PDA

View Full Version : הלך הראש מנוע פיאט פונטו 96


sbgoled
15-12-11, 18:13
שלום!
לפני כחודש קניתי פיאט פונטו 55 משנת 96. נגמר לי המלווה לפני כשבועיים והתחלתי לנסוע על הפונטו,לא לחצתי, נסעתי איתה ברגוע בלי השתוללויות בכלל והיום בבוקר בדרכי לבית ספר האוטו התחיל לקרטע ואז הוא התכבה לי..חיכיתי 2 דקות והנעתי אותו עוד פעם, המנוע התחיל לעבוד ממש חלש כאילו אין לו כוח והחלטתי שלא להזמין גרר לתת קצת יותר גז מהרגיל ולנסוע ישר למוסך.במוסך בדקו לי ואמרו לי שהלך הראש מנוע, והמוסכניק הציע לי לפרק את המערכת ואת הגלגלים שהיו כמעט חדשים ולתת את האוטו לפירוק.קניתי את האוטו ב4000 שקל ואני מאמין שחוץ מהמנוע כל החלקים של האוטו במצב יחסית טוב.מה אתם מציעים לתת את האוטו לפירוק?, לקנות ראש מנוע ושירכיבו לי אותו או לקנות מנוע מפירוק?

uno1.4
15-12-11, 18:59
לא לתת את הרכב לפירוק, ועוד אחרי שקנית את הרכב ב- 4000 ש"ח.
אם היית מתייעץ בפורום הזה לפני שקנית את הרכב אני הייתי ממליץ לך לא להתקרב לפונטו 55
בגלל שיש להם נטייה להתחמם,
תבקש הצעת מחיר מכמה מוסכים באזור ותרשום ונגיד לך אם מנסים לגזור אלייך קופון.

חוץ מזה לא שמעת את הונטה עובדת באותו היום?
או שהמנורה של החום מנוע נדלקה?
כי יכול להיות שהבעיה היא אחרת וסתם המוסך מנסה להעמיס.

sbgoled
15-12-11, 19:06
הנורה של החום מנוע לא נדלקה המד חום היה מתחת לחצי..
כמה כל הסיפור הזה יכול לעלות לי?

sbgoled
15-12-11, 19:09
חוץ מזה לפני ארבעה ימים בערך..זה כבר קרה לי שהמנוע התחיל פתאום לעבוד חלש וכשנסעתי האוטו רצה להתכבה..אבל אחרי כמה דקות שהאוטו התחמם בזמן הנסיעה הוא התחיל לעבוד כרגיל ללא רעידות אבל פתאום היום זה שוב קרה והחלטתי ללכת למוסך.

yair068
15-12-11, 19:36
תראה זאת בעיה מכיוון שעלות המוסך עם כל ההעמסות יהיה יקר
אני ממליץ לך אם אתה קצת מבין בטכניקה לעשות את זה לבד הפורום יעזור לך
ישנו פרוייקט כאן שתוכל ללמוד ממנו הרבה וידריך אותך בדיוק

uno1.4
15-12-11, 20:06
אם המד חום היה מתחת לחצי והרכב לא התחמם הייתי ממליץ לך לבדוק כמה דברים.
לפתוח את פקק מילוי השמן ולראות אם יש סימני טחינה על הפקק,
לפתוח את פקק הרדיאטור ולראות עם במים יש סימנים של בוץ או שהמים נעלמים כשאתה ממלא.
כשהרכב מונע אם יוצאים עשן לבן מאגזוז
להוציא את ארבעת הפלאגים ולראות אם יש סימנים של חלודה עליהם

sbgoled
15-12-11, 21:02
אם המד חום היה מתחת לחצי והרכב לא התחמם הייתי ממליץ לך לבדוק כמה דברים.
לפתוח את פקק מילוי השמן ולראות אם יש סימני טחינה על הפקק,
לפתוח את פקק הרדיאטור ולראות עם במים יש סימנים של בוץ או שהמים נעלמים כשאתה ממלא.
כשהרכב מונע אם יוצאים עשן לבן מאגזוז
להוציא את ארבעת הפלאגים ולראות אם יש סימנים של חלודה עליהם

סימני טחינה על פקק מילוי השמן אין.
על פקק הרדיאטור יש בוץ והמים נעלמים מהר..
עשן לבן לא יוצא מהאגזוז.
אין חלודה על הפלגים הם במצב טוב.

sbgoled
15-12-11, 21:04
תראה זאת בעיה מכיוון שעלות המוסך עם כל ההעמסות יהיה יקר
אני ממליץ לך אם אתה קצת מבין בטכניקה לעשות את זה לבד הפורום יעזור לך
ישנו פרוייקט כאן שתוכל ללמוד ממנו הרבה וידריך אותך בדיוק

לעשות מה לבד לקנות ראש מנוע או לקנות מנוע?
אמרו לי גם שאם מחליפים ראש מנוע אז אחרי כמה חודשים גם המנוע התחתון הולך..

yair068
15-12-11, 21:10
אף אחד לא יודע מה צריך להחליף חוץ מראש מנוע צריך לפתוח ולראות.
התיקון בשלב הראשון צריך להיות ראש המנוע ששולחים אותו לשיפוץ
יעלה לך גג 500 ש"ח
חלקים נוספים עוד 500 ש"ח מסביב

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=81920#post81920

uno1.4
15-12-11, 21:11
אם אין שום סימפטומים ורק המים נעלמים צריך לראות לאן הם נעלמים..
אין מתחת לרכב סימני נזילה?

תניע את הרכב ותמלא מים עד הסוף חכה שהרכב יגיע לטמפרטורת עבודה והונטה תתחיל לעבוד
ואז הרכב יקח עוד מים ותמלא שוב,
תסתכל גם בתא הנוסעים ליד הנהג בשטיח מתחת לדשבורד אין מים והשטיח לא רטוב

uno1.4
15-12-11, 21:14
אהה ובקשר לבוץ הייתי ממליץ לך לפתוח את צינור המים התחתון כשהרכב קר כמובן
לפתוח גם את פקק הרדיאטור ולתת לחץ של מים בצינורות וברדיאטור

davidmzr
16-12-11, 09:18
שלום!
במוסך בדקו לי ואמרו לי שהלך הראש מנוע, והמוסכניק הציע לי לפרק את המערכת ואת הגלגלים שהיו כמעט חדשים ולתת את האוטו לפירוק.קניתי את האוטו ב4000 שקל ואני מאמין שחוץ מהמנוע כל החלקים של האוטו במצב יחסית טוב.מה אתם מציעים לתת את האוטו לפירוק?, לקנות ראש מנוע ושירכיבו לי אותו או לקנות מנוע מפירוק?
אם היית בא אלי ומתייעץ איתי, גם אני הייתי מציע לך להעיף את הרכב. כמובן זה תלוי גם בכמה טסט יש לך, ובמצבו המכני והחיצוני. יש ברשותי אותו הרכב מודל 97, שקניתי לחלקים עם מנוע קומפלט. לא היה לי זמן להניע ולבדוק את המנוע. בעל הרכב ניסה למכור אותו לפירוק במשך שנה וחצי.
לא אכתוב לך מה יתנו לך בפירוקיות אם בכלל. אתה בטח לא תאמין.
בכל אופן כאשר תגיע להחלטה מה לעשות, ננסה לעזור לך.
דוד.

kuthx3
16-12-11, 14:06
שילמת הרבה מאד לפונטו ישנה. אם אתה לא מבין במכונאות קח איתך חבר או קרוב משפחה שמבין בזה. בני הגדול סוף סוף קיבל רישיון וקניתי לו פונטו ספייס 01 אומנם הדגם החלש עם 60 כ"ס אבל הרכב עלה לי רק 3500 ש"ח.

bil
16-12-11, 16:50
שילמת הרבה מאד לפונטו ישנה. אם אתה לא מבין במכונאות קח איתך חבר או קרוב משפחה שמבין בזה. בני הגדול סוף סוף קיבל רישיון וקניתי לו פונטו ספייס 01 אומנם הדגם החלש עם 60 כ"ס אבל הרכב עלה לי רק 3500 ש"ח.

לא חושב שהוא שילם הרבה , מה שכן אני חושב שאתה שילמת ממש מעט :D

איפה מצאת את הרכב כל כך בזול ? אני כבר חודש מחפש לחברה שלי פונטו 2001 ולא ראיתי משהו קרוב לזה אפילו , הכי זולות היו בסביבות 6K עם קילומטרז' מטורף ורובם מליסינג

davidmzr
16-12-11, 17:23
BILL, לצערי אני חייב לכתוב לך שהפעם טעית. הבחור שילם הרבה.
כנס ליד 2 למודל 96, יש שם אחת יפיפיה מרמלה, עם 3 חודשים טסט, הבחור מבקש 1900 ש"ח.
מאמין שב-1500 ש"ח אפשר לקנות אותה. תיקון הראש יעלה לו במוסך מעל הסכום הנ"ל.
אין להשוות בין מחיר של ספייס ל- 55-S, מנוע1.1. אני מתכוון לא למחירון, אלא למה שהולך בשוק.
דוד.

yair068
16-12-11, 19:11
מסכן הבן אדם הרגתם אותו פעמיים
הבחור קנה עכשיו מה אתם רוצים לקבל פרס אף אחד לא טועה
חוץ מזה זה המחיר
אני עדיין בגירסה שאם יש לך ידע טכני אני מוכן לכוון אותך בדיוק
היום במקרה החלפתי אטם ראש לפונטו שלי
מה שאני מציע שלח את הראש להשחזה בלבד 100 ש"ח
אטם 50 ש"ח זה כל ההוצאה שלך
שמן + מסנן 80 ש"ח
כך תוכל לנסוע על הרכב עוד 50000 ק"מ

davidmzr
16-12-11, 19:24
יאיר אני לא מציע להגיד לו "שלח את הראש להשחזה בלבד 100 ש"ח".
איך נדע מה מצב הראש לפני שפירקו ?. אולי הראש פסול או צריך מילוי. לא ידוע גם מה מצב המובילים והשסתומים. ומה עם סט אטמים ?. שלא לדבר על הרינגים, טיימינג.
דוד.

bil
16-12-11, 19:31
BILL, לצערי אני חייב לכתוב לך שהפעם טעית. הבחור שילם הרבה.
כנס ליד 2 למודל 96, יש שם אחת יפיפיה מרמלה, עם 3 חודשים טסט, הבחור מבקש 1900 ש"ח.
מאמין שב-1500 ש"ח אפשר לקנות אותה. תיקון הראש יעלה לו במוסך מעל הסכום הנ"ל.
אין להשוות בין מחיר של ספייס ל- 55-S, מנוע1.1. אני מתכוון לא למחירון, אלא למה שהולך בשוק.
דוד.

מסכים איתך , הדגש שלי היה יותר בכיוון של המודל 01 שנקנה יחסית מאוד בזול כמובן ש 4K זה יחסית יקר לרכב בשנתון כזה

davidmzr
16-12-11, 19:47
היום במקרה החלפתי אטם ראש לפונטו שלי


נו והצילצולים פסקו ?.
אם תגיד שכן, מחר אני בא לעשות סיבוב ולבדוק. משום שאני לא מאמין שזאת היתה הסיבה. :)
בדקת קומפרסיה לפני הפירוק ?.
דוד.

yair068
16-12-11, 20:59
אז מה לעשות לזרוק את הרכב ב-800 ש"ח זה בסדר
שיבדקו את הראש לא רינגים ולא גומיות לשסתומים כך הייתי עושה רק אטם רוצה להשקיע מעבר זה כבר בעיה שלו אבל לאכול לו את הלב
הרכב יסע 50000 ק"מ יסע ועוד איך,
דוד נבדק ע"י סולר לתוך הצילינדרים ולתוך השקע בראש המנוע
היה שכבה של פיח על ראש המנוע נוקה הכל
נוסף התגלה שפלג אחד הרכבתי עקום ולא נכנס עד הסוף ז"א הייה בפנים
מפתח השסתומים לא התאים מכיוון שהשסתומים יושבים יותר פנימה השתמשתי ב2 מברגים
כיוונתי את השסתומים ליניקה 0.40 ופליטה 0.45 במקום 0.3 ליניקה ופליטה 0.35
גם אני לא מאמין נחכה מחר
התנעתי את הרכב הטורים עלו ל-3000 סל"ד התחיל להחשיך והשארתי את זה למחר
נזכרתי שלא הרכבתי את פלג חיישן טמפ' יבדק מחר
נוסיף קצת סולר לשמן נעשה ניקוי אחליף את השמן ואת הפילטר גם

davidmzr
16-12-11, 21:30
אם אתה מדבר על הרבה פיח, כן זאת יכולה להיות סיבה לצילצולים. חבל שלא צילמת.
אמרתי לך בנייד לפני הפירוק, שהסיבה היא ראש נמוך או פיח.
לא היה בחשבון שפלג לא במקום.
"כיוונתי את השסתומים ליניקה 0.40 ופליטה 0.45 במקום 0.3 ליניקה ופליטה 0.35 "
היתה לך טעות בכיוון לפני הפירוק. לא יכול להיות לפליטה כיוון מתחת ל-0.40. ז.א. שאם היה לך בפליטה 0.35, זה לא תקין. אסור לשסתום הפליטה להיות מתחת ל-0.40.
הכיוון הנכון לשסתום הפליטה הוא, 0.40-0.50. וליניקה הטווח הוא 0.30-0.40.
תמיד כדאי לכוון כל אחד באמצע הטווח. אם תכוון לטווח הגבוה, עלול להיות לך נקישות בסרק.
דוד.

yair068
16-12-11, 21:49
עבדתי מהבוקר עד 4 לא מספיק גם לצלם
היה שכבה של 0.5 מילימטר רק עם מברשת פלדה ומקדחה יצא כמו שיש
הייתי אצל פרפקט הוא הסביר לי מה זה לא תקין מבחינת הראש כאשר מגלח בהשחזה גם את את החלק התחתון של הטרמוסטט
הכיף לראות את הצד השני ואז ראיתי את הפלג לא מוברג טוב וכך לא נכנס עד הסוף אלא חצי דרך

davidmzr
17-12-11, 19:25
יאיר החברה מחכים לעדכון.
גם אם יש פשלה אני תמיד מעדכן. :)
דוד.

yair068
17-12-11, 22:20
סידרתי את חיישן טמפ' שלא היה מורכב הטורים חזרו למסלול הרגיל איזה הרגשה
נראה לכם נזילה של מים מפקק השלישי קידמי יאאללה עוד פעם לפרק את כונס האויר, סעפת פליטה ,
צינור המים, והופ עקרתי את הפקק הסורר.
לגבי הצילצולים בבוקר הוא לא הייה מצלצל כך שלא יצא לי מחר ניסע יותר אעדכן
בכלל השבוע אני מכין את האוטו לטסט אז אני מכין את השטיח האדום למכון הדרום

yair068
18-12-11, 10:30
דוד תתחיל לנסוע לכיוון את הכתובת אתה יודע
לא מצלצל ואני מתחיל בהילוך שני ברמזור לא מצלצלת הז...

davidmzr
18-12-11, 18:45
הייתי אצל פרפקט הוא הסביר לי מה זה לא תקין מבחינת הראש כאשר מגלח בהשחזה גם את את החלק התחתון של הטרמוסטט

לא הבנתי את הקטע הזה. אם ההשחזה גילחה את החלק התחתון של הטרמוסטט, הראש פסול.
או שהוא זקוק למילוי שטח כללי. תיקון יקר שלא כדאי. אז מה עשית ?.
אם אתה מתחיל במהלך שני ברמזור, והרכב לא מצלצל מעט. זה גם לא תקין.
דוד.

yair068
18-12-11, 20:59
כשמגלחים יותר מדיי הראש פסול ואז הוא מגלח גם קצת מראש הטרמוסטט מלמטה
הרכב מגיב ונוסע ולא מצלצל ולא דובים
במקום שתזמין אותי לכוס קפה ותבדוק ותפנק אותנו
תשאל את ליאור אם הוא מחליף את ה-GT על פונטו 97 את הפרוייקט אתה עושה
גט ליאור יכול לענות

davidmzr
18-12-11, 21:58
אתה לא צריך הזמנה לכוס קפה, רוב הזמן אני כאן והשער פתוח. :)
אני רואה שאתה מת לקנות את ה-GT של ליאור. הבן סיפר לי שיש ברכב סנרוף.
יאלה תעשו עיסקה, אלף ש"ח לכאן או לכאן זה לא משנה. תחתכו באמצע.
דוד.

tamir
20-12-11, 22:35
תנסה באתר
www.junks.co.il
באתר רכבים למכירה מ 1 ש"ח ועד 10,000 ש"ח
תמצא רכב ישן או לפירוק וקח ממנו את החלקים שאתה צריך , יהיה לך ספייר לכל חלק בכלום כסף .