View Full Version : חוות דעת על פונטו SX90
נתקלתי בדגם פונטו 90 sx שמנוע שלה היא 1.6 ליטר
האם זהו מנוע דיזל או בנזין
אני שוקל להחליפה בדגם שלי בחתימה
מה אתם ממליצים לי?
וגם אם אפשר לינק לאתר שיש בה הכל לדגמי פונטו משומשות על מפרט טכני, תמונות ועוד..
ועוד קצת שאלה למה מיכל דלק מגיע כ47 ליטר (אין לי מושג כמה ברכב שלי)
אבל כנראה שזה הגיוני כי שילמתי 100 שקל כ 20 ליטר ממה שזכור לי ומד דלק מצביעה שהיא נימצאת על מיכל אמצעי (חצי מתוך פוול)
אם המנוע צורך בגלל שמיכל שלה כל כך גדול במנוע בנפח כה קטן או שזה נורמלי
תודה לעוזרים
נתקלתי בדגם פונטו 90 sx שמנוע שלה היא 1.6 ליטר
האם זהו מנוע דיזל או בנזין
אני שוקל להחליפה בדגם שלי בחתימה
מה אתם ממליצים לי?
בנזין.
תשאר עם שלך.
אה תן לי סיבות למה לי להישאר עם שלי??
ומה עם לינק וגם לשאלה השנייה
תודה :wink:
הדגם שלך נפוץ יותר . וגם מוצלח יותר . מדובר במנוע שנמצא גם היום בשימוש פיאט עם או בלי שינויים גדולים. לפחות כך נאמר לי במוסך מורשה של פיאט שהוא גם סוכנות פיאט.
לגבי לינקים תעבור על שירשורים בפורום ותמצא המון לינקים מעניינים
בוא נגיד שזהו לא אחד המנועים המולצחים של פיאט. אם זאת, אני מכיר מישהו שדווקא מאוד נהנה משלו, ללא כל תקלות מיוחדות. אם כך, כמו שנאמר תמיד, לכל כלל ישנו יוצא מן הכלל.
והחיסרון שלה מד טורים ובעיקר מד חום המכוער שהותקן בצד ורציתי להחליפה בלוח שעונים קומפלט של 75s ואמרו אי אפשר מה לעשות זהו אחד המעצבנים עליי :evil:
אני פשוט חייב את זה ומאוד צריך.
אז למישהו יודע להתקין ולחבר?מישהו?בבקשה זה מאוד חשוב לי :(
אם תבקשו שאביא תמונה לוח שעונים ואיך בדיוק ככה נראה ואני יעלה :arrow:
בלעדיו אני מתבאס בלי מד טורים וחום
בגללה אני שוקל להחליפה ברכב שיש לו או את 75s את היתרונות ממה שאין לי :x
אפשרי להחליף לוח שעונים של 60S בלוח שעונים של 75S.
רק אל תשכח להחליף את חיישן החום :)
הגיעה הבשורה טובה הלכתי איזה חשמלאי וניסה לעשות לי טובה
אמנם הוא הצליח לחבר את הדברים הבאים בלוח שעונים:
1.מד דלק
2.מד חום(תודה לאל שנפטרתי ממנה בשעון המיושן המכוער קודמת)
3.מד מהירות
ואת המד טורים אמנם עשה ניסיונות בצמות בסביבת המנוע
והצליח רק באופן הזמני והבעיה היא שמחון צונח עד סוף כאשר בהתנעה ללא דוושה
ואם לוחצים קצת דוושה היא מחזירה למקומה בקיצור מד טורים מתפקד באופן לא הנורמלי :(
אולי מישהו מכיר את חוט איפה שבא עם מד טורים במנוע?
וחשמלאי אמר לי לבוא בשבוע הבא כדי שהוא ייראה את הפונטו של מישהו שיש לו טורים ולברר איפה זה שיהיה כמו מחובר ברכב שלי
שילמתי 150 שקל בשביל זה בעסה :cry:
ואת מד טורים אם יתפקד נורמלי וזהו זה כל מה שרציתי!
למישהו יש עוד רעיונות?
את הפולס של אות סל"ד צריך לקבל ממחשב נהול המנוע מפין 23 שלו.
מצחבר שם חוט כחול הנותן אות זה אל הממסר הכפול של מע' ההזרקה (לבן או ירוק) הנמצא על קיר האש בתא המנוע. יתכן שהמשך החוט הזה כבר קיים במחברי לוח השעונים הקודם או מוכן לידם. אם לא החשמלאי יכול להתחבר, כאמור, אל חוט זה או במחשב או ליד הממסר הכפול ולמשוך חוט אל לוח השעונים. (אני מקווה שהוא לא התחבר אל אחד מסלילי ההצתה).
בהצלחה ובברכה - רפי לין :)
כן אתה צודק אמנם ראיתי יש אותן 4 צמות בדיוק התאימו ללוח שעונים אחרי החלפה ואז הוא נתן גז ואך מחון של מד טורים לא עבד אז הוא נאלץ לחבר חוט אולי כמו שאתה אומר 8O
בכל מיקרה אני עליתי את התמונה כדי איך זה
http://img20.imageshack.us/img20/8301/im00026oj0.jpg
ואני חושד במד חום כאשר שאני מדליק סוויץ(בלי התנעה ומנוע קר) ומד חום מצביע קצת חום כמו שאתם רואים בתמונה מוזר :?
ותודה רבה לך על העזרתך
ואני עדיין מתייאש..לבנתיים
רפילין יקר אולי אתה יוכל לשרטט איפה חיבורים ולעלות תרשים או תמונה לפה
וזה יעזור הרבה לפה למי שלא ידעו מה לעשות עם זה
ואני רוצה לגמור עם זה כבר וזה משגע אותי
שוב תודה
אגב לאחר למרות כל התייאשות, חשבתי חשבתי וחשבתי ולקחתי חלטה ונסעתי למוסך של חברה פיאט ונכנסתי והגשתי אל פקידה הסברתי לה ורשמה ת'פרטים של רישיון רכב שלי בלה בלה
ואז הם אמרו שהם יכולים לסדר את זה והייתי מופתע לאחר שכל חשמלים מטומטמים שאמרו "לא מתאים" "אי אפשר לעשות" וזיבולים כאלו והתחלתי לגשת אל החשמלי תותח של החברה בחור נחמד
והתפללתי שהוא יציל אותי מכל הסיבוכים והמשאלתי נענתה(עוד לא) אך החשמלאי זיהה את הבעיה בקשר למד חום ואמר יש לך חלק שכחתי איך קוראים לזה שמחבר בבלוק מנוע וצריך לחליפה כי חלק הזה גמור וזה עולה 60 שקל מקורי ואז שאלתי גם לגבי טורים והוא אמר זה בניהול המחשב (רפי צודק :) )
והוא אמר מחר בבוקר בשעה 8 תבוא שוב והוא יסדר הכל הכל גם נורות והכל יהיה מקורי
ואני מקווה להגיע תוצאות טובות מחר (נראה לי כמעט 100 אחוז)
מכאן הנגמר הסיפור עם שעון מיושן ונורת אזהרה לחום ז"ל
וחבל שהלכתי לאיזה חשמלאי ושילמתי כמו שסיפרתי בקודם:?
(למזלי תודה לכם על העצה שלא כדאי לי להחליף רכב אחר ורוב גם אמרו לי :wink: )
ואם הכל עובד כמו שצריך אז אני נשאר עם הרכב שלי ולא אמכור ואתחיל להשקיע קצת :)
באיזה מוסך מורשה פיאט היית והיכן?.
בברכה - רפי לין :)
אה אממ שכחתי את השם אבל איתרתי באתר רשמי חברת של פיאט בישראל
ואני בטוח שזאת הכתובת:
מוסך טכנו פ.י.א. צפון בע''מ
שדרות ההסתדרות 170,חיפה
טל: 04-8407177 04-8490216
ומקווה להגיע מחר עם התוצאות טובות ואעדכן אותכם
החלק של שעון החום שיש להחליף הנו יוניט החום שנמצא במנוע וכרגע מותקן יוניט של נורה ןלכן צריך להתקין יוניט של שעון.
אם החשמלאי זה שמילו אז נא מסור לו ד"ש ממני והא אכן תותח מקצועי.
בברכה - רפי לין :)
אז ככה הגיעה התוצאות המצב
חשמלאי שקוראים לו גבי ותיקן כמה הדברים הבאים ולפי החשבונית:
1.מד טורים עובד ותקין (ע"י חיבור לניהול מחשב)
2.חלפת יוניט חום במנוע
3.חלפת יוניט במאורר
4.קצה
5.מחבר מאורר כחול קטן
עבודה וכולל מע"מ
לקחו ממני 450 שקל :(
למרות החלקים זולים רק מה שמציק זה עלות העבודה שזה 250 שקל מאוד יקר
וחלקים רק עלה לי 188.54 שקל
ומע"מ עלה לי 60.39 שקל
לא זול בכלל
רגשתי כאילו סחטו אותי קיצר זהו פעם אחרונה שהלכתי אליה ולא יותר
טוב, הסתיימה המבוקשי חוץ כמה נורות (עדכונים בהמשך)
ולסיכום: יקר מאוד והמתנה ארוכה :x
מחיר העבודה, 250 ש"ח, של כל מה שנעשה אינו יקר ואתה טועה. כנראה שאתה מעדיף לשלם רק 120 ש"ח לעבודה חובבנית וחלקית ולא 250 ש"ח לעבודה מקצועית כפי שבוצעה אצלך.
עליך להבין שידע ומקצוענות שוים גם הם כסף ולראיה מחיר ביקור אצל רופא פרטי מתחיל יהיה זול בהרבה מאצל פרופסור מומחה ובעל נסיון.
כמובן שאתה רשאי לבחור במה שתרצה אבל זכור שבהרבה פעמים הזול הוא יקר והיקר הוא הזול, בסופו של דבר.
בברכה - רפי לין :)
רפי זה נקרא לשלם בזוקר :lol:
רפי הוא עשה את זה ב10 דקות 250 שקל נראה לך זול??
והוא רק החליף 2 יוניטים ולחבר את חוט אחד של טורים וזהו
קיצר את כבר הנעשה אין להשיב.
וכעת, אז אני יזדקק לעזרתכם מה המורות לי בלוח שעונים
הנה הבאתי לכם איך הבדיוק נראה
http://img233.imageshack.us/img233/4146/im0002oq2.png
ואת השאר הבנתי
תוכלו לרשום מה אלו דברים שמנסים לומר לי לפי הסדר בתמונה ואני מתקשה להבין אותם.
תודה לכם
איש אחד עבר בין רופאים שלקחו מעט כסף אך לא הצליחו לרפאו. בסוף הגיע אל רופא מומחה שנתן לו זריקה וכעבור 5 דקות הוא הבריא לגמרי. הרופא דרש 400 ש"ח והאיש התפלא ושלא "400 ש"ח עבור 2 דקות עבודה?". ענה הרופא: "אתה טועה עבור הזריקה והעבודה אתה משלם רק 20 ש"ח ו380 ש"ח נוספים זה עבור זה שאני יודע מה לתת, כמה ואיפה".
ושוב פעם - בכל מקצוע שהוא, ידע שווה כסף.
דרך אגב, העבודה שבוצעה אורכת קצת יותר זמן ממה שכתבת.
לשאלתך השנייה - הנורות בקרה האלו הן אופציונליות לכל מיני דגמי פיאט אחרים ותפקודן הנו:
1. תקלת הילוכים אוטומטיים.
2. מצתי חימום פועלים במנוע דיזל.
3. חוסר נוזל/מי קרור ברדיאטור.
4. דיסקיות בלם קדמיות שחוקות.
בברכה - רפי לין :)
תודה רבה על דברים שלא ידעתי אתה תותח!
שמחתי לסייע ואת מקום נורת מצתי החימום ניתן, לדוגמא, לנצל כנורת בקורת אם מתקינים פנסי ערפל קדמיים וכו'.
בברכה - רפי לין :)
חח רעיון מאוד נחמד :D
ואני לא יודע איך אפשר להחליף את לוח שקופית כל הסמלים כי נראה לי שזה בלתי אפשרי
ויש לי עוד רעיונות את הפונקציות חדשות אשר שאפשר להוסיפם
שאלה לרפי:
בלוח שעונים (תמונה מצורפת) של האונו שלי ישנם 3 נורות שמסומנות כנקודה. למה הם משמשות? זה גם היה ב- 127 ואף פעם לא הבנתי מה פשר העיניין. ושאלה נוספת: למשל נורת הצ'וק נסתרת, כלומר אם הוא מכובה לא רואים שיש נורה כזאת בכלל. האם יש עוד נורות מוסתרות בלוח הזה?
תודה מראש.
http://img454.imageshack.us/img454/4706/1661do4.jpg (http://imageshack.us)
רפי יש עוד משהו שקצת הסתבכתי בדקתי היום באוטו שלי
והוצאתי לוח שעונים כדי לשים לו נורה של התראת רידאטור (בתמונה מוצגת מס' 3)
כי אופציה הזאת לא הייתה אז שמתי.
ואז עכשיו חשבתי איך לוודא שהתראה אכן יפעל?
אז עשיתי נסיון הלכתי אל רדיאטור שיש לו יוניט מאוורר (חדש) אז הוצאתי שקע וחיברתי את הקצות שלהם ביחד ואז הדלקתי לוח שעונים בלי התנעה ואז מאוורר התחיל לעבוד ישר אז יוניט זה נראה לי תקין ואז בהתראת רדיאטור לא פועל ואני יודע שזה לא קשור ליוניט מאוורר ברדיאטור
אז מהיכן הוא בא כדי להתריע את התראת רדיאטור במקרה חוסר נוזל רדיאטור?
או שיש עוד יוניט נוספת מיוחדת ברדיאטור קיימת?
תוכל לכוון אותי לאיפה זה מומקם?
תודה
רפי אם תואיל לענות לנו שאנו זקוקים לעזרתך אם תוכל בבקשה תודה
יוניט הרדיאטור רק מבצע הפעלת מאורר הרדיאטור בהתחממות הרכב.
במכוניות שיש בהן התראה על חוסר מיים/נוזל קרור ברדיאטור מותקן עוד חיישן מצוף קטן הרדיאטור כך שהוא סוגר מעגל חשמלי להדלקת נורית התרעה בחוסר מיים/נוזל קרור.
אין בדגמי פיאט אונו דגם 2 שיובאו ארצה דבר כזה.
לגיא, איני חושב שיש במיקום של הנקודות הכנה לבתי נורה פעילים ואם כן אז אתה יכול להתקין שם מה שתרצה.
בברכה - רפי לין :)
במכוניות שיש בהן התראה על חוסר מיים/נוזל קרור ברדיאטור מותקן עוד חיישן מצוף קטן הרדיאטור כך שהוא סוגר מעגל חשמלי להדלקת נורית התרעה בחוסר מיים/נוזל קרור.
בברכה - רפי לין :)
אה בדקתי היום למצוא את מין החיישן הזה ונראה לי (אני רק משער אולי זה אבל לא בטוח)
מין צורה כנגד או סליל משהו כזה מחוברים בשתי הקצוותיהם מורכב בצד ומוחזק מופרד על ידי זרוע שלדת המאוורר.....(אני לא בטוח אם זהו..)
או שזה בתוך איפה שיש נוזל קירור (פנימי)? 8O
אולי יש לך תמונה או ציור לא משנה כדי לראות את המין חלק הזה וככה אני יידע לזהות ולמצוא אותה במסביב הרדיאטור
בדקתי היום ואני לא מצליח למצוא איפה זה :( :arrow:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.