התחבר

View Full Version : הילוכים בפונטו mk1


12-01-07, 00:13
שלום לכולם. השאלה מופנית לבעלי פיאט מהדגם שלי + -.
ברשותי פונטו 75s העברת ההילוכים באוטו לא מתבצעת באופן חלק, מכיוון שההילוכים לא נכנסים חלק. למשל במכוניות ידניות אחרות שנהגתי, ההילוכים נכנסו ממש חלק ללא שום משהו שעוצר את הידית להכנס להילוך. ובפיאט כשמשלבים הילוך יש מן משהו שמקשה על הידית וצריך לדחוף אותה מעט (לא בכוח). יש לציין שהאוטו היה ככה תמיד וזה לא התחיל פתאום.
האם ככה זה בפונטו אצל כולם? אשמח לחוות דעת מבעלי פונטו, תודה.
נ.ב
אני יודע שלא ניסחתי את השאלה כמו שצריך, אבל ניסיתי לתאר את התופעה עד כמה שאפשר.
תודה רבה :lol:

עריכה:
ועוד משהו, האוטו אוכל קצת שמן, אז דיברתי עם המוסכניק והוא אמר שככה זה בפונטו בגלל שהיא עובדת על טורים גבוהים :? יש אמת בדבריו?

12-01-07, 03:14
אתה צודק גם לי זה בדיוק קורה ככה מאז הילוכים קצת המעצבנת במיוחד הילוך 1 או 2 או רברס לפעמים מתבצעת חלק ופתאום בא תופעה המעצבנת שמקשה להעביר אותה ל1 או 2
גם אני רוצה לדעת למה זה קורה ומקווה שנינו נקבל על תשובות כדי לפתור את התופעות המעצבנות האלו(במיוחד שזה מאוד מעצבנת בזמן כשאתה על כביש ומאחוריך קצת לפעמים מכוניות נתקעות בגללך הילוכים מתקשות להעביר ולא מצליחים עד שזה נכנס.מעצבן!! :evil: )
והרגשתי כאילו שאני מנסה להרוס את המכלוליו של גיר או מנוע משהו כזה
יכול להיות בעיה בקלאץ או משהו שמונע מהידית להעביר?
מישהו מבעלי הפונטו גם זה אצלכם ככה?

בקשר לשמן...אין לי בעיה ומד שמן נשאר על אותה מצב כל יום שווידאתי לפעמים ולא הוספתי כלום מאז טיפול כי אין לי שמן אפילו :lol:
לא יודע למה אצלך....אולי בגלל טורים את זה אני לא יודע
אבל נחכה לתותחים מצוינים פה שיסבירו...

14-01-07, 09:48
להחליף שמן גיר , לשמן 75/80

14-01-07, 13:52
לשמן 75/80
תוכל להסביר מה זה אמר??

כי גם אצלי לאחרונה ההילוכים לא נכנסים באופן חלק
חשוב לציין שהחלפתי שמן גיר, הקלאץ כמו חמאה ואני לא רואה סיבה אחרת לקושי בהעברת ההילוכים אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה כן יכולה להיות הבעיה

14-01-07, 15:46
אני חשבתי ועד עכשיו חושב שהבעיה היא לא ממש בעיה, פשוט ככה הם ההילוכים בפונטו :roll:
אלה אם אצל מישהו זה לא ככה?

14-01-07, 16:19
אצלי בבראבו זה גם לא עובר חלק אבל זה רק לאחרונה אף פעם לא היה קושי בהעברת הילוכים

14-01-07, 19:12
עוד ממישהו בבעלי פונטו?

14-01-07, 21:23
הוסבר מספר פעמים!!!!!!!!!!!!!!!!
שמן 75/80 הוא שמן חצי סינטטי ופחות סמיך.
אני באופן אישי משתמש בשמן זה בכמה וכמה רכבים, וכולם מרוצים...

15-01-07, 02:00
נו זה יפתור את הבעיה בהילוכים התקועים כמו שהסברתי בהודעה למעלה?

15-01-07, 08:28
תנסה ותראה.
זה גם לא משהו יקר, שצריך להתלבט לעשות זאת
מדובר סה"כ על ~100 ש"ח

15-01-07, 19:07
טוב ובאיזו שמן של חברה או ע"פ יצרן?מה שמן יותר טוב שיכול לאריך את האורך החייה ארוכים בגיר?האם זה מוגבל עד כמות בלאי בק"מ?

15-01-07, 20:43
ראה שרשור של MERLIN77, עניתי לו שם על כל השאלות...
אני לא יכול לחזור על הדברים 10 פעמים

15-01-07, 21:07
כן רק ראיתי עכשיו תודה

18-01-07, 21:16
האם שמן גיר ידני 75/80 מומלץ גם לפונטו ספייס, במקום ה-75/90 ?

18-01-07, 21:32
לפי האתר של FL:
http://www.flpoland.pl/tabele/index.html

(יצרן הנוזלים המוממלצים על ידי פיאט)

בפונטו ספייס שמים לתיבה הידנית שמן סינטטי SAE 75w80.

06-02-07, 22:34
תנסה לשלב להילוך ראשון במהירות 30 קמ"ש והתיבה לא תיתן לך עד שתגיע ל20 או 15 קמש לפחות כל זה מפני שבפונטו וברוב הפיאט זו תיבה "חכמה" ששומרת על המנוע !!!
(תנסה לשלב להילוך בלי ללחוץ על המצמד ותראה שהילוך לא יכנס!) זו תיבה בטיחותית

06-02-07, 23:09
מה 8O 8O 8O

ואם במהירות 120 להוריד מ 5 ל 3 , לא יכנס?
יכנס ועוד איך.
מה הקשר תיבה חכמה? 8O
תיבה בטיחוטית? 8O

זה לא גיר אוטומטי אם מנגנון אפיסייקליק, ולא סימפסון שמנוהל על ידי מוח מסויים שיכול למנוע ומונע דברים כאלו.
גיר רגיל זה יצירת אומנות, הכוללת מזלגות, משלבים, סינכרונים,גלגלי שיניים.אין לגיר רגיל שום הגנה מטיפשות או מבעיה של האטם בין הכיסא להגה. :lol:
מה שלא נותן לך לשלב הילוך ראשון במהירות גבוהה זה סינכרוניזטור, בגלל שהמהירות של הציר יציאה גדולה מדי.
צר לי להגיד לך
התאוריה שלך זה לא נכונה ומטופשת.

07-02-07, 08:44
במקרה שלי, החלפתי שמן גיר ל-75\80 (בהמלצתו של eddie) עקב בעיה של קושי בהוצאה מההילוך הראשון בתחילת נסיעה ביום קר. אכן הבעיה נפתרה.
על-אף זאת, ההילוכים לא עוברים חלק לגמרי ולעיתים צריך להחליק אותם בעדינות ולהרגיש את הגיר.
מצמד תקין! (נבדק לפני שבועיים אצל שמשון בעת החלפת פקק מים באזור הגיר)
גיר משופץ מלפני שנה בערך.

07-02-07, 11:51
גיר רגיל זה יצירת אומנות, הכוללת מזלגות, משלבים, סינכרונים,גלגלי שיניים.אין לגיר רגיל שום הגנה מטיפשות או מבעיה של האטם בין הכיסא להגה. :lol:


אדי, איפה אפשר להחליף את האטם הזה?

07-02-07, 13:27
אפשר לנסות לבצע עדכון תוכנה למחשב המרכזי, בתקווה שזה יפתור את הבעיה.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

11-02-07, 19:26
ככה זה בהילוכים הראשונים !!!!!
אולי המזלג שלך עקום או שחסר שמן!

12-02-07, 08:58
ככה זה בהילוכים הראשונים !!!!!
אולי המזלג שלך עקום או שחסר שמן!

אולי תפסיק כבר אם השטויות שלך

12-02-07, 09:12
אם אפשר לזרוק מילה ... כיוון אופטימלי של המצמד מסייע להוצאה והכנסה של ההילוכים . גם אצלי פעם בשנה אני עושה ישור קו ומכוון את דוושת המצמד (לפי הרגשת ניתוק וכניסה ) ובכך אני מצליח
" לעדן " את הגיר מעט .