PDA

View Full Version : חיישן חמצן ב HGT


גל שאמיס
22-09-11, 18:38
מישהו פעם החליף אותו ? ואם כן כמה אמור לעלות הסיפור..ואם מישהו יכול להביא לי קצת רקע על החיישן הזה מה תפקידו וכ"ו אז בכלל טוב

תודה לעונים

davidmzr
22-09-11, 20:37
לפני שתקבל קצת רקע על החיישן הזה ומה תפקידו, כתוב בבקשה איך הגעת למסקנה שהוא תקול.
מה בדיוק הבעיה שיש לך ברכב ?.
דוד.

גיא .ב
22-09-11, 22:08
איך האנגלית שלך?
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor

גל שאמיס
23-09-11, 10:28
לפני שתקבל קצת רקע על החיישן הזה ומה תפקידו, כתוב בבקשה איך הגעת למסקנה שהוא תקול.
מה בדיוק הבעיה שיש לך ברכב ?.
דוד.

מנורת מנוע נדלקת..הגעתי למסקנה אחרי שהפכו לי את האוטו לבדוק מה הבעיה..מי שמצא את הבעיה זה מוסך מרכזי של פיאט בנתניה ש.ח.ר..האוטו עבר פעם תאונה קלה ובתאונה כל הקורה הקידמת הסתובבה קצת כלפי פנים ובגלל זה כל הרדיאטור והחשמל שם ממש נוגעים במגן מנוע והאזור שם חם עכב זה ושם גם נמצאים חלק מהחיישנים ועקב החום הכבד נשרף אחד מהם

davidmzr
23-09-11, 11:10
אם הקורה הקידמית נמעכה כלפי פנים, מה הבעיה למתוח אותה למקום.
נראה שיש לך בעיה גם עם מכסה המנוע, נכון ?.
הסבר קצר על חיישן החמצן ותפקידו.
תפקידו של החיישן "להורות" למחשב לתקן את יחס האוויר דלק בתערובת.
כאשר המנוע קר,המחשב מספק זמן הזרקה ארוך לפי נתונים הנמצאים בזיכרון המחשב, ומנתוני החיישנים. עד שחיישן החמצן מגיע לטמפרטורת העבודה של 250 מעלות צלזיוס.
כאשר החיישן מגיע לטמפרטורת העבודה, הוא מספק מתח חשמלי למחשב. כאשר התערובת עשירה חיישן מספק מתח מעל 0.6 וולט. המחשב מפרש זאת כתערובת עשירה, מבצע וויסות ומקטין את זמן ההזרקה וכמות הדלק בתערובת קטנה. כתוצאה מכך כמות החמצן בתערובת גדלה והחיישן מייצר מתח של 0.2-0.4 וולט והמחזור חוזר חלילה.
על מנת למנוע זיהום אוויר, היצרנים הוסיפו סליל חימום שתפקידו לזרז את חימומו של החיישן לטמפרטורת עבודה.
דוד.

רפי לין
23-09-11, 13:34
כאן יש על קצת מידע על חיישנים ברכב ומס' 5 זה על חיישן חמצן (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1003):
www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1003
בברכה - רפי לין

גל שאמיס
23-09-11, 14:03
אין בעיה לעשות לה מתיחה..צריך לפרק את הטמבון פנסים רדיאטור וכנראה גם מזגן.. ואז לתת לה ישור ואז להחזיר הכל..זה בלי קשר להחלפת החיישן השרוף...יש למישהו מושג על איזה סדר גודל של שקלים החיישן עומד?

bendrey34
25-09-11, 20:40
אני החלפתי בפונטו שלי חישן חמצן לפני חודשיים בערך...החיישן עלה לי 600 שח+עבודה 150..זה במוסך שלי...החיישן אמור לעלות בסדר גודל של 500-800 שח...

נ.ב:
תשתדל ללכת ולהחילף את זה מהר כי אני הגעתי למצב שכל המחשב של האוטו השתבש לי וגרם לי לכמה בעיות עד כדי כך שהאוטו לא הניע...זה בגלל שהחיישן משתבש את העבודה של המחשב

davidmzr
25-09-11, 20:58
לא מדוייק.
חיישן החמצן תקול לא גורם למנוע לא להניע.
דוד.

גל שאמיס
26-09-11, 20:46
מוסך התילתן הציע לי אותו ב300 חליפי/משומש בפיאט "השחר" נתניה הציעו לי אותו ב 800 חדש ...השאלה פה האם זה קריטי ועל מה ללכת על החליפי או חדש
תודה לעונים

davidmzr
27-09-11, 21:02
גל ואלי, לא צריך לזרז אותי בה"פ לענות בפורום. :)
גל, גם חליפי ב- 300 ש"ח יעבוד.
אלי, ראיתי גם שהתקשרת אלי בנוסף לה"פ. סליחה שלא חזרתי. אתה יודע שקניתי פונטו עם מנוע תפוס ואני כבר יומיים עובד עליה.
דוד.

גל שאמיס
29-09-11, 19:49
גל ואלי, לא צריך לזרז אותי בה"פ לענות בפורום. :)
גל, גם חליפי ב- 300 ש"ח יעבוד.
אלי, ראיתי גם שהתקשרת אלי בנוסף לה"פ. סליחה שלא חזרתי. אתה יודע שקניתי פונטו עם מנוע תפוס ואני כבר יומיים עובד עליה.
דוד.

הייתי אצל אבי בתלתן הוא אמר שזה לא בטוח הלמדה שזה אפילו יותר סיכוי שזה יהיה החיישן טניסקר ואפילו הוא מראה לו במחשב שהחיישן של הקמשפ מאותת שם לבעיה (האוטו נוסע רגיל) הוא אמר שיכול להיות שאחד החיישנים מבלבל שם את המחשב הוא אמר לי שהוא בכיף יחליף לי אבל לא בטוח שזאת הבעיה ושהוא לא שרוף למרות שבמוסך ה"שחר" מורשה של פיאט בנתניה אמרו שזה " בטוח" חיישן חמצן שנשרף אחרי שבדקו את האוטו....אז מה שאבי עשה זה החליף את הפיוז F11 איפס את המחשב ואמר לי לחזור אם המנורה שוב נדלקת ואז הוא כבר יראה ...

מה דעתך דוד ?

davidmzr
29-09-11, 20:04
מה זה חיישן "החיישן טניסקר" ?.
דוד.

גל שאמיס
30-09-11, 00:35
הבנתי שיש כזה חיישן קראתי גם באינטרנט ...משו שאחראי על התערובת של הדלק אם היא תגיע ענייה או עשירה

רפי לין
30-09-11, 11:54
אולי הכוונה הנה לקניסטר פחם ואין לו חיישן אלא שסתום חשמלי שמפעילו ע"י פיקוד ממחשב ניהול המנוע.
עקרונית, מחשב האיבחון המקורי של פיאט, אגזמינר, הנו בעל יכולות טובות ומדויקות יותר ממחשב/סורק איבחון גנרי (לא מקורי).
בברכה - רפי לין