View Full Version : מערכת הצתה פונטו 1
על קיר האש נמצאת מערכת ההצתה יש שם פיוז ופלג 2 חוטים
בזמן האחרון הרככב לא היה נדלק מכיוון שלא היו מגעים(מנורת המזרק בלוח השעונים לא נדלקה ומשאבת הדלק לא נשמעה ברקע)
היום לאחר שחשבתי שהפלג לא מעביר מתח עשיתי חיבור ישיר וגם זה לא עזר .
משחק קל בחוטים וזה עובד לכן נשאלת השאלה מהיכן מגיע המתח כדי שאוכל לטפל בבעיה
לדעתי ממסר ראשי
רפי דוד תשובות או שרטוט
סליחה שלא הייתי מספיק מרוכז לענות לך בנייד על הבעיה. הראש היה במקום אחר. :)
יש מצב שהבעיה בממסר הכפול.
יש לי ממסר תקין של 75, בוא אלי ונחליף אותו חינם.
אפשר גם בחושך.
דוד.
פירקתי כרגע את הממסר פתחתי סויץ לא נדלקה מנורת המזרק הבנתי שאני נמצא במקום
פתחתי את הממממסר עשיתי לו פו פו וסגרתי
דוד יש מצב שהממסר דפוק רק על הקטע הזה
נבדוק ונעדכן בהמשך בכל זאת תודה
חפש את הבעיה לפי הסרטוט.
אם הבעיה במפסק IFS, יש ברשותי.
דוד.
מפסק IFS הוא ממסר הכפול
לבנתיים לקחתי חוט ואם יעשה בעיה אתן לו מתח ישיר מהמצבר אח"כ אבוא לקחת בנוסף לימונים
לי נראה בעיה של מגעים אקנה מחר קונטקט ארסס שיהיה מגעים טובים
לא. מפסק IFS הוא מפסק שמנתק את משאבת הדלק בשעת תאונה.
בתוכו יש ג'ולה שיושבת על שני מגעים. ברגע שהאוטו מתהפך או מקבל מכה, הג'ולה זזה ומנתקת את המעגל. לפעמים הוא עושה בעיות כתוצאה של לחות או קורוזיה.
דוד.
בדיקת מתח מראה על 12V
מהיכן הוא מקבל פלוס מאמין מהממסר על איזה פין
ומהיכן המינוס
היכן בדקת מתח ?.
מי זה הוא ?.
דוד.
תגיד כאשר הרכב לא מניע, בדקת ניצוץ ? או שרק את משאבת הדלק אינך שומע ?.
דוד.
כמו שאמרתי מנורת המזרק בלוח שעונים לא פועלת בפתיחת סויץ
ולא נשמעת משאבת הדלק
כל המערכת של ההצתה על קיר האש איך עובדת
לדעתי דרך הסויץ לממסר הכפול ומחלקת ל- 2 הכויילים ולמשאבת הדלק
יאיר, נדבקת לחיבור בקיר האש ועשית חיבור ישיר. והחלטת שהבעיה בהצתה.
אני לא חושב שהבעיה שם. למרות שאמרת לי שניענעת את החוטים והוא הניע.
אם משאבת הדלק לא עובדת, חפש את הבעיה לאורך העיגולים האדומים בסרטוט.
מאחר שקשה (אבל אפשרי)לבדוק את הממסר הכפול. הכי קל להחליף אותו ולנסות. אם הרכב כרגע מניע יהיה לך קשה לעלות על התקלה. צריך לבדוק כאשר הוא לא מניע או נכבה.
או כפי שכתבתי להחליף את הממסר ולבדוק בנסיעה.
מאחר שלא בדקת ניצוץ, לא ניתן לדעת אם הבעיה מהצתה.
לדעתי הבעיה לא בהצתה, אלא במשאבת הדלק שמפסיקה לפעול.(הרי אמרת שכאשר הרכב לא מניע,אתה לא שומע אותה).
ומה שמפעיל אותה זה הממסר הכפול, כאשר הוא מקבל פלוס מסוויצ' דלוק.
דוד.
טוב אני אקח איתי פוטנציומטר ואבדוק את 2 הפלגים של מערכת ההצתה
אני חושד במימסר הכפול ויכול להיות גם בסויץ שלא נותן מתח לממסר פעם יש מתח פעם אין
מה הקשר לפוטנציומטר.
פוטנציומטר הוא נגד משתנה.
דוד.
טוב בסדר המשורר התכוון לבודק מתח
גם עם מנורת ביקורת אפשר לבדוק מתח.
דוד.
יאיר מה נהיה ?. עדכן. :)
דוד.
לא יודע הסוסה נוסעת בובה ממש מתוקה.
לדעתי הבעיה היתה בממסר הכפול שלא נתן מתח כי כל פעם שנגעתי בפלג שקרוב לממסר היה מסתדר
אם יהיה משהו חדש תאמין לי אתה תדע
פתחתי את המממסר עשיתי לו פו פו וסגרתי
שמח לדעת שהסוסה נוסעת בובה.
אכתוב בספר שלי "תקלות מיוחדות" שפו פו, הוא עוד מתכון לפיתרון בעיה. :)
דוד.
דוד רציתה עידכון אז קבל הבעיה חזרה בנסיעה הרכב נכבה אבל מצליח להניע
לדעתי עדיין הממסר תקול לפעמים
דעתך וכמה עולה ממסר כזה
דוד רציתה עידכון אז קבל הבעיה חזרה בנסיעה הרכב נכבה אבל מצליח להניע
לדעתי עדיין הממסר תקול לפעמים
דעתך וכמה עולה ממסר כזה
בוא אלי וקבל חינם ממסר מהפונטו לחלקים מודל 2000. הכל שם תקין.
לא יודע כמה עולה ממסר חדש, צריך לבדוק.
דוד.
בלי שום קשר שווה לבוא אליך
המפגש שלי היה אצל דוד וחבל שלא היה לי עוד זמן .
נהנתי גם סידרתי את הבעיה של הריליי הראשי שלא היה מחובר היטב (אצל דוד אפשר לראות אצל הפונטו שלו ולהשוות) טופל והוחלף גם מפוח מזגן שצרצר וגם צנרת דלק שהייתה פגומה.
מודה לדוד על עזרתו בחלקים סיוע ומקצועיותו אין דברים כאלה.
חייב לך הרבה כן ירבו כמוך
אינך חייב לי דבר. עשית דיי והותר, ואפילו ויתרת על ה-200 ש"ח של ההתערבות. איך ?
שלשום לאחר שגמרנו להרכיב הבן ואני את הדשבורד ולתקן את המזגן ב-GT, גילתי שצינור הוקום של שעון הגדישה שמחובר בין הטורבו לשעון המחוונים התנתק.
ניסנו להחליפו לחדש ולהעבירו דרך קיר האש ולא הצלחנו. משאבת הABS הפריעה.
היום יאיר ביקש לנסות להכניסו. חיוך עלה על פנינו. שלוש פעמים ביקש לנסות ודחינו אותו.
בפעם הרביעית שביקש (ממש התעקש), אמרתי לו נתערב על 200 ש"ח שלא תצליח, הסכים.
תביא לי חוט ברזל בעובי 5 מ"מ, סבון נוזלי ואזולירבנד. קיבל.
תוך 5 דקות העביר את הצינור.
האמת שניסנו בשיטה הזאת, בלי הסבון הנוזלי והאזולירבנד ולא הצלחנו.
תודה לך יאיר.
דוד.
כנראה שליאיר יש ראש כזה: www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=2310
בברכה - רפי לין
אחת ההנאות שלי לעשות משהו מאיין
דוד תודה
חוץ מזה לא לקחתי לימונים מרוב מיהרתי בסוף :)
נכון. שנינו שכחנו את הלימונים.
שכחתי להודות על השוקולד שהבאת. כבר חיסלתי שתי יח'.
אגב ארז בדק את שעון הגדישה בנסיעה, עובד מצויין.
דוד.
רפי רפי הלוואי ויהיה לי ידע גם לטורבו כי אין לי הרבה מושג הכוונה למחשב הרכב מפות הזרקה והצתה.
בזמנו היו לי שני אנשים עם ידע שברחו לי אחד זה עמית חבר הפורום
ובמיוחד אחיין שלי שמוליק מאריאל הוא תותח אבל לא מוכן לגלות מהמידע .
דוד תשאל את ארז אם הוא מכיר אותו התעסק יותר עם פי'גו
בדיוק ארז הגיע ואמר לי לילה טוב, אז שאלתי אותו.
כן, הוא מכיר טוב את שמוליק מאריאל. ארז קנה ממנו ג'נטים מגנזיום לפיג'ו XSI.
סיפר לי שהוא תותח על, הוא עושה הסבות למנועים מ-6 ל-8 צילינדר ועוד כל מיני דברים משגעים.
הוא יכול לתקן לחבר שלך קרליני את ה-GT בקלות.
איזה עולם קטן.
דוד.
אומנם היום ראיתי אותו אבל לא יצא לי לדבר איתו
הבנתי שעם בעיות הגב שלו (מרכיב מנוע של פיגו לבד )ללא ג'ק קרנף קצת ירד מהנושא
אבל לפני שחלמתי לפתוח בורג הוא היה מרכיב טורבואים כמו לחמניות
אחד הפרויקטים שלו זהובה מהגיהינום מקארספורם למי שיודע
בן כמה הוא ?.
ארז אמר שהוא מסתובב בחולון.
דוד.
בסביבות ה-24
התחיל לפני הצבא בפרוייקיטם שלו
נכון מסתובב בחולון שם נמצאת הדירה של ההורים שלי
יש שם חניה פרטית והוא עשה שם עבודות לחברה
תבוא למרתף תראה שם 4-5 ראשי מנוע של פיגו גירים סעפות טורבו
צריך לשלוח לברזל יצא שם הרבה כסף
המחיר עומד היום על 1000 ש"ח לטונה ברזל.
רכב שלם 900 ש"ח לטונה.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.