PDA

View Full Version : אונו 94 מנוע 1400 נורית מצבר דולקת


dadaSH
25-01-12, 02:41
בזמן שהרכב מכובה והמפתח לא בסוויץ נורית המצבר דולקת

כשאני מסובב את המפתח (סיבוב ראשוני ללא סטרטר ) , הנוריות לחץ שמן + הנד ברקס דולקות ונורית המצבר נכבת וגם כשהמנוע מופעל הנורית כבויה

נציין שהיום החליפו לי מצבר בחנות מסויימת ומאז הדבר הופיע המצבר הינו 12V 55AH

מדדתי את המתח על המצב - 12.32V אם אני זוכר נכון (כשהמנוע כבוי )

כשהמנוע פועל סיבובי סרק 12.42V
כשהמנוע פועל בטורים גבוהיים קצת 12.62-12.70 V

1. מה יכולה להיות הבעיה? - (כפי שרשמתי היום החליפו לי מצבר - כשהגעתי לבית החלפתי למצבר הראשון ועדיין מופיע הבעיה )

חשד ראשון שעלה לי לראש האולי הם התבלבלו בחיבורים וחיברו + ל - וההפך לשניה או שניים ואז ניתקו כמובן ששאלתי הם הכחישו ....

2. האם אני יכול לסדר זאת לבד או שצריך ללכת לחשמלאי (יש לי ידע באלקטרוניקה ) ואם לא מה העלות של סידור הבעיה בערך (סטודנט )

3. האם מתח הטעינה תקין או שגם הוא נמוך כתוצאה מבעיה מסויימת ?

תודה.

bil
25-01-12, 02:56
לפי מה שאני זוכר כשהמנוע פועל בסרק המתח הוא מתח גבוה יותר מ 12V בגלל שצריכה להיות טעינה ושוב אם אני לא טועה המתח אמור להיות 14.4V בערך .

יכול מאוד להיות שהבעיה אצלך היא באלטרנטור

dadaSH
25-01-12, 03:08
ביל תודה על התגובה
האמת שלא נראה לי שישנה בעיה באלטרנטור (בדקתי זאת אצל חשמלאי לפני החלפת המצבר )
המצבר שהחלפתי היום היה בן 4 ובשבוע האחרון התחיל לעשות בעיות עם ההנעה (לא היה עומד בעומס ) ,

עד ההחלפה המצב היה תקין כשהמפתח לא היה בסוויץ (לפני הסיבוב הראשון ) - off כל הנוריות נכבו
היום - בדיוק לאחר ההחלפה אני רואה שהנורית הזו נדלקה ...(עוד לפני ההנעה הראשונה לאחר ההחלפה )
כך שאני חושד שמשהו לא התבצע קשורה בהחלפה ... (חבל שלא הייתי לייד הרכב)

- במצב off רק נורית מצבר דולקת והשאר כבויות

בסיבוב אחד של הסוויץ נוריות לחץ שמן והנד ברקס דולקות והנורית הנ"ל נכבית ונשארת כבויה ולאחר הנעת הרכב והורדת ההנד ברקס כל הנוריות כבויות


סליחה על החפירה לילה טוב

רפי לין
25-01-12, 09:56
לפי תאורך התקלה הנה בברור באלטרנטור.
זה עקב פריצה של דיודה.
גש מהר לבדוק ולתקן כי אתה עלול לפרוק את המצבר במכוניתך ולהיתקע עם המכונית.
אם תכתוב מהיכן אתה בארץ, אולי אוכל גם לכוונך למקומות טובים ולא יקרים, לבדיקה
ולביצוע החלפת האלטרנטור למשופץ.
לתשומת ליבך, האלטרנטור במכוניתך הוא של 65A ויש באותה תצורה גם כאלו של 55A ושל 45A
אז צריך לשים לב טוב שיהיה אלטרנטור עם תפוקה נכונה.
בברכה - רפי לין

dadaSH
25-01-12, 23:27
לפי מה שאני זוכר כשהמנוע פועל בסרק המתח הוא מתח גבוה יותר מ 12V בגלל שצריכה להיות טעינה ושוב אם אני לא טועה המתח אמור להיות 14.4V בערך .

יכול מאוד להיות שהבעיה אצלך היא באלטרנטור


לפי תאורך התקלה הנה בברור באלטרנטור.
זה עקב פריצה של דיודה.
גש מהר לבדוק ולתקן כי אתה עלול לפרוק את המצבר במכוניתך ולהיתקע עם המכונית.
אם תכתוב מהיכן אתה בארץ, אולי אוכל גם לכוונך למקומות טובים ולא יקרים, לבדיקה
ולביצוע החלפת האלטרנטור למשופץ.
לתשומת ליבך, האלטרנטור במכוניתך הוא של 65A ויש באותה תצורה גם כאלו של 55A ושל 45A
אז צריך לשים לב טוב שיהיה אלטרנטור עם תפוקה נכונה.
בברכה - רפי לין


צדקתם עקב החיבור ההפוך של העובד , האלטרנטור הלך

בוצעה החלפה לאלטרנטור משופץ

סך הכל עלות התיקון 450 ש"ח


תודה לשניכם

bil
26-01-12, 11:57
שמח שהסתדרת

אבל אם זאת טעות של העובד , למה אתה צריך לשלם :confused:

dadaSH
27-01-12, 19:03
חשד ראשון שעלה לי לראש האולי הם התבלבלו בחיבורים וחיברו + ל - וההפך לשניה או שניים ואז ניתקו כמובן ששאלתי הם הכחישו ....

פעם הבאה פשוט העמוד לצד העובדים כך שלא תיהיה לי השארה , אלה עובדה

שוב תודה :)

שבת שלום