View Full Version : שיפוץ סטרטר בפונטו שנת 2000
יש ברשותי פונטו XTZ מודל 2000 שלפי הערכת החשמלאי רכב נדפק לה הסטרטר.
(האוטו לא מניע, כן מניע בדחיפה, יש אורות, אין בעיות בנסיעה יותר מידי, הסליל הצתה והאלטרנטור הוחלפו ע"י בעלי מקצוע אמינים לפני חצי שנה לערך ומטה, יש קולות החלקה בהתנעה, בזמן האחרון זה קורה יותר ויותר)
יש לי כרגע את האופציה לקחת סטרטר מפירוק שאם ימצא אחד מתאים יעלה סביב ה150 שקל פלוס 150 שקל עבודה.
אחד משופץ עולה 650 אחרי עבודה במקום אחד, 700 בשני ובמוסך שמשון 800 ש"ח. עקב נסיון העבר אם כבר האופציה הזו אז אני אלך למוסך שמשון ואשן בשקט.
האופציה השלישית, שהיא הסיבה שאני כותב את ההודעה הזו, היא להחליף ולשפץ את העסק לבד.
בענייני רכבים אני לא שיא הגאונות אבל אני כן מבין דבר או שלוש בחשמל וסומך על היכולת הטכנית שלי.
כמה מסובך להוציא את הסטרטר ולהחזיר אותו? איפה הוא בכלל יושב?
אם אני מוציא את הסטרטר אני אוכל להניע את האוטו בדחיפה? (כדי להגיע איתו למוסך במקרה הצורך)
יש משהו ספציפי שאני צריך לדעת לגבי שיפוץ סטרטר או שזה רק לנקות את כל האיכסה עם נייר זכוכית עדין, לשמן איפה שצריך ולהחליף פחמים אם צריך?
תודה רבה :-)
אני הייתי קונה מפירוק ב-150 ויבדק על המקום
הרכבה סה"כ 3 ברגים בוקסה 13
אין צורך לשלם כל כך הרבה כל האוטו שווה 800 ש"ח
יש ברשותי פונטו XTZ מודל 2000 שלפי הערכת החשמלאי רכב נדפק לה הסטרטר.
(האוטו לא מניע, כן מניע בדחיפה, יש אורות, אין בעיות בנסיעה יותר מידי, הסליל הצתה והאלטרנטור הוחלפו ע"י בעלי מקצוע אמינים לפני חצי שנה לערך ומטה, יש קולות החלקה בהתנעה, בזמן האחרון זה קורה יותר ויותר)
יש לי כרגע את האופציה לקחת סטרטר מפירוק שאם ימצא אחד מתאים יעלה סביב ה150 שקל פלוס 150 שקל עבודה.
אחד משופץ עולה 650 אחרי עבודה במקום אחד, 700 בשני ובמוסך שמשון 800 ש"ח. עקב נסיון העבר אם כבר האופציה הזו אז אני אלך למוסך שמשון ואשן בשקט.
האופציה השלישית, שהיא הסיבה שאני כותב את ההודעה הזו, היא להחליף ולשפץ את העסק לבד.
בענייני רכבים אני לא שיא הגאונות אבל אני כן מבין דבר או שלוש בחשמל וסומך על היכולת הטכנית שלי.
כמה מסובך להוציא את הסטרטר ולהחזיר אותו? איפה הוא בכלל יושב?
אם אני מוציא את הסטרטר אני אוכל להניע את האוטו בדחיפה? (כדי להגיע איתו למוסך במקרה הצורך)
יש משהו ספציפי שאני צריך לדעת לגבי שיפוץ סטרטר או שזה רק לנקות את כל האיכסה עם נייר זכוכית עדין, לשמן איפה שצריך ולהחליף פחמים אם צריך?
תודה רבה :-)
*** חפש בין מוסכים איפה שיפוץ הכי זול ו פירוק,ארכבה לבד
מתנע (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592) משומש מפרוקי רכב עשוי להיות במצב טוב ומצד שני עלול להיות לקראת סוף חייו ועם שחיקת חלקים גדולה.
המוסכי פיאט מורשי היבואן (וגם מוסך שמשון כמובן) רוכשים את המתנעים והאלטרנטורים המשופצים ממשפץ מוסמך ע"י היבואן, סמל"ת, שעומד בסטנדרטים גבוהים של איכות עם אחריות טובה למוצריו והאחריות מקיפה למימוש בכל מוסכי פיאט שברחבי ישראל.
כעת יש לך את כל הנתונים כדי להחליט מה ואצל מי.
בברכה - רפי לין
מי צריך את סמל"ת או מוסך מרכזי, כדי להחליף סטרטר בפונטו ?.
800 ש"ח ?. חברים נא לא להגזים.
לפי המחירון שנמצא בידי של אחד מבתי העסק לשיפוץ מכלולים, שהוא גם "יבוא ושיפוץ של חלקי חשמל ומיזוג לרכב " מחיר הסטרטר המדובר, משופץ עם שישה חודשי אחריות הוא 300 ש"ח.
אם תרצה אזמין לך ולאחר חצי שעה עד שעה יגיע.
העסק עליו אני מדבר, הוא משפץ מוסמך. מספק חלקים לאלבר, דייהו מרכזי, יפנאוטו מרכזי של סוברו ועוד מוסכים וחשמלאים רבים אחרים.
העסק אינו מוכר ללקוחות מזדמנים. מחיר העבודה אצל חשמלאי, היא 100 ש"ח ובמקומות יקרים 150 ש"ח. כמובן שאת הסטרטר התקול יש להחזיר במקום המשופץ. במידה ששמזמינים חדש לא מחזירים את הישן.
דוד.
תודה רבה על העזרה.
יאיר, איפה הסטרטר ממוקם?
JEF, חיפשתי קצת, השאלה היא אם לשפץ לבד, להרכיב לבד, לקנות מפירוק או לקנות משופץ.
רפי, תודה על הנתונים.
דוד, לאן אפשר להזמין את החלק במקרה הצורך?
מאחורי מנוע קלפי קיר אש
סלח לי אבל אין מושג מה זה :-X
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/56
יש לך פרויקט של פירוק ושיפוץ עכשיו נראה אותך גבר
הסטרטר נמצא בחלק האחורי של הבלוק מצד ימין ועליון אם אתה עומד מול המנוע
ומחובר להוזינג (בית) הגיר
תצטרך לפרק את המצבר שיהיה לך נוח
בורג אחד נמצא בחיבור על האוזינג ן-2 נמצאים על הסטרטר מהצד השני
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/56
יש לך פרויקט של פירוק ושיפוץ עכשיו נראה אותך גבר
הסטרטר נמצא בחלק האחורי של הבלוק מצד ימין ועליון אם אתה עומד מול המנוע
ומחובר להוזינג (בית) הגיר
תצטרך לפרק את המצבר שיהיה לך נוח
בורג אחד נמצא בחיבור על האוזינג ן-2 נמצאים על הסטרטר מהצד השני
ננסה, מה יש להפסיד?
תודה רבה :-)
אחרי שבטעות חשבתי שמשהו בלתי מזוהה עם ברגי 17 הוא הסטרטר והתחלתי להוציא אותו (מסתבר שזה משהו שמחזיק במקום את המנוע) הגעתי למסקנה שהגיר הוא הסטרטר ופירקתי את רובו.
אחרי שהבנתי שגם זה לא הסטרטר וישבתי לסדר אותו מחדש שהגיר יעבוד כמו שצריך שקעה השמש אז סיימתי בלהחליף שמן - פעולה שדחיתי יותר מידי זמן.
אחר כך ניקיתי את עצמי, פתחתי את המחשב ובאמת חיפשתי תמונה שתראה לי איפה הוא נמצא לעזאזל.
אז מצאתי:
http://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=34729&d=1194891679
מחר בבוקר יש לי איזה שעה פנויה, אני אשב ואנסה להוציא את הסטרטר הנכון.
מה שכן, עכשיו שפחות קר הוא מתניע בסדר. מה שכן, כל עוד לא גשום אני רוצה לפתור את הבעיה הזו.
ועל הדרך אני אמצא ספריי קרבורטורים ואנקה את הג'יפה המטורפת שהצטברה על הגיר.
טוב לא נורא כך לומדים
צירפתי את התמונה שלך ובעיגולים קטנים 3 ברגים בוקסה 13
בורג אחד מהצד של המצבר ושניים אתה פותח כשאתה נכנס מתחת לרכב
אצלי בפיאט בראבה 2001 כניראה הבנדיקס הבעיתי.האם יש אפשרות לתיקון עצמי של הבנדיקס?חלקים?מחירים?
מה מהות התקלה, מה אתה שומע ומה קורה בזמן נסיון הנעת המנוע?.
ניתן לרכוש בנדיקס בלבד מקורי של פיאט (בחנות חלפי פיאט בת"א) או תחליפי בחנויות חלפי רכב.
אין לי מושג לגבי המחיר אבל יתכן שמתנע (סטרטר) משופץ מוכן יעלה לך לא יקר.
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין
רפי,שומעים רעש של סטרטר פועל כאילו מחוץ למנוע(אין רעש של נסיון לסיבוב גלגל התנופה,רק לאחר כמה נסיונות של סיבוב על ריק בבת אחת יש פעולה תקינה והמנוע מניע מידית.
ראה כאן את המתנע הראשון שדומה לו קיים בפיאט בראבה:
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592
רוב הסיכויים שעקב מזג האויר הקר, שאריות של גריז ולכלוך הופכות לחומר מוצק ודיבקי על ציר העוגן, שעליו נע השינן (בנדיקס) של המתנע, שגורם להידבקות השינן על הציר שמונע את התקדמות השינן אל גלגל התנופה של המנוע.
הפתרון הוא לפרק את המתנע על השולחן, להסיר את השינן מהעוגן (צריך לפרק מהעוגן את טבעת הנעילה והטבעת קפיץ שמתחתיה, בזהירות) לנקות את ציר העוגן ולגרזו מחדש במעט מאוד גריז דק ולהרכיב הכל בחזרה.
נא עדכן ממצאים ותוצאות, לכשיהיו.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
תודה,זה לא קשור למזג האוויר זו תופעה שאני גורר מהקיץ(רכב שני ומישני...)מבטיח לעדכן
רפי,כמו תמיד ההסבר שלך עזרֱ! פירקתי את הסטרטר ,העדפתי לא להתעסק עם פירוק העוגן(ניראה סידור אחר מהתאור שלך) .פשוט ניקיתי הכול בעזרת ספרי קרבורטורים ולאחר שימנתי וגם גירזתי היכן שצריך. הסטרטר עובד כמו חדש.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.