התחבר

View Full Version : העברת הילוכים לא חלקה כאשר הרכב קר


15-01-07, 14:57
שלום חברים,

יש לי פונטו ספייס 2003 (בקרוב 100,000 ק"מ).

לאחרונה שמתי לב שכאשר הרכב קר, אז העברת הילוכים לא חלקה, כלומר אני מרגיש איזשהו שיפשוף או חריקה כאשר אני מכניס את ההילוך. מה יכולה להיות הבעיה?

הבנתי שבדגם שלי אין הוראת יצרן על החלפת שמן גיר.

שאלה נוספת שקשורה לגיר:

אם אני רוצה להעביר הילוך לרוורס, אני חייב שהרכב יהיה בעמידה ולא ינוע טיפה אחרת שוב מרגישים חריקה. כמובן שהתשובה הברורה ביותר היא "אז תעביר רק שאתה עומד", אבל הייתי רוצה לרדת לשורש הבעיה.

תודה.

15-01-07, 15:26
כבר טחנו כאן את הנושא של הגיר.

תחליף שמן ל 75/80, יפתרו כל הבעיות

15-01-07, 17:20
מוזר שאתה אומר את זה בגלל 2 דברים:

1) אין הוראת יצרן על החלפת שמן גיר.

2) בקשר לבעיה השניה, זה נראה לי כאילו זה יותר קשור לעובדה שהמצמד לא מפריד טוב.

אני צודק או טועה?

15-01-07, 18:53
מוזר שאתה אומר את זה בגלל 2 דברים:

1) אין הוראת יצרן על החלפת שמן גיר.

2) בקשר לבעיה השניה, זה נראה לי כאילו זה יותר קשור לעובדה שהמצמד לא מפריד טוב.

אני צודק או טועה?

אני לא רוצה בכלל להתייחס למה שהוראות יצרן אומרות, זה לא מעניין אותי.
עוד לא נולד שמן שלא מצריך החלפה (מבחינה הנדסית).
למרות שמדובר בשמן תמסורת עדיין יש צורך בהחלפתו!
אם הקלאץ לא היה מפריד טוב אז הבעיה היתה קוראת כל הזמן. אתה לא חושב? :idea:

למה הילוך אחורי חורק?- זה מאד פשוט. גלגל שיניים של הילוך אחורי בתוך הגיר הינו גלגל שיניים בעל שיניים ישרות.אין לו סינכרוניזטור שמשווה את המהירות שלו למהירות הציר כניסה של הגיר.
בגלל זה רצוי לשלב הילוך אחורי בזמן עצירה מוחלטת,על מנת להקל על הגלגל שיניים שלו להשתלב. במילים אחרות - "תעביר רק כאשר הרכב עומד"

זה מספיק עמוק לשורש של הבעיה?

15-01-07, 19:23
גם זה בדיוק קורה לי לא יודע אם שמן יעזור מתי שאחליף ונראה את המצב או אתייעץ עם המוסכניק

15-01-07, 20:10
תשובה טובה. בטיפול הקרוב אני אחליף שמן גיר.

אם כבר, אז יש לי שאלה נוספת שקשורה לגיר:

מתי שהרכב קר קשה מאוד להכניס לראשון (כמעט בלתי אפשרי). אני חייב מנויטרל לעבור לשני ומשם לראשון. אחרי 10 דקות בערך זה עובר.

לדעתך, זה גם כן קשור לשמן?

תודה

15-01-07, 20:17
במקום לשאול שאלות נוספות , החלף את השמן גיר בצמיגות המומלצת על ידי אדי, בטוחני שתחזור לדווח על שנוי משמעותי, ופתרון בעיית שילוב בשמן קר.
בברכה
צביקה

15-01-07, 20:19
לדעתך, זה גם כן קשור לשמן?


כן לדעתי זה יכול להיות קשור לשמן 8)

15-01-07, 20:22
סבבה, אם כך אז שאלה אחרונה:

מתי שאני יבוא לטיפול ואני יגיד להם שאני רוצה שיחליפו שמן גיר, אני צריך להביא איתי את השמן או שיש להם אותו?

(סליחה על השאלה הטיפשית אבל זו פעם ראשונה שאני לוקח את הרכב לטיפול.)

במידה ואני צריך להביא איתי אני אשמח אם תאמר לי כמה אני צריך לקנות (2 ליטר?) ואיפה אפשר.

תודה.

15-01-07, 20:26
אין צורך להביא את השמן איתך.
במוסך אמור להמצא השמן בצמיגות הנדרשת, אין מביאים חלקים וחומרי עזר למוסך, כמו שלא מביאים את הסטייק והפיתה למסעדה.
בברכה
צביקה

15-01-07, 20:31
אתה תביא את השמן איתך, מכיוון שאני כמעת בטוח שלא יהיה להם כזה. (ואם כן אז ידחפו לך את ה 80/90 הרגיל, יגידו שזה אותו דבר,או שפשוט יגבו ממך מחיר גבוה מדי)
שמן זה (ESSO/TOTAL)הוא שמן מקורי של PEUGEOT/CITROEN , ניתן לקנות אותו בכל מרכז שרות מורשה.
המק"ט שלו - 973641 , 2 ליטר, עלות 100 ש"ח.
אם אתה נמצא באזור הרצליה, אתה מוזמן לעבור אליי (מרכז שרות PEUGEOT/CITROEN) באזה"ת הרצליה פיתוח, תקבל גם הנחה.
כמו כן אני ממליץ בחום על השמן מנוע 15W/50 ונוזל קרור. אבל לא נכנס לזה עכשיו (תרצה יותר פרטים והסבר , תפנה בפרטי או תתקשר) :mrgreen:

15-01-07, 20:44
השמן המומלץ על ידי היצרן והשמן קרוב לוודאי שיש לך בתיבת ההילוכים (זה עם הפונטו 2003) הוא:
Tutela Car ZC75 Synth
זהו שמן SAE 75W80, כלומר בדיוק מה שאדי אמר שצריך לשים. כמות השמן הדרושה היא סך הכל 1.65 ליטר. דווקא על דבר כזה שיכול להיות ממש פשוט כדאי להתייעץ עם מוסך מורשה - מומלץ המרכזי או מוסך שמשון.

דווקא שמתי לב שלא חסר מיקרים שאנשים כתבו על בעיות כאלה ובסוף התברר שצריך לגרז את החלק התחתון של ידית ההילוכים או את החיבור לתיבת ההילוכים, אדי מה דעתך ???

אגב אדי - אל תשכח שבפיאט מומלץ למלא אך ורק נוזל קירור מסוג פאראפלו - Paraflu.
השמן המומלץ על ידי היצרן הוא 10/40.

15-01-07, 20:48
יש בזה משהו , אפילו הרבה... אבל
אני לא נמצא יע יד הרכב ולא רואה את המתרחש.
לפי התלונה שמעלה הבחור (קר משתלב לא טוב,חם יותר טוב) הבעיה בד"כ בשימון התמסורת.

כמה עולה השמן הנ"ל במוסכי פיאט?

לגבי נוזל קרור- PARAFLU הוא נוזל מצויין ,אבל סובל מחסרון אחד - הוא מצריך ערבוב במים.
בזה זה נגמר, לא משנה מים מזוקקים לא מזוקקים , הכי מזוקקים.
נוזל קרור של PEUGEOT מגיע כבר מוכן ולא צריך לערבב אותו עם שום דבר.

שמן בדרג 15W/50 הוא יותר עמיד (גם יותר יקר) משמן 10W/40
תחום פעלה של 15W/50 הוא יותר "רחב" מ- 10W/40.
דברים אלו לא תאוריה , זה בדוק ומוכח מניסיון אישי אם כמות די גדולה של מכוניות. :lol:

15-01-07, 20:51
מעולה, תודה רבה!

15-01-07, 21:04
כמה עולה השמן הנ"ל במוסכי פיאט?

לגבי נוזל קרור- PARAFLU הוא נוזל מצויין ,אבל סובל מחסרון אחד - הוא מצריך ערבוב במים.
בזה זה נגמר, לא משנה מים מזוקקים לא מזוקקים , הכי מזוקקים.
נוזל קרור של PEUGEOT מגיע כבר מוכן ולא צריך לערבב אותו עם שום דבר. . :lol:

לא יודע כמה עולה השמן - אני רק יודע לחפש באינטרנט מידע. כמה כבר יכול לעלות, בכל זאת זו פיאט.

הפאראפלו גם הוא מגיע מוכן לשימוש! - יש במוסכים פאראפלו במיכל פח של 2 ליטר של חברת Selenia. הנוזל מיובא מחו"ל.

15-01-07, 21:08
אתה בטוח שהוא של חברת "סלניה" ולא של חברת "דלק"
אם כן אז אין שום בעיה, פשוט אני יודע שמה שהיה מביאים לפני זה - תרכיז 1 ליטר
או מוכן 2 ליטר של "דלק" למרות שכתוב על זה SELENIA

15-01-07, 21:18
כן בוודאות של FL שזה בעצם Selenia. פח של 2 ליטר שמיוצר באיטליה וכתבו עליו במודגש שהחומר מוכן לשימוש ואין למהול אותו. רוצה צילום ? :lol: :lol: :lol:

לפי ספר הרכב מותר להשתמש גם בתחליפים של סונול או דלק.
אבל מתברר שכנראה לייבא מאיטליה פאראפלו זה לא הרבה יותר יקר מזה של דלק.
עלה לי לפני כשנה 35/37 ש"ח לפח של 2 ליטר (אין פחות ואין יותר). לא הכי זול אבל גם לא ממש יקר.

15-01-07, 21:37
בסדר גמור , נוזל של PEUGEOT - מחיר זהה.
לפי הספר או לא לפי הספר - אני לא ממליץ על חומרים תוצרת הארץ :lol:

18-01-07, 21:43
אצלי ספייס ידנית 2003, לא ידעתי איזה שמן גיר יש אצלי ומה מצבו, ולכן במסגרת טיפול 80K ביקשתי להחליף גם את השמן גיר. השמן ששמו לי במוסך מורשה הוא דלק 75/90 ומאז אני סובל מהתופעות הבאות:

כשהרכב קר:
א. כל ההילוכים עוברים קשה, וקשה להוציא מראשון.

כשהרכב חם, לאחר נסיעה ארוכה:
ב. הורדה משלישי לשני, ושני לראשון הולכת קשה.
ג. ברמזור, מניוטרל לראשון, לא תמיד נכנס, צריך לנסות כמה פעמים.

בכל התופעות הנ"ל לא נתקלתי לפני הטיפול, וכבר ביציאה מהמוסך הרגשתי את ההבדל בהעברת ההילוכים. אני ישר "מאשים" את השמן גיר, אבל האם ייתכן וגורם לתופעה משהו אחר שבוצע במהלך הטיפול ?

אני כרגע לא מציין את שם המוסך מאחר והם בודקים כרגע את הנושא מול המרכזי, ואת האפשרות להשיג את השמן המקורי בארץ.

18-01-07, 22:14
בעיקרון לפי מה שאתה כותב ברור שמשהו לא בסדר עקב הטיפול. מסקנה פשוטה.

מפתיע אותי שאתה כותב שבמוסך מורשה שמו שמן 90 75 כי המומלץ הוא 80 75.
כמות השמן היא 1.65 ליטר. בעיקרון בדיוק מתחת לצינור העליון שמוביל מהמנוע לרדיאטור יש בורג אלן שהינו פתח הבדיקה לכמות שמן גיר. רק לפני נסיעה או לאחר כמה דקות עצירה מותר לבדוק ואני חושב שממש חייבים ליפט לכך. ממלאים שמן עד שנוזל השמן מהפתח הזה.

בעיקרון, אין הוראה להחליף שמן גיר ידני בשום שלב (לכאורה).

18-01-07, 23:55
יש לי כזה שמן , עם משהו צריך...
75/80

19-01-07, 05:05
כמה מסובך להחליף שמן גיר לבד? (פונטו דור 1)

תודה,

רענן.

19-01-07, 08:33
אני גם נוסע בערך 15,000 ק"מ על שמן 15W50 של וולווליין.
השמן יותר יקר וגם לי הומלץ להשתמש בו.

פיאט פונטו 2003.

שי.

19-01-07, 09:04
אתה מדבר על שמן מנוע (15W-50). זה אומנם שמן שלכאורה מתאים למדינות עם אקלים חם מאוד אבל למרות זאת ממליצים לשים בארץ רק 10W-40.

19-01-07, 10:15
אתה מדבר על שמן מנוע (15W-50). זה אומנם שמן שלכאורה מתאים למדינות עם אקלים חם מאוד אבל למרות זאת ממליצים לשים בארץ רק 10W-40.

תפסיק בבקשה לכתוב שטויות

19-01-07, 10:21
אתה מדבר על שמן מנוע (15W-50). זה אומנם שמן שלכאורה מתאים למדינות עם אקלים חם מאוד אבל למרות זאת ממליצים לשים בארץ רק 10W-40.

תפסיק בבקשה לכתוב שטויות

ואולי אתה תפסיק לכתוב שטויות ואם אתה איש מומחה אז תסביר לכולנו ותלמד אותנו - כי זו המטרה של הפורום :x :x :x :x :x :x

ואני כמובן עניתי לזה שכתב על השמן 15W-50 והתכוונתי שבארץ לפונטו ספייס ממליצים רק שמן 10w-40 בכל עונה - המלצות המוסכים המורשים.

23-01-07, 14:37
חברים, חבל לרדת לפסים אישיים

יש למישהו נסיון חיובי נוסף ויכול להמליץ ?

התקשרתי כרגע לכמה מוסכים מורשים, במרכזי שמים ESSO 75W90 GX
במורשה א' שמים פז 80W90, במורשה ב' שמים דלק 80W90

במורשה ג' שמו לי 75W90 ואני סובל מהתופעות שרשמתי בהודעה למעלה.

23-01-07, 16:17
אז תחליף למה שאני המלצתי.
אם אתה צריך את השמן עצמו, יש לי.

25-01-07, 00:32
האם מישהו יכול לחוות דעה בעניין השמנים של חברת BG. (גם הוא 70-80)
מחר ככל הנראהאחליף שמן גיר ההתלבטות היא בין השמן שהמליץ אדי או לחילופין ה-BG. ההבדל היחיד מבחינתי הוא הנסיעה להרצליה לעומת נסיעה של 7 דקות עד לחנות הקרובה אלי.
המחירים כמעט וזהים ולכן אני רוצה להתמקד באיכות השמן.

בברכה,

רענן.