PDA

View Full Version : ספידומטר מזייף... מה עושים?


MoRtZkInG
27-11-11, 20:53
היי,

אני שם לב שהספידומטר בפונטו שלי (ספייס דינמיק 2005 אוטו') מזייף. כשהוא מראה 90 למשל - אני מרגיש שהאוטו נוסע פחות (80~) כנ"ל ב-100 וכו'.

בדקתי עם GPS סתם כי הוא היה לידי (מעניין מה יותר מדוייק) בנסיעה במהירות קבועה - וה-GPS בהחלט הראה מהירות יותר נמוכה.

א. מה יכול לגרום לזה, איך מתקנים ו...כמה זה עולה? :)

ב. האם זה משפיע על הנתונים שמציג המחשב בחישוב הצריכה (והאם זה משפיע על עוד דברים של המחשב - כמו פעילות המנוע, הטורים או ההזרקה... שזה יותר גרוע...)

החישוב צריכה שלי מזייף גם כן (מראה בערך 13-13.5 ק"מ לליטר, אבל לפי החישוב בתידלוקים בחודש האחרון זה עומד על 11.5 ק"מ לליטר - שזה סטיה...) - יכול להיות שזה קשור או שסתם המחשב דרך מזייף בחישוב?

yair068
27-11-11, 21:34
יש מצב שהחלפתה צמיגים בגודל שונה ?
בדוק גם מה רשום ברישיון ומה מותקן בפועל

plats
28-11-11, 00:00
תקין לחלוטין - המד מהירות בכל אוטו נוטה לזייף כ10% כלפי מעלה
כנ''ל עם המחשב דרך, 10% כלפי מעלה אופטימיים, לפעמים יותר - אין לסמוך על מחשב דרך

הGPS הוא המדויק אגב.
:wink:

MoRtZkInG
28-11-11, 02:16
15% זיוף בחישוב צריכת הדלק זה... מבאס. מה הפונטו שלי עושה 11.5 וזה נורמאלי?

Pika007
28-11-11, 02:33
אולי ורק אולי אם אתה ב 100% עירוני, וגם זה בהגזמה.... אני לא מכיר מישהו עם פונטו שעושה במשולב פחות מ 1:13 עם רגל עופרת על הגז.
בכל מקרה, מתי הטיפול האחרון היה ומה הוא כלל?
עם איזה שמן אתה?
איזה פלאגים יושבים במנוע, והאם כבלי ההצתה תקינים? מה בעניין כיוון פרונט, טיימינג, וצמיגים?

אין לך שמץ איזה הבדל הדברים האלו יכולים לעשות, גם בצריכת הדלק, וגם בזמינות הכוח מהרכב.

MoRtZkInG
28-11-11, 02:39
אני עם האוטו עם 98K ק"מ, והאוטו בדיוק יצא מטיפול 100K (במוסך מורשה) שם החליפו שמן ומסננים.

צמיגים אני לא יודע וגם לא לגבי כיוון פרונט (האוטו אצלי חודש +/-), אבל הוא לא "מושך" לצד.

אני ממש לא נוסע עם רגל עופרת...
אתה מציע להיכנס למוסך? ומה להגיד להם? האוטו אוכל דלק....?

Pika007
28-11-11, 02:46
אם הטיפול במורשה, אז מן הסתם פלאגים/מסננים החליפו למה שדרוש, והשמן לפחות ברמה קבילה+
לגבי פרונט, הרכב לא חייב למשוך לצד. בדוק כיוון פרונט ובצע אם צריך.
תבדוק מה מצבם של הצמיגים, וכמובן לחץ אוויר.
בדוק מתי בוצע טיימינג אחרון, ובצע אם צריך.
מומלץ גם, אם לא עשו את זה ב 10K קילומטר האחרונים לפחות, להוסיף למיכל דלק לפחות חצי מלא (ורצוי 3/4) פחית של K44, ולהרביץ ל 30-50 ק"מ שאחרי זה ("להרביץ"= אל תפחד למשוך ל 4500 סל"ד. משום מה בישראל 3000 סל"ד זה איזה קו קסם עליון שאסור לחצות)
אם המערכת שלך סתומה בפיח זה יכול לנקות הרבה ממנו ולשפר את המצב.

MoRtZkInG
07-01-12, 16:49
אם הטיפול במורשה, אז מן הסתם פלאגים/מסננים החליפו למה שדרוש, והשמן לפחות ברמה קבילה+
לגבי פרונט, הרכב לא חייב למשוך לצד. בדוק כיוון פרונט ובצע אם צריך.
תבדוק מה מצבם של הצמיגים, וכמובן לחץ אוויר.
בדוק מתי בוצע טיימינג אחרון, ובצע אם צריך.
מומלץ גם, אם לא עשו את זה ב 10K קילומטר האחרונים לפחות, להוסיף למיכל דלק לפחות חצי מלא (ורצוי 3/4) פחית של K44, ולהרביץ ל 30-50 ק"מ שאחרי זה ("להרביץ"= אל תפחד למשוך ל 4500 סל"ד. משום מה בישראל 3000 סל"ד זה איזה קו קסם עליון שאסור לחצות)
אם המערכת שלך סתומה בפיח זה יכול לנקות הרבה ממנו ולשפר את המצב.

פלאגים לא החליפו בטיפול כי זה היה טיפול 100K.
מה שכן, במהלך 2011 החליפו לפי ההיסטוריית טיפולים שמשכתי כשקניתי את האוטו, מצתים מקוריים, רתמת חוטי הצתה וסליל הצתה. הטיפולים היו במוסך מורשה.
(אגב, בדיוק שנה קודם, גם החליפו מצתים ורתמת חוטי הצתה - מה כל שנה צריך להחליף מצתים?)

אני צריך באמת להחליף צמיגים. אני אפתח תראד על זה כדי לקבל המלצות.
הצמיגים עם לחץ תקין, ופשוט הגיע הזמן להחליף אותם.
מה לגבי פרונט? מה זה "בדוק כיוון ובצע אם צריך"? איפה אפשר רק "לבדוק"?

עכשיו לגבי ה-K44.
א. איפה קונים את זה?
ב. כמה זה צריך לעלות?
ג. איך משתמשים בזה? למה חצי פחית ולא כל הפחית? מה אני אעשה עם שאר הפחית?
ד. זה ישפר את הצריכה עד כדי כך? (אני מזכיר לך, הרכב שלי עושה 1/11 במשולב והממוצע לפי הפורום הוא 14-15 - הבדלים של 25%...).
אמרו לי ש-K44 (וכל תוסף) זה... יפה וטוב אבל 25%? חוץ מזה שמישהו אמר לי שאם אתה מתדלק בסונול (עם הגולד95 שלהם) זה כבר כולל תוספים בפנים (ואני מתדלק בסונול...).

אני לא מבין למה הפונטו שלי אוכלת דלק ככה...

נ.ב. - אנשים בארץ לא "מושכים" ל-3500 סלד פשוט כי... אם אתה מושך ככה בארץ אתה מגיע לפקק או רמזור אדום תוך 14 שניות... :)

bil
07-01-12, 18:05
פלאגים לא החליפו בטיפול כי זה היה טיפול 100K.
מה שכן, במהלך 2011 החליפו לפי ההיסטוריית טיפולים שמשכתי כשקניתי את האוטו, מצתים מקוריים, רתמת חוטי הצתה וסליל הצתה. הטיפולים היו במוסך מורשה.
(אגב, בדיוק שנה קודם, גם החליפו מצתים ורתמת חוטי הצתה - מה כל שנה צריך להחליף מצתים?)

באיזה מוסך ? סתם מעניין כי אני מהאיזור ...

אני צריך באמת להחליף צמיגים. אני אפתח תראד על זה כדי לקבל המלצות.
הצמיגים עם לחץ תקין, ופשוט הגיע הזמן להחליף אותם.
מה לגבי פרונט? מה זה "בדוק כיוון ובצע אם צריך"? איפה אפשר רק "לבדוק"?

אני גם שוקל : http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=102204#post102204
אולי נעשה ביחד ... ויעשו לנו מחיר :D

לגבי הפרונט יש המון מקומות בין חוצות המפרץ לצומת קריית אתה אתה תוכל להכנס לבדיקה אבל אני חושב שיחייבו אותך על זה , אבל בטח יקזזו מהמחיר אם תחליט לתקן


ד"א אתה מרגיש רעידות בהגה במהירות גבוהה או את ההגה "מושך" לצדדית ?

עכשיו לגבי ה-K44.
א. איפה קונים את זה?
ב. כמה זה צריך לעלות?
ג. איך משתמשים בזה? למה חצי פחית ולא כל הפחית? מה אני אעשה עם שאר הפחית?
ד. זה ישפר את הצריכה עד כדי כך? (אני מזכיר לך, הרכב שלי עושה 1/11 במשולב והממוצע לפי הפורום הוא 14-15 - הבדלים של 25%...).
אמרו לי ש-K44 (וכל תוסף) זה... יפה וטוב אבל 25%? חוץ מזה שמישהו אמר לי שאם אתה מתדלק בסונול (עם הגולד95 שלהם) זה כבר כולל תוספים בפנים (ואני מתדלק בסונול...).

יש מבצע ב TEN על הK44 אם זה לא נגמר כבר , וגם באוטודיפו ב"חוצות" נראה לי שראיתי שהיה מבצע השבוע

אני לא מבין למה הפונטו שלי אוכלת דלק ככה...

יכולה להיות בעיה בחיישן למבדה גם ולכן הצריכה הגבוהה

נ.ב. - אנשים בארץ לא "מושכים" ל-3500 סלד פשוט כי... אם אתה מושך ככה בארץ אתה מגיע לפקק או רמזור אדום תוך 14 שניות... :)[/QUOTE]

MoRtZkInG
07-01-12, 18:27
באיזה מוסך ? סתם מעניין כי אני מהאיזור ...


אני טיפלתי את ה-100K במורשה בצ'ק פוסט (הכוכב).
את הטיפולים של זה שקניתי ממנו הוא עשה במורשה בעפולה (חלמיש).


ד"א אתה מרגיש רעידות בהגה במהירות גבוהה או את ההגה "מושך" לצדדית ?
לא. כמו שכתבתי - האוטו לא מושך, זה למה שאלתי למה צריך בכלל לבדוק כיוון פרונט.


יכולה להיות בעיה בחיישן למבדה גם ולכן הצריכה הגבוהה
מה זה? מאיפה זה? איפה שמעת על זה? איך מתקנים זה? :)

לגבי ה-K44 - אני מבין מה זה - אבל כמו שכתבתי, האם זה שווה את המחיר? כמה זה יכול לשפר?

אני לא מבין למה הפונטו שלי עושה 10-11 לליטר :(

bil
07-01-12, 18:44
הציעו לך לבדוק כיוון פרונט כי זה גם משפיע על צריכת הדלק

חח , חישן הלמבדה שולט על תערובת האויר והדלק ובמידה והוא לא תקין זה גם גורם שיכול להגדיל את צריכת הדלק

תשמע , את האמת אני יכול להגיד לך שכשקניתי את האוטו שלי (ספייס 06' דימיק ) הייתי באותו ה"סרט" שהצריכה גבוהה מידי (גם היתה 1-11 ) , גם אני חיפשתי כל מיני גורמים שיכולים להשפיע וכן גם אני שמתי את התוסף ולדעתי זה עזר במעט , אח"כ בדקתי את חיישן הלמבדה והיה תקין הפרונט היה ישר .
בסופו של דבר הגורם הכי רציני שיכול להשפיע על צריכת הדלק זה אתה , ושלא תבין אותי לא נכון אין לי מושג בן כמה אתה או כמה שנים אתה נוהג ואני בשום אופן לא בא להעביר ביקורת אבל לדעתי לרכב הזה ספציפית עם התיבה הזאת צריך להתרגל מעט ולשנות את הרגלי הנהיגה כדי להגיע לצריכה טובה

לבסוף אני יכול להגיד לך ששבוע שעבר עמדתי על 1-14 בנסיעות משולבות עם עליות לצפת (ולא לפי המחשב כי הוא קצת אופטימי :-) )

נ.ב שלח לי איזה חוות דעת ממה שיצא לך לראות על מוסך הכוכב בפרטי
תודה

bil
07-01-12, 18:56
וד"א אתה נוסע עם ה E דלוק ?

MoRtZkInG
07-01-12, 21:12
לא, ה-E לא דלוק.

תאמין לי אני לא איזה רייסר מטורף. אני מאיץ בצורה נורמאלית ולא פותח כל רמזור.
אבל לפי כל מי שכותב באינטרנט - הממוצע בפונטו הוא 1-14, לא האופטימאלי.
תסכים איתי שזה מעצבן שמספרים לך שהאוטו יעשה 1-14 ומי שמספר מספר שהוא אישית עושה בכלל 1-17, ואז אתה מגלה שהוא עושה 1-10/1-11....

מה זאת אומרת "להתאים" את הרגלי הנסיעה?
איזה הצעות יש לך?

(ואישית, אתה מציע לשים K44? אתה מציע לבדוק חיישן וכיוון פרונט?)

bil
08-01-12, 01:36
מאמין לך גבר :D אני לא טוען שאתה כן , רק אומר שצריך להתרגל טיפה ...
לגמרי ברור מה שאתה טוען , גם אני בזמנו התעצבנתי

לגבי ה K44 תנסה ... הזיק זה לא

לגבי השאר הייתי ממליץ לך לעשות את זה רק בשביל השקט הנפשי