View Full Version : בראבו התחילה להתחמם
עד כו' הכל היה בסדר, בנסיעה עירונית תמיד כשמד חום היה עובר קצת את החצי הייתי מרגיש שמהירות הראשונה של המאוורר הייתה נכנסת לפעולה והחום היה יורד. אתמול כשנסעתי בעיר החום התחיל לעלות והגיע בערך ל-3 קוים מעל האמצע, עצרתי בצד וראיתי שהמאורר לא עובד בכלל (מהירות ראשונה לא נכנסה לעבודה כנראה) כעבור חצי דקה הוא התחיל להסתובב (כנראה שמהירות שניה נכנסה לפעולה), אך למרות זאת החום עדיין נשאר באותה רמה גבוהה ופתאום המאורר הפסיק לעבוד (כלומר מהירות השניה בכלל לא הייתה אפקטיבית לדעתי - למה הוא הפסיק להתוסבב?).
כל זה קרה באמצע הכביש לכן היה בעייתי לדומם את המנוע והייתה לפניי בדיוק יציאה לכביש המהיר אז קפצתי מהר לאוטו חתכתי ימינה ומהנסיעה החום ירד די מהר לחצי.
ברור שכנראה הבעיה היא במערכת הוונטות אך איפה בדיוק, ממה להתחיל לבדוק??
תודה )))
נתק את המחבר השמאלי (בעל 2 חוטים) ממנוע המאורר עצמו וראה אם לא שרופים מגעיו.
אם מהירות 1, האיטית, לא פועלת אז יתכן שהנגד של המאורר רדיאטור שרוף או מחבר חוט אליו שרוף.
אם לא תוכל להתגבר עך הבעייה כראוי בעצמך אז גש אל המוסך מורשה פיאט בנתניה שהנו מקצועי וטוב
ופנה שם לזאביק או לאריה: www.musach.co.il/details.asp?id=222
בהצלחה ובברכה - רפי לין
בסוף מהירויות מאוורר פעלו כשורה, הבעיה הייתה ברדיואטור סתום!
רדיאטור חדש ועל הדרך נוזל קירור חדש (פאראפלו) פתרו את הבעיה, מקווה שאחת ולתמיד...!!
תודה ))
אין אני פשוט לא מאמין, התקלה שוב חזרה!
שמתי רדיאטור חדש, נוזל קירור חדש (פאראפלו), יוניט חום חדש. אחרי התיקון הזה הכל עבד מושלם. כאשר מחוג החום היה מתקרב לאמצע ישר הייתי מרגיש איך שהמאוור מתחיל להסתובב, אפקטיביות הקירור הייתה מטורפת, המחוג ישר היה צונח.
והנה עברו 3-4 חודשים ושוב אני נוסע ביום חמים למדי המחוג מטפס ומטפס, מגיע ל 3/4 פסים מעל האמצע, המאוורר מסתובב ושום דבר לא מזיז לו, החום מסרב לרדת.
מה דעתכם?
כשנראה הבעיה לא הייתה ברדיאטור אלא בטרמוסטט. מתי הוחלף לאחרונה?
טרמוסטט לא הוחלף אף פעם עד כמה שידוע לי.
וזה נראה לך סביר שלאחר התיקון הקודם הבעיה נפטרה למרות שטרמוסטט כלל לא הוחלף?
בדוק שוב את מה שכתבתי ב 13.1.12.
בברכה - רפי לין
ממליץ להחליף טרמוסטט וכמה שיותר דחוף, טרמוסטט בבראבו/בראבה עולה יותר יקר בגלל שהוא בא ביחד אם ה"בית" שלו, בסביבות 200+ ש"ח.
עכשיו זה מתחמם קבוע או פעם ב?
מתי הוחלפה משאבת מים ?
כמו שרפי אמר, תבדוק גם את הקונקטור של המאוורר ומצבו של הנגד.
בהצלחה.
רפי אני אבדוק את זה מחר על הבוקר, אם כי כאשר האוטו התחמם היום פתחתי את המחסה וראיתי שהמאוורר כן מסתובב אך החום לא יורד כאילו שהקירור לא אפקטיבי. עכשיו, הרדיאטור חדש אז אולי באמת הבעיה היא בטרמוסטט שלדעתי הוא מקולל ונמצא במצב פתוח כול הזמן (בכביש פתוח החום לא מגיע לחצי).
משאבת מים הוחלפה לפני איזה 4 שנים לפי התיעוד שקיבלתי מהיבואן.
רק היום זה התחמחם ממש..
נראה מה יהיה מחר!
לא יודע איך זה בבראבו אבל בפונטו הוא לא אמור להיות בחצי בכביש מהיר.
כשהרכב חם והמאורר מתחיל להסתובב תגע ב2 הצינורות שיוצאים מהרדיאטור. שניהם אמורים להיות חמים באותה מידה.
עצתי לך לא לנסוע ברכב בינתיים כי ילך לך אטם ראש המנוע מהר מאוד מכל ההתחממויות האלה אם לא הלך כבר..
אז מה אתה מציע??
איך יודעים אם הלך אטם ראש, יש סימפטומים ראשוניים?
המהירות הראשונה של המאוורר לא עבדה. אחרי ששיחקתי עם הקונקטור למאורר והוצאתי והכנסתי איזה קופסה צהובה שהייתה על בית המאוורר ועליה איזה 5-6 פינים (מה זה?), המהירות חזרה לעבוד לבינתיים והאוטו לא מתחמם.
מה אתם אומרים?
היתה לי בעיה דומה בבראבה, היתחמם המנוע. הלכתי למוסך מורשה של פיאט באשדוד החליפו לי טרמוסטט, חיישן חום, וניקו את הרדיאטור. הכל עלה 2000 ש''ח, מה יצא מי זה? עשו לי חור בתוך הרדיאטור בכזה מקום שבחיים לא יכול להיות שם חור, הבריגו את הרדיאטור במקום 4 או 6 ברגים (לא זוכר בידיוק) רק על שתיים העליונים כי הרדיאטור ניתקע בצינור אז "לא היה להם כוח להבריג את כל הברגים" וליראות מלמטה מה הבעיה... וכאשר הגעתי בחזרה למוסך אמרו לי שהחור כבר היה לפני, לאומת שהחור לא היה. עם אבא שלי לבד הברגנו את הרדיאטור כמו שצריך סמנו חומר עם חלקיקי ברזל ואחרי שנתיים אני נוסעה בלי בעיות טפו טפו טפו.
עכשיו אני ידע שגם חשמל זה דבר בעיתי... וגם יכול להיות (מה שהיה לחבר שלי) הפקק של המים נסתם וצריך להחליף אותו.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.