View Full Version : מנוע מרעיש מתקתק ורועד בעמידה ELX ידנית 2002
שלום לכול חברי הפורום המכובדים.
קצת רקע - פונטו ספייס, 2002, ELX ידנית, מטופלת בקביעות, מים פראפלו, טיפול אחרון לפני כ2000 קילומטר, הוחלפו - פלאגים וחוטי הצתה מקוריים!! פילטרים ושמן. בנוסף הוחלפו כול 3 תושבות המנוע.
המנוע עבר 158 אלף קילומטר.
בזמן האחרון (כשבועיים) אני שומע את המנוע מרעיש מידיי, כלומר בעמידה המנוע ממש מרעיש והרכב רועד מאוד (יחסית לעבר), אני ממש שומע רעשים כמו ששומעים כשמנסים להאיץ בהילוך גבוהה מידיי כשאתה במהירות נמוכה מידיי (מקווה שתבינו), בנוסף נשמעים תיקתוקים בצורה מורגשת.
מה עושים בנושא? יש לכם השערות? תוסף דלק אוליי?
אני מנסה לחשוב אבל כול מה שעולה לי זה שאוליי "הלך" מנוע, מישהו יודע עלות החלפה למנוע 16V?
אשמח לכול עזרה.
האם הרכב צןרך שמן או נוזל קירור מראה בעייה של אטם ראש מנוע
יתכן ויש בעייה במערכת ההצתה או בריחת ניצוץ
למה אתה קופץ על מנוע ישר
צורך מעט שמן, משהו כמו כוס חד פעמית של שמן אחת לשבועיים בערך (בצורת נסיעות שאני עושה)
העניין הוא שהרכב נוסע חלק, מאיץ רגיל וחזק כשלוחצים, אבל כשעומדים הוא פשוט רועד, כבר יצא לי לנסוע על הרכב הזה עם 3 פלאגים וזה לא מרגיש ככה כי אז הרכב פשוט לא האיץ.
אם הבעייה בסרק נקה מנוע צעדים וניקוי בית מצערת
חיישנים נוספים על בית מצערת לא לגעת
יש פרוייקט בנושא
ניקוי בית מצערת עשיתי על פי הפרוייקט שיש פה,
יש לך אוליי לינק להראות איך מנקים מנוע צעדים? אני מאוד אשמח ומאוד מודה לך על העזרה והתגובות.
ד"א
איזה עוד חיישנים יש על הבית מצערת?
ניקיתי אותו על ידי פירוק לחלוטין ולא שמתי לב
נ.ב :)
אם אני עומד בניורטל ומחזיק ממש ממש מעט גז אז זה נעלם והכול תקין, אוליי זה מצביע על משהו.
בדוק חיבור תושבת מנוע צד ימין (הצד של הטיימינג) שלא השתחררו הברגים מהחיבור לראש המנוע
לא נוגעים בחיישן בית המצערת שיושב על ציר בית המצערת
ניקוי חיישן מנוע מעדים ע"י פירוק 2 ברגי כוכב ניקוי הראש בעדינות ולא לפרק כי הוא ייהרס
ניקוי החלק הפנימי ולהוציא את כל הפיח
להחזיר לעשות ריסט למחש בכדי שיקרא את השינויים
ריסט ע"י ניתוק מצבר לחצי שעה בערך?
20 דקות מספיק
אני מפרק את קוטב המינוס ומקצר על הפלוס וחסכתי את הזמן הזה
עדכון:
ביצעתי את הניתוק מצבר.
שמתי תוסף גולדלייבל למיכל.
ולא עזר,
אבל שמתי לב למשהו אחר, כשהמזגן עובד אין רעידות בכלל!! בקושי מרגישים שהרכב עובד.
כשהמזגן כבוי אחרי כמה דקות הרעידות חוזרות.
מפה הגעתי למסקנה מסויימת שאשמח אם תעזרו לי להבין את הבנתי נכון או לא.
הרי כשמדליקים את המזגן המחשב מנוע מזריק יותר דלק, וכשהוא כבוי אז לא, מה שמביא אותי לחשוב שאולי יש תקלה באיזה חיישן.
מה אומרים המלומדים?
כדאי להתחבר עם מחשב/סורק איבחון ולקרוא את כל נתוני החיישנים והמופעלים השונים של מע' ניהול המנוע.
מכיוון שאתה מרחובות אז יש מומחה למכוניות איטלקיות שיש לו גם מחשב איבחון, מקצועיות, ידע, אמינות
והוגנות ופרטיו כאן: www.musach.co.il/details.asp?id=528
בהצלחה ובברכה - רפי לין
לפי דעתי שווה להתחבר למחשב רכב, וכנראה שתראה חיישן למדה.
מקרה דומה אצלי.
גיא
אצלי אותו המקרה אחד על אחד
היום הוא נגרר למוסך - ראש מנוע כנראה
רוץ למוסך בהקדם
ראש מנוע?! פאק איך לא מתאים לי ההוצאה הזאת עכשיו, גם ככה פזלתי לכיוון רכב חדש יותר
האמת מוזר ראש מנוע כי הרכב נוסע כמו שד ואין שום סימנים של ראש מנוע, כמו "טחינה" וכדומה.
וכמו שכבר ציינתי: כשהמזגן דולק אין אפילו לא רעידה קטנה, הכול עומד כמו ברזל, עכשיו חזרתי מנסיעה של 45 דקות עם מזגן דולק וכשהגעתי לחניה חשבתי שנכבה לי הרכב, עומד ללא רעשים וללא רעידות.
אולי כדי לבדוק במחשב הרכב מה התכנות למזרקים למשל.
מה הצריכה דלק עם מזגן? האם עשית ניקוי בית מצער?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.