התחבר

View Full Version : ה"פ שקיבלתי הבוקר.


davidmzr
01-03-12, 11:11
שלום רב ! מאוד יודה לך אם תוכל לעזור ליעץ בקשר לכיוון שסתומים באונו
שלום ! ברשותי פיאט אונו 1108 פייר 94 הזרקה אחריי ראש מנוע שנעשה בבית ללא כיוון שסתומים האוטו עובד כמו טרקטור, בעיות התנעה בקור אם לא מבאים גז האוטו מתכבה, אין סחיבה, וצריכת דלק גבוהה... כל הסימטומים לכיוון שסתומים. אצל מי שעשיתי זקן בן 70 שטוען שלא עושים כיוון ... אי אפשר להתערב איתו באשדוד אפאחד לא יודע לכוון.
השאלה: האם אתה יכול לעשות את הכיוון?
או להמליץ לי על מקום שיוכל לעשות באמינות. יותר מעניין אותי שיעשו את העבודה בנאמנות ולא איפה לשלם פחות!

תודה רבה מראש!!!!!
ההודעה מפורסמת ברשות של חבר הפורום danixs7 .
רציתי קודם לשמוע את דעת חברי הפורום.
דוד.

ארילו
01-03-12, 16:49
אם אני זוכר נכון, זה כמו ב-1400, כיוון באמצעות שימסים.

davidmzr
01-03-12, 19:33
אני לא בטוח שהבעיה שלך היא בכיוון שסתומים,
המכונאי שלך אמר לך שלא צריך לכוון שסתומים. לא הייתי שולל את דבריו על הסף.
אם כך הוא אמר, אז מה אמר על הסיבה לבעיה ?.
השאלה היא למה ביצעת שיפוץ ראש, ואם לפני השיפוץ והתקלה הרכב נסע בסדר ?.
האם בוצע השחזת שסתומים ותושבות או רק שלייף ?.
אם לא בוצעה השחזה, וקודם הרכב לא היה נכבה וצריכת הדלק הייתה סבירה, אז סביר להניח שלא צריך כיוון, והבעיה במקום אחר. שם המשחק הוא בדיקות,
מה תגיד אם נכוון שסתומים ולאחר מכן הבעיה תישאר ?.
לדעתי צריך קודם לבדוק את כיוון השסתומים והקומפרסיה.
ולשאלתך, כן אני יכול לכוון את השסתומים, גם חברי הפורום יאיר ובן דוד יכולים.
הם ביצעו במכוניותהם.
דוד.

yair068
01-03-12, 19:58
אם הוא קרוב אליך הפתרון הטוב והזול
השאר שילך למוסך

yair791
01-03-12, 20:06
הוא עשה את התיקון אצל איזה אדם בבית אולי הוא לא הרכבי נכון את הטימינג שווה לבדוק נק' של גל זיזים וגל ארכובה ואז לגשת בדיקת קומפרסיה וכיוון שסתומים

davidmzr
01-03-12, 20:35
יאיר, הבחור כתב שהוא לא מחפש זול.
לא נעים לי לשאול, אם כך, למה לא הלך מראש לשפץ את הראש במוסך. :)
yair791, מסכים איתך, זאת גם אפשרות.
דוד.

וויליאם קרליני
01-03-12, 20:49
לחבר שלי היה אונו עם אותו מנוע וקרה לו משהו ממש דומה וחשוב להגיד שזה קרה אחרי שעשינו לו ראש
בסוף הסתבר שהיה החיבור של המפלג היה דפוק מבפנים
המפלג נשלח לשיפוץ ואחרי זה המנוע עבד כמו שעון כנראה בפירוק איכשהו דפקנו אותו
:D

danixs7
02-03-12, 01:29
ביצעתי ראש ב 120K +- פעם ראשונה לרכב.הנעתי את האונו איזה בוקר הרכב מאוד מאוד הישתעל
חבר של אבא שלי מהעבודה, המליץ על איזה מישהו שמתמחה בפיאטים ובא עד הבית... [לא חיפשתי משו זול אלה שהעבודה תהיה על 100% לפי המלים של חבר של אבא שלי נירא ממש כך]. שישי בבוקר הגיע הבנדם ישר פתח את הראש ואמר החלודה אכלה תראש ונכנסים מים למנוע[הרכב לעולם לא היתחמם],נחוץ לעשות ריתוך ושלייף- עלות העבודה 1000 ש"ח. לפי הדיבור ויכולת הבחנה ישירה בבעיה ממש היתלהבתי מהמסירות ומהמחיר לא שחיפשתי זול!

אחריי יומיים הורכב הראש הוחלף על הדרך מותחנים,רצועת תזמון,משאבת מים,פרפאלו.
הנעתי הכל היה מעולה,אחריי נסיע בלילה לדייג. הרגשתי בעליות קטנות ממש קושי סחיבה שהרכב היה עולה ליפני הראש פשוט מעולה ללא שום בעיה
צריכת דלק נהיית גבוה, הנע בקור אם לא להבאי גז הרכב פשוט נכבה עד שמגיע לטמפרטורה עבודה נורמלית.
החלפתי: פלאגים NGK שנקנו בפיאט מורשה+ כבלי הצתה,הוחלף וואקום על הדטריוביוטר,שמן מינרלי של AGIP לפי המלצת חיים ממוסך פיאט מורשה יהוד.
כל הדברים הבסייסים החלפתי הרכב עבד מעולה שעה שעתיים עד שנכבה ואז הכל חזור עוד פעם לקדמותו.
הנעה בבוקר נישמע המנוע כך ברברברברברברברב כאילו הנעתי איזה טרקטור.

נסעתי לחול לתקופה חזרתי... היתקשרתי למי ששיפץ לי את הראש הוא בא, לקח מברג הניח על מכסה שסתום והקריב לאוזן אמר פה הכל בסדר. פתח את פלסטיק של רצועת תזמון אותו דבר הניח את הקצה של המברג על משאבאת מים,ואחד מין המותחנים והקריב לאוזן שלו ואמר צריך להחליף מותחן זה וזה וזה... שאלתי בקשר לצלילים ולאי משיכה הוא אמר צריך להחליף את הוואקום אמרתי לו שהחלפתי חדש מהניילון ולא עזר כלל טען שבעיה במותחן שהוא עושה צליל אין שום מצב בעולם כי הצילצולים של הטרקטור נשמעים מהמנוע.
נגשתי למוסכים באשדוד עברתי ברוצידורות מבאסות אחד אמר הלך מנוע רצה להזמין לי חדש היסתובבתי הלכתי , השני אמר שצריך להשאיר את האוטו ליומיים גדי שיניע בבוקר ויחליף שלב שלב ואז אני יצא בנזק על כלום ולא עזר בבעיה על איזה 2000 שקל ,מוסך מורשה באשדוד דניאל ביכלל לא מעוניין אפילו לבדוק את הרכב ממש הייתי בהלם כאילו פיאט אונו זה זבל ואין מה להשקיע רמז על זרוק לפח, מצטער על המילים הלא נאות אבל אין איך להגיד אחרת.

אחרי כמה מחשבות חשבתי אולי משו אם ההזרקה היתייעצתי אם רפי לין קבלתי המלצה על מכון הזרקות משה זר בפתח תקווה יצאתי לדרך מאשדוד לפתח תקווה הגעתי עשו בדיקה

1.מגיע כמות קטנה של דלק למנוע
2.וואקום לא עובד[הוחלף].
3.קומפרסיה נמוכה המלצה על בדיקת כייון הטיימינג שלא חסר שום שן.

מקווה שהסבר קצת יותר יעזור לכם להבין את הבעיה

תודה לכולם על העזרה

ודוד ממש אשמח אם תוכל לקבל אותי ולעזור לי.

davidmzr
02-03-12, 09:57
אה, עכשיו נזכרתי שפנית אלי מס' פעמים לפני כשנה, כאשר אף מוסך לא הצליח לתקן. מאחר ולא היה לי זמן לא התייחסתי ברצינות. מקווה שאני לא טועה. נדמה לי שאפילו נתתי לך את מס' הנייד שלי.
תשמע מזעזע לשמוע על המכונאי חבר של אבא שלך. אוטו משתעל, מורידים ישר ראש ?.
אם משה זר בדק ומצא שאין קומפרסיה. אז אין טעם שאני אבדוק שוב.
לגבי החלפת הווקום זאת היתה טעות. משום שאם היחידה היתה תקולה המנוע היה מצלצל.
לגבי "מגיע כמות קטנה של דלק למנוע" לא ניתן לקבוע את זה בלי בדיקת ספיקה. או סתימה בצנרת מהטנק למנוע.
לפני שנים ניתקלתי באותה בעיה, אומנם לא בפיאט אלא באופל רקורד 1.7. שגם לו אמרו במוסכים שצריך להחליף מנוע. בסוף לאחר בדיקות מצאתי שהפיקות בקמשפט היו שחוקות והם לא פתחו מספיק את השסתומים. אפשר גם למדוד ולהשוות את הפיקות שלך לפיקות בראש שיש ברשותי.
אני יכול לכתוב לך "מגילות" לגבי הטעויות שעשו המוסכים כדי לאתר את התקלה. אבל חבל"ז.
יש לי בשבילך הצעה שתוציא אותך מהבוץ הזה. ולא לצרכי רווח.השאלה אם תקשיב.
יש ברחובות אונו 1.4 מודל 96 עם בודי יפה למכירה, שנה טסט במחיר של 1000 ש"ח.
הבעיה שיש לה, עובר מים לצילינדר וכנף קידמי דהוי. אם מתאים לך אפשר לשדרג.
יש עוד כמה הצעות מעניינות
אם לא, יש באפשרותי לפתור את הבעיה באונו שלך, אבל לא בלחץ. השאלה היא הכידאיות. כבר הוצאת מעל 3000 ש"ח לשווא.
דוד.

danixs7
02-03-12, 11:03
אכן אתה לא טועה!
כבר נואש!
הוואקום לא עזר כלל
כמו שאתה אומר המנוע נהיה משורר.

לא מצאתי בהודעות את מס' הנייד שלך
מוכן ליפתור את הבעיה באונו שלי כמובן:)!. להחליף?לא נראלי.

davidmzr
02-03-12, 11:21
טוב תבוא היום.
שלחתי לך את המס'.
דוד.

yair068
02-03-12, 14:16
זה מה שקורה שמסתובבים סביב הזנב מחפשים בזול ומקבלים את כל הצינור
מרגיז שכל מוסכניק תוקע מחירים והמצאות עד לאן הגענו

davidmzr
02-03-12, 18:13
אם תשמע מה סיפר על, "מרגיז שכל מוסכניק תוקע מחירים והמצאות" באמת תתרגז. :)
נסע לפני חצי שעה , אמר שעוד מעט יעדכן.
דוד.

yair791
02-03-12, 18:27
מה בדקת? ומה נעשה לרכב?

danixs7
02-03-12, 18:31
תודה רבה רבה לדוד ולארז על היחס החם הכפתיות וכל הטוב שיכול להיות...!
קודם כל בדקו אם הטיימינג יושב במקום הכל מעולה
הלאה היתגלה ש במשאבת מים סיימה את חייה וכל הצלצולים נבאו מימנה ולא כמו שכל המוסכניקים המומחים של אשדוד בלי להעליב אפאחד האמת כואבת.
1.המנוע שבק חיים צריך להזמין חדש משומש
2.משו במנוע פנימי בבוכנות
3.בדקו לי קומפרסיה אם שעון ומחט שדחפו לצינור וואקום ואמרו שאין קומפרסיה

ארז הבן של דוד בדק קומפרסיה הכל 180 קומפרסיה מעל הוא מעבר
הצילצולים נובאים סה״כ ממשאבה גמורה שבוע הבא הכל יסודר
וכיוון הצתה שאיזן את עבודת המנוע
ודרוש להחליף פלאגים מתאימים
דוד אם משהו שכחתי תתקן אותי
תודה רבה על איבחון הבעיה לאחר זמן רב על היחס המעולה
שבת שלום לכולם!*

davidmzr
02-03-12, 19:33
יאיר תחזיק חזק אני עומד לקלקל לך את השבת. :)
danixs7 בא אלי היום עם הבעיה שכתב כאן בפורום.
אתחיל בדבר הקשה ביותר ששמעתי ממנו. הלך הבחור למוסך מורשה באשדוד לבדיקה. נאמר לו שצריך לבדוק קומפרסיה. לקח המכונאי מחט, תקע אותה בצינור הוקום המתחבר ליונית הוקום שעל הדיסטרבוטור
ואמר לו, שאין קומפרסיה במנוע וצריך להחליף מנוע. (כמעט שנקרע לי תוף האוזן כאשר שמעתי את זה) עבור "החרטה" הזאת גבו ממנו סכום נכבד.
המימצאים לאחר מס' בדיקות שביצענו: קומפרסיה כל הצילינדרים 180. משאבת המים צורחת ומשמיעה רעש של בוכנה דפוקה ובעוד דקה מתפרקת,
הטיימינג במקום, מותחן הטיימינג רועש, רצועת הטיימינג משופשפת,
המנוע עובד בהצתה מאוחרת. הברגה בפלג הראשון הרוסה. ןלא סוגרת טוב. שאר שלושת הפלגים משוחררים, נזילות מהראש (לאחר שיפוץ ראש לא הוחלפו אטמים ומחזיר שמן) ההגה בנסיעה זורק מצד לצד. כיוון ההגה והגלגלים לקוי, תושבת אחורית קרועה.
פלגים לא מתאימים, ועוד כהנה וכהנה. כל זאת לאחר תיקון בכמה מוסכים.
מחוסר זמן הצלחנו לסדר רק חלק מהליקויים.
danixs7, אל תשכח לקנות ליום ראשון, סט לטיימינג כולל מחזרי שמן, אטם מכסה שסתומים, תושבת אחורית
משאבת מים (של פונטו דור ראשון מתאימה), נוזל קירור פרפלו.
נראה שהבעיה עלייה התלוננת נבעה בגלל כיוון מנוע לא נכון, ופלגים שהדליפו קומפרסיה.
לא צריך להחליף מנוע, בסיבוב שעשית עם ארז, אמר שהאוטו עכשיו נוסע כמו שד.
עדכן אם יש שינוי בהנעת בוקר.
דוד.

yair068
02-03-12, 20:48
אם הוא קרוב אליך הפתרון הטוב והזול
השאר שילך למוסך

זה מה שקורה שמסתובבים סביב הזנב מחפשים בזול ומקבלים את כל הצינור
מרגיז שכל מוסכניק תוקע מחירים והמצאות עד לאן הגענו

שתי תגובות שלי +האיבחון שלך מסביר את הבעיה כל מילה בסלע
במילה אחת חילירות

yair791
02-03-12, 21:26
לא יאמן כמה דברים מצאת אצלו לא יאמן איזה חוסר מיקצועיות של מוסכניקים יש בארץ
כל הכבוד דוד

davidmzr
03-03-12, 17:47
danixs7, טוב שהתעוררת. :)
עדכן מה קורה עם ההנעה.
ואל תשכח מחר להביא לי את החלקים שהבטחת. כמובן אם אתה לא צריך אותם.
דוד.

danixs7
05-03-12, 00:40
שלום רב לחברי הפורום!

הרכב כרגע במצב פנטסטי בעזרתו של דוד ושל ארז .

הרכב עובד מאוד שקט!!! אחריי החלפת משאבת מים שהרעישה כמו טקרטור.
הוחלף:
מותחן,טיימינג,מחזירי שמן,פילטר דלק,אטם מכסה שסתומים.

הוחלפו לטסט על הדרך: שתי צילינדרים אחורים בתופים,2 צלחות+רפידות.
הרפידות הישנות נשחקו עד לברזל


תודה רבה רבה לדוד ולארז! על העבודה המעולה על היחס המדהים והמון המון סבלנות.
לילה טוב לכולם !


תמונות יעלה מחר מחרותיים...

davidmzr
05-03-12, 11:50
מזמן לא ניתקלתי בבחור שאוהב את האוטו שלו כמוך. וגם אני חושב שהאונו שלך בין היפות בארץ.
אבל גם שאוהבים צריך להוכיח לאוטו שאכן אוהבים אותו.
לא ייתכן שיהיו כל כך הרבה בעיות, שכחת לציין גם את החלפת התושבת וניקוי האבנית ממכסה הדיסטרבוטור שגרמה לחלק מהרעידות.
נראה שלא הבנת או לא רצית להבין, את מה שהסברתי לך ביחס לקליפר הימני.
אז אסביר כאן, לך ולחברי הפורום.
חברים, כאשר לא מטפלים בברקסים הרבה זמן (בפרט מכוניות שחונות ליד הים) והרפידות נשחקות עד הברזל, וממשיכים לנסוע כך זמן רב, הבוכנה של הקליפר נמצאת בחוץ.
ז.א הבוכנה חסופה למים ולחות שמחלידה אותה. (לא המכונאי אשם) :)
ברגע שמחליפים צלחות ורפידת, צריך לדחוף את הבוכנה אחורה, כדי שיהיה מספיק מרווח להכניס את הקליפר. מאחר שהבוכנה חלודה, היא נתקעת ולא חוזרת טוב לצילינדר.
כתוצאה מכך הרפידות נשארות לחוצות על הצלחת ומקשות על הגלגל להסתובב.
צריך לשפץ את הקליפרים וקיים סט תיקון.
או כמו המצב שהיה ב-10 בלילה, שהאנשים עייפים ולחוצים לחזור לעיר אחרת, אפשר לעשות סיבוב לנסוע בראשון ולתת מעט לחיצות קלות על פדל הברקס, כדי לשפשף את הרפידות.
ואכן כך עשינו. זה לא קורע את האוטו כפי שטענת. עובדה שבסיבוב השני שעשית עם ארז, הריח מהגלגל פסק הרמנו שוב והגלגל הסתובב חופשי. לאחר שהרפידות השתפשפו מעט.
העיקר שבסוף יצאת מרוצה ומחייך.
ארז אמר לי שקבעתם בשבת להיפגש במפגש של מכוניות הספורט באשדוד.
שמור עליו שם, שלא יעשה תחרויות עם ה-GT. :)
צלצל אלי היום מוקדם, אם החבר שלך סרגיי רוצה את האונו 96. נראה שאהיה פנוי היום .
דוד.

danixs7
05-03-12, 12:55
צודק שכחתי לציין ניקוי אבנית והתושבת,הייתי מאוד עייף אתמול מצטער ששכחתי לציין.
אכן היום נסעתי באונו בבוקר הברקס ישתפשף ואין ריח שרוף

עוד מעט יצור איתך קשר...

davidmzr
05-03-12, 13:51
ועוד דבר ששכחתי להגיד.
את הלחיצות על הברקס נותנים, לאחר שמוציאים ל-N והרכב בתנופה.
כך שזה לא מכביד על המנוע או הקלצ'.
דוד.