התחבר

View Full Version : טורים עולים בהחלפת הילוכים


Zakash
23-01-12, 17:59
אהלן חברים, אני כבר מיואש לגמרי.
ברשותי פיאט פונטו ספייס SX 2002 ולפני בערך שלושה שבועות עשיתי ראש מנוע, לאחר 500 ק"מ הגעתי למוסך לעשות חיזוק והכל היה בסדר גמור.
בנסיעה למחרת נתקלתי בבעיה מוזרה, כאשר אני מניע את הרכב ומתחיל לנסוע, האוטו רועד בצורה מפחידה ולאחר כמה דקות של נסיעה הוא רועד טיפה כאשר מתחילים לנוע בהילוך ראשון, אבל ניתן להשתלת על זה ע"י משחק עם הקלאץ' + גז.
בכל מקרה היום הולכתי למוסך והתברר שצריך להחליף את הגיר, החלפתי גיר + קלאץ' ועכשיו נתקלתי בבעיה חדשה לגמרי.

כאשר אני מעביר הילוך במיוחד בהילוכים גבוהים, הטורים עולים לבד כאילו אני לוחץ על דוושת הגז.
המוסכניק שלי אומר שהבעיה הזאת לא יכולה להיות קשורה להחלפת הגיר ולמצמד, אבל אני בטוח שהבעיה לא הייתה קיימת לפני כן. הוא הפנה אותי למוסך מורשה לבדיקת מחשב.

מישהו נתקל בבעיה? יש לציין שבערך לפני שנה וחצי החלפתי מחשב הזרקת דלק.

תודה מראש על העזרה, מיואש לגמרי.

davidmzr
23-01-12, 19:02
אין קשר בין הרעידות להחלפת הגיר. במילים אחרות, הרעידות לא נבעו מגיר תקול אלא מקלצ' או גלגל תנופה שמצריך חריטה. אבל ניתן גם לעשות כפי שעשו, להחליף את הגיר, ולאחר מכן לומר שכדאי היה להחליף גם את הקלצ'.
לפחות בזה המוסכניק צודק: "שהבעיה הזאת (הטורים) לא יכולה להיות קשורה להחלפת הגיר ולמצמד."
בעיית הטורים הגבוהים נובעת מ:
א. שסתום קניסטר תפוס, מיכל הקניסטר סדוק.
ב. שסתום (IAT).
ג. מחשב, בסבירות נמוכה.

דוד.

Zakash
23-01-12, 19:11
אין קשר בין הרעידות להחלפת הגיר. במילים אחרות, הרעידות לא נבעו מגיר תקול אלא מקלצ' או גלגל תנופה שמצריך חריטה. אבל ניתן גם לעשות כפי שעשו, להחליף את הגיר, ולאחר מכן לומר שכדאי היה להחליף גם את הקלצ'.
לפחות בזה המוסכניק צודק: "שהבעיה הזאת (הטורים) לא יכולה להיות קשורה להחלפת הגיר ולמצמד."
בעיית הטורים הגבוהים נובעת מ:
א. שסתום קניסטר תפוס, מיכל הקניסטר סדוק.
ב. שסתום (IAT).
ג. מחשב, בסבירות נמוכה.

דוד.

גם המוסכניק שלי אמר בהתחלה שזה רק הקלאץ', אבל בגלל רעשים שבאו מהגיר היה צריך להחליף גם את הגיר.
בכל מקרה, אני סומך על המוסכניק ב100 אחוז, אבל עדיין השאלה שלי היא האם ללכת למוסך מורשה שיעשה לי בדיקה? כי שום נורה לא נדלקה. או ללכת למוסכניק שלי שוב ולהגיד שיבדוק מה הבעיה? הוא שם לי ספרי כלשהו על הפתח שעליו מלבישים את הפיטר אוויר שאמור לנקות את זה..

מה שכן וזה אני בטוח ב100%, לפני הטיפול היום הטורים ל-א היו קופצים בכלל! האם יכול להיות שבמהלך הטיפול משהו נפגע? משהו שכדאי לבדוק?

תודה רבה על התגובה!

davidmzr
23-01-12, 19:19
האם יש טורים גבוהים גם בניוטרל (בעמידה) או רק בהחלפת הילוכים בנסיעה ?.
דוד.

Zakash
23-01-12, 19:20
האם יש טורים גבוהים גם בניוטרל (בעמידה) או רק בהחלפת הילוכים בנסיעה ?.
דוד.

רק בהחלפת הילוכים, עד הרגע שאתה מכניס להילוך ומשחרר את המצמד. וככל שההילוך גבוה יותר, ככה הטורים עולים גבוה יותר.
בין ראשון לשני לא עולה או עולה ולא מורגש.
בין שני לשלישי מורגש קצת.
וכו...
בין רביעי לחמישי זה ממש עולה.

Zakash
23-01-12, 19:54
יכול להיות שזה פוסל את אחת האפשרויות שציינת הנ"ל? אני פשוט רוצה לבדוק הכל לפני שאני הולך לעשות בדיקת מחשב.

davidmzr
23-01-12, 20:38
אין צורך לזרז אותי בה"פ שאגיב. ותפסיק להתייאש. :)
בוא נעשה ניסיון קטן. מנוע כבוי, שלב להילוך ראשון הוריד בלם יד.
נענע את האוטו קדימה אחורה וראה אם המנוע זז בצורה חריגה.
דוד.

Zakash
23-01-12, 20:43
אין צורך לזרז אותי בה"פ שאגיב. ותפסיק להתייאש. :)
בוא נעשה ניסיון קטן. מנוע כבוי, שלב להילוך ראשון הוריד בלם יד.
נענע את האוטו קדימה אחורה וראה אם המנוע זז בצורה חריגה.
דוד.

אני מצטער, ואני ממש מנסה שלא.. בכל מקרה כרגע אני בעבודה אז אין לי אפשרות לעשות את זה, רק ב12 בלילה.
ביטלתי משמרת מחר בשביל אני אוכל באמת לנסוע למוסך על הבוקר בשביל לבדוק עם המוסכניק את מה שציינת למעלה, חוץ מהמחשב.

בכל מקרה בקשר למנוע היום שהורידו אותו מהליפט וגררו אותו קצת ובדקו אותו, לא שמתי לב שהמנוע זז בצורה כלשהי...

ואני שוב מצטער שאני לחוץ פשוט מעטים הימים שאני יכול לטפל ברכב ואני רוצה להיות מוכן למחר בבוקר בשביל לסיים עם זה. :) והמון המון תודה על העזרה!

davidmzr
23-01-12, 20:56
"שהורידו אותו מהליפט וגררו אותו קצת ובדקו אותו, לא שמתי לב שהמנוע זז בצורה כלשהי.."
לא יכולת לראות כלום, משום שלא דחפו את האוטו כאשר ההילוך משולב.
מי ששלח אותך לבדיקת מחשב, לדעתי, לא ידע לבדוק את מה שכתבתי. ולא בטוח שחיבור למחשב יצביע על הסיבה.
בכל זאת נסה.
בהצלחה דוד.

Zakash
23-01-12, 21:15
"שהורידו אותו מהליפט וגררו אותו קצת ובדקו אותו, לא שמתי לב שהמנוע זז בצורה כלשהי.."
לא יכולת לראות כלום, משום שלא דחפו את האוטו כאשר ההילוך משולב.
מי ששלח אותך לבדיקת מחשב, לדעתי, לא ידע לבדוק את מה שכתבתי. ולא בטוח שחיבור למחשב יצביע על הסיבה.
בכל זאת נסה.
בהצלחה דוד.
צודק, אני ינסה את זה היום בחצות ויעדכן בפורום.
אולי אתה יכול להמליץ על מישהו באזור חיפה\קריות שכן ידע לבדוק את זה?

davidmzr
23-01-12, 21:24
לצערי לא.
דוד.

Zakash
24-01-12, 01:06
אוקי אז עדכון...
התנעתי את האוטו עכשיו שהוא קר, הטורים התחילו לרקד בין 900-1100, אותו דבר היה גם ברמזור הראשון. במהלך הנסיעה הבעיה של הקפיצות במעבר הילוך נשארה.
בנוסף רעש מאוד מוזר כאשר אני לוחץ על דוושת הקלאץ׳ במצב עמידה בסוף הנסיעה של דפיקות וריח שרוף.

Zakash
25-01-12, 11:38
עדכון ושאלה.

הייתי במוסך, בנסיעה למוסך הכל היה תקין. שהגעתי למוסך בכל זאת חסמנו את שסתום הקניסטר.
בנתיים לא היו סימנים לבעיה אבל יש ריח של דלק מהמכסה מנוע וגם כאשר מדליקים את המזגן.

זה בסדר? תקין שהסתום חסום?

davidmzr
25-01-12, 12:33
לא זה לא בסדר לחסום את שסתום הקניסטר.
זה יכול לגרום לבעיות אחרות שלא אפרט כרגע.
למה חסמו במקום לטפל ?. כתבתי לך לטפל.
אם לא היו סימנים לבעיה, אז מצאנו את הסיבה לבעיה.
החשבון שלך, אתה חייב גלידת קצפת בקייץ הבא. :)
דוד.

Zakash
25-01-12, 13:04
לא זה לא בסדר לחסום את שסתום הקניסטר.
זה יכול לגרום לבעיות אחרות שלא אפרט כרגע.
למה חסמו במקום לטפל ?. כתבתי לך לטפל.
אם לא היו סימנים לבעיה, אז מצאנו את הסיבה לבעיה.
החשבון שלך, אתה חייב גלידת קצפת בקייץ הבא. :)
דוד.
רק שאני יהיה בטוח שזה באמת השסתום, הוא נמצא בערך איפה שסימנתי בתמונה ומתחבר אליו הכבל הכחול?

כפי שהבנתי מהמכונאי שלי הוא אחראי על פליטת אדי הדלק אחוצה.

123.JPG:http://imageupload.org/thumb/thumb_168474.jpg (http://imageupload.org/?d=6A6089C11)

davidmzr
25-01-12, 15:31
אוי לאוזניים (שלי)שכך שומעות.
בפעם הראשונה שלחו אותך לבדיקת מחשב.
בפעם שנייה סתמו לך את הקניסטר.
בפעם שלישית אמרו שתפקיד הקניסטר, להוציא אדי הדלק החוצה.
ואתה עוד מתפלא, שיש ריח של דלק. :)
דוד.

Zakash
25-01-12, 15:35
אוי לאוזניים (שלי)שכך שומעות.
בפעם הראשונה שלחו אותך לבדיקת מחשב.
בפעם שנייה סתמו לך את הקניסטר.
בפעם שלישית אמרו שתפקיד הקניסטר, להוציא אדי הדלק החוצה.
ואתה עוד מתפלא, שיש ריח של דלק. :)
דוד.
רגע, אז מה חסמו לי?

זה בעצם מה שנתקו:

1.JPG:http://imageupload.org/thumb/thumb_168537.jpg (http://www.imageupload.org/?d=952C57991)

2.JPG:http://imageupload.org/thumb/thumb_168538.jpg (http://www.imageupload.org/?d=E38DB7A91)

מה זה? והאם לחבר במיידי בחזרה? אני קצת מפחד לנסוע אחרי מה שאמרת :-| תקוע בנתיים בעבודה..

davidmzr
25-01-12, 17:34
לא מאמין שאתה יושב כבר שעה בעבודה ומחכה לאישור שלי לנסוע.
נראה לך שאני אאשר דבר כזה ?. המצב שאדי הדלק נפלטים החוצה על המנוע, עלול לגרום לשריפה.
צלצל למוסך שעשה לך את זה שיקח אחריות.
עניתי לך גם לה"פ.
הצינור הוא לא כבל. פשוט צינור שמעביר אדי דלק לשסתום.
דוד.

Zakash
25-01-12, 18:15
לא מאמין שאתה יושב כבר שעה בעבודה ומחכה לאישור שלי לנסוע.
נראה לך שאני אאשר דבר כזה ?. המצב שאדי הדלק נפלטים החוצה על המנוע, עלול לגרום לשריפה.
צלצל למוסך שעשה לך את זה שיקח אחריות.
עניתי לך גם לה"פ.
הצינור הוא לא כבל. פשוט צינור שמעביר אדי דלק לשסתום.
דוד.

אוקי אז ככה,
דבר ראשון אני ממש המום מהעזרה שאתה נותן כאן, המון המון תודה ולא רק גלידת קצפת, עוגת גלידת עם דובדבנים וקצפת עלי!
אז בחזרה לנושא, הבנתי מהתגובה שלך שרצוי שהכבל יהיה מחובר. חיברתי את הכבל ונסעתי הביתה, בהתחלה היה נראה כאילו הבעיה חזרה ממש בקטנה אבל במהלך הנסיעה לא הרגשתי את הבעיה (יכול להיות שזה מצבי רוח של האוטו או שיכול להיות שהספרי ששמו לי במוסך על המנוע צעדים עזר?)
שהגעתי עדיין היה ריח של דלק, יכול להיות שנשאר על המנוע מהיומיים שנסעתי עם הצינור מנותק?
בכל מקרה, זה השסתום המדובר?

ושוב המון המון תודה!