PDA

View Full Version : ELX גיר רציף - נקישות | קפיצות | לא חלק


madmongo
20-10-11, 17:49
אהלן,
התחדשתי שלשום בפונטו ספייס 2002. האוטו נלקח לבדיקה קלילה אצל שמשון לפני הרכישה ונמצא תקין, למעט "נקישות בגיר: לא קריטי, אבל יכול לגרום בעיות בטווח הרחוק". לא שאלתי בנוגע למחיר התיקון.
האמת שגם לא הבנתי מה זה נקישות, ובנסיעת המבחן שעשיתי לא חשתי בכלום.

היום נסעתי, ונתקלתי בתופעה המעצבנת: הגיר לא כזה "רציף" כמו שהוא צריך להיות. בעיקר בהאצה ראשונית, ישנם רעידות\קפיצות בגיר, וזה ממש מרגיז.

משהו מכיר \ יודע איך לטפל?

תודה.

madmongo
20-10-11, 22:47
תוספת:

התופעה קוראת גם כאשר האוטו בעמידה במצב D - הרכב רועד.
כמו כן, כאשר אני ב~50 קמ"ש ומוריד את הרגל מדוושת הגז, האטה לא חלקה, וגם שם יש רעידות.

קראתי על חלק בשם כויל- לא הבנתי בדיוק מה זה, אבל האם זה יכול להיות קשור?

YAKOV
20-10-11, 22:57
יתכן שהבעיה היא בבית המיצערת וניקויה יוכל ליפתור את הבעיה

madmongo
20-10-11, 23:32
מעולה. יש מה לעשות מחר בבוקר :)

madmongo
21-10-11, 12:26
רשמים אחרי שעה וחצי של ניקוי בית מצערת:

עבדתי לפי ההנחיות מהפרוייקט
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=3575&page=2

תודה רבה למי שכתב אותו.

העבודה יחסית קלה למי שיש ידיים טובות. אם אין לכם מושג, עדיף לא לעשות את זה.
קשיים:
1) שבירת האזיקון שחיבר את פתח בית המצערת לצינור השחור- אין גישה והאזיקון היה מאיכות טובה. נדרשו כמה כלים שונים ע"מ לשוברו.
2) ניתוק הקונקטור- צריך לשחק ימינה ושמאלה + ללחוץ על התופסנים משני הצדדים ע"מ שהוא ישתחרר.
3) חיבור הקונקטור- היה צריך להפעיל כוח רב מאוד ע"מ שהקונקטור ייתפס כפי שצריך.

מצורפות שתי תמונות של בית המצערת לפני הנקיון (מרוב התרגשות לא צלמתי גם אחרי). ניקיתי בעזרת ספריי קרבורטורים וזה ממש קל...


טרם הספקתי לסוע ולבדוק שהבעיה הסתדרה. אבל בנתיים גיליתי שנורית החיווי שמצורפת בתמונה 3 נדלקה בלוח השעונים - קראתי שזה קשור להזרקת הדלק... בדקתי את כל החיבורים והכל נראה תקין. החשש שלי הוא שהקונקטור לא יושב טוב (הוא גם קצת נשבר לי במהלך נסיון ההרכבה).

אם למשהו יש רעיונות נוספים אני אשמח לשמוע.

תודה

madmongo
21-10-11, 12:28
לא עלו התמונות. מצרף שוב:

chenrp
21-10-11, 14:09
נשבר קונקטור? שברת בכוונה את האזיקון? נדלקה מנורה?

חבר, למה בכח?

את האזיקון אפשר לפתוח עם מברג קטן שטוח, ולסגור עם פלאייר גדול.
את הקונקטורים, אפשר לפתוח מבלי לשבור וכעת כשאתה אומר שהוא שבוע ונדלקת מנורה, כדאי לבדוק אם החוטים יושבים ומחוברים כראוי.

בנוסף, יש לבדוק איזה מנורה נדלקה.
סורק תקלות יש לך?

madmongo
21-10-11, 15:50
המנורה לא דלקה כעת. אני אבדוק בערב שוב מה מצבה ואעדכן.

לגבי הקונקטור - כשניסיתי להכניס אותו בחזרה הייתי צריך להפעיל המון כוח ע"מ שהוא ייתפס. לפני שהחלטתי להפעיל מלא מלא כוח, ניסיתי לתפוס את קצה הקונקטור עם פלאייר ולמשוך אותי פנימה, תוך כדי דחיפה מאחור. קצה הפלסטיק שלו נשבר בניסיון הזה. לא נורא. הוא עדיין הצליח להתפס (היה קליק).

בכל מקרה, כפי שאמרתי, כעת הנורה לא דולקת.

מה שכן - הרעידות הפסיקו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

איזה כיף :)

chenrp
21-10-11, 18:28
:-)

madmongo
24-10-11, 02:34
אחרי עוד יומיים של נסיעות - יש מסקנות חדשות:

בעקבות ניקוי בית מצערת - הנסיעה הפכה לחלקה יותר ואין קפיצות במהלך הנסיעה.

לעומת זאת, עדיין יש רעידות בזמן עמידה במקום כאשר הרכב במצב דרייב.
זאת למרות שמצאתי כמה פוסטים בעניין שמדווחים שניקוי בית מצערת אמור לעזור לבעיה זו.

אם כן, מה גורם לפונטו לרעות בעמידה? הטורים עומדים קבוע על 800 ואז פתאום קופצים ל1000 או יורדים ל700...