התחבר

View Full Version : נורת בקרת מנוע צהובה דולקת


idanohh
28-09-11, 11:52
שלום,
היום בבוקר הנעתי את הרכב, והמנורה הצהובה עם הסימן של המנוע נדלקה, קראתי כאן שעדיין אפשר לנסוע איתה, רק הצריכת דלק ואיך שהמנוע עובד לא יהיה אופטימלי.
העניין הוא שאין ממש מוסכים פתוחים והיום ערב חג ויש דיי הרבה נסיעות לעשות, השאלה אם זה בטוח מספיק ?

יש דרך לפתור את זה, או רק למוסך ?
האם זה משנה איזה מוסך (סוזוקי לדוגמא גם טוב ? או רק פיאט ? מישהו מכיר מוסכים טובים בהרצליה פיתוח ?

צירפתי תמונה של התקלה

mgoldst
28-09-11, 11:55
אם המנוע עובד תקין תוכל להמשיך לנסוע בלי בעיה.
הנורה גם יכולה להכבות בהמשך (לאחר כיבוי מנוע והדלקה נוספת)
אם יתחילו גמגומים או זיופים בעבודת המנוע לא כדאי לך להמשיך לנסוע - אתה עלול להתקע.

רפי לין
28-09-11, 12:10
בהרצליה אין מומחים למכוניות פיאט.
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין

idanohh
28-09-11, 12:20
תל אביב,
מצאתי בדפי זהב מוסך אמיר ברחוב שלמה 38.

תוכל בבקשה להעריך מה עלות התיקון של כזאת בעייה ואיפה בכלל הבעייה ?

erez_1987
28-09-11, 12:22
נורה זאת ניקראת נורת צ'ק אנג'ן

מעידה על תקלה באחד החיישנים ברכב

לא ניתן לדעת מה הבעיה רק ע"י חיבור של סורק תקלות למחשב

אתה צריך לפנות למוסך שעושה דיאגנוסטיקה

הנורה כרגע צהובה אם התקלה חמורה היא תהפוך לאדומה ולא תוכל להניע את הרכב ולנסוע

לרוב היא נידלקת כאשר יש בעיה בממיר הקטליטי

אך אין לדעת בוודאות רק לאחר בדיקה דיאגנוסטית

בהצלחה

רפי לין
28-09-11, 12:23
עוד אפשרות טובה הנה אצל שלמה כאן (תגיד לו שביקשתי שיעזור לך):
www.musach.co.il/details.asp?id=709
בהצלחה ובברכה - רפי לין

idanohh
28-09-11, 12:31
תודה . אני אתקשר ...

idanohh
28-09-11, 14:49
תודה קודם כל,
הייתי אצל שלמה בפיאטון בתל אביב התקלה הייתה בחיישן החמצן של המנוע (אחראי על יחס אוויר\דלק ).
הוא מחק את התקלה ובדק אם היא חוזרת - לא חזרה.
סה"כ 20 דקות של מחיקת התקלה ובדיקה - הבדיקה והמחיקה נעשתה ע"י דוד שרואים שיש לו ידע ויחס טוב אז אני ממליץ בחום.

הוא גבה ממני 150 שקלים ועוד מע"מ = סה"כ 174 שקלים.

לדעתי קצת יקר בשביל פחות מחצי שעה של שירות בדיקה ללא טיפול, אבל אין לי אומדן אמיתי זה הרכב הראשון והתקלה הראשונה שלי.
הוא גם התחייב כי במידה והתקלה תחזור הכסף של הבדיקה ישמש כזיכוי להחלפת החיישן.

ארז, הוא הזכיר את הבעייה של הממיר הקטליטי- אז תודה גם לך כי זה קצת עזר לי להבין ולהיות מוכן לזה.

זהו. מקווה שהפוסט הזה יעזור בעתיד לאנשים.

תודה רפי:)

mgoldst
28-09-11, 23:59
בגלל זה רשמתי לך להמשיך לנסוע והנורה תכבה לבד
כנראה תצטרך ניקוי בית מצערת - במיוחד עם המנוע לא עובד עגול

idanohh
30-09-11, 14:10
בסדר תקלה ראשונה - לומדים, תודה.
אגב מכיבוי והדלקה היא לא נכבית היא נשארה דלוקה קבוע כמספר שעות, ולא משנה כמה פעמים הנעתי וכיביתי את המנוע זה לא עזר.

דוד שלי אמר שלהבא אפשר לחסוך את ה 150 שקל המיותרים האלו ופשוט לנתק את המינוס מהמצבר עם מפתח פתוח 13, ניתוק המינוס מאפס את מחשב הרכב ואז אם הבעיה חוזרת פשוט לגשת למוסך לטפל, הוא גם הוסיף ואמר שגמגומי מנוע הם תופעת לוואי וכך יודעים שצריך באמת לגשת לטיפול.

אגב למה התכוונת שאמרת שהמנוע לא עובד עגול ?

בגלל זה רשמתי לך להמשיך לנסוע והנורה תכבה לבד
כנראה תצטרך ניקוי בית מצערת - במיוחד עם המנוע לא עובד עגול

mgoldst
30-09-11, 16:33
לא עגול - ירידות ועליות סל"ד, רעשים במערכת פליטה, צליל שונה ממה שאתה רגיל כשהכל בסדר.
כשרגילים לרכב מיד מזהים את הבעיה.
** הערה שובינסטית - נשים לא מזהות, רק כשהרכב כבר לא נוסע.;)

idanohh
09-10-11, 17:28
טוב - אז התקלה חזרה אני כרגע מברר מחירים להחלפת החיישן

המחיר שניתן לי משלמה הוא 470 עבור החיישן ו 50 עבור העבודה ( לא כולל מע"מ ) = סה"כ 580 כולל מעמ.

נשמע סביר ? או שכדאי להמשיך לברר ?

chenrp
09-10-11, 18:34
שמע,
אם אתה רוצה לפחות לדעת שזו אותה התקלה, אני מציע לך לבדוק זאת שוב ע"י סורק.
אני מוכן להשאיל לך קורא תקלות. צריך אותו לשם וידואי התקלה.
תקפוץ אלי, נבדוק ונראה איזו תקלה זו.

יש לי כמות של סורקי תקלות שאני מוכר.
אם אתה לא רוצה לקנות (למרות שאני חושב שכל אחד צריך שיהיה לו אחד כזה), אני מוכן להשאיל לך.

כמובן שאפשר לאפס אותה, אבל אם זו אותה התקלה, צריך לטפל בה בהקדם!

erez_1987
09-10-11, 19:25
שום ניתוק מצבר לא יאפס לך את התקלה

רק מחשב דיאגנוסטיקה

chenrp
09-10-11, 19:27
אז זהו שאפשר לאפס תקלות גם עם סורק התקלות שלי.
ניסיתי וזה עובד.

ד.א. לא ניסיתי על פונטו ספורט עדיין...

idanohh
09-10-11, 19:34
אתה מתעלם מהמטרה של כל העניין הזה וזה לתקן את התקלה ולא כל הזמן לבדוק אותה וכמה פעמים היא חוזרת.

המוסכניק הבטיח לבדוק שזו אותה התקלה במידה וכן נתקן במידה ולא נמשיך לבדוק... אין ממש ברירה אחרת.

עם זאת אני מסכים איתך שזה שימושי שיהיה סורק תקלות שכזה, יש לי אחד בדרך כבר עם BLUETOOTH.
ויש לי את האפליקציה המלאה, TORQUE שסורקת את התקלות ועובדת לי על הפלאפון. אבל זה נושא אחר בכלל... בוא נשאיר את התיקון למומחים.

idanohh
10-10-11, 11:38
מרפי - בדיוק שאתה מתקשר למוסך לתאם מחירים הנורית כבתה ועדיין לא נדלקה - עוד יש טעם ללכת ? מה עושים במצב הזה ?

chenrp
10-10-11, 18:16
מרפי - בדיוק שאתה מתקשר למוסך לתאם מחירים הנורית כבתה ועדיין לא נדלקה - עוד יש טעם ללכת ? מה עושים במצב הזה ?

יש בסורק תקלות של המוסך קובץ LOG. זהו קובץ שבו נרשמות כל התקלות שהיו לאחרונה במנוע.

idanohh
10-10-11, 18:39
יש בסורק תקלות של המוסך קובץ LOG. זהו קובץ שבו נרשמות כל התקלות שהיו לאחרונה במנוע.

דווקא אני רוצה להימנע מלהגיע עם האוטו למוסך לבינתיים, האם העובדה שהנורה כבתה גם אומרת שהתקלה איננה נמצאת יותר והכל עובד כמו שצריך עכשיו ?

idanohh
14-10-11, 12:12
הנורית נכביתה לפני מס' ימים ומאז לא דלקה אפילו פעם אחת, אני מתכוון להתקשר למוסכניק שיהיה פתוח אחרי החג ולשאול אם הוא עדיין חושב שצריך, אני כבר קיבלתי חוות דעת שאם הנורה נכביתה מעצמה זה אומר שאין יותר תקלה.

עדיין, עקב אי פעילות תקינה של החיישן עד כה המנוע עדיין מגמגם בעמידה מעט, הומלץ לי לשים תוסף לדלק K44 בשביל לנקות את הבוכנות מעט.

התייעצתי קצת עם מכונאים ונאמר לי שלעיתים זה לא החיישן שלא תקין, אלא לכלוך שמפריע לפעולת המנוע ובכך נותן לחיישן אינדיקציה כי היחס בעירה אינו טוב ולכן הוא נדלק.
פתרון יעיל לבעייה הינה התוסף שלעיל ...

נשמע הגיוני לא ? רציתי לדעת מה אתם חושבים ?

וכמה עולה ה K44 הזה ?

idanohh
17-10-11, 11:58
נקנה K44 - אכן הורגש שיפור בנסיעה ברכב, אבל עשיתי טעות שאני מקווה שעוד אנשים לא יעשו וזה לשים את ה K44 על מיכל מלא.
בשביל ש K44 יעבוד כמו שצריך, מומלץ לשים אותו על חצי מיכל או אפילו רבע מיכל לתת לו לעשות את העבודה... (לנקות פיח מהבוכנות וכ'ו)
למרות זאת אני מרגיש שהמנוע סוחב שוב והכל תקין.

אז עד הפעם הבאה....:D

bendrey34
05-11-11, 14:05
יש לי גם את הבעיה הזו עם הנורה...היא נידלקה והחלפתי באמת חישן חמצן קידמי...יצא לי 650 ש"ח כולל עבודה ומע"מ...
הנורה נעלמה לכמה ימים ושוב נדלקה..חזרתי למוסך והמוסכניק אמר לי אחרי בדיקה של מחשב שצריך להחליף את החישן חמצן האחורי (עוד 650 ש"ח)...אין איזה דרך לעשות משהו לבד?

chenrp
06-11-11, 20:02
למה להחליף חיישן חמצן? מה לא טוב בזה? בדקת אותו? הם בדקו אותו?
מה בדיוק לא טוב בו?
אני אישית ניקיתי את שלי...

idanohh
07-11-11, 16:08
תשמע הנושא הזה קבר אותי כבר זמן מה, למי להאמין וכ'ו
קנה מתאם בלוטות' חבר למחשב של הרכב
אצלי הוא מחובר כל הזמן, ואני יכול מהפלאפון למשוך את המס' תקלה ולנקות אותה, וגם לראות בדיוק מה הגורם לבעיה.

עוד רעיון - אם המוסכניק אמר לך להחליף את הקדמי ולבסוף התקלה באחורי אתה מוזמן לאמר לו שמצאת איך לפתור את הבעיה וכשישאל איך פשוט תאמר לו אצלי התקלה הייתה במוסכניק הקודם ומצאתי מוסכניק שיודע לקרוא קודים בגוגל ולהחליף גם את החלקים הנכונים.

מניסיון אצלי לפחות התקלה חוזרת אחת לחודש... אבל האוטו נוסע מצוין וצריכת הדלק מצוינת גם היא.

או כמו שחן אמר פה מעליי אולי שווה פשוט לקחת ספריי מגעים לנקות ולהחזיר.

הבעיה עם לעשות את זה לבד זה להוריד את המגן מנוע ( גם שטויות אבל עדיין )

והמחיר שקיבלת יקר מידי אני קיבלתי הצעה של 470 + 50 שקל עבודה.

Sharon
08-11-11, 14:51
אני אישית ניקיתי את שלי...

סליחה על ניצול השרשור ....

איך מנקים אותו ?
והאם צריך לנקות אותו בשגרה ?
ושאלה אחרונה - מה משפר הניקוי שלו ?

idanohh
14-11-11, 19:43
סליחה על ניצול השרשור ....

איך מנקים אותו ?
והאם צריך לנקות אותו בשגרה ?
ושאלה אחרונה - מה משפר הניקוי שלו ?

לדעתי עם ספריי מגעים ( ניתן להשיג בכל חנות כלי עבודה או אלקטרוניקה)

שגרה - פעם ב 5 שנים אם בכלל ..

הבנתי שבשביל לנתק אותו צריך לנתק את המגן מנוע שזה החלק הבעייתי

chenrp
21-11-11, 06:45
בורג או 2, מוציאים אותו, ומנקים. 2 דקות!
אבל חשוב לא לנסות לגעת בחיישן. יתכן והוא רגיש ויתפרק. לנקות רק עם ספריי.

shraga1958
14-05-15, 23:28
ברשותי דובלו 04. לפני כשבועיים יצא סולר על יד מכסה המנוע על האגזוז יומיים שלוש, הבאתי מכונאי שהחליף לי מיכל פלסטיק קטן שהפייה שלו נסדקה. (1400 ש"ח).
יום למחרת נדלק לי נורת מנוע ואני מרגיש שהרכב לא מצליח למשוך יותר מ70 קמ"ש וגם את זה אני מנחש כי המד מהירות משתולל החל מאותו יום. קראתי שוב למכונאי והוא טוען שנכנס סולר לחיישן טורבו אולי... וההמלצה שלו שאזרוק את הרכב...
אשמח מאוד לדעת אם למישהו יש כיוון מה זה יכול להיות לפני שאני רץ למוסך שישחטו את כיסי...
או איזה המלצה שאעשה לבד (הוצאתי את המינוס למספר דקות).
תודה ענקית

Nuker
15-05-15, 02:08
המכונאי אמר תזרוק את הרכב,אני אומר תזרוק את המכונאי.

מה שצריך בשלב ראשון זה להתחבר עם סורק ולבדוק למה הנורה הופיעה,לרוב זה יצביע על החיישן הבעייתי.