PDA

View Full Version : פנסי ערפל כיצד מתקינים לבד?


02-01-07, 00:03
קניתי פנסי ערפל ורציתי לדעת אם אפשרי להרכיב לבד...
לחבר + ל + ו - ל - (במצבר)? או בדרך אחרת?

תודה מראש
אלי :)

02-01-07, 02:00
לך לחשמלאי רכב כדי שיעשה עבודה מקצועית.
הוא יתקין מתג הפעלה הנותן פיקוד לממסר רק כשאורות ראשיים דולקים, הממסר יהיה מוגן בנתיך ויעביר זרם אל פנסי הערפל הקדמיים. יש להתקין או לחבר נורת התראה שתידלק ביחד עם פנסי הערפל הקד' כדי למנוע מצב שאתה שוכח לכבותם.
להזכירך - הדלקת פנסי ערפל קד' מותרת רק בזמן שיש באמת ערפל.
בברכה - רפי לין :)

02-01-07, 17:50
תודה על התגובה רפי :)
אתה יכול להגיד לי פחות או יותר את המחיר של העיניין הזה?

תודה מראש
אלי :)

02-01-07, 20:24
אין לי מושג על המחיר כי כל אחד מתמחר אחרת את עבודתו.
אם אתה תתקין במקום את הפנסים והחשמלאי ירכיב את כל מע' החשמל להפעלתם אז תחסוך קצת מהעלות.
בברכה - רפי לין :)

02-01-07, 21:31
אלי: אילו פנסי ערפל קנית? את המקוריים של פיאט או אוניברסליים?

רפי: באונו ליד מתג הפעלת פנסי ערפל אחוריים יש מתג שאינו בשימוש. מעיון בספר הרכב שנמצא ברשותי נמצא כי בדגמים המפוארים ובדגם הטורבו כפתור זה משמש להפעלת הנורות ערפל הקדמיים. האם חשמלאי יכול להשמיש כפתור זה?

בישראל מס' ימי הערפל בשנה הוא מועט ביותר. לפי דעתי להתקין פנסי ערפל קדמיים ברכב שלא יובא ארצה עם פנסים מקוריים- זה מעשה מיותר ונועד כדי לעשות פוזה על נהגים ולסנוור אותם.

02-01-07, 22:02
ואללה לא [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] הם לא מקוריים הם בצורת מלבן בכינוי שלהם - "סט פנסי ערפל מלבן לבן"...
אבל תכלס זה רק בשביל יופי... שתבין [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] אני לא ערס ולא יהיה, אבל אני ראיתי הרבה רכבי אונו שיש להם פנסי ערפל כשהם כבויים זה פשוט מוסיף המווווון לאוטו ולכן רציתי להוסיף.
אני לא מתכוון לרגע שהם ידלקו בלי שימוש...
אתה תוכל להסביר איכשהו איך אני מתקין אותם לבד ללא חשמלאי רכב?

תודה מראש
אלי :)

02-01-07, 22:13
אם כבר פנסי ערפל לאונו- רק מקוריים. רק הם מוסיפים יופי. בטיול האחרון היתה אונו לבנה שעמדה ליד האונו שלי במתחם המסעדה בצומת גולני (של צביקה אם אינני טועה) ולה היו פנסי ערפל קדמיים מקוריים, זה באמת מוסיף לרכב. אבל מצד שני ראיתי הרבה כלי רכב כאלו עם פנסים אונברסליים שמכערים את כל הפרונט.

התקנת הפנסים זה לא לחבר שקע לתקע ונגמר הסיפור. כמו שרפי רשם לך למעלה- מומלץ להתקין אצל חשמלאי רכב.

02-01-07, 22:29
סבבבבבה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] להתקין לבד אני לא יתקין אבל הבעיה היחידה שקנתי אחרים בגלל שאין כבר לקנות את המקוריים של האונו...
שמע הם ממש מוסיפים....
חבל שלא מוסבר טוב איך מרכיבים לבד...

אלי :(

04-01-07, 20:40
טוב אני מבין שאין לכם דבר מה בעיניין....

04-01-07, 21:34
אתה לוקח את הפנסים מתקין אותם איפה שאתה רוצה אחר כך לוקח את הקבל המינוס שבדרך כלל הוא שחור ומעביר אותו יפה לחיבור של המצבר למינוס מחבר ומשאיר אותו ככה אבל תעשה את העברה יפה שלא יהיה סתם כבל אחר כך אתה לוקח את הקבל של הפלוס שהוא בדרך כלל אדום ומעביר אותו יפה שלא יהיה בולט לתוך תא הנוסעים קרוב לנהג איפה שנוח לך יפהעכשיו הקטע הכי מסובך אתה לוקח קצה של הכבל ומחבר עליו מפסק כל מספק של ON/OFF מפסק הכי פשוט שיש בצד השני שנישאר במפסק אתה ממשיך כאילו תקבל ומעביר אותו יפה לחיבור של המצבר פלוס זה אמור להיות ככך (נורה------------------[]-------------מצבר) זה חיבור פלוס
(--------------------------------------------) זה חיבור מינוס

זה לא מסובך ביכלל רק עבודת חיווט מעצבנת מחכה לתגובות שלך !!!

04-01-07, 21:37
כל זה טוב ויפה, אבל כדאי להגן על הפנסים עם נתיך, ככה אם חס ושלום יהיה קצר, הוא לא ישרוף לך את האוטו.
בנוסף, כדאי את המפסק לחבר באמצעות ממסר, כדי שהוא לא יימס מהחום שהחשמל ייצור.
וכמובן, אפשר ורצוי לחבר דרך הממסר של האורות הראשיים, כדי שרק אז יפעלו פנסי הערפל שלך.

זה לא מסובך,
רק מצריך קצת ידע בחשמל, ראש בריא והרבה סבלנות.

04-01-07, 21:46
לא צריך את כל הבולשיט הזה זה סך הכל 12 וולט של מצבר ופנסים לא חזקים לכן אין פה שום סכנות רק אל שלא יקצר הכל יעבוד כמו שצריך אצלי ככה זה מותקן רק לא פנסי ערפל אלה תאורה נוספת בתא הנוסעים וזה עובד כמו שצריך


כשאתה מתעסק באוטו שלך ועלול לשרוף אותו - זאת בעיה שלך. אם יישרף האוטו של מישהו אחר, אתה תפצה אותו?

04-01-07, 22:46
לא צריך את כל הבולשיט הזה זה סך הכל 12 וולט של מצבר ופנסים לא חזקים לכן אין פה שום סכנות רק אל שלא יקצר הכל יעבוד כמו שצריך אצלי ככה זה מותקן רק לא פנסי ערפל אלה תאורה נוספת בתא הנוסעים וזה עובד כמו שצריך

אתה יודע, אני תמיד אומר , שיש 2 דברים אינסופיים בעולם:
1- הגודל של היקום (אני עדיין בטוח שהוא נגמר באיזהשהו מספר)
2- טיפשות של אנשים ( לזה, פשוט אין סוף)

אתה כזה מטומטם שזה :twisted:

חוץ מזה שלכתוב עם סימני פיסוק זה ממש לא הצד החזק שלך, אתה גם לא יודע שום דבר בחשמל.

כשמנסים להסביר - תקשיב ותלמד, אולי תדע משהו ולא תעשה מעצמך צחוק וגם לא תרגיז אותי.

04-01-07, 23:11
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] שלא תהרגו אותיייי!!!!!!!!
ד"א אני כן מבין באלקטרוניקה ואני עוסק בזה אבל לא בחשמל רכב... זה ממש לא אותו דבר!!!!
ובחיים לא ציפיתי לתגובות כאלה... בן אדם לא מבין אז למה לקפוץ עליו???? זה בסדר??
אכזבה גדולה מכם....

אלי

04-01-07, 23:45
הכעס הוא כי מי שלא יודע ואינו מקצוען אז שלא יתן עצות שעלולות גם להיות מסוכנות. בהתקנה ללא ממסר ונתיך עלולה לפרוץ שריפה במכונית בגלל קצר ו/או התחממות החוטים.
ח ו ב ה - להתקין כפי שכתבתי, מתג הדלקה שמפעיל ממסר מוגן בנתיך, המדליק את פנסי הערפל וכמובן עם נורת בקורת הנדלקת בתוך תא הנוסעים.
בברכה - רפי לין :)

05-01-07, 00:22
אלי אנחנו לא כועסים עליך, ואין לנו שום דבר נגד הרוסי.
פשוט אם לא תיזהר אתה עלול לשרוף את האוטו - וזה לא נעים.

וכולנו טועים לפעמים. ולכולנו אין ידע מושלם בכל התחומים (טוב נו, חוץ ממני) ואני חושב שבאנו לכאן בשביל ללמוד.

אז מי שלא יודע לא חייב לענות.

05-01-07, 11:42
אני בזמנו התקנתי פנסי ערפל מקורים של פיאט אונו1
את הפנסים עצמם קניתי ברחוב שלמה ביפו.

בשביל ההתקנה הלכתי למוסך מורשה פיאט "כחול לבן" בפתח תקוה (סמוך לצומת סגולה)
תמורת סכום זעום ביצעו את ההתקנה כולל חיתוך המרובעים בפגוש והתקנת מתג
את המתג הרכיבו לי מתחת להגה מכיוון שבעיה להרכיב כפתור מקורי במקום המיועד לו.


בקיצור מקווה שעזרתי

05-01-07, 13:35
תודה חבר'ה על התמיכה והבנה :D

05-01-07, 17:49
חברים!

תפסיקו בבקשה לריב כאן. מחקתי חצי מהתגובות בשרשור הזה כי הן פשוט לא רלוונטיות.
אל תתדרדרו כאן לפסים אישיים. זה לא המקום ולא הזמן. אם יש לכם בעיות אחד עם השני תפתרו אותן בחוץ.

אם למישהו יש עוד מה לומר בקשר לפנסי ערפל הוא מוזמן - אבל חלאס. אנחנו לא בגנון וכולנו אנשים בוגרים.

ועדיין אנחנו נשמח אם כולכם תבואו לטיול.

ודבר אחרון, אם מישהו לא בטוח במליארד אחוזים במה שהוא אומר, אז שיציין שזאת רק דעתו. במיוחד כאשר מערערים על דיעה של בעל מקצוע (כמו רפי לין, צביקה וכו').

ואדי, מפליא אותי שאתה נכנס להתנצחויות האלו.

06-01-07, 09:42
כאחד שלמד חשמל ואלקטרוניקה ברכב ובעל תואר טכנאי חשמל ואלק' ברכב, אני רק יוכול לומר ולהמליץ לכם וזאת לאחר שעברתי על כל התגובות :
* אלי יקירי - אל אל אל תתקין לבד את הפנסים
* אדי - אם אתה באמת מתרגז , קח לך איזה כדור הרגעה. מאד לא בריא להתעצבן פשוט חבל
אבל אני מאמין שאתה יותר מתבדח על החברה ...

06-01-07, 09:43
* לרוסי אילייה- אם אתה לא מתכוון למכור גש לחשמלאי רכב או לפחות הוסף נתיך למנורות שחיברת.
*בפורום חבר מר רפי לין הוא מקצוען חסר פשרות ונותן לכם עצות ששוות זהב . אני ממליץ לכם
לנצל את הידע הרב שלו , ולא לנסות להתיווכח ולעלות ספקולציות כאופציה פשוט חבל לכם על
הזמן . פשוט השקיטו והקשיבו ורק אתם תהנו.

06-01-07, 16:42
יפה מאד.
ממסר עושה כמעט את אוטו הדבר, רק שהוא לא מיישר.

בגלל זה יש לשים ממסר על צרכנים גדולים (כגון פנסים שזה 55W) על מנת שאפשר יהיה להשתמש במתגים קטנים ובחיווט סטנדרטי (לא חוטים עבים מדי).
מומלץ כמובן להתקין פיוז של לפחות 5A
(55W / 12V = ~ 5A)

כמובן יש עוד הרבה שימושים בממסרים שלא נכנס עכשיו .
אבל יש מ"ע אחת יפה- קרור ברכבי PEUGEOT/CITROEN (שני מאוררים) בד"כ עד שנת 2000
2 מאוררים שעובדים על 2 מהירויות , במהירות נמוכה המאוררים מחוברים בטור, לכן כל מנוע מאורר מקבל 6V הוא מסתובב לאט, מהירות גבוהה נוצרת על ידי כך שהממסרים הופכים את החיבור מטורי למקבילי, כך כל מנוע מקבל 12V ומסתובב מהר יותר (פי 2 מן הסתם) :lol:

06-01-07, 17:29
לאילייה - אתה לומד אלקט' , וכמו טרנזיסטור גם ממסר משמש במיקרה הזה מעיין מגבר לזרם
דרך המתג יעבור זרם פיקוד חלש ע"מ שלא תיצתרך להשתמש במתג ענקי וגם כדי למנוע נפילת מתח במקרים שבהם המרחק בין המתג לצרכן גדול .וכמו שרפי ציין רצוי לפי "לפי הספר" את זרם הפיקוד לקבל ממוצא של מתג אורת ראשיים{בין המתג למחליף האורות}.את המתח נעביר דרך נתיך ע"מ שהקו יהיה מוגן למקרה של קצר וזאת לאאאא המלצה!! אל הממסר , יציאת הממסר תתחבר כמובן לפנסי הערפל ורצוי גם למנורת ביקורת.

07-01-07, 16:19
בגלל שהשרשור התדרדר, ננעל :)