View Full Version : פונטו 75 דור ראשון נכבה ברגע שמגיע לטמפ' עבודה שלו (90 מעלות)
היי חברים, כמו שרשום בכותרת,
פונטו 75 דור ראשון נכבה ברגע שמגיע לטמפ' עבודה שלו (90 מעלות) ולא מניע.
אחרי שממתינים כמה זמן (לצורך ירידת חום) מניע חלק וברגע.
אם זה קורה בנסיעה, הרכב מתחיל להיחנק כשהוא מתקרב לטמפ של 90 מעלות (חצי בסקאלה) עד שלא נכבה סופית.
באף אחד מהפעמים לא נדלקה נורת תקלת מנוע (הזרקה)
החשד שלי:
1) מנוע צעדים מסיים את חייו - ביום א יבוצע פירוק וניקוי של בית מצערת ביחד עם מנוע צעדים. יש למישהו נתוני בדיקות של המנוע צעדים?
2) חיישן חמצן (למבדה) . יש למישהו נתוני בדיקות של החיישן חמצן?
3) כויל הצתה, נשלל כי בפונטו ישנם 2 כוילי הצתה ולא הגיוני שימותו ביחד.
4) משאבת דלק, נשלל כי משאבת דלק לא תלויה בחום של המנוע.
5) חיישן קראנק, נשלל כי גם לא חייב להיות תלוי בחום מנוע.
מה דעתכם?
דווקא מחיישן קרנק הייתי בודק בדיוק סמפטום של חיישן קרנק
יש לי חיישן כזה לבדיקה אם תרצה
השלב הבא חיישן חום וכויל אחד מהם יכול להיות פגום
האם כאשר הרכב נכבה ואתה מנסה להניע, המנוע מסתובב ולא מניע ?.
האם כאשר זה קורה יש ניצוץ ?. (הוצא חוט מהפלג ובדוק).
האם מגיע דלק למזרקים ?. פתח את הצינור שמחובר למסילת המזרקים ותן סטרטר.
מתי החלפת מסנן דלק ?. כאשר הרכב נכבה, פתח את מכסה טנק הדלק ונסה להניע.
בדוק ועדכן כדי שנוכל לבודד מס' גורמים.
דוד.
תודה על התשובה, חברים.
יאיר, אם אחד הכוילים היה פגום האוטו היה מנסה להניע על 2 צלינדרים, במצב שלי זה הפילו לא עושה רושם של הנעה (מסתובב על ריק), בוודאות חוסר ניצוץ או תערובת בכל הצלינדרים.
דוד, המנוע כן מסתובב ולא מניע.
את השאר לא בדקתי כי עוד לא יצאה לי להיות ברכב בעת תקלה (רכב של אח שלי).
מחר אני יבצע את כל הבדיקות ויעדכן, תודה לכם.
" אם אחד הכוילים היה פגום האוטו היה מנסה להניע על 2 צלינדרים, במצב שלי זה אפילו לא עושה רושם של הנעה, בוודאות חוסר ניצוץ או תערובת בכל הצלינדרים."
מחזק את דבריו של Lexxxa.
יאיר תתכונן להפתעה. קניתי פונטו 1.4 טורבו שנת 95 יד שנייה, צבע מקורי נקייה ללא פגיעות פח.
הרכב נוסע אבל מעשן חזק באגזוז ואין טסט. מחר הרכב יגרר אלי.
יש חשבונית על החלפת טורבו במוסך פיאט מורשה יבואן.
את המחיר לא אגיד לך, כדי שלא תופתע. :)
רוצה רמז ?. 30% פחות מהרכב ברשל"צ.
דוד.
הדבר הראשון שהייתי בודק את חיישן קרנק כמעט בטוח
לפעמים הבטחון בפיאט הוא לא חד משמע יעני צפה להפתעות אם כויל אחד תקול והוא נפרץ בהתחממות
אז מה תגיד
חוצמזה דוד מה קרה נהייתה שרוף של פונטו טורבו פתאום לא משנה תעשה טסט עליו אני הבא בתור
Lexxxa, בוא נילך לפי הראש של יאיר. למרות שבדיקת ניצוץ כאשר הבעיה ישנה, תיתן את הכיוון לבעיה.
נתק את הקונקטור של חיישן הקרנק. בדוק עליו התנגדות 650-750 אום.
בדוק את המרווח בין החיישן לזר. 0.5-1.5 מ"מ או אם נדבק עליו שבב מתכת.
יאיר כתבת, "צפה להפתעות אם כויל אחד תקול והוא נפרץ בהתחממות, אז מה תגיד ?."
אני אגיד במקומו. :)
כשהרכב נכבה , יש לקרר את הקויילים , ע"י ספריי קירור שמשתמשים בו למצוא תקלות בלוחות אלקטרוניקה. (מוסכים לא משתמשים בשיטה הזאת) אם אחר כך הוא יניע אז הבעיה בקויילים. כנ"ל גם על חיישן הקרנק.
עוד כתבת. "מה קרה נהיית שרוף של פונטו טורבו פתאום."
אני מנסה להחזיר את הנעורים. :)
דוד.
דוד לבריאות תהנה
אם אתה עושה פרויקט שתף אותי
תודה חברים, אני יבדוק ויעדכן.
יאיר, פרוייקט ?.
אצלי פרוייקטים הם עבודה יום יומית במשך שנים.
בכל אופן אעדכן לגבי התיקון. ואולי אעלה כמה תמונות.
לבן שלי יש קוצים ב..., הוא רוצה לגרור את האוטו עכשיו.
דוד.
חברים, עדכון:
בהתחלה הפיאט התנהג מאוד יפה ולא נכבה (אפילו בזמן שחום הגיע ל90 מעלות).
עשינו הרבה סיבובים מסביב לבית בתקווה שהוא יתקע לנו בדרך :).
אחרי סיבוב אחרון בזמן שכבר נכנסנו לחניה הוא נכבה.
ניסינו להניע, כמה פעמים היו מין תפיסות כאלה (כאליו חסר דלק),
אחרי כמה נסיונות להניע ה"תפיסות" נעלמו וסטרטר סובב את המנו חלק, ללא הנעה.
בוצע בדיקת ניצוץ בפלאג, יש ניצוץ.
אחרי 2 דקות הרכב הניע רגיל.
חשד נוסף שלי:
ניצוץ יש - נבדק.
ישר אחרי כיבוי, כשניסינו להניע היו סימפטומים של הנעה (הדלק שנשאר בחליל יצא דרך מזרקים).
לזכרוני יש ריליי של משאבת דלק שנמצא בתוך תא מנוע, אולי הוא זה שעושה לי את הכאבי ראש.
מה דעתכם ?
אין ריליי בתוך הרכב
מה שיש לפי דעתי הריליי הראשי בצמוד לקיר אש עם מכסה פלסטיק בצורת ר
תנסה לנקות את חיישן קרנק שלב ראשון
בזמן כיבוי הרכב אפשר לעשות ריסט למחשב במקרה שנתקעים באמצע מקום שהוא
חברים, עדכון:
ישר אחרי כיבוי, כשניסינו להניע היו סימפטומים של הנעה (הדלק שנשאר בחליל יצא דרך מזרקים)
מה דעתכם ?
לא הבנתי מה זה "הדלק שנשאר בחליל יצא דרך המזרקים".
איך אתה יודע שהוא יצא דרך המזרקים ?.
דוד.
שלום חברים.
יאיר, אני ינסה לנקות את החיישן.
דוד, הכוונה שלי הייתה שהדלק שנשאר בתוך חליל (צינורית ברזל הזאת שנמצאת מעל המזרקים) נזרק לתוך הצלינדרים דרך מזרקים.
לדוגמה: אם לנתק את המשאבת דלק במהלך העבודה של המנוע הוא לא יכבה מיידית אלה לאחר מס' שניות.
במהלך הבדיקות שעשעיתי פעם ראשונה זיהיתי ש2 צינורות דלק שמגיעים לחליל מלאים בסדקים ונראים טיפה רטובים! הבעיה היא שזה לא צינורות רגילים עם בנדים עליהם, אלה הברגות מיוחדות.
יאיר,דוד, יש לכם אולי את הצינורות? יודעים איפה לקנות ?
כן אני החלפתי אצלי מכיוון שעשיתי בזמנו קומבינה עם ראש המנוע.
יש ביצחק שדה ליד פליקס טכנו צינורות
אני קניתי הרח' הרצל בת"א ליד קיבוץ גלויות
עכשיו עליך לוודא שיש סימון כחול על הצינור שמתאים לבנזין עלות של 70 ש"ח
את הבנד מוציאים עם דיסק או משהו אחר ואז ישאר לך הברגה עם יציאה שאותה תחבר לצינור החדש עם בנד
הצינור המקורי הוא ללא בנדים, צד לכיוון החליל יש שם הברגה שמחוברת לצינור (לא ניתן להפריד)
אתה אומר לקנות צינור לדלק ללא סופיות, איך אני יבריג אותו לכיוון החליל?
אתה יכול לצלם איך עשיתה אצלך ולעלות תמונה ?
תודה.
שם לב הסופית של הצינור בלבד אותה אתה מנתק
כך שישאר לך רק ההברגה וכניסה לצינור חדש
יאיר, עדיין לא כלכך הבנתי.
אם תוכל לצלם איך עשית אצלך זה יהיה מצויין.
בוצע ניקוי לחיישן קראנק ומנוע צעדים.
האטמים של הבית מצערת שבורים במס' מקומות.
לא הצלחתי למצוא אטמים חדשים, ניסיתי גם אצל מ.י.ר וסודאי, ואפילו מוסך מורשה כחול לבן בפ"ת.
אז מרחתי סיליקון על ישנים והרכבתי.
עוד מעט יוצא לנסיעת מבחן.
יאיר, דוד. יש לכם נתונים לבדיקת חיישן קראנק?
בנוסף אני רוצה לבדוק (בזמן שהרכב נכבה ולא מניע) אם יש פולסים בחיבור חשמל למזרק, זאת אומרת לבדוק האם הוא נפתח. אתם יודעים מה המתח בחיבור ?
בתגובה השלישית שלי בשרשור הזה, כתבתי לך נתונים לבדיקת חיישן קראנק.
דוד.
היי דוד, נכון, לא שמתי לב.
בקונקטור ישנם 3 פינים בין איזה פינים לבדוק התנגדות ?
אני חושב שאתה טועה.בחיישן הקרנק אין 3 פנים אלא 2.
המתח למזרק 12V, התנגדות על המזרק 16 אום.
דוד.
שאלתי אותך, "מתי החלפת מסנן דלק" ולא ענית.
דוד.
דוד, צילמתי את הקונקטור לכוון חיישן קראנק, 3 פינים.
בדקתי התנגות בין פין 2 ל 3, התנגדות 750 אום, זה במצב תקין (כשהרכב מניע).
יצא לי להיתקע היום, יישר קפצתי לבדוק התנגדות.
או שלא בדקתי טוב, או שהרב מודד מזייף או שהחיישן באמת תקול, הראה לי התנגדות מקסימלית (אין סופית), בדקתי בין כל הפינים.
אני חושב שזאת אפשרות 3, חיישן תקול.
אבל בשביל להיות בטוח, ימתין לתקיעה נוספת של הרכב ויבדוק שוב התנגדות.
המסנן דלק הוחלף פחות או יותר לפני שנה. הוא יכול להשפיע בצורה כזאת? (רכב נכבה, ממתינים 10 דקות, הכל מניע רגיל).
תודה לכם!
נכון יש חיישנים יותר משופרים עם 3 פינים. אבל עקרונית החיישן פועל על שני חוטים.
החוט השלישי הוא למעשה מגן על האות שלא יקבל הפרעה חיצונית, מין של סוכך. הוא מחובר למינוס.
כן, תתפלא שכבר ניתקלתי באותה תופעה כאשר מסנן הדלק היה סתום. הרכב נסע כ- 1 ק"מ נכבה ולאחר כ-10 דקות הניע שוב, נסע ושוב נכבה. לא בכל הנעה מרחק הנסיעה היה זהה.
לדעתי הטעות שלך הייתה שקשרת את התופעה עם חום העבודה של המנוע.
דוד.
כנראה שכן, אבל מצד שני החיישן יושב בתוך טבעת ברזל שהיא חלק מהבלוק, יכול להיות שהחיישן בסוף חייו ושינוי טמפ' קטן משגע אותו.
בכל זאת, יבדוק את ההתנגדות עוד הפעם ברגע שאוטו ייתקע כדי להיות בטוח.
יאיר, כנראה שצדקת, התגובה הראשונה שלך אמרת חיישן קראנק.
יאיר,דוד, תודה רבה לכם, יש לכם ידע מאוד רכב בפיאט ובכלל בתחום, ולי נשאר רק ללמוד מכם.
לצערי אני עדיין לא בטוח שהבעיה בחיישן הקרנק.
ייתכן שהבדיקה לא נכונה.
דוד.
ברור שיכול להיות שזה משהוא אחר הרי זה פיאט
אצלי בדקתי את החיישן מראה על 616 אום
זאת לא הבעיה צריך לבדוק את החיישן כאשר הוא נכבה ואז לפתוח את התקע ולבדוק
עדכון, הרכב נתקע שוב, בוצע בדיקת התנגדות, התנגדות אין סופית.
עכשיו ניתן להגיד בוודעות שהחיישן עושה את הבעיות.
ביררתי מחיר, אמרו לי 140 ש"ח לחיישן חילופי.
מה אתם אומרים ?
לא מסתדר לי עם מה שכתבת: "אחרי כמה נסיונות להניע ה"תפיסות" נעלמו וסטרטר סובב את המנוע חלק, ללא הנעה.
בוצע בדיקת ניצוץ בפלאג, יש ניצוץ".
גם אם תנתק את הקונקטור של החיישן, לא עשוי להיות "תפיסות".
דוד.
המחיר סביר
תקלה קלאסית של חיישן קרנק לאחר שמתחמם המנוע כבה
דוד, כנראה שחיישן קראנק שלח מס' פולסים בודדים, לכן הייתה תופעה כזאת (ברגע שהיו פולסים, נכנס טיפה דלק לצלינדרים).
יש משמעות לחיישן מקורי/תחליפי ?
שלום חברים, היום הוחלף חיישן קראנק.
ממשיך לעקוב.
תמשיך בבקשה לעקוב ולעדכן.
דוד.
עדכון, הרכב נוסע תקין ולא נתקע יותר.
תודה רבה לדוד ויאיר!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.