View Full Version : תקלה מוזרה.
היום גררתי אלי את הפונטו 1.4 טורבו שקניתי. לאחר 3 שעות נסיעה עם גרריסט, במשאית שהאגזוז שלה שבור. חזרתי עם סבתוכה בראש. :)
לפני יומיים בטרם קניתי את הרכב הנעתי אותו, יצא עשן לבן מהאגזוז בכמות אדירה גם לאחר שהגיע לטמפ' העבודה. היום שוב הנעתי אותו 40 דקות במקום, הוונטה עבדה בסדר (לא התחמם) אבל לא יצא טיפת עשן. נתתי גז ל3000 סל"ד ושום כלום עשן. לאחר שעה וחצי הנעתי אותו שוב, היה צורך במסכת אב"כ מרוב עשן.
אשמח לשמוע דעתכם.
דוד.
לדעתי סדק בבלוק או בראש
כנראה בטמפ' חום מנוע הסדק נפתח לדעתי אל תפעיל את המנוע אתה גורם נזק יותר גדול פתח ותראה אוליי תצא בזול ואטם הרוס ומכניס מים לצילינדר
שווה בדיקה אם הבחור מכר את הרכב לפירוק באזור רשל"צ רח' הכלניות 48 אני מקווה כך
המנוע לאחר אוברול
לא הגיוני שיש סדק. אם כן, מדוע המנוע עבד 40 דקות הוונטה נדלקה וכבתה מס' פעמים
ולא היה טיפת עשן גם כאשר לחצתי גז לכמה שניות ל-3000 סל"ד ?.
הרכב לא מהאזור שציינת ולא פורסם למכירה בשום מקום.
יאיר, הבודי והצבע יותר יפה מהפונטו שלי שראית. לא יאומן שנשארו כאלה מכוניות שהכול מקורי, גם הג'נטים.
דוד.
נראה שהלילה יהיה ליל שימורים.
בדקנו אם הטורבו מוציא שמן, לא מוציא. המנוע לא מנפח בנשם. עובד כמו שעון.
החלפנו פלגים שהיו כל אחד "מעיר אחרת".
אין בועות אוויר במערכת הקירור.
כרגע מחליפים שמן מנוע שנראה איום ונורא.
לאחר כל פעולה בודקים מחדש.
עדכון בהמשך.
יאיר הרכב לא למכירה. :)
דוד.
המגדש נקי מבפנים ? יכול להיות שיש בו נזילת שמן והוא זורק שמן.
תתחדש על הרכב! אני רואה שהבן ניצח למרות הכל ;)
אישית שמח מאוד שאתה מחייה רכב כזה אחרת בטח לא היה זוכה לאריכות ימים
שיהיה בהצלחה!...וכמובן..תמונות!!
ערן
כפי שכתבתי הטורבו לא זורק שמן.
לאחר החלפת שמן מנוע ועבודה במקום מעל שעה אין עשן.
כרגע הרכב יצא לנסיעה עם שלט במבחן משום שאין לו טסט.
ביקשתי מהבן וחברו "לקרוע את האוטו" ולא לרחם עליו. כמובן שיש לי סיבה לכך.
הרכב עמד באיזור הררי כ-7 חודשים בלי להניע. ואני חושד שרינג שמן היה תפוס.
יאיר עדכון בהמשך. לא ללכת לישון. :)
דוד.
לא יודע אני צריך שיחה עם הבן שלך אתה בודק מהיכן הבעיה
ברכב כזה צריך שהכל יעבוד ב-100% אחרת אין ערך
השמן מלוכלך אז מה יש בקרטר חומוס טחינה ולימון שיגעון
קבל את מס' הפלאפון של הבחור עם הפונטו טורבו לחלקים השאלה מה נשאר
.052 -4612277
yulian1986
13-11-11, 22:46
כול רכב ללא טסט יכול לשים שלט? אין הגבלה מסוימת?
דוד ברשותך אם אפשר לשאול בכמה קנית את הרכב?..
דוד כל הלילה לא ישנתי חיכיתי לעדכונים
הרכב חזר מנסיעה מטורפת. טרם בדקתי את העשן באגזוז.
המדיד יצא מעט והעיף שמן על המנוע. הצינור של הנשם שבתוכו יש את הרשת המסננת סתום לגמרי.
עשינו שטיפה רצינית למערכת הקירור. יצא יותר חלודה ממים.
כרגע מטפלים במהירות הנמוכה של הוונטה. ההתנגדות על הנגד 001 אום.
נראה לי שהוא מקוצר. עד כמה שאני זוכר כרגע צריך להיות 0.3 אום (רפי יגיד).
כמו כן החלפת זרועות הגה כוח בשניהם יש חופש.
יאיר אל תפנתז על האוטו. :)
דוד.
מוכר אני קונה
נראית טוב מאוד +וו גרירה
איזה מודל הרכב
הרכב הזה עמד איפהשהוא בצפון אם אני לא טועה יותר מחצי שנה נכון?
בזמנו בדקתי עליו ביד 2
צבע יפה!
chesh, לא ידוע לי שהרכב עמד בצפון. לא בדקת עליו משום שהוא לא פורסם למכירה, ולא קניתי מהצפון. הרכב אצל הבחור שהוא יד שנייה שנתיים.
הרכב בלי טסט יותר מחצי שנה. יד שנייה. האם לזה אתה מתכוון ?.
יאיר, תודה על מס' הטלפון שכתבת (חלקים), הבן שלי מכיר את האוטו. לא נרכיב חלקים משומשים.
בינתיים הרכבנו שתי זרועות הגה כוח חדשים, למרות שיש לי משומשים במצב טוב.
מחר נקנה נגד מהירות נמוכה חדש. ונרכיב פורק לחץ חזק לטורבו במקום המקורי. זה מה שמעניין את הצעירים.
אותי מעניין המנוע והטסט. :)
דוד.
איזה מודל הרכב
האם צריך לשלם 2 אגרות
מודל 95. צריך לשלם אגרה אחת ואז יהיה טסט ארבעה חודשים.
האגזוז פורק בשלמותו ונמסר לאגזוזיסט. הוחלפו קטעי צינורות וסופית ניקל.
הממיר והדודים נשטפו בפנים בחומר מיוחד. מין של מסיר פייח.
כמו כן הוחלפו בוקסות שטנגות גיר.
דוד.
כול רכב ללא טסט יכול לשים שלט? אין הגבלה מסוימת?
לשים שלט זאת לא הבעיה. כן יש הגבלות.
כדי לקבל שלט במבחן ממשרד התחבורה, אתה צריך להיות בעל מוסך או סוחר רכב מוצהר.
המחיר כ-4500 ש"ח לשנה. האישר כולל ביטוח חובה. השלט במבחן איתו הרכב נסע לא שלי.
דוד.
יאיר 5 דקות לאחר שדיברת איתי, הבן נסע עם הרכב להחליף צמיגים ולתקן את האגזוז הפעם על הרכב.
המחיר 1400 ש"ח לרביעייה. אעדכן בהמשך איזה סוג.
דוד.
עדכון.
הוחלפו רבעיית צמיגים חדשים עם חתך נמוך. בוצע כיוון פרונט.
הוחלפו 6 צינורות ברקס 2 קדימה 4 אחורה. הוחלף נגד חדש מהירות נמוכה
התקלה המוזרה נמשכת. פעם מעשן ופעם לא. ללא קשר אם המנוע חם או קר.
האגרה שולמה. מחר ניכנס לטסט, כדי לא לנסוע/לבדוק ללא טסט.
מקסימום שיכשל ונקבל הארכה.
יאיר אני חולק על דעתך, לא חושב שהתקלה באטם ראש. אם היה כך הרכב היה מעשן קבוע.
לא חסר מים ואין בועות אוויר.
דוד.
זה מזכיר קצת את התקלה שהייתה לי..גם לי הרכב היה מעשן פתאום בלי שום סיבה או התראה ופתאום מפסיק וחוזר חלילה..לא חסר אצלי שמן/מים ואין בועות...משום מה אצלי זה הפסיק בזמן האחרון..(3 חודשים האחרונים) אך אתמול ראיתי שיוצא שוב עשן בכמות גדולה (אולי בגלל שיש לי דוד פתוח והיציאה שלו היא 2.5 צול וזאת הסיבה שיוצא כמות כזו),אבל אני חייב לציין שזה היה נראה יותר כמו אדי מים ולא עשן...לאחר נסיעה של 20-30 דקות נעלם ה"עשן"..אני מניח שהתקלה שיש לך עכשיו הייתה גם לי בזמנו....אתמול זה היה נראה ממש כמו אדים (יותר כמו עשן של נרגילה בעצם..סמיך כזה ויוצא באיטיות).
אם אתה שואל איך זה עבר לי?..את האמת לא זוכר..אני חושב שעשיתי טיפול 10 אלף..החלפתי שמן פלגים וכו'. הוספתי תוסף לשמן שאני לא זוכר את שמו אבל הוא היה של חברת ליקווי מולי הגרמנית. פחית בצבע כסוף.
דוד
אם הקומפרסיה תקינה, והטורבו תקין.
הייתי הולך בכיוון של גומיות שסתומים , הם יכולים לגרום לכך שהרכב יעשן.
במיוחד אם הרכב עמד הרבה זמן.
אבל הייתי חושד גם בטורבו.
כמו כן ממליץ , לאמץ את הרכב עוד קצת, ולהחליף עוד פעם שמן.
לפרק את ראש המנוע בטוח תצטרך ולהחליף אטם גם תצטרך
בלי שום קשר אם תקין או לא
גש למכון רישוי שלם את אגרת הטסט ותומר להם ישר שיאריכו לך את הטסט לתיקונים מאמין שאפשר כמה ימים בלי לעבור את המסלול כך לא תשלם כפל בדיקה
לאחר מכן שהבן יסע על הרכב וילמד מה צריך לעשות
אתה רוצה לתקן הבן רוצה להשביח זה ההבדל
אתמול החלפתי שוב את שמן המנוע, השמן יצא שחור משחור לאחר נסיעה של פחות מ-10 ק"מ. העשן פחת. בעיה חדשה שהתגלתה יש על פלג מס' 2 שמן.
כמו כן נבדקה הקומפרסיה. בכולם 140 , בצילינדר מס' 2, 150. לא בטוח שזה מדוייק, משום שההברגה של השעון לא נכנסה להברגה עד הסוף, מחוסר גישה.
נראה שאנו הולכים לקראת אוברול במנוע.
בנוסף החלפת בולמים. הכסף נשפך כמים. כבר עבר את ה-3000 ש"ח עם תשלום האגרה, לא כולל את הביטוח, הבולמים והעבודה.
הרכב נסע לטסט נקווה שיקבלו אותו בעמדה הראשונה.
ברכב אחר של שכן לא קיבלו אותי לבדיקה בטסט בגלל עשן. רק לאחר שעשיתי לו חצי אוברול, הרכב עבר.
לא בוער לעשות טסט, אבל המוכר לוחץ לקבל את תעודת הזיהוי שלו היום בחזרה, לא יכולנו להעביר בעלות בגלל שאין טסט.
דוד.
חבל שלא אמרתה לגבי הבולמים יש לי ישנים אבל לא רעים חצי חצי
אם החלפתה כבר פעם שניה שמן אז אני נזכר במנוע שרכשתי והיה בו בוצה שעלולה לגרום לנזק בהמשך לקרנק גם אם תפתח מכסה שסתומים תראה את הזפת השחור.
אם אתה נוגע במנוע שווה להחליף בוכנות מחוזקות
חלקים כאלה קונים רק באי ביי
הבעיה שפירוק מנוע יסחוב אותך למרחקים מבחינת הכסף
בסוף הבן יהנה ממנו
כבר כתבתי שלא נרכיב חלקים משומשים. הרכבנו בולמים חדשים.
הרכב נכנס לטסט ונכשל על: אפוד זוהר, משולש, מס' מנוע מלוכלך, פנס חזית שמאלי מפזר, מנגנון חלון חשמל (מתקתק ולא יורד), זיהום אוויר. קיבלנו הארכה.
לא יאומן הנעתי היום את הרכב, לא היה עשן . הרכב נסע כל היום ואין עשן.
לפני יומיים קנינו פלגים מקוריים עם 3 אלקטרודות, אבל לא הרכבנו אותם כדי שלא יתלכלכו. היום החלפנו אותם.
התפלאתי איך הפלג השני שהיה רטוב בשמן. נהיה יבש כמו שאר הפלגים.
נראה שההשערה שלי בדבר רינג שהיה תפוס התאמתה. השמן במדיד נקי וכמעט לא רואים את המידה.
מחר נטפל בזיהום האוויר. השאר שטויות.
דוד.
דוד, בתקלת אור פנס ראשי מפזר, בדוק אם הנורה הראשית יושבת טוב במקומה ואם כן אז החלף אותה (לא לסינית זבל).
טוב שאת תקלת האיתותים פתרנו ביחד טלפונית.
בברכה - רפי לין
תודה לרפי היקר.
את תקלת האיתותים אתה פתרת ולא אנחנו. :)
בלעדיך יכולתי לחפש יומיים ולא למצוא, משום שלא ניתן למצוא את מיקום הממסר שהוסר ע"י המוכר.
לא היה זמן להודות. האוטו הנ"ל והלחץ הוציאו אותי משלוותי. :)
שוב תודה לך איש יקר.
דוד.
דוד קודם כול אני רוצה להגיד תודה בשנית! הצלת אותי עם הבוקסה והראצ'ט שם, אחרת הרכב ההוא היה נשאר שם בגשם מחכה לגרר.
אז תודה לך איש יקר, על כול העזרה והרצון לעזור תמיד.
ממה שהספקתי לראות הצבע של הרכב במצב מצויין, ניראה ממש טוב. אני בטוח שאחרי כול ההשקעה הזאת ולאחר המגע שלך ושל הבן הרכב ייסע כמו חדש אם לא יותר טוב.
הבן ניראה שלקח את זה כפרוייקט רציני, תתחדשו.:wink:
רפי אכן הנורה לא ישבה טוב במקומה.
שיפצנו והרכבנו את מנגנוני חלונות החשמל. בצד הנוסע התאמנו והרכבנו מנגנון של פיג'ו 106.
שני הצדדים עובדים מצויין.
החלפנו את חיישן (IAT) הפעם משומש, משום שלא היה היום מאיין לקנות. החיישן נבדק ונמצא תקול.
אולי זה יבטל את זיהום האוויר. מחר ניכנס שוב לטסט.
אם יש למישהו למכור או שהוא יודע על מכשיר לבדיקת 4 גזים אני רוצה לקנות יד שנייה.
על חדש מבקשים 15-20 אלף ש"ח. תלוי בסוג.
דוד.
הרכב עבר את הטסט בהצלחה.
ה-CO שהיה בטסט הראשון 0.9 (פי שלוש מהוראות יצרן שהם מקסימום 0.3 ) .
עבר ב- 0.141
ברוך שפיטרנו מעונשו של זה. :)
תודה לרפי יאיר ולכל המגיבים.
דוד.
אז מה הפרוייקט הבא על הפונטו דוד?..תמשיך לעדכן את השרשור הזה..בהחלט מעניין ואני עוקב אחריו :D
דוד
דוד למה ביקשת לי עוד עדכונים. עשית לי עין רעה (לא בסתם) :)
כאשר החלפתי נגד חדש לוונטה, שתי המהירויות עבדו.
היום המהירות הנמוכה לא עובדת. פירקתי את הוונטה ואת יונית החום.
במקומה הרכבתי בחוץ יונית של פיאט דגם אחר. הארכתי את החוטים משום שהקונקטור לא התאים.
טבלתי אותה בקופסה עם מים רותחים, כדי לבדוק אם שתי המהירויות עובדות.
כן, שתיהם עבדו. היונית החדשה כבר בדרך, למרות שאני יכול לקמבן את זאת שבתמונה.
מה לעשות הרבה בעיות, משום שהרכב עמד שמונה חודשים.
היום נעביר בעלות ונחזיר למוכר את ת.ז שלו.
נא לא לבקש עוד עדכונים. מקווה שנגמר. :)
דוד.
מי אמר של יהיו עוד עזכונים. ?. :)
לאחר נסיעה של שלושה ימים, הרכב התחיל שוב לעשן וזלל שמן בכמות מטורפת.
פתחתי את הראש הבוכנות היו מלאות שמן.
הורדתי את המנוע. מחר נשלח אותו לחריטות, ונבצע אוברול כללי (כולל בוכנת חדשות) לבלוק, ושיפוץ לראש.
ראו כמה שמן יש בבוכנות.
האינטרקולר של הטורבו גם מלא שמן. נראה שנצטרך גם טורבו.
יאיר צדקת.
דוד.
דוד האמת שכך עדיף לטפל בצורה מסודרת לרכב כזה עם הכוחות שיש לו
אני הייתי פותח גם את הגיר ומחליף מיסבים
מאמין שתחליף גם את פקקי המים לפי החלודה שיש
החלף גם את כל תושבות המנוע ,משולשים,תושבות וגומיות לקפיצים האחוריים
בדוק את נושא ראש מנוע של 1600 הכח יהיה טוב יותר
ישנם קיט תיקון לטורבו בסביבות 100 $ באי ביי
שווה על הדרך שהבן שלך יבדוק אינטרקולר חזיתי
איזה פקקי מים ואיזה נעליים ?. נתקעתי. :)
רק במקום אחד יש לקנות את הבוכנות. מחירם 1.600 ש"ח כולל מע"מ. לא כולל חריטה, שיפוץ ראש בנוסף מילוי, חופש גדול במובילי השסתומים גומייה אחת היתה בכלל בחוץ בגלל החופש., סט אטמים מקורי, לגרים והופ לגרים, משאבת מים , טיימינג, קלצ', טורבו.
נתקעתי, הכוונה לפסק זמן כדי לחשוב. האם יש טעם להוציא כל כך הרבה כסף על מודל 95.
אין באף מקום מנוע מיבוא. אבל היום מצאתי יבואן שיש לו בקונטיינר בנמל, מנוע כולל טורבו סעפות וחיישנים. ישתחרר בעוד 10 ימים. המחיר 2500 ש"ח. הוא טוען שהמנוע חדש.
לפני שנה קניתי ממנו מנוע לספייס 2004. דווקא יצא מנוע טוב. הרכב נוסע עד היום בלי בעיות.
בינתיים הבן והחבר שלו מחפשים כל מיני קובינות מפיאט אונו.
הנה תמונות למה שהם מנסים לעשות. פסלתי את כל השטויות על הסף.
חושבים. :)
דוד.
דוד אתה צודק בחשיבה הזאת
בריחת השמן לאינטרקולר ולטורבו נגרמה ע"י שאיבת השמן מסעפת הפליטה כך שזה לא רציני
הפאלפון שרשמתי לך כאן רצה עבור המנוע בזמנו 800 ש"ח
לדעתי אם אתה קונה את המנוע בדוק אותו לפני ההרכבה אין דבר כזה חדש שהרי מכוניות אלה יוצרו בשנת 95-96 והרכב לא נסע
דוד שלום!
השבוע יצא לי לראות את המודעה הזאת
http://www.sti-club.org/stiforum/viewtopic.php?f=8&t=3112
מאמין שתוכל להוריד אותו קצת במחיר
ואז זה יהיה שווה
תעדכן מה נסגר :)
בהצלחה בהמשך
יאיר המס' שכתבת לא מחובר.
נמשך "מחול השדים" מסביבי.
נסעו והביאו מנוע וגיר קומפלט של אונו טורבו 1.4, למרות אי שביעות רצוני.
הם מפרקים ואני שר להם את השיר, "שני קבצנים וחמורון אחד". :)
דוד.
דוד שלום!
השבוע יצא לי לראות את המודעה הזאת
http://www.sti-club.org/stiforum/viewtopic.php?f=8&t=3112
מאמין שתוכל להוריד אותו קצת במחיר
ואז זה יהיה שווה
תעדכן מה נסגר :)
בהצלחה בהמשך
הרגע צילצלתי אליו. נראה שזה אותו בחור מרשל"צ שיאיר הפנה אותי אליו.
רצתי לנסוע אליו עכשיו אבל בגלל כניסת שבת, קבענו למוצ"ש.
הוא טוען שעשה אוברול כולל החלפת בוכנות, לפני שנתיים אצל מוסך איציק מבית דגון.
לדבריו שילם 10K ש"ח ויש לו קבלה.
עוד אמר שאם אני אראה את המנוע, אני אשמח לתת לו יותר מ-2K שביקש.
אמרתי לו שגם לי יש ג'רניק.הצעתי לו 1.5K, אמר תבוא ונדבר.
נניח שהוא דובר אמת, ואכן עשה אוברול לפני שנתיים. אין בזה שום בטחון שהמנוע לא מעשן או דופק.
בכול אופן תודה רבה.
דוד.
אם תרצה אקפוץ לבדוק לך נמצא ברחוב הכלניות 48 או 64 במזרח העיר
הרבה לא יצא מי מה שהביאו
השאלה מה מצב הצילינדרים והקרנק האם צריך חריטה גם את מה שהביאו צריך לבדוק
אפשר לבדוק גם אצל סודאי אני אחרי שהחלפתי מנוע היה לו בלוק חדש ב-1500 ש"ח שהיה שווה להתקין עליו את כל האביזרים.
תשאל את הבן אם נשאר חלקים לגבי סרן אחורי של האונו +מערכת הטורבו לקניה
תודה יאיר. אל תקפוץ אליו הוא שומר שבת. וחוץ מזה לא נראה לי שאקח.
יש לחבר של הבן זה שבתמונה, 3 סרנים אחוריים עם דיסק ברקס. אחד על האונו טורבו שלו, השני מפורק בחצר ביתו והשלישי על האונו שממנה הוציאו את המנוע שהעלתי בתמונה. שלושתם של אונו טורבו. אין מערכת טורבו.
הבחור דתי, לכן אשאל אותו ביום ראשון, אם הוא מוכר.
דוד.
אם תרצה לשפץ הטורבו, אז הם מומחים לשיפוץ טורבו עם ציוד ומכשור מיוחד ובקש שם את דני:
www.musach.co.il/details.asp?id=650
בהצלחה ובברכה - רפי לין
תודה רפי.
בינתיים הטורבו לא מדאיג אותי. הבעיה שלי היא שיצא מנוע טוב ולא אצתרך לחזור ולפרק.
אבל רשמתי לפני את הקישור, שאם אצתרך בבוא הזמן.
עדיין אני תוהה, איך ייתכן מכנית, שהרכב עישן לסרוגין יום כן ויום לא ואפילו עבר את הטסט.
בהנעת בוקר אחת לא עישן ובשנייה כן. גם בנסיעה אותו סיפור. לא היה קשר לזה שאם המנוע היה קר או חם.
דיברתי על כך עם כמה חברים בעלי מוסכים וחרטים. לאף אחד לא היתה תשובה הגיונית.
אחד אמר רינגים, השני גומיות שסתומים, השלישי הטורבו, הרביעי סדק בבלוק.
כל התשובות הגיוניות. חוץ מלענות על השאלה , למה הבעיה הופיעה לסרוגין.
מוסך מורשה פיאט ברחובות, (רפי אתה מכיר אותו). אמר רינגים. אבל גם הוא לא הבין למה לסרוגין.
בנוסף אמר שלא ניתן להחליף גומיות שסתומים בלי לפרק את הראש. דבר שהתגלה לאחר הפירוק כבולשיט.
דוד.
יתכן והטורבו עבד לסירוגים בגלל השמן הרב (הטורבו מילה תפקיד של שואב)
כך שכל פעם שהטורבו עבד נפתחה הארובה מאחורנית
איך נבדק מנוע האונו האם פורק
כל עבודה של עצלן תעלה לכם בפירוק נוסף זאת בוודאות כך שאל תחסכו
דוד תן תמונות קצת פרויקט מעניין
מצטער, לא הבנתי מה זה, "הטורבו עבד לסירוגים" אנא הסביר.
כאשר המנוע עישן הוצאתי את הצינור מהטורבו לסעפת והעשן לא פסק בסרק וב3000 טורים.
יאיר עלה לי רעיון. אולי אצלצל אליו במוצ"ש ואגיד לו שאני מוכן לקנות באלפיים ש"ח (למרות שנראה לי שהסכים גם באלף חמש מאות). זאת בתנאי שנעשה זכרון דברים על עשן ומנוע דופק.
כמובן יקבל צ'ק ביטחון ולא מזומן. מה דעתך ?.
המנוע של האונו אחרי שיפוץ בוודאות. נעשה רינגים לגרים ושיפוץ ראש הצילינדרים בלי מדרגה.
הוא אינו מתאים לGT.
אלא מיי, הראש של החבר של הבן עדיין לא שופץ. :)
הוא פירק את המנוע באונו טורבו שלו שהיה נוסע, כדי להוסיף כוח. נתן לי את הבלוק למסור לחרט.
עם בוכנות קרנק וטלטלים של מנוע בנפח 1.6. התברר שהחרט היה צריך לחרוט את הצילינדרים ולהרחיב ב-6 מ"מ.
עצרתי את העבודה והסברתי לו, שהוא עושה שטויות. (החרט הסכים לחרוט).
לפי החישוב שלי אם יוריד 6 מ"מ ישאר לו עובי צילינדר כ-1.5 מ"מ. הדבר יגרום במהרה לחימום הבוכנות ובהמשך לסדק בצילינדרים. לאחר ויכוחים והסברים ירד מיזה. לא מזמן פוצץ בלוק של אונו כאשר הרכיב לו סעפת עם שני קרבורטורים. טלטל נשבר ושבר את הבלוק.
דוד.
מה לא ברור במנוע כזה לא משחקים צריך להיות תקין ב-100% אחרת מפרקים מהתחלה.
לבחור למיטב זכרוני קוראים אברהם אדם ישר מאוד ואמין מה שהוא אמר קדוש.
הבעיה שבדיקה של מנוע כזה תהיה רק בזמן הפעלתו ועם כל הכבוד המנוע הזה גם עמד איזה שנה כך שצריך להחליף אטם ראש לא מובן למה הוא השבית את הרכב אם עשה אוברול.
המחיר שרצה אני חושב שאתה מסוגל להוריד אותו עד ל- 1200 ש"ח וזה מה ששווה מנוע זה
ותקח כמובן במחיר הזה את הגיר.
תסגור איתו שאתה מפרק את ראש המנוע ואת הקרנק לבדיקה אצלו בבית או אצלך לפני שאתה נותן לו כסף
יאיר הבעיה במקרה הזה אינה המחיר. וחוץ מיזה הוא אמר שמכר את כל החלקים מלבד המנוע.
הגיר של האונו פונטו טורבו מתאים לGT. בכל מקרה אני לא צריך גיר.
טרם נתקלתי בבן אדם שיסכים שיפרקו לו את המנוע.
אני לא אעיז להגיד לו דבר כזה, משום שברור לי מה תהיה התשובה.
אם אכן הוא ישר והמילה שלו קדושה כמו שכתבת, אז יסכים לתנאים שלי.
אחרת אין על מה לדבר.
באיזה שעה יוצאת שבת ?.
דוד.
השבת יוצאת ב-17:16
הבן אדם ישר אם הוא מאמין במנוע שלו אז תפרק רק את הראש מנוע והקרנק אני הייתי מסכים
חוץ מזה מי יקנה את המנוע ממנו כל כך מהר אתה רואה שהוא תקוע איתו
אתה משווה גיר של פונטו לעומת אונו שווה שיהיה אצלך אל תוותר עליו
אזרתי אומץ והצעתי לו את שתי ההצעות. האחת פירוק ובדיקה, השנייה צ'ק בטחון.
לתדהמתי לא הסכים לצ'ק, אמר תבוא עכשיו ותפרק. יש פרוג'קטור ומה שצריך.
שאל אם אחזיר כמו שהיה. אמרתי לו שכמו שהיה לא יהיה, משום שאם אני פותח, צריך להחזיר עם אטמים חדשים. ואין לי כרגע אטמים. גם לזאת הסכים.
הבן אמר לי שהוא מעדיף לחכות למנוע שבנמל, מנוע עם כל החיישנים וטורבו, כפי שאמר היבואן.
ואם יתברר שהיבואן קשקשן נפרק ונבדוק את זה.
נראה שהבחור לחוץ מאוד למכור את המנוע.
יאיר, מעניין אותי לדעת מאיין יש לך את כל הפרטים על אנשים וחלקים. :)
עדיין לא בטוח שלא ניסע לפרק הערב.
דוד.
אני ועמית פירקנו את הסרן האחורי קפיצים קליפרים קדמיים משאבת דלק פנסים קדמיים.
דוד למה אתה לא מקשיב הבן אדם ישר ועובדה שהסכים כי הוא יודע מה יש לו
השאלה מה המחיר נכון הבן צודק מקבל את כל המנוע קומפלט אבל אני לא מאמין שיהיה חדש אין סיכוי.
פה אתה מקבל בלוק וראש תקין ואם יצליח אז עשיתה עיסקה טובה
עכשיו נראה את הבן מחכה 10 ימים ******חח....
כל יום יש חדשות.
כאשר לקחתי את הבלוק ביום חמישי לחריטה אצל "סמוך" ברשל"צ. הבלוק נמדד ונקבע שיש אפשרות לחרוט.
הוא צלצל ל"מימקס" לבדוק אם יש בוכנות למידה שיחרוט, אמר לי שיש, מחיר בוכנה 330 ₪ לפני מע"מ.
כלומר כ-1600 ₪ ל4 בוכנות. עצרתי את העבודה כדי לחשוב.
הבן שלי אמר שזה לא הגיוני. היום הבן צלצל ל"מימקס" כדי לברר, נאמר לו: בוכנות , רינגים, 8 מובילי שסתום, מסבי טלטל, מסבים ראשיים לקרנק, הכל במחיר של 1150 כולל מע"מ.
קטונתי מלהבין מה הולך כאן.
עם סמוך עבדתי שנים רבות. לא רוצה להאמין שמישהו ניסה לעשות עלי קופה.
מחיר הבוכנות 900 ₪ כולל מע"מ.
עכשיו התמונה ניראת אחרת.
לפי חשבון שעשיתי יעלו החלקים והחריטות כולל הקלצ', הראש והאטמים כ-3500 ₪.
בלי לחשב את העבודה.
יאיר, עכשיו אני חושב שהסכום שכתבת להציע לבחור מרשל"צ הוא הגיוני. קודם חשבתי שאין סיכוי.
בכל זאת היום ניסע לראות את המנוע ברשל"צ. אם נפתח אותו אעלה תמונות.
דוד.
עדכון.
עכשיו חזרתי מרשל"צ, נסעתי לראות את המנוע שיאיר המליץ לי עליו.
המנוע עבר שיפוץ כללי לפני 4 שנים. הבן אדם אכן אדם ישר, אבל אינו מבין דבר במנועים.
המנוע עומד שנה וחצי, סעפת הפליטה מלאה שמן. למרות שעמד בגשם, יש סימני נזילות שמן מאזור הראש. האלטרנטור שעליו של פיג'ו 205 לא תקין. סעפת היניקה עם המזרקים אינה.
הטורבו נמכר, טען שנבדק והיה מצויין. כאשר הראתי לו את השמן בסעפת הפליטה, אמר שאולי עישן מהטורבו. (לא נראה לי שניסה לרמות, אבל הבחור לא מבין).
לדבריו הרכב ירד מהכביש ע"י המשטרה בגלל שנתפס נוסע ללא טסט. (לא נראה לי שGT עם אוברול מנוע ימכר בחלקים בגלל טסט). לפני שנסענו אליו, הבן אמר לו שהוא מפרק אבל לא מרכיב חזרה, הבחור הסכים. (גם זה נשמע מוזר).
לאור זאת לא היה טעם לפתוח ולבדוק את המנוע.
הוחלט סופית לבצע אוברול כללי במנוע הקיים.
תמונות ועדכון בהמשך.
דוד.
הרכב שלו במקרה כזה?
http://www.extreme-tuning.net/picture/galeria/golshim/puntoGTTURBO/HPIM5797.JPG
היתה איזו GT כחולה כזאת אם לא זאת שבתמונה שהתנגשה חזיתית בעץ ותוקנה אם אני לא טועה
אז מה דוד,בסוף כן היו חדשות ועדכונים.הפעם לא ביקשתי כמו שהפצרת בי :cool:
אני גם הייתי ממליץ על שיפוץ ראש..ככה אתה תמיד תדע מה המנוע עבר מבחינת שיפוץ ומה לא,ואם חס וחלילה תהיה בעייה עתידית (שאני ממש אבל ממש לא מאחל),תוכל לשלול מספר אופציות.
לפעמים הזול יוצא בעצם יקר והיקר יוצא זול בסופו של יום ;)
דוד
אני בעד אוברול כך אתה יודע מה יש לך
תצלום הרכב כשהיה צעיר אני ראיתי אותו צבע שרוף
יאיר אתה אוהב תמונות ופרוייקטים. אז קבל את ההתחלה. אולי תערוך בסוף את הכל ותעלה פרוייקט.
הנה תמונות של הבלוק שהיה בחומר ניקוי, חריטה והחלקים.
אגב, בקבלות של המנוע למכירה של הבחור מרשל"צ, לא מצאתי חיוב על חריטת בלוק.
יש חיוב רק על בוכנות קינג חדשות במחיר של 2000 ש"ח. גניבה ?.
נראה שנשברה בוכנה והחליפו 4 בוכנות בלי לחרוט את הצילינדרים. משום שלא ניתן לקנות בוכנה אחת חדשה.
לא יאומן איך הבן מתאמץ להוכיח לי שהוא בסדר, אפילו שם במקרר שלי חפיסת שוקולד מריר. :)
תמונת הראש המשופץ בהמשך. נראה שגמרתי את פסק הזמן, וממחר מתחילים לסגור מנוע.
דוד.
נראה טוב מאוד
מה קורה עם החלודה במעברים איך אתה מנקה את זה
אמרתי לך תהיה רך הבן שלך 10
יאללה תרכיב כבר רוצים לשמוע את המנוע מגרגר וה- HGT תראה אבק
ואז נראה את דוד מחייך
יאיר תתחיל לערוך ולהעלות פרוייקט. :)
העבודה נמשכת, אחד המנועים הקשים לשיפוץ בהם נתקלתי.
נשאר להחליף פקקי מים, קלצ', גיר ולהניף.
דוד.
מה קשה לצבוע קצת את הבלוק שיהיה יפה הרי אני קונה אותו בסוף לא ?
איייייי איזה חריטה ואיזה בוכנות ללקק האצבעות
כמה אני משלם עכשיו שלא החלפתי את הפקקים
תחליף את כולם
המנוע הונף יחד עם הגיר והגיע לתושבות.
יאיר לא תאמין הקלצ' עלה 1000 ש"ח. את שלך מקורי, קנינו יחד ב-350 ש"ח.
הראש עבר החלפת 8 מובילים, מילוי, ישור, השחזת שסתומים וזיצים, ניקוי בחומר, כיוון שסתומים והחלפת גומיות.
מחר נחבר את השאר נניע ונמלא גז למזגן.
דוד.
עוד לא עשיתי הפצי וכבר המנוע בפנים אתם עובדים מהר חבל"ז
מהר ? בדיוק היום דיברנו שבזמן שהשקענו במנוע הזה, יכולנו לעשות שני אוברולים לפיאטים.
הבן עבד אתמול עד 12 בלילה, ועכשיו הוא גם ממשיך לעבוד, למרות שאמרתי מספיק להיום.
אפילו הכלב משתומם מה בוער. :)
דוד.
יאללה תרכיב כבר רוצים לשמוע את המנוע מגרגר וה- HGT תראה אבק
ואז נראה את דוד מחייך
תחלום :D
בישור גג, תמיד יהיה אפשר לעשות השוואה במסלול :)
פרויקט מדהים, כל הכבוד.
דוד מה אתה עושה עם המנועים של האונו טורבו?
את הסוף של האבק היא תראה
איך ניקול אומרת יאללה יחביבתי בא לי על הצהובה אולי מחר אלך לראות
דוד מה אתה עושה עם המנועים של האונו טורבו?
מה אתה מציע לעשות בהם ?. :)
יאיר, בדיוק כמוך הצעתי לבן שאני אצבע את הבלוק, לפני שהרכבנו את הראש. המדף מלא פחיות ספריי.
מה לעשות שאין לו זמן לחכות שעה שיתייבש. הרגל כבר רועדת צריך לתת גז. :)
היכן אפשר לקנות היום (שבת) רצועות אביזרים לGT שכחנו לקנות. וסט גומיות מזרק למאזדה 2003 1.6. שכן תקע לי את הרכב "בגרון". המזרק הרביעי מוציא דלק בין החליל למזרק.
החליל והמזרקים כבר פורקו.
דוד.
מה אתה מציע לעשות בהם ?. :)
יאיר, בדיוק כמוך הצעתי לבן שאני אצבע את הבלוק, לפני שהרכבנו את הראש. המדף מלא פחיות ספריי.
מה לעשות שאין לו זמן לחכות שעה שיתייבש. הרגל כבר רועדת צריך לתת גז. :)
היכן אפשר לקנות היום (שבת) רצועות אביזרים לGT שכחנו לקנות. וסט גומיות מזרק למאזדה 2003 1.6. שכן תקע לי את הרכב "בגרון". המזרק הרביעי מוציא דלק בין החליל למזרק.
החליל והמזרקים כבר פורקו.
דוד.
אני מאמין שתוכל למצוא זאת אצל בני הדודינו ה"יקרים":lol: בחנות חלפים ביום שבת.או שתחכה למחר
לפתע נזכרתי שפתחו ברחובות עוד חנות ממשפחת אלכארם ברמלה.
לפני חודש קניתי אצלו בשבת, גומיות שסתומים לפונטו שלי.
אולי בני הדודים לא יקרים, אבל גנבים בטח שלא.
את הגומיות למזרקים של המאזדה קיבלתי חינם. חבר הפורום בן דוד שילם לא מזמן על אותם הגומיות 80 ש"ח. עבור הרצועות ביקש 60 ש"ח וקיבל.
יאיר, בלי המכשיר היעודי בתמונה, לא ניתן לסגור את הראש במנוע של הGT.
את המכשיר השאיל לי ביום שישי בעל מוסך חבר.
למעשה כן ניתן לסגור את הראש לפי הוראות יצרן, אבל צריך לפרק את הכוסיות, ולא כדאי לאחר שעבר כיוון שסתומים.
אנסה לקנות כזה מל.כ.
דוד.
הרכב מגרגר או שאני בא לתת בראש ל-HGT
עכשיו עוד השחלה שים סעפת פליטה גדולה +אינטרקולר +צנרת זרימה גדולה יותר ועידכון המחשב ואז ה-HGT תצטרך לצאת יום קודם
יאיר מה יש לך?:)
מה HGT עשו לך שאתה כל כך רוצה להיתחרות?:)
נשמע כיאלו שאתה מתכונן למלחמה))
איזה מלחמה ואיזה דובים
דור 1 ישלוט מהיום זהו
הבן שלי אמר, שהוא אינו יודע מי יראה לשני אבק. אבל הוא יהיה מוכן לבוא לכל מפגש או תחרות שיזמינו אותו. נראה שהוא יהיה הנציג שלי, במפגשים של חברי המועדון.
בשבילו זה כמו אוכל. :) לי זה "לא מדבר".
רק עכשיו העבודה נגמרה. מרכיבים גלגלים. מכניסים שמן ומניעים.
יאיר , זה הרגע הכי מרגש לאחר שיפוץ מנוע.
דוד.
אל תשכח לצלם את המנוע מגרגר.
כמו שיאיר אמר,החלפה לאינטרקולר חזית,החלפת הצנרת לצנרת פתוחה ועבר יותר,דאון פייפ חדש וכמובן צ'יפ והHGT תצטרך לקחת פור של 50 מטר
מה שאני מציע זה אם המנועים במצב של שיפוץ אז אני יבוא ויקח\יקנה אחד בשביל שיפוץ
uno1.4, מצטער אין זמן עכשיו לדבר על הבלוקים.
לא עדכנתי אתמול כאשר הנענו, משום שהמנוע הניע עבד שקט למשך כ-15 שניות ונכבה.
ניסיונות הנעה נוספים לא הועילו. היו פיצוצים לסירוגין באגזוז ובסעפת יניקה.בדקנו לחץ דלק, חיישן קרנק, שוב את הטיימינג וניצוץ הכל תקין.
מתברר שיש לו חיישן תזמון הזרקה. אני מדבר על עשרות ואולי מאות מנועים ששיפצתי ומעולם לא נתקלתי בחיישן כזה. החיישן מותקן על הבלוק עם ציר משונן כמו מפלג. יש לו חלונית שבתוכה מסתובב סביבון עם סימנים שונים. הוא ניתן לכיוון. אבל אף אחד לא יודע איך לכוון.
הבוקר דיברתי עם רפי, גם הוא לא נתקל בחיישן כזה. הפנה אותי לגיא ממוסף פיאט. הבן נסע למוסך ליליין ומסר ד"ש מרפי. גיא לא ידע ומעולם לא ראה חיישן כזה. ניסיונות נוספים עם חברים בעלי מוסכים וחשמלאים העלו חרס. הבן שלי באבל. :) אמרתי לא שיעזוב אותי לבד, והבטחתי לו שאם לא אפטור את הבעיה לבד, אז אחליף מקצוע ואלך למכור פרחים.
עדכון בהמשך.
דוד.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=176&COUNTRY=012&GRP_COD=551&CAT_COD=NW&SBMK=F&DRIVE=D&MAKE=F&COMM_MODEL=FPUN&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=1&SGS_COD=0&DRW_NUM=1
היום במכוניות חיישן גל זיזים משמש לתזמון הזרקה והצתה.
בפונטו טורבו החיישן הזה מבצע את המלאכה של סנכרון סדר הזרקה כשכל מזרק פועל לחוד.
ההצתה הנה ע"י זוג סלילי הצתה (אחד לכל 2 מצתים) כך שאין צורך לתזמן את ההצתה.
החיישן הנו הנו חיישן "אפקט הול" שבו החוט השחור הנו הארקה, החוט הלבן מקבל + 5V ממחשב
ניהול המנוע ("בוש מוטרוניק") והחוט הירוק מוציא בחזרה אות גל ריבועי אל מחשב ניהול המנוע.
ברוב המכוניות המודרניות, חיישן גל זיזים חשוב רק לזיהוי מזרק אחד בזמן הנעת המנוע ולאחר שהוא מונע ופועל כשורה כבר אין צורך בו, אבל איני יודע אם אז מחשב ניהול המנוע היה כה מתוחכם.
שלחתי לך בדוא"ל עוד דף מידע על החיישן שהיה ברשותי ואני מקווה שאולי זה יעזור לך.
בברכה - רפי לין
רפי, אני מתנצל בפני החבר שלך גיא, ממוסך פיאט "ליליין" ברחובות.
הוא לא אמר שאינו יודע או לא ניתקל בחיישן הנ"ל. אמר שהוא לא זוכר כיצד מכוונים. עוד אמר, לא לפרק את החיישן אלא לכוון דרך רצועת הטיימינג, כאשר הבוכנה בנ.מ.ע.
חבר אחר בעל מוסך בלוד. אמר שהחיישן מתזמן הצתה ולא הזרקה.
לדבריו בעל GT שהגיע אליו, היה בשלושה מוסכים עם אותה הבעיה. בכל מוסך הרכב עמד שלושה ימים, ולא מצאו את התקלה. נו איך ימצאו אם חשבו שהחיישן מתזמן הצתה.
לפחות היה ישר ואמר שגם הוא לא מצא.
שלחתי לו את מה שרפי שלח לי, והסברתי לו מי זה האיש היקר הזה רפי לין.
חברים איפה יש עוד בן אדם שיצלצל אליכם ביוזמתו, ויעזור ?.
גם ליאיר לא חסר ידע, אלא שהוא לפעמים מסתיר אותו. :)
מקווה שהיום נניע ונעלה הקלטה.
עדכון בהמשך.
דוד.
איך אתה מסביר את זה שאחרי 15 שניות של הנעה בא לחיישן להחזיר את נשמתו?
אני חושב שמדובר במשהו אחר..
רפי, אני מתנצל בפני החבר שלך גיא, ממוסך פיאט "ליליין" ברחובות.
הוא לא אמר שאינו יודע או לא ניתקל בחיישן הנ"ל. אמר שהוא לא זוכר כיצד מכוונים. עוד אמר, לא לפרק את החיישן אלא לכוון דרך רצועת הטיימינג, כאשר הבוכנה בנ.מ.ע.
חבר אחר בעל מוסך בלוד. אמר שהחיישן מתזמן הצתה ולא הזרקה.
לדבריו בעל GT שהגיע אליו, היה בשלושה מוסכים עם אותה הבעיה. בכל מוסך הרכב עמד שלושה ימים, ולא מצאו את התקלה. נו איך ימצאו אם חשבו שהחיישן מתזמן הצתה.
לפחות היה ישר ואמר שגם הוא לא מצא.
שלחתי לו את מה שרפי שלח לי, והסברתי לו מי זה האיש היקר הזה רפי לין.
חברים איפה יש עוד בן אדם שיצלצל אליכם ביוזמתו, ויעזור ?.
גם ליאיר לא חסר ידע, אלא שהוא לפעמים מסתיר אותו. :)
מקווה שהיום נניע ונעלה הקלטה.
עדכון בהמשך.
דוד.
מצאתי את זה אחרי חפירה לא קטנה
מקווה שיעזור :-)
הצלחתי לתקן את הבעיה. המנוע עובד כמו שעון. עושים מקצה שיפורים קצר (הרכבת מכסה מנוע, כיוון קלצ', הרכבת פנס) ויוצאים לנסיעת מבחן.
הצלחתי לכוון את החיישן מהטיימינג, בעזרתם של רפי ויאיר. תודה לכם חברים.
180 מעלות מנ.מ.ע.
לצערי כשלו הנסיונות לצלם בוידאו. המצלמה מסרבת לצלם.
תודה לך ביל.
האם זה נכון מה שאמרה החברה של הבן, שבגלל שהמצלמה שלי עמוסה תמונות, היא לא מצלמת בוידאו ?.
דוד.
במה אני עזרתי לא הבנתי ?
בכל אופן חברה שעווזרת זה טופ מיאוד תמסור לה חיבוקים אצלי אני מחכה שאישתי תצא לסיבוב
ואז בגניבה אני עושה דברים.
אין עליך דוד מחייה האתר לדעתי צריך לקבל מהמנהלים חבר של כבוד עבור העזרה התמיכה ההבנה
והידע והסובלנות וגם אדם ישר תבורך.
שהרכב שלך לא יגרגר נראה לי בסוף שאתה תתאהב ב-GT
הצילו ! :)
הבן הצליח להביך אותי טכנית.
איך אמרו החקלאים: "ויקומו המלפפונים, וילמדו את הגננים".
הוא פירק את הקונקטור של חיישן ההזרקה המדובר, המנוע מניע ועובד רגיל. "מה כל הסיפורים שהחיישן הנ"ל מתזמן את סדר ההזרקה". שאל. או כפי שרפי הסביר "שהחיישן מתזמן את סדר ההזרקה".
לא האמנתי שאכן כך. 3 פעמים פירק את הקונקטור הניע והחזיר, אין שום הבדל בהנעה המנוע בכל המקרים מניע ועובד יפה.
אם כך נשאלת השאלה, האם צריך את החיישן, או מה באמת תפקידו. ?.
נראה שיש משהו במה שכתב uno1.4, "אני חושב שמדובר במשהו אחר.."
דוד.
לדעתי הרכב יבלע לך הרבה דלק ללא החיישן הזה
האיטלקים האלה מיצרים משהו עוד לפני שחולמים על זה
היום מערכות כאלה נמצאות ב-WV
ואיך זה מסתדר אם ההסבר שהוא נחוץ רק להנעה הראשונית, כדי "לומר" למחשב איזה מזרק יקבל פקודה ראשון ?.
דוד.
אני חושב שיש לך טעות הרי לא היו עושים את זה
התיזמון הוא אלקטרוני לגמרי, כלומר מערכת מקבלת אות מחיישן קרנק ומחיישן בית המצערת ומועבר למחשב הרכב שמנהל את ההצתה בין קידום ההצתה או איחור ההצתה.
ועובדה אז למה לא הרכיבו את זה בפונטו הרגיל
כל זה מקושר לטורבו ולעומסים למפות ההצתה ולניתוקי ההצתה במהירויות גבוהות
יכול להיות שבזמן שאתה מוציא את הקונקטור של תזמון ההזרקה,
המחשב נכנס למצב שהוא משדר אותו למזרקים במצב סרק.
כשתוציא את הקונקטור תעשה סיבוב ולחיצה יפה ותראה שהוא מגיב ולא נחנק.
יכול להיות גם שהשמן עלה לאחד החיישנים לכלוך או שבב ושהפריע לחיישן.
uno1.4, לא ניתן לדון בסוגיה עם המילים "יכול להיות".
יאיר, הטעות אינה שלי. כבר כתבתי שאיני מכיר את החיישן, ולא נתקלתי בו מעולם.
רפי לין כתב: "החיישן חשוב רק לזיהוי מזרק אחד בזמן הנעת המנוע ולאחר שהוא מונע ופועל כשורה כבר אין בו צורך". לפי מה שהראה לי הערב הבן, הרכב מניע יפה גם עם ניתוק החיישן.
הצלחתי להבין ממה ששלח לי רפי במייל, שזה לא מדויק. תפקיד החיישן לקבוע את נקודת ההזרקה, כאשר הדלק מוזרק עם פתיחת כל שסתום היניקה. לכן לא נראה לי שהחיישן מנהל את סדר ההצתה.
כך חשבו גם 3 מוסכים בלוד, שלא הצליחו לפתור את הבעיה.
נחכה לתגובה של רפי.
דוד
צודק אבל בסוגייה כזאת אני חושב שאתה צריך לקחת כל הצעה או לפחות להקשיב לה.
מכיוון שאף אחד לא מבין בפעולת החיישן נסה את מה שאמרתי אם בכלל זה נשמע לך הגיוני?.
אצלי בכתובים זה מופיע בפרוש כחיישן תזמון הזרקה וראית זאת גם במה ששלחתי לך בדוא"ל.
עשה נסיון לנתק את מצבר המכונית ולאחר זמן מה חברו מחדש ואז כמחבר החיישן הזרקה מנותק,
נסה להניע המנוע ועדכן בתוצאות.
בברכה - רפי לין
צודק אבל בסוגייה כזאת אני חושב שאתה צריך לקחת כל הצעה או לפחות להקשיב לה.
מכיוון שאף אחד לא מבין בפעולת החיישן נסה את מה שאמרתי אם בכלל זה נשמע לך הגיוני?.
צודק בעיקר על "להקשיב לה".
הבעיה שאני לא יכול ללחוץ גז משום שהמנוע עדיין בהרצה, 500 ק"מ, ולאחר מכן החלפת שמן ומסנן. זאת כדי לזרוק את השבבים שיהיו עם התאמת המסבים והרינגים. כאשר ניתקנו את החיישן, נתתי גז רק עד ל- 2000 והמנוע לא נחנק.
קר לי עכשיו לעבוד. :) כשתצא השמש אבדוק את מה שרפי אמר ואעדכן.
דוד.
רפי התעלומה לא תמה.
א. ניתקתי את החיישן. הנעתי ונתתי גז במקום מס' פעמים עד 2000 סל"ד. ההנעה היתה טובה הטורים עלו יפה והתגובה מצויינת.
ב. עשיתי סיבוב של רבע שעה(עם חיישן מנותק) הנסיעה מצויינת ואין שום בעיות.
ג. ניתקתי את המצבר ל-15 דקות, הרכבתי והנעתי. שום דבר לא השתנה (כאשר החיישן עדיין מנותק).
שלא תבין לא נכון, אין כרגע שום בעיה ברכב. אין כל השפעה כאשר החיישן מורכב או מנותק.
החברה רוצים לדעת, מה קורה כאן.
לא נעזוב אותך, עד שתפתור את התעלומה. :)
uno1.4, לא שכחתי אותך, בקשר לבלוקים של האונו טורבו. החבר של הבן, לו שייכים הבלוקים, צריך לבוא אלי. ברשותו אשלח לך את הנייד שלו בה"פ. אל תדאג הם אצלי, אם יגזים במחיר, אני כאן.
דוד.
הוונטה של הGT נדלקת רק כאשר השעון חום עובר את החצי.
לכן החלטנו לנקות את הרדיאטור בטרם נזמין חדש.
פירקנו את שני הצינורות. מהפלנג' (ליד הטרמוסטט)ומהצינור המחובר לצינור המתכת, הפננו אותם לכיוון למעלה. שפכנו שקית אחת חומצת מלח, הרתחנו מים בקומקום ושפכנו פנימה.
ראו כמה ליכלוך יש בצינור התחתון לאחר רבע שעה.
לפני כיומיים עשינו שטיפה ללא חומר ולא יצא כלום.
דוד.
עזוב אותך תזמין מאביפאטס רדיאטור ושיהיה עבה יותר עד 250 ש"ח
רדיאטור כזה מאביפארט עולה 500 ש"ח. (בדוק) אבל זה לא העניין. הבן רוצה לנסות אם זה יצליח.
דוד.
אומנם ניקוי הרדיאטור הוציא המון לכלוך ואבנית, אבל לא פתר את הבעיה.
הבעיה היתה שהוונטה התחילה לפעול כאשר שעון החום הגיע כמעט לשלושת רבעי.
מסתבר שהמוכר הרכיב יונית רדיאטור לא מתאימה. לדעתי גם רדיאטור חדש לא היה מועיל.
כאשר החלפתי לפני שבוע את הנגד מהירות ויונית החום לחדשים, קניתי יונית לפי מה שהיה ברכב.
אתמול החלפנו בין היונית של הפונטו שלי הנוסעת לבין הGT. התקלה עברה אלי. בדיוק אותה התופעה.
הצבעים של היוניות שונים. מעניין שההבדל ביניהם הוא רק במעלה אחת.
האמת שמעולם לא נתקלתי בכל כך הרבה בעיות ברכב אחד.
Lior, היה זהיר מלהתעסק ברכב שלך עם מנועים משומשים. המאמץ לא שווה.
לא מאמין שתמצא מנוע משומש שיהיה תקין לאורך זמן.
אם תחליט לשפץ לבד, תקבל ממני את מלוא העזרה.
דוד.
דוד את האמת שחשבתי על זה וניראה לי שאני ישפץ לבד...חוץ מהמנוע עצמו יש לי בעיה בחיישנים.....אני משתגע ולא מוצא את הבעיה....בקרוב מאוד אני מתחיל את השיפוץ אני צריך עוד קצת כסף בישביל להחליף את כל המכלולים ולא לעשות חצי עבודה....תודה רבה על העזרה תמשיך לשתף אותנו עם תמונות!
טוב נפתרה התעלומה.
שלחתי היום את הבן למוסך יציק ברחובות, כפי שהמליץ לי רפי. ביקשתי ממנו שיגיד לו שרפי שלח אותו, ולא ידבר הרבה אלא רק ישאל שתי שאלות.
1. כיצד מכוונים את חיישן ההזרקה.
2. מדוע כאשר מנתקים את הקונקטור שלו, אין שום שינוי בעבודת המנוע.
איציק ענה: רפי כבר דיבר איתי על החיישן שלך. איך כיוונת, שאל. כיוונתי את הטיימינג למקום, ואת הקו בחלונית החיישן בין שני חצאי הירח. ענה. איציק אישר שזה אכן הכיוון.
על השאלה השניה לא ענה.
מאחר שלא ענה על השאלה השניה, התחלתי לחשוד שמשהוא כאן לא מריח טוב.
חזרתי וקראתי את כל השרשור הזה. נתקלתי בקישור שהעלה BILL.
האמת שקודם מתוך לחץ, דילגתי עליו. לא יאומן, יש שם הסבר ברור איך לכוון את החיישן.
ההסבר הוא בדיוק הפוך מהתשובה של בעל המוסך איציק.
הסימון בחלונית החיישן צריך להיות מול החלק הכחול בסביבון.
יש לי הסגות לגבי העניין, אבל אשאיר אותם לעצמי.
אז אני מציע לבעלי GT לשמור את הקישור ש- BILL העלה.
עכשיו ברור לי מדוע המנוע לא מגיב כאשר מנתקים את הקונקטור..
הרבה הרבה תודה ל-BILL.
דוד.
דוד את האמת שחשבתי על זה וניראה לי שאני ישפץ לבד...חוץ מהמנוע עצמו יש לי בעיה בחיישנים.....אני משתגע ולא מוצא את הבעיה...
למה להשתגע, בשל בעיה בחיישנים ?. :)
כתוב בדיוק מה הבעיה, ואדריך אותך כיצד לבדוק ולתקן.
דוד.
אותה בעיה כמו שלך לפרק הכל מחדש
טוב נפתרה התעלומה.
שלחתי היום את הבן למוסך יציק ברחובות, כפי שהמליץ לי רפי. ביקשתי ממנו שיגיד לו שרפי שלח אותו, ולא ידבר הרבה אלא רק ישאל שתי שאלות.
1. כיצד מכוונים את חיישן ההזרקה.
2. מדוע כאשר מנתקים את הקונקטור שלו, אין שום שינוי בעבודת המנוע.
איציק ענה: רפי כבר דיבר איתי על החיישן שלך. איך כיוונת, שאל. כיוונתי את הטיימינג למקום, ואת הקו בחלונית החיישן בין שני חצאי הירח. ענה. איציק אישר שזה אכן הכיוון.
על השאלה השניה לא ענה.
מאחר שלא ענה על השאלה השניה, התחלתי לחשוד שמשהוא כאן לא מריח טוב.
חזרתי וקראתי את כל השרשור הזה. נתקלתי בקישור שהעלה BILL.
האמת שקודם מתוך לחץ, דילגתי עליו. לא יאומן, יש שם הסבר ברור איך לכוון את החיישן.
ההסבר הוא בדיוק הפוך מהתשובה של בעל המוסך איציק.
הסימון בחלונית החיישן צריך להיות מול החלק הכחול בסביבון.
יש לי הסגות לגבי העניין, אבל אשאיר אותם לעצמי.
אז אני מציע לבעלי GT לשמור את הקישור ש- BILL העלה.
עכשיו ברור לי מדוע המנוע לא מגיב כאשר מנתקים את הקונקטור..
הרבה הרבה תודה ל-BILL.
דוד.
בכיף :-)
שמח שגם אני יכול לעזור לפעמים
אותה בעיה כמו שלך לפרק הכל מחדש
מה זאת אומרת אותה בעיה כמו שלך ?. נראה שאתה מתכוון "כמו שהיתה לך". :)
לאחר הכיוון לפי הקישור שהעלה BILL, המנוע נשמע שקט יותר וההנעה טובה יותר.
מה שנשאר זה לקנות היום יונית רדיאטור לבובה שלי.
אני כבר מת שההרצה תסתיים, רוצה לתת גז ולהרגיש, מה האוטו "אומר".
דוד.
לא מאמין רוצה לתת בטורבו בראש
נראה לי שאתה צריך לפרוש שטיח אדום לבן שלך כל יום פתאום נהייתה צדיק
ליאור רוצה למזער נזקים כמוך אבל זה לא עובד כמו שאתה חשבתה
לפרק הכל בטוח שם כסף הרכב עשה 200 K ק"מ אם הוא יעשה לבד יהיה לו כדאי אבל פחות מ-5000 ש"ח הוא לא יצא כך שהרכב לאחר טיפול יהיה במחיר שכולם "כאילו" רוצים למכור 15000 ש"ח.
מפה נגזרת הצעתי לרכב
אני חשבתי על שטיח שחור או לפחות אפור. :)
מאחר שהרכב התחיל לעלות ולרדת בטורים סרק, חשדתי בכיוון השסתומים.
לאחר שבדקתי מצאתי שהחרט פישל בכיוון, השסתומים היו לחוצים. נסעתי אליו לרשל"צ מערב ברחוב יוסף ספיר.
התחיל ויכוח בינינו, הוא טען שהבעיה לא מיזה. אמרתי לו שאם זה מיזה או לא שישאיר לי. אני רוצה
שהכיוון יהיה כמו שצריך. יניקה 40 פליטה 50.
חיכתי שעתיים שהמנוע יתקרר, ועוד שעתיים עד שהוא ניגש לאוטו וכיוון אותם על הרכב.
הרכב עובד עכשיו בטורים יציבים מעט מתחת לאלף.
יאיר אני לא מאחל לך לעמוד על גג בקומה שניה 4.5 שעות בלי אוכל ושתיה.
בחורה צעירה בשם נילי, שעובדת ממול במפעל ליצור בגדי ילדים, ראתה אותי עומד בשמש מס' שעות, ניגשה אלי ושאלה אם אני רוצה סנדוויץ או קפה, נבוכתי. קפה אמרתי.
אנסה היום לאתר אותה ולהודות לה ואפילו לשלוח לה מתנה. לא, אני לא מהאנשים שבחורות מתחילות איתם. :)
דוד.
יאיר אין לי בעיה לעשות אוברואול לפונטו ועם אני יעשה את זה אני לא הולך לימכור אותה בזמן הקרוב...אני מאוד אוהב את הרכב!פשוט אני אחרי תאונה ואין לי הכנסה של כסף כבר יותר מחצי שנה רק בזמן האחרון התחלתי קצת לעבוד..בגלל זה היא מוצעת למכירה כי חבל לי שהרכב יעמוד עם הייתי מתעקש לימכור אותה היא הייתה נימכרת ממזמן הבן של דוד היה קונה רציני והיו עוד כמה....לא הייתי סגור שאני רוצה לימכור את הרכב ובגלל זה הוא לא נימכר..נכון להיום הפונטו שלי יושבת עליי 24 אלף שקל!הרבה חלקים הולחפו וכולם חלקים מקוריים!בעזרת השם האוטו יתחיל את הפרוייקט בחודש הבא יש לי קצת ידע במכונאות ואחי הגדול יש המון ידע (שיפץ מאפס פורד rs turbo ועשה עוד כמה פרוייקטים נחמדים...) דוד הרכב ניראה סוף הדרך זאת ההיא מבית שמש לא?ואני חושבת שאני יודע כמה שילמתם עלייה שלח לי בפרטי...:)
ליאור אין לי שום כוונה רעה או זילזול הכל בצורה ישרה
גם את זה אמרתי לדוד בזמנו אך הוא ניסה לדלג על הדברים והסוף ידוע וטוב שכך.
כדי להגיע לצורת עבודה של דוד או הבן עליי לאכול הרבה חומוס .
בכל זאת יש לי קצת ידע על ה-GT ופה צריך לעשות עבודה מ-א עד-ת
אם תעשה את זה לבד הרווח יהיה רק שלך והתוצאה תהיה GT חזקה עם כח
אני בטוח שהיא תיהיה חזקה..אבל אני רוצה את הרכב מקורי לחלוטין! נישאר שתי דברים עיקריים לעשות עם אני יעשה אובראול למנוע אני כבר ישלח את הטורבו לשיפוץ (כל בעליי הGT יעידו שעד שמוציאים אותו יוצאת הנשמה)ועוד כמה דברים קטנים....ולאחי קוראים שי לא הרבה מכירים אותו הוא לא הולך לכל המפגשים למינייהם..
זה המקום המקצועי ביותר בישראל לשיפוץ טורבו לרכב (http://www.musach.co.il/details.asp?id=650), בהנהלת דני:
www.musach.co.il/details.asp?id=650
בברכה - רפי לין
דוד הרכב ניראה סוף הדרך זאת ההיא מבית שמש לא?ואני חושב שאני יודע כמה שילמתם עלייה שלח לי בפרטי...:)
כן היא מבית שמש עילית.
אין מצב שאתה יודע כמה שילמנו עבורה. אין לי בעיה שתכתוב.
אפילו יאיר לא יודע. :)
אבל אם אתה יודע, תקבל את הפפייה שתבשיל ראשונה בעץ. :)
דוד.
נכון, לפי מה שכתבת בה"פ, הפפייה הראשונה שלך. :)
דוד.
פעם אחרונה ששאלתי על עדכון כמעט וקבילתי פפייה בראש :)
דוד
http://www.youtube.com/watch?v=WJnntxrbKbo
תודה לך BILL.
רציתם עדכון, בבקשה.
ראו איך המנוע עובד כמו שעון שויצרי.
חפיסת הסיגריות על סעפת היניקה, היא כדי לבדוק אם המנוע רועד.
בשיטה הזאת השתמשתי במשך שנים לאחר שיפוץ מנועים.
אם החפיסה לא "רוקדת" או נופלת, המנוע עובד 10.
מקווה שגם שומעים, אצלי הרמקולים הפסיקו לפעול. שכחתי להיכנס בדרך לאייבורי ולקנות רמקולים.:)
BILL אתה גדול.
דוד.
http://youtu.be/WJnntxrbKbo
רואים פה את הסרטון? לא מצליח להוסיף את הסרטון ישירות להודעה.
יאיר אני מקווה שזה העדכון האחרון, לפני התקלה שלא תגיע.
אמרת להיות רך איתו. ראה מה הוא עושה. לא קל יותר ללכת למכונת שטיפה ב- 10 ש"ח ?.
שלא לדבר על קנס שאני עלול לקבל מפקח עירייה בסך 1000 ש"ח.
דוד.
נראה לי מכל מרעש שלך אתה יושן ב-GT מרוב שאתה מאוהב בה
תבוא תראה מה אני עשיתי מלאתי שמן והיה קצת אור אז נשפך על הרצפה
מחר מכונת השטיפה לא תתן מנוח לשכנים גם ניקוי מנוע וגם רצפה וגם צעקות מהאשה
ואתה רוצה שאני אצלם
לפחות אלכס חמוד
ה-GT נשמע טוב מאוד כמה אבק יראו ה-HGT
אני לא מציע להתגרות בבעלי ה-HGT.
לפי הפתגם "אל יתהלל חוגר כמפתח". :)
אבל נראה לי שאתה כל כך בטוח. כשתיגמר ההרצה נארגן תחרות ונצלם בוידאו.
אתה תבחר את בעל ה- HGT הכי חזקה.
אני רציני.
דוד
אין בעיה
אל המנהלים נא לארגן מפגש עם כולם ונפתח ויסקי ל-GT של דוד
יאיר.מצטער, הרכב לא ישתתף בתחרויות, לא ניקח סיכונים.
אגב בגלל מה שקרה, הבן לא נרדם שני לילות, והרכב מוצע למכירה.
חלון הנוסע הוחלף במקורי עם חותמת פיאט.
לך אני לא מוכר, אני מפחד מאישתך. :)
דוד.
עדכון.
לאחר שהרכב עמד כחודש בגלל ראש סדוק. מצאנו ראש מקורי משופץ עם אחריות.
אתמול הרכבנו את הראש והיום נכנסנו שוב לטסט.
בבדיקת ה-CO יצא 0.27. כמו בפונטו שלי. הרכב עבר את הטסט בלי שום בעיה. מלבד האגזוז החדש שהבן הרכיב.
ז,א, הפתח רחב מידי. כבר דיברתי היום בנייד עם הרב בוחן, אמר "תבוא ביום ראשון יהיה בסדר".
כמו כן החלפנו טרמוסטט חדש, למרות שהישן תקין + מצבר חדש.
ועכשיו לחידה. יאיר אמרת שאני לא אוהב קומבינות. עשיתי איזו שהיא קומבינה כדי לשמור על המנוע.
אם תדע מהוא החלק שהוספתי, בעיגול האדום בתמונה , תקבל עוד לימונים. :)
דוד.
כל שנה אני עובר טסט עם אגזוז כזה של דרגון
תגיד לבן שאם הוא צריך עזרה יש לי אישורים :)
תודה רבה, הבן שמח. אולי נחסוך הפעם את הטובה של הרב בוחן לפעם אחרת.
מצטער שלא עניתי לך לה"פ בקשר להחלפת מערכת החימום של המנוע ברכב שלך.
פשוט היינו עסוקים עם ה-GT.
אין בעיה אתה יכול לבוא. שלח לי בה"פ את מס' הנייד שלך, עוד היום בקשר לאישור.
אל תקנה רדיאטור, צינורות ושאר החלקים. לנו יעלה יותר זול. אבל ברר את המחיר.
אתה קנית מהבן את המפסק למפשיר האדים ?.
דוד.
כן
אני אדבר עם ארז יש לי את המס' שלו, תודה
איזה מזל נשאר הרבה לימונים טעימיים
קשה לראות או חיישן או מנורה לבדיקת מערכת ההצתה או חיבור לצינור לווקום
שמעתי שדיברת איתו, אתה כמו הבן שלי. יאלה תדחפו את בעל הניסיון המבוגר הצידה. :)
שיהיה בהצלחה. :)
דוד.
איזה מזל נשאר הרבה לימונים טעימיים
קשה לראות או חיישן או מנורה לבדיקת מערכת ההצתה או חיבור לצינור לווקום
לא נכון. מאחר שאינך יודע וכבר קטפתי, chesh יקבל את הלימונים, הוא בדרך לכאן. :)
דוד.
השם הוא עידן :)
ותודה על העזרה
דוד זה החלק שאני מחפש:
http://www.ebay.it/itm/7760964-SERBATOIO-ACQUA-RADIATORE-FIAT-PUNTO-/150409128888?pt=Ricambi_automobili&hash=item2305152bb8
אין למצוא כזה בארץ (חדש לפחות).
ואני לא יכול להזמין גם, כי זה איביי של איטליה והם לא שולחים לכאן
האם אתה יכול למצוא חלק כזה לפי המק"ט או שיש דרך להזמין אותו?
עזוב אותך דוד אלוף לא צריך את הרדיאטור שלך לך על רדיאטור רגיל מאמין שאפשר להתאים
עידן, לא צריך להשתגע. אין אז אין.
עשה מה שארז אמר לך, הוא אוכל דברים כאלה לארוחת בוקר.
יאיר זה בדיוק מה שארז אמר לו. אותי הם לא שיתפו. :)
דוד.
כבר שנה אני אומר לו את זה כורדי
דוד מה זה צנרת החוטים עם איזולירבנד שים צינור שרשורי בצבע כחול גם יפה וגם שומר על החוטים
לא היה זמן להתעסק עם החוטים היו לי בעיות מכניות יותר גדולות, ברור שנסדר הכל.
יאיר אין לדלג. צריך לדעת מה "החלק" שהוספתי. תתחיל לחשוב, כי עידן לא לקח את הלימונים. :)
הנה רמז, "החלק" משמש גם באקווריום דגים, קניתי אותו ב-3 שקלים. :)
דוד.
שסתום אל חזור או וואקום לא יודע
תעזוב אותי הלימונים שלך עוזרים לי מהצינון שאני נמצא ואם תעצבן אותי גם אלכס לא יעזור
טוב רק בגלל שאתה מצונן אגלה לך. :)
הוספתי ברז של אקווריום דגים מתכוונן, על צינור הווקום שהולך מהסעפת ליחידת הווקום, שפותחת את הדלתית בצינור הדחיסה לסעפת. ע"י כך ניתן לווסט את כמות הגדישה.
לפני זה הטורבו גדש 1.2 באר. זה מצב שלאורך זמן יסדוק את הראש ויהרוס את הבוכנות.
עכשיו אפשר לגדוש בין 0.5 ל- 1.2 באר, לפי הכיוון. כרגע זה מכוון על 0.8 באר בערך.
הדבר נעשה בגלל החברה של הבן, שרגלה כבדה על הגז. :)
דוד.
הבעיה שהפונטו של דוד עדיין לא משודרגת אני צריך אינטרקולר חזיתי וצנרת גדולה וישירה ולא איזה סופית עגולה ויפה וצריך הנמכה של 40 מ"מ מקדימה לפחת אז תגיד לבן לחסוך
ואחרי זה אין סיפורים יותר איפה אנשי ה-HGT רוצה לראות אבק
כל כך הרבה שינויים ותוספות רק כדי "להראות אבק" לפונטו HGT?
האם יש איזה אירוע טראומטי בעברך שקשור לפונטו HGT? :)
ששששששששש מישהו הגיע לא לקשקש
כל שנה אני עובר טסט עם אגזוז כזה של דרגון
תגיד לבן שאם הוא צריך עזרה יש לי אישורים :)
עידן תודה על האישור, לא קיבלו את זה במכון הטסטים. הבוחן טען שהאישור צריך להיות משוייך לרכב ספציפי. סיימתי את הטסט דרך הרב בוחן.
אגב, הבעיה של החום מנוע שלך נפתרה לאחר מה שעשינו ?.
אני מתנצל בשם הרודוויילר שגנב לך את הקופסה עם הברגים וברח. :)
דוד.
עידן תודה על האישור, לא קיבלו את זה במכון הטסטים. הבוחן טען שהאישור צריך להיות משוייך לרכב ספציפי. סיימתי את הטסט דרך הרב בוחן.
אגב, הבעיה של החום מנוע שלך נפתרה לאחר מה שעשינו ?.
אני מתנצל בשם הרודוויילר שגנב לך את הקופסה עם הברגים וברח. :)
דוד.
מה נעשה בסוף לא הסברתה דוד תן לישון בשקט
חידשתי את רוב מערכת הקירור ברכב (רדיאטור, מיכל מים חדש, טרמוסטט והצינור שיוצא ממשאבת המים)
תודה ענקית לדוד והבן שפשוט שני תותחים. בינתיים המחוג לא משחק כמו בעבר ונשאר יחסית קבוע.
אבדוק בהמשך ואעדכן!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.