התחבר

View Full Version : מוסך קרל


31-12-06, 11:03
אני מתכנן לקחת את הפונטו לטיפול 80K במוסך "קרל" ברמת גן השבוע.
האם יצא לכם להתרשם מהמוסך (מחיר, איכות טיפול)?


תודה,
ניצן

31-12-06, 12:32
לדעתי עדיף כבר ב"מוסך איטלינו" שברח' בר-כוכבא 6 א.ת בני-ברק (ליד קניון אילון),
טל' 03-5707146/7 ובקש את ויקטור או שמעון, או במוסך "שמשון" שברח' העצמאות 24
א.ת יהוד, טל' 03-5360748 ובקש את שמשון או את חיים.
שניהם כמובן מורשי יבואן פיאט.
נא עדכננו בתוצאות.
בברכה - רפי לין :)

02-01-07, 21:36
הי רפי,

תודה על ההמלצה.
הלכנו בסוף ל"איטלינו".
באופן מפתיע, חוץ מהדברים הבסיסיים (שמן, פילטרים, פלאגים) לא היה צריך להחליף שום דבר אחר.
מכיוון שלא הייתי במוסך כבר הרבה מאוד זמן, אין לי יכולת להעריך אם המחיר יקר או לא.
יצא כ-700 ש"ח כולל מע"מ.

ויקטור היה מאוד נחמד, ולמרות כל מיני בעיות קטנות באוטו לא ניסה לדחוף תיקונים, ואמר שאפשר לחכות איתם בשקט. על הדרך הוא גם טיפל (בחינם!) בבעיית החריקה של ההגה שמציקה בחודשים האחרונים

ניצן.

02-01-07, 21:43
תסלח לי, אבל בעל מקצוע שאומר שאפשר לחכות איתם, לטעמי אינו אמין.
בעל מקצוע שמזהה בעיה ברכב, צריך להסביר אותה ללקוח, להציע לו פתרון, להסביר עד כמה היא חמורה ואז בהסכמת הלקוח לתקנה.
הוא לא אמור להמליץ לו שאפשר לחכות עם הבעיה, יש בעיה, פותרים. אני לא מדבר על מגן שמש שהתפרק או משהו, אלא על חלקים מכאניים.
כמו למשל בלמים. יצא לי להיתקל יותר מפעם אחת בבעלי מקצוע שאומרים "סמוך עלי יש לך עוד 5000 ק"מ לפחות עם הבלמים האלה, חבל להחליף". אחרי זה אתה שומע את החבר'ה שחיכו עם הבעיה מספרים שהם נכנסו במדרכה כי לא יכלו לעצור, או שהם לא עוברים טסט.

02-01-07, 22:14
אם כבר העלת את הסוגיה, אז אסביר - מדובר בשני נושאים שאנחנו העלאנו וביקשנו שיבדוק:
1. דפיקה בפגוש עקב מפגש לא נעים עם וו גרירה של ג'יפ. לאחר התאונה הועלה חשש שהדפיקה עלולה לגרום לנזק לרדיאטור (או למשהו אחר באזור), והוא פשוט המליץ לא לגעת בזה, למעט הנושא האסתטי.
2. רצועת טיימינג - ספר הטיפולים קובע שצריך להחליף אחרי 120K, אבל ראיתי לא מעט תגובות בפורום שלא אחת צריך להחליף ב-80K ובדקתי מול המוסכניק.

כמובן שאם הייתי לפני טסט, הייתי מקפיד יותר גם על הדברים הרלבנטיים.
דרך אגב, אני חושב שבמוסך הזה מעבירים טסטים, כך שאם יהיה צורך לפני הטסט הבא - אני מאמין שהבעיה תתוקן.

למרות שאני מסכים עם מה שאתה אומר, הנסיון שלי עם מוסכים הוא שמנסים "לדחוף" לך תיקונים גם אם הם לא ממש הכרחיים.

02-01-07, 22:20
אם הגעת ל80K ועוד לא הוחלפה רצועת תזמון ברכבך, אני לא מבין למה אתה מחכה.
לגבי המכה בפגוש הקדמי, הצד האסטטי כמובן זה שיקול של הלקוח, אבל בדיקה לפגיעה ברדיאטור אני לא רואה סיבה אחת לא לבצע.
טסט לא צריך לגרום לך לדאוג לגבי הבלמים שלך לדוגמא, החיים שלך כן.

אני מבטיח לך שאם תפעיל שיקול דעת, לא "ידחפו לך" שום תיקונים לא נחוצים.

02-01-07, 22:20
בקשר לרצועת טיימינג: יש כאלו שממליצים להחליף את הרצועה כל 60K או 3 שנים וזה בגלל שהרצועה מתייבשת עם הזמן ועלולה להיקרע. אם הרצועת נקרעת שהמנוע עובד הנזק יכול להיות באלפי שקלים (שיפוץ ראש מנוע).

אני אישית מחליף כל 3 שנים, פעם אחרונה החלפתי ב 6/2005 וגם עמדתי ליד האוטו במשך כל הטיפול.

03-01-07, 21:17
אם כבר מדברים על רצועת תיזמון [ עברית רבותי עברית ] אני גם מחליף כל 3 שנים ועל הדרך
גם משאבת מים. המחיר שלה נמוך ועל עבודה אני לא מוסיף כלום מפני שמדובר על אותו עבודה = זמן פחות או יותר , ומצד שני הרצועה והמשאבה הם בעלי אורך חיים די דומה לפחות ממה שאני למדתי מנסיון עם 5 פיאטים .ולכן אני יוכול להמליץ להחליף אותם ביחד.