PDA

View Full Version : כשלון בטסט - זיהום אויר


dsela
09-02-12, 20:18
שלום, היום ניגשתי לטסט עם הפונטו 2001SX שלי לאחר החלפת מנוע. הרכב עבר 155 אלף ק"מ. ניכשלתי בבדיקת זיהום אויר עם הנתונים הבאים:
סל"ד נמוך
סל"ד - 1148 (אין לי מושג למה כ"כ גבוה הם בדקו, הוא יציב על 820) תקין
CO - 0.421 תקין

סל"ד גבוה
סל"ד - 2538 תקין
למבדה - 1.008 תקין
CO - 0.438 לא תקין (ערך מקס' מותר 0.3)
חום - 95.2 תקין

הם הסתבכו עם הבדיקה ועשו כמה פעמים, לא ממש הבנתי מה הלך שם כי זה הטסט הראשון שלי. לפי הנתונים משנה שעברה הCO היה נמוך בהרבה (0.12 בסרק ו0.22, למבדה 1.026 ב2800 סל"ד), אז קשה לי להאמין שתוך שנה הלך הממיר הקטליטי. יכול ליהיות שזה המנוע שהוחלף שעושה את הבעיות?

אגב שמתי תוסף דלק 44K ונסעתי כ20 ק"מ לפני הטסט, הבוחן אמר לי לנסוע עוד כמה ימים ולחזור, בתקווה שזה יעזור. הרכב מתנהג מצויין וצריכת הדלק טובה.
מה צריך ליהיות הכיוון שלי אם אני לא עובר טסט בפעם הבאה שוב?

תודה רבה

laptawp
10-02-12, 01:19
שאתה נוצן פול גז.
האם יוצא לך עשן שחור מאגזוז?

yair068
10-02-12, 13:21
בדוק האם יש חור בצנרת האגזוז כולל 2 הדודים אם כן זאת הבעיה בוודאות

dsela
10-02-12, 14:42
לא יוצא עשן שחור...הכל נראה תקין. אני אנסה לבדוק לגבי החורים, אפשר הסבר על איך זה משפיע? הבנתי שחורים באגזוז יכולים להשפיע בעיקר על הלמבדה וזה יצא תקין.
תודה

yair068
10-02-12, 14:56
מערכת הפליטה ברוב המכוניות מורכבת מכמה חלקים (סעפת פליטה, down pipe, ממיר, דוד אמצעי ודוד עמם אחורי). עם השנים קורה שלפעמים יש חור בצנרת הזו כתוצאה מחלודה, מכה, עייפות החומר או כל דבר אחר. חור כזה, לאחר הממיר הקטליטי, עלול לגרום לכניסה של אויר למערכת ושיבוש תוצאות הלמבדה (התוצאה תהיה 1.04 ומעלה - תערובת עניה).

השלב הבא יהיה בעיה בחיישן למבדה

dsela
10-02-12, 16:39
מערכת הפליטה ברוב המכוניות מורכבת מכמה חלקים (סעפת פליטה, down pipe, ממיר, דוד אמצעי ודוד עמם אחורי). עם השנים קורה שלפעמים יש חור בצנרת הזו כתוצאה מחלודה, מכה, עייפות החומר או כל דבר אחר. חור כזה, לאחר הממיר הקטליטי, עלול לגרום לכניסה של אויר למערכת ושיבוש תוצאות הלמבדה (התוצאה תהיה 1.04 ומעלה - תערובת עניה).

השלב הבא יהיה בעיה בחיישן למבדה

הלמבדה דווקא בסדר, 1.008 כשהטווח 0.97 עד 1.03..הבוחן שיחק הרבה עם הסל"ד..יכול ליהיות שזה יראה למבדה תקין וCO גבוה אפילו שהלמבדה לא תקין?

davidmzr
10-02-12, 18:13
CO גבוה נובע מיותר מידי דלק או פחות מידי אוויר. כמות הדלק גבוהה ביחס לאוויר. הכמות הנכונה היא ביחס של 1:14.7
עודף אוויר יגרום ל-CO נמוך ולמבדה גבוהה.
חוסר אוויר יגרום ל-CO גבוה וללמבדה נמוכה.
הסיבות הם: מסנן אוויר סתום, מצתים בלויים, מזרק מטפטף, מנוע צעדים לקוי, לחץ דלק גבוה(בגלל ווסט תקול), חיישני הזרקה תקולים.
בית מצערת ומנוע צעדים מפוייחים, יגרמו ל-CO גבוה רק בסרק.
כאשר החלקים הנ"ל תקינים והממיר עייף, רמת ה-CO תישאר בגבול המותר.
הסרת מסנן האוויר לפני הטסט עשויה לשפר באופן ניקר את רמת ה-CO.
כבר קרה לי שלאחר בדיקת מחשב, נקבע שיש להחליף ממיר,החלפתי. אבל ה-CO לא ירד בטסט.
דוד.