התחבר

View Full Version : לחץ במערכת קירור - ספייס 01 elx


אברג'ל ד
16-02-12, 00:06
שלום לכולם

אני לא מאמין שאני בסרט הזה, אבל לפני קצת פחות משנתיים פתחתי כאן כאן השרשור הזה: http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=9091&page=3

וכיום אני מבחין בדיוק באותן תופעות - נוזל קירור עולה / גולש החוצה. אוויר במערכת קירור. צינורות ראדיאטור מנופחים.

בקיצור, לפי כל הסימנים - ראש מנוע.

נורא מייאש, נוכח העובדה שרק לפני 40,000 ק"מ הוחלף אטם הראש אצל שמשון, שזה אמור להיות המוסך הכי טוב בארץ לרכבי פיאט.

הרכב מושקע ומטופל עד לרמת הבורג כמעט. עבר טסט לפני כשבועיים עם השקעה של אגזוז + בלמים מאחורה + כבל בלם יד.

מה? מה עושים?

יש מה לפנות לפיאט?

הגיוני שחלפים מקוריים [אטם ראש וכל הערכה שם] מחזיקים כ"כ מעט ק"מ?
אני בודק לפחות אחת ליומיים מפלסי נוזלים, תמיד תמיד עם האצבע על הדופק, 2 עיניים על מד החום ועוד חצי עיין על הכביש [סתם].

יש המלצות?

אולי יש כאן חבר פורום שיכול לתקן את הרכב בעלות סבירה?

תודה וסליחה. זו היתה סוג של פריקה.

רפי לין
16-02-12, 01:42
כדי לאמת או לשלול בעיית ראש מנוע צריך לבצע בדיקת לחץ הפוך (ליקייג').
בדוק עם חיים במוסך שמשון מה לעשות.
בברכה - רפי לין

davidmzr
16-02-12, 11:53
נכון, כדי לאמת או לשלול בעיית ראש מנוע ניתן לבצע בדיקת לחץ הפוך (ליקייג').
אבל הבדיקה הנ"ל מצריכה פירוקים ועלות גבוהה ללא צורך.
יש מכשיר אמין בו אני משתמש מס' שנים העלות מיזערית. יוצקים לתוכו חומר נוזלי, שמשנה את ציבעו לצהוב במגע עם CO. פותחים את מכסה הרדיאטור או המיכל, ושואבים למכשיר מעל פני המים.
הנה דוגמה (בתמונות) לבדיקה שביצעתי לרכב שאטם הראש נפרץ.
אברג'ל ד, לפי התיאור שלך, יש מצב שהבעיה אינה באטם הראש. אם אתה בסביבה בוא אלי לבדיקה חינם.

דוד.

אברג'ל ד
16-02-12, 13:04
תודה רבה !

א. רפי תודה על העירנות ועל שליחת הקישור לחיים. הרכב תכף על הגרר בדרך אליו, הוא הבטיח שיעשה כל מה שיוכל.

ב. דוד תודה על הרצון לעזור ועל העזרה הכללית פה בפורום. אני מאוד מחכים מהידע שאתה משתף אותנו בו.
תודה גם על הצעת הבדיקה. אני מאיזור ירושלים וחיים המליץ לא ליסוע ברכב.
האמת, שבסיום ההודעה הקודמת שלי "האם יש כאן חבר פורום שיוכל לתקן את הרכב בעלות סבירה" התכוונתי אליך, כי אני מכיר את הטוב לב שלך ואת המקצועיות.

תודה לכולם ולהשתמע.

yair068
16-02-12, 17:27
שאלה ראשונה האם הוחלף טרמוסטט אצל שמשון
אין דבר כזה הלך ראש מנוע סתם הרכב התחמם,טרמוסטט תקול, וונטה לא פועלת
שלב ראשון להוציא את ראש הטרמוסטט כדי שיהיה מעבר תקין של נוזל קירור שאם כן הוא תקול הנזק יהיה לך מאוד גדול אם תמשיך לנסוע כך
שלב שני בדיקת המאוורר עובד תקין אם יש לך שעון בדוק שהוא פועל בזמן
שני השלבים האלה חייבת בדיקה ולא לנסוע עם הרכב
במוסך בדוק אם הרדיאטור לא סתום
מצו"ב תמונה כשהתרמוסטט מפורק

davidmzr
16-02-12, 18:55
נכון, אין דבר כזה הלך ראש מנוע סתם. במידה שכל חלקיי מערכת הקירור תקינים, נשאר רק חיזוק ראש לא תקין או סדק בראש.
דוד.

אברג'ל ד
20-02-12, 13:50
אני לא מתווכח איתכם רבותי המלומדים, אבל זאת המציאות:

הראדיאטור פתוח וחופשי.

טרמוסטט תקין [מקורי הוחלף בשמשון כתחזוקה מונעת]

נוזל קירור פארפלו ייעודי [רוענן אצל חיים לפני כחצי שנה + שטיפת ראדיאטור. למה? סתם כי התחשק לי לפנק את האוטו. הייתי צריך להתווכח איתו שירענן, כי הוא אמר שזו סתם הוצאה]

מאוורר תקין ושלם, עובד עם 2 המהירויות.

החלפת שמן ופילטר כל 10 במקום 20. כי "פיאט רגיש להזנחה".

רוצים עוד?

אגב, בפעם הקודמת שהלך הראש, חיים אמר מפורשות שזה "סביר בכזה ק"מ" - המד עמד על 167,000 ק"מ.

סביר?

וגם עכשיו, 40,000 ק"מ אחרי זה סביר?

ושלא תבינו אותי לא נכון, חיים מקצועי ואנושי וקשה למצוא כאלה בישראל בכלל ובתחום הזה בפרט. אין לי שום טענה כלפי. רק כלפי פיאט, שמיצרים ראשים עלובים מאלומיניום.

ד"א הוא אמר לי שהוא עושה 3 ראשים בשבוע.

עד כאן מנת הפריקה היומית. עדכונים בהמשך.

אגב, אני לא כ"כ זמין בנט בימים אלה, אז עם המתענינים הסליחה.

אברג'ל ד
23-02-12, 13:20
טוב, עדכון:

קודם כל חיים באמת בנאדם מדהים. הוא עשה עבודה מקצועית מעל ומעבר, מלווה בהסברים רהוטים, הוא לא "מפחד" משאלות של לקוח, גם שאלות מעצבנות במיוחד או לקוחות טורדניים...

גם במחיר הוא בא לקראת, נראה לי שהוא לא ישמח שאפרסם כאן מחירים, כי באמת הוא חתך איפה שרק אפשר.

מה עשו לאוטו:
אחלק לכמה קטגוריות:
1. ראש מנוע: ניקוי / יישור [היה עיוות קל. אבא שלו עבד על הראש!] / מילוי / פירוק שסתומים ותיקון חוץ לצילינדר 4 [היתה חדירת מים בפתיחת שסתום]. הוחלפו סתמים מקוריים של פיאט [עלות של כפול מחליפי איכותי. לא לקחו סיכונים, למרות שבדר"כ אין חזרות עם החליפי האיכותי], כמו"כ הוחלפו ברגי ראש. שיהיה.

2. מערכת קירור: שטיפה [ללא ניקוי חוטרים וכד'. הכל היה חלק] ורענון נוזל קירור. כמו"כ הוחלפו שני צינורות מים - עליון ותחתון.

3. טיימינג: מפליא, אבל הרכב היה בדיוק 60,001 ק"מ אחרי הטיימינג הקודם!!!
אז הוחלפה רצועה + מותחן + רצועת מזגן. לא היה צורך בפקקי מים / משאבת מים / רצועת אלטרנטור. מחז"ש לא מוזכר בחשבונית אך נראה לי שהוא אמר שהוחלפו.

4. על הדרך: הוחלף צינור נשם שמן שהיה מפורק לחלוטין עוד לפנישקניתי את הרכב, וסחבתי אותו כך.


כרגע הרכב נוסע יפה, וכולי תקווה ותפילה שישרת אותי נאמנה.

בברכה

yair068
23-02-12, 14:12
צר לי לאכזב אותך ואסביר
ראש מנוע לא הולך סתם אחרי 40000 ק"מ
הסיבות חימום מנוע בגללל טרמוסטט תקול או וונטה לא עובדת
הסיבה השניה טיפול לא תקין של המוסך עקב טיפול לא תקין בראש המנוע
עובדה שהפעם לא לקח סיכונים וטיפל ביסודיות
לפי מה שאני רואה אתה מטפל ברכב גם ביסודיות מה שאומר.......

אברג'ל ד
26-02-12, 21:46
אני מתווכח פה עם אף אחד.

גם אם תסביר לי שזה "לא הולך סתם כך", אלא קרה משהו וכו' - מבחינתי, שאדם ששומר ומטפל ברכבו יותר מהממוצע, זה לא אמור לקרוא, ולכן מדובר בכשל של מהנדסי פיאט.

שורה תחתונה, בוצע כל מה שצריך לפי המלצות היצרן, ואפילו הוחמר.
תמיד היתה כאן אצבע על הדופק.

תבין שגיליתי את הבעיה בביקת מים שגרתית, בלי שום סימני חום/סחיבה/רעשים וכו'.

בהצלחה.

אברג'ל ד
15-01-13, 18:18
מקפיץ לטובת האמינות של פיאט

להלן קיצור העובדות:
אמש כששבתי לרכב אחרי חניה של כמה שעות גיליתי "פגע וברח".
הנזק: ראדיאטור + מעבה מזגן.
הבעיה:
אחרי שהרכב נגרר לדוד מזרחי, הוא טען חד משמעית שחוץ מהנ"ל צריך גם לפרק ראש, כי הרכב מעשן בהנעה קרה אז סימן שיש בעיה בגומיות שסתומים.

על פניו, ראש מנוע שלישי, בשנתיים וקצת. אחרי שבוצע פעמיים במוסך שמשון.
אני לא מכיר מישהו שיותר קשוב לאוטו שלו יותר ממנח. בדיקת מפלסים שבועית, עין אחת עד שעון חום והשניה גם. כל רעש / רחש / זמזום מאותרים ומטופלים מיידית. טיפול בחצי מהמרווח המומלץ ע"י היצרן.

הרכב לא התחמם. סוחב מעולה. לא רועש. לא חסר שמן / מים.

למה הלך ראש?

למה לא?

אברג'ל ד
15-01-13, 18:48
דוד התעוררת ;)

לא התכוונתי שאמרת שהלך ראש.

התכוונתי שתכלס' צריך להוריד ראש [ולכיס זה לא משנה מה הסיבה] בפיאט כבר פעם שלישית, למרות שפעמיים עשו זאת במוסך מקצועי וכו'.

זהו.

אגב, פעם אמרת לי על מכשיר כזה שבודק ראש מנוע [מים שהצבע משתנה או משהו כזה]. זה עוזר רק לבדוק אטם ראש או גם גומיות שסטומים?

סליחה על הבורות

עריכה:

ניסיתי אצלך בטלפון ולא זמין אז הערכתי שהלכת לנוח.

עכשיו, אחרי שכתבת, עדיין לא זמין. זה אומר שאתה כותב מתוך שינה?

davidmzr
15-01-13, 18:56
צודק, בגלל הטנדר שכחתי לפתוח אחרי התנומה.
פתחתי. :)
דוד.

אברג'ל ד
15-01-13, 19:00
טוב אז נוח לך יותר בטלפון או בפורום?
[עם כל השאלות בשרשור הסמוך. מרגיש לי פיצול אישיות :wink:

אברג'ל ד
15-01-13, 19:16
לא נשארו עוד מים במעברים במנוע עצמו?
או אולי אפשר לסגור פרוביזורית את החור בראדיאטור שלי, ולהרכיב אותו רק לצורך הבדיקה?

סליחה על החפירה

אברג'ל ד
15-01-13, 19:32
איזה משקיען.

לא התכוונתי לסגירה בשביל נסיעה או משהו. רק שהמים יחזיקו כמה דקות לצורך בדיקה.

ולא ענית לי אם ניתן להחליף רק פלטיק, ואם ניתן להציל את המעבה [ריתוך או משהו]

ותודה על ה - כ - ל