידע בחשמל ורב מודד, ניתן לכוון אותך לביצוע חלק מהבדיקות.
אם לא, תוכל לגשת לכל חשמלאי רכב שיבצע את הבדיקות.
זליגת מתח?
ואיך אפשר לבדוק מצבר תחת עומס בעזרת רב מודד?
תודה.
לרכישת מצבר "שנפ" חדש במחיר מוזל (בכל הארץ) פנה אליהם:
www.musach.co.il/details.asp?id=617
בהצלחה ובברכה - רפי לין
זליגת מתח?
ואיך אפשר לבדוק מצבר תחת עומס בעזרת רב מודד?
תודה.
הסברתי פה (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?postid=104887) איך בודקים זליגת מתח עם רב מודד.
בדיקת מצבר תחת עומס ניתן לבדוק רק עם מכשיר מיוחד, לכן רשמתי "חלק מהבדיקות".
יש עוד שיטה לבדוק זליגה, אם אין לך רב מודד.
לנתק את מינוס המצבר
לחבר מנורה ביקורת למינוס המצבר וגוף הרכב.
אם הנורה נדלקת יש זליגה.
אם יש זליגה, פותחים תא פיוזים ומתחילים להוציא/ולהחזיר פיוזים אחד אחד.
המעגל שהוצאת הפיוז שלו מכבה את המנורה הוא הבעייתי.
דוד.
לא מומלץ לבצע בדיקת זליגת זרם בשיטה הזאת, ברכב משופע אלקטרוניקה כמו בפונטו ספייס.
בברכה - רפי לין
צודק, המדובר הוא לא בפונטו ספייס. אבל אפשר גם בספייס אם נותנים גיבוי חיצוני.
דוד.
שלום לכם
תודה על העזרה ועל ההכוונה לחנות עם מחירים טובים
לפי התגובות גם שנפ מומלץ .
אני ירושלימי אז אשמח לחנות עם מחירים נורמליים :)
יש לי מודד זרם ומודד מתח ( במקרה אבא שלי חשמלאי ויש לו את כל הציוד )
אשמח להדרכה בבדיקת מתח זליגה ומתח טעינה ואם יש דרך בדיקת מתח בעת עומס
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.