PDA

View Full Version : ראש מנוע


שגיא601
10-11-11, 08:42
שלום לכולם.
מדובר בפונטו ספייס יאנג 2003 60 כ"ס.
בימים האחרונים הרכב איבד מים. חיפשתי נזילות ולא מצאתי. בנוסף הוא רעד בניוטרל ותחילת נסיעה ונדלקה המנורה של המנוע (יותר נכון הבהבה). במוסך אמרו לי שצריך לעשות חצי אוברול שז ראש מנוע (השחזה) ועדיף כבר להחליף רינגים ומייסבים. המוסכניק אמר שהוא פתח את הפלגים והזרים אויר בלחץ וראה שהמים ברדיטור עולים כך בעצם יש זליגה בניהם.

אשמח אם תוכלו לענות לי על מספר שאלות:
1. מה משמעות בדיקה זו
2. בדקתי את השמן במדיד והוא נראה לי נקי (ללא מים) אז לאן נעלמו המים שהיו ברדיטור?
3. מה מפריד בין המים למנוע (הוא אמר שנפרץ שם משהו)?
4. מה זאת אומרת השחזת ראש מנוע?

תודה רבה

yair068
10-11-11, 13:26
הבדיקה מאוששת שיש לך פריצה באטם ראש מנוע.
כנראה שהמנוע מתחמם ולכן הוא קיבל עיוות כך שצריך השחזה .
הצעה אישית בשבילך גש לחבר הפורום דוד מזר יש לו ראש מנוע תקין ללא השחזה .
הוא יתקן לך את הכל במחיר ממש סביר ביותר גם ישר ואמין
לגבי החלפת רינגים ומיסבים צריך לבדוק ולראות בפירוק כך שהמלצת המוסך לבנתיים מנופחת
עלות במוסך תעלה לך בסביבות 5000 ש"ח

שגיא601
10-11-11, 14:01
המוסך כבר התחיל לעבוד על הרכב אתמול. סתם רציתי להבין מה זה בדיוק אומר חצי אוברול.
תוכל להרחיב בנושא אטם ראש מנוע? מה תפקידו וממה הוא עשוי?
תודה

yair068
10-11-11, 22:03
בין חיבור הבלוק לראש המנוע ישנו אטם שאוטם את המעברים בין מובילי השמן למים
עשוי מאסבסט עם נחושת
כמה עולה הסיפור
חבל שראש המנוע לא מתאים לדור 1 אחרת הוא היה אצלי ממש חדש

madmongo
10-11-11, 22:07
משהו יכול להסביר בבקשה למה לתקן אטם ראש עולה כל כך הרבה ?
מה הקטע לעשות רכיב שע"מ לתקן אותו צריך יומיים עבודה ? גם במכוניות חדשות זה ככה ?

davidmzr
10-11-11, 23:22
כן, גם במכוניות חדשות זה כך, ואפילו יותר יקר.
אין מושג כזה, "לתקן אטם ראש". העבודה כרוכה בגורמים נוספים.
עבודת המכונאי.
פירוק והרכבה מהמנוע, החלפה וכיוון הטיימינג, הנעה ובדיקת נזילות.
רצוי באותה הזדמנות לבצע ניקוי סעפת יניקה ובית מצערת. חלקים אלה לא נמסרים לחרט.
עבודת חרט ראשים.
פירוק הראש לחלקיו והכנסתו לחומר ניקוי למשך שעתיים.
בדיקת לחץ עושים במקרה שהיתה חדירת מים לשמן או שמן במים, השחזת שטח, שסתומים וזיצים. מילוי חורים בהלחמה במקרה הצורך.
הרכבת גומיות שסתומים, ניקוי ושחרור לחץ ממרימים הידרולים, כיוון שסתומים.
חלקי חילוף.
סט אטמים שלייף הכולל מחזירי שמן, רצועת טיימינג, מותחן (יש מכוניות שיש שני מותחנים ויותר).
שמן, מסננים שמן דלק ואוויר. טרמוסטט, פרפלו, פלגים, על הדרך יש לפעמים גם החלפת צינורות מים בלויים.

דוד.

madmongo
11-11-11, 01:05
ומה עם האלמנט !?
בקיצור, שלא נדע מצרות :)

davidmzr
11-11-11, 18:43
האלמנט על חשבון הגשש החיוור. :)
דוד.