PDA

View Full Version : בעיות שהתגלו לאחר הרכישה


THELAD
12-02-12, 22:31
שלום,

רכשתי לפני מספר שבועות פיאט פנדה רובוטית, מודל 2005. הרכב עשה 156 אלף ק"מ.
כשנסעתי על הרכב לפני הקניה, הרכב נסע חלק לגמרי, החלפת ההילוכים הייתה חלקה וכמעט בלתי מורגשת. לצערי, עקב מחסור בזמן, דלגתי על השלב של הבדיקה, גם כי הרכב נקנה ממש בזול. אך זאת הייתה טעות מרה.

כבר בנסיעה הראשונה, שערכה הפעם מעל 40 דקות, הרכב התחלתי לגמגם ולא להגיב בצורה חלקה, ומאוחר יותר התחילו רעידות, גמגומים, קפיצות והתכבות של המנוע בעת התחלה נסיעה. הבעיות מתחילות אחרי נסיעה של 30 - 40 דקות עד אז, הרכב אינו עושה בעיות כלל ונוסע חלק. מהרגע שמתחילות כל התופעות הנ"ל, לא ניתן לנסוע.

הרכב נלקח למוסך בת"א, מורשה, אך לא מורשה יבואן (שאציין את שמו רק אם אקבל אישור*), שם נאמר לי שהלך הקלאץ'. 1800 שקל שמתי על השולחן והחליפו הקלאץ. לקחתי את הרכב, התחלתי לנסוע, ושוב, לאחר חצי שעה - 40 דקות של נסיעה, בדיוק אותן תופעות כאילו לא נעשה דבר.

הם טענו שהקלאץ הוחלף כבר פעם לקלאץ' שהוא לא רובוטי במטרה לחסוך כסף, נשמע לי מצוץ מהאצבע, אבל הם טענו שמאחר שהקלאץ' שהיה כבר לא היה מתאים, הוא גרם לנזק בגיר ושצריך להחליף את הרובוט של הגיר. עוד 2000 שקל הם דרשו, וטענו שזה מחיר העלות ושהם לא גובים ממני תשלום עבור עבודה מאחר וזאת הייתה טעות שלהם שהם לא עלו על זה מלכתחילה.
מאחר שאני לא מבין דבר במכניקה של רכב, הסכמתי לשלם. הוצאתי את הרכב היום מהמוסך. נסעתי 30-40 דקות, ו.... כן, נחשתם נכון, שוב פעם אותן תקלות כאילו לא נעשה שום דבר.

שמתי 4 אלף שקל על תיקונים וקיבלתי רכב זהה לרכב שהכנסתי למוסך מלכתחילה.

מה עושים? אני שוקל לבקש מהמוסך להחזיר את כל החלקים שהיו, להחזיר לי את הכסף וללכת למוסף אחר.
האם הטיעונים שלהם נשמעים הגיונים?
האם מתקבל על הדעת שהרכב נכנס פעמיים למוסך והם לא מצליחים לאתר את התקלה?

וכמובן, השאלה המתבקשת, אם החליפו קלאץ' ואת הרובוט של הקיר בעלות של 3800 שקל השניים, והבעיות נשארו כפי שהיו, זה בהכרח אומר שהבעיה היא לא מהרובוט של הגיר ומהקלאץ'?

כי אני כבר דיי אובד עצות. עשיתי שטות שלא עשיתי בדיקה. תעשו בדיקה, ואל תמהרו כשאתם רוכשים רכב, גם הם מדובר ברכב של 15 אלף שקל. התקלות עלולות להיות מאד מאד לא נעימות ולגרום לעוגמת נפש רבה.

תודה

yair068
13-02-12, 11:03
אף אחד לא יחזיר לך את החלקים הפתרון תביעה משפטית השאלה אם אתה מסוגל לזה
אם כן תצטרך ללכת למוסך מורשה +חוות דעת של שמאי מוסמך
נראה לי בעיה של אחד החיישנים ,בית מצערת
לכן לך למוסך מורשה התחבר לסורק תקלות יחסוך הרבה כאב ראש

THELAD
13-02-12, 11:19
הוא טוען שהוא היה במוסך הראשי ועשה שם בדיקה, ושם הם גילו בעיה ברובוט של הגיר. הוא טוען שהבעיה נגרמה עקב זה שהשתמשו בקלאץ' לא רובוטי שלא מתאים לרכב.

הוא גם הראה לי טופס של בדיקה מהמוסך של פיאט אחרי שביקשתי... את הקלאץ' שהוא הוציא, הוא הראה לאבא שלי, והוא אמר לי שהוא באמת ניראה גמור ... אבל הוא לא מבין יותר מדי בזה. בנוסף, הם גם החליפו חיישן כלשהו טרם החלפת הרובוט.

דרך אגב, בפעם הראשונה, אחרי שהרכב יצא לא תקין, דברתי איתם והם טענו שהגיר מסובך ויכולות להיות תקלות שלא עולים עליהן מידית, אבל מאחר שכעסתי, הוא אמר לי שמבחינתו אין לו בעיה להחזיר את הקלאץ' הישן ולהחזיר לי את הכסף.

לא ברור לי עדיין אם היה בכלל צורך בהחלפה של קלאץ' ושל הרובוט של הגיר, לכן אני בשלב זה נמנע מלומר כאן את שם המוסך שמא אגרום לו נזק על לא עוול בכפו.

THELAD
13-02-12, 12:13
תיקון: דברתי עכשיו עם המוסך, הם לא אמרו שהקלאץ' לא היה רובוטי, אלא שהקאלץ' ששמו בעבר פשוט לא התאים לרכב, הוא היה חליפי, וגרם לנזק ברובוט של הגיר.

במקביל דיברתי עם שלמה מפיאטון אחרי שקראתי עליו המלצות בפורום, והוא בכלל טוען שבעיה ברובוט לא אמורה לגרום לגמגום וכיבוי המנוע, אלא שאם יש בעיה ברובוט, יש פשוט בעיה בהעברה של ההילוכים.

כשאמרתי לו שההילוכים עוברים חלק כאשר נוסעים ברכב כשהוא קר, הוא דיי שלל בעיה ברובוט.


כרגע אני כבר שילמתי למוסך, והמוסך הבטיח לתקן את הבעיה מבלי לדרוש תשלום נוסף.

davidmzr
14-02-12, 11:25
אף אחד לא יחזיר לך את החלקים הפתרון תביעה משפטית השאלה אם אתה מסוגל לזה
אם כן תצטרך ללכת למוסך מורשה +חוות דעת של שמאי מוסמך
נראה לי בעיה של אחד החיישנים ,בית מצערת
לכן לך למוסך מורשה התחבר לסורק תקלות יחסוך הרבה כאב ראש
כל מילה חרוטה בסלע.
חבל שהציע למוסך לפרק שוב ולהחזיר את החלקים שהוסרו.
בקש את הכסף חזרה, ללא פירוקים וברח משם כל עוד נפשך בך.
ואם לא יסכימו, פנה לתביעה משפטית. מעט קשיחות לא תזיק.
לדעתי הבעיה שלך לא הייתה מההתחלה בגיר.
יאיר אני לא סולח לך שכתבת לפני מס' ימים שאתה מצונן.הדבקת אותי, שכבתי שלושה ימים.:)
דוד.

Lexxxa
14-02-12, 18:48
ניגשת למוסך, הסברת את הבעיה, בוצע תיקון . התקלה סודרה ? לא!!!

לדרוש החזר מלא של הכסף, אם לא יסכים, תגיד לו שעכשיו (יישר מהמוסך) אתה נוסע לעו"ד שלך ומגיש תביעה כולל החזר כספי, פיצוי, עוגמת נפש וטירטורים. שלא ייתקן שום דבר!
מקסימום שיקח את החלקים ויזיר את החלקים שלך.

ארילו
15-02-12, 10:48
אני אתחיל מהקל:
בעיות בקלאצ', ברובוט, במשאבת לחץ, בגיר עצמו - כולן לא יכבו את האוטו. הוא פשוט לא יחליף הילוכים תידלק לך נורה והכיתוב gearbox failure.

ולבעיה שלך:
בלי להתחבר לסורק תקלות וקריאה של התקלות שנרשמו במחשב יהיה קשה מאוד לזהות את התקלה. יכול להיות חיישן שמזייף כשהמנוע חם, ויכול להיות בעיה בלחץ דלק או כל דבר אחר. לך למוסך מורשה של פיאט, או מוסך שמכיר את הרכבים האלו ויש לו את הציוד המתאים.

THELAD
19-02-12, 22:39
עדכון:

הם בסוף שלחו את הרכב למוסך בשם "מרכז הגירים", שסידר את הבעיה וסידר את זה. הם טענו שהבעיה ברובוט, לא בדיוק נכנסתי לפרטים אבל הם כניראה יודעים מה הם עושים, כי היום הרכב שב אליי והוא נוסע בסדר גמור, נסעתי בו 100 ק"מ ללא תקלות, כך שסביר להניח שהבעיה נפתרה.

המוסך בת"א שלא הצליח לפתור את הבעיה כמובן שילם את המחיר, אחרת באמת הייתי תובע על כל הנזק בעבודה שנגרם לי.
אני גם חושב שיהיה מאד קשה להוכיח שהקאלץ' הוחלף סתם, הם תמיד יוכלו לטעון שהיו עוד בעיות שנגרמו עקב חוסר התאמה של הקלאץ', או שגם חיישן כלשהו היה לא תקין. זה סיבוך שאין לי זמן וכוח להיכנס אליו.

בנוסף, שאלתי את את העובדים במרכז הגירים אם הם חושבים שהקלאץ' והרובוט הוחלפו סתם, והוא טוען שהוא לא יודע, אך הוא אומר שאם הקלאץ' שהורכב בעבר היה לא מתאים, יש סיכוי שהוא גרם לנזקים ברכב.

בזה שהמוסך בת"א לקח את הרכב על חשבונו למוסך אחר שכן מתמחה בסוג הזה, יש כאן מן הודאה לא רשמית שהם פישלו.

לא יודע מה מידת המומחיות שלהם ברכבים אחרים, אבל כניראה שבכל מה שקשור לפיאט פנדה רובוטית, אין להם שמץ של מושג.

להבא לא אעיז לקחת את הרכב למוסך כללי, אלא רק למוסך שמתמחה בגיר רובוטי ובייחוד בפיאט.