התחבר

View Full Version : טעם מר מאוד בעקבות ביקור במוסך שנחשב טוב


nils
20-11-11, 22:48
שלום,
ברצוני לשתף מקרה שקרה לי בפונטו שלי בחודש האחרון, ולשמוע את דעתכם עליו.
לא ארשום את שם המוסך, שכן ייתכן ואני שוגה, והמוסך פעל כשורה, וחבריי ומשפחתי אינם אובייקטיביים, והמוסך אינו אשם.

הכל התחיל ביום שלישי לפני חודש, אז החלטתי להחליף את נוזל הקירור (שהיו בעצם מים ברז עכורים וחלודים) בנוזל קירור פרפלו, ולעשות זאת במוסך. המוסכניק ניקז את המים מצינור שנמצא בערך באיזור הספרה 2 בתמונה מצורפת. המים היו כל כך מלוכלכים שהוחלט על "שתיפת מערכת הקירור וניקוז אוויר(לשון החשבונית, שאגב מציינת שיש אחריות של כמה חודשים על העבודה)". הפעולה כללה ניקוז המים (מצינור מספר 2), הוספת מי ברז חדשים, חימום המנוע והמתנה של כמה דקות וניקוז המים שוב. הסיפור חזר על עצמו 3 פעמים עד שהמים יצאו פחות או יותר נקיים, או אז התווספו 2 פחיות נוזל פראפלו ומי ברז עד לקבלת התוצאה הרצוייה.

200 שקלים החליפו ידיים, ואני נסעתי לביתי.

למחרת בבוקר, פחות מ24 שעות וכ-15 ק"מ של נסיעה, חשכו עיניי - מד החום טיפס ונשק לקווים האדומים במדיד. דוממתי מנוע, הסתכלתי לכיוון מכסה המנוע והסיבה נגלתה לפניי - כל נוזל הקירור נשפך... הצינור שנמצא בסביבות הספרה 1 בתמונה למטה היה מנותק לגמרי ממיכל נוזל הקירור (הבנד השתחרר).

מיד התקשרתי לגרר, ונגררתי חזרה למוסך. הפעם הטיפול לא היה כל כך מהיר. המוסכניק טיפל ברכב כ30 דקות ואני כבר ראיתי איך הוא חוזר עם "ראש מנוע". להפתעתי הוא בסך הכל אמר "היה שם הרבה ג'יפה, עכשיו הכל נקי"... וואלה הייתי מבסוט. "כמה זה יעלה לי", שאלתי בתמימות. "עלינו. אמנם התקלה לא באשמתנו [הוא אכן לא נגע בצינור מספר 1], אבל בכל זאת, קבל 2 פחיות מתנה". חייכתי ונסעתי לדרכי...

6 ימים מאוחר יותר, שוב החום עלה. כבר התייאשתי לגמרי. (הרכב נקנה לפני חודש וחצי...) שוב גרר, שוב המוסך. אבל הפעם כבר לא חייכתי. "ראש מנוע" חיכה לי בטל פון. הקנס - 4000 שקלים חדשים + קיבלתי רכב שרוטט ברמזורים (היום חזרתי אליהם, אמרו לי זה לא יכול להיות קשור לראש מנוע. ואני בוודאותאומר שהרטט הזה לא היה לפני ההתחממות).


כמובן שהחברים והמשפחה מיהרו להאשים את המוסך, "זה באשמתו, איפה האחריות שהוא נותן?!". המוסך התנער מאחריות, וטען שסמיכות הארועים היא צירוף מקרים ותו לא. "אין צורך לבדוק תקינות החיבורים אחרי ניקוי מערכת הקירור?", שאלתי. "לא...", נענתי.

ואני שואל אתכם, האם ראוי?

בתודה,

yair068
20-11-11, 23:22
שטויות במיץ מיילה חפר עושה עבודה אז נגיד כשמוסך מטפל בבעיה חובה עליו לבדוק את כל המערכת
אקשה ואומר שבכדי לנקות היטב פותחים את שני הצינורות ז"א המוסך פתח גם את צינור מס' 1 ככה מוציאים את כל הנוזל מהמערכת.
זה שהוא שכח לסגור פה הבעיה.
חוץ מזה הקנס גם גדול מאוד יחסית לראש מנוע
הייתי מסתפק בחצי מסכום ההוצאה

דוד איפה אתה בקטע יש לך ראש מנוע כזה יפה ואנשים פה משלמים 4000 ש"ח לטיפול כושל
גנבים תרדו מהעצים מי אמר את זה

davidmzr
21-11-11, 08:37
טוב עשית שלא פירסמת את שם המוסך, וברשותך אסביר. לדעתי הוא אינו אשם.
לפי הסיפור שלך נראה שהייתה לך בעיית ראש לפני שנכנסת למוסך. לבד כתבת שהמכונאי לא נגע בצינור מס' 1. יש מצב שאם החיבור לא היה נפתח, בגלל שהוא חלש, היה מתפוצץ הצינור.
נכון שחייבים לבדוק את שאר החיבורים כאשר מטפלים במערכת הקירור, אבל במקרה הזה לא זאת הפואנטה.
דבר טכני נוסף שיש לקחת בחשבון, כאשר עושים שטיפה רצינית למערכת הקירור (במערכת מלאה חלודה כמו במקרה שלך), יש מצב שהחלודה סתמה סדק באטם ראש. לאחר הניקוי ניפתח הסדק ועברה קומפרסייה למערכת. הדבר קורה גם כאשר מנקים בלחץ את רדיאטור החימום שקודם לכן לא נזל, ולאחריו פתאום יש נזילה בתוך האוטו. אותה תופעה יש גם כאשר מתקנים דוד שמש. לאחר התיקון יש טפטוף מהצנרת מס' שעות עד שהחלודה סותמת אותו.
לא מובן באיזה רכב מדובר. בכל מקרה אין לי להלין, אלא על המחיר ששילמת עבור שיפוץ הראש.
דוד.

yair068
21-11-11, 12:25
לפי התמונות נראה דגם מתקדם של ספייס
כך שסמפטומים שדוד מתאר לפונטו דור 1 מודל 95

davidmzr
21-11-11, 12:32
הסמפטומים שדוד תיאר, מתאימים לכל סוג רכב בעולם.
יאיר אם תמשיך כך, לא תקבל סיבוב על ה- JT. :)
דוד.

yair068
21-11-11, 13:12
אתה תתקן אני אביא לאלכס(הכלב) איזה נקניקיה בלילה והפונטו אצלי
דוד בדוק לי ברחובות ראש מנוע להזרקה רב נקודתית בשבילי

davidmzr
21-11-11, 13:46
כל הכבוד. איך זכרת את שם הכלב ?. :)
על איזה ראש אתה מדבר, משופץ ?.
דוד.

yair068
21-11-11, 15:38
אם בשבילי אז אתה יודע
דור 1 מודל 2000 רב נקודתי

davidmzr
21-11-11, 17:39
קודקוד 1, כאן קורקוד 2. האם שומע ?.
שאלתי האם ראש משופץ.
דוד.

yair068
21-11-11, 17:58
בבדאיי

nils
24-11-11, 20:55
היי, תודה על תגובותיכם.

שכחתי לציין שהמחיר הגבוה (4000) נבע בין היתר מ:

500 שח על "הברגת 12 הברגות תותב לברגי ראש מנוע ותושבת מנוע ימין"

-> מנהל המוסך ציין בפניי שההברגות המקוריות אכולות ויש לייצר חדשות, דבר הכרוך בהרבה שעות עבודה קפדנית...

300 שח על "פרוק מדחס+ אלטרנטור ומתנע והחלפת 4 פקקי מים לבלוק מנוע"

-> מנהל המוסך ציין שהם ראו שהפקקים אכולים, ואם לא יוחלפו כעת ייתכן נזק עתידי.

בנוסף
1000 שח על פרוק והרכבת הראש
400 שח על פרוק חלקים בראש וישור שטח הראש
370 סט סטמים לראש מנוע
270 מותח חגורת תיזמון
125 רצועת טיימינג
140 טרמוסטט
70 סט 4 פקקים
80 פרפלו

ומעמ על כל זה.
סך הכל 3850
:(

בכל אופן, המנוע רוטט בעמידה. אני מנחש שהתקנת ההברגות אחראית לזה.
כשמדליקים את המזגן "הרכב מתרומם מעט" (דברי המוסכניק), כלומר הטורים עולים, ואז הרטט מורגש פחות. גם כאשר נותנים קצת בגז על ניוטרל הרטטים מפסיקים.
המוסכניק אמר שלא ניתן לכוון את הטורים, ולכן אין מה לעשות...

בכל מקרה, בגלל ש"אין מה לעשות", ומכיוון שאני לא אוהב רטטים באוטו שלי - רציתי לדעת:

כמה צריכת הדלק עולה בעקבות הדלקת המזגן? האם משמעותי?

bruckin
25-11-11, 01:32
צריכת הדלק עולה בד"כ בכ- 10% כשמדליקים מזגן.

nils
24-02-12, 15:32
עדכון: אחרי 3 חודשים של סבל מתמשך, בהם המזגן עבד גם בימים שהיה מזג אוויר נפלא, אתמול חזרתי למוסך והסברתי שהמצב בלתי נסבל וחייב להפתר.

הגענו להסכמה שהוא יחליף תושבת ראש מנוע ימין, אני אבדוק האם המצב משתפר, ואם לא הוא יחזיר לתושבת הישנה.

תוצאה: מדהים! האוטו מרגיש אחרת לגמרי. לא עוד רעידות ברמזורים, לא עוד מזגן בימים נעימים.

שילמתי גם על החלפת התושבת - לא ניתן להוכיח שההברגות שהם עשו קשורות לעניין.

בכל אופן, לא אכפת לי. הסיוט נגמר.
:)