התחבר

View Full Version : סלד מעט גבוה בניוטרל פונטו שנת 2000


s_heny
20-09-11, 22:00
שלום חברים,

ברשותי פונטו שנת 2000 1250 סמק 60 כ"ס עברה 177000 ק"מ

מזה מספר חודשים שמתי לב שהמנוע עובד בסלד מעט גבוהה מהרגיל,
לפי מה שאני יודע המנוע אמור לעבוד על 800 סלד בערך בסרק,
אצלי לפי מס הסלד הוא נמצא על 1100-1300 לסירוגין.

לא ייחסית לכך חשיבות אבל לעיתים בעת נסיעה הסלד קופץ ללא קשר על לחיצה על הגז.

לאחר הנעה הוא עולה ל1500-2000 למספר רגעים ואז יורד ל1200 בערך,
בעת הפעלת מזגן הסלד יורד ל1000 בערך,
וגם בעת כניסת מאוורר הרדיאטור ללא קשר להפעלת מזגן יורד ב100 סלד בערך.

עברתי על מספר הודעות דומות, והומלץ לבצע ניקוי למנוע צעדים ובית מצערת, ניקוי חיישן חמצן וכו'.

רציתי לדעת האם גם במקרה הנל שווה לבצע? או שכדאי לבדוק משהו אחר... (האם בבדיקת מחשב ניתן לדעת מה כדאי?)

פירקתי היום את מכסה פילטר האוויר (2 קליפסים בצדדים ו2 אומים) לראות שלא התנתק או נפגע צינור ווקום כלשהו אך הכל היה נראה במקום אך יש מעט שמן מהחלק התחתון של המכסה.

אמתין לייעוץ לפני החלטה האם לגשת למוסך או שאוכל לנסות להתמודד בעצמי.. :-)

תודה מראש,

שי

davidmzr
20-09-11, 22:33
לדעתי הבעיה בקניסטר או בשסתום (IAC).
צריך לבדוק את שניהם.
דוד.

s_heny
20-09-11, 22:46
היי דוד, שוב תודה על התגובה והייעוץ :-)

(תוכל להסביר או במילים או בציור על איזה רכיב מדובר?)

איך נראה?/איפה נמצא? עם איזה חומר לנקות?

davidmzr
20-09-11, 22:49
עכשיו רואים 1 נגד 100 בטלויזיה. :)
דוד.

s_heny
20-09-11, 22:57
בכיף....

שוב זה ממש לא לחוץ, אני נוסע כך מספר חודשים...

מלבד צריכת דלק מעט מוגברת לא נראה לי שיש השלכות לכך ברמת הנסיעה...

davidmzr
21-09-11, 00:33
הרכיבים המדוברים הם בסרטוט.
מס' 12 חיישן (IAC).
מס' 7 הקניסטר.
יש לבדוק מתחים ולנקות אותם עם ספריי קרבורטור.
דוד.

s_heny
21-09-11, 11:12
היי דוד, כעת מעט ברור יותר,

יש דגשים שעלי לשים לב אליהם בעת הפירוק?

היות ואין לי היכרות עם ספרי קרבורטורים יש לך המלצה לגבי ספרי ספציפי, אגש תיכף לקנות בחנות חלפים.

davidmzr
21-09-11, 11:22
אני משתמש בזה.
בד"כ אני קונה את זה ב-12-13 ש"ח. אבל היה שבת. שילמתי ב"בנה ביתך" 20 ש"ח
דוד.

gingel
21-09-11, 16:02
דוד, מכיוון שגם אני צריך לבדוק את השסתום הנ"ל, יש לי שאלה לגבי הנתון 5v/0.2 sec.
מה המשמעות של ה-0.2 sec ? זה משהו שאפשר לבדוק עם רב-מודד רגיל ?

ומאיפה אתה מוציא את כל הסרטוטים שאתה מעלה? אשמח לקבל הפנייה (אפילו לרכישה).

תודה מראש.

davidmzr
22-09-11, 11:20
הנתון 5v/0.2 sec הוא פלש של שני עשריות השנייה במתח של V5.
את הסרטוטים שאני מעלה, אני מעתיק מרפי לין.אל תגלה לו. :)
דוד.

gingel
22-09-11, 12:09
הנתון 5v/0.2 sec הוא פלש של שני עשריות השנייה במתח של V5.


צריך מכשור מיוחד כדי למדוד את זה, או שאפשר עם רב-מודד רגיל?
תודה.

davidmzr
22-09-11, 12:21
רב-מודד דיגיטלי שמכוון ל- V5.
דוד.

gingel
22-09-11, 12:24
תודה.:)

s_heny
11-10-11, 14:34
היי חברים,

אני מעדכן אמנם באיחור, אך בעקבות תקופת מבחנים ולחץ בעבודה לא היה לי זמן להתעסק.
ביום א' האחון ניסיתי למצוא את הקניסטר שדויד המליץ לבדוק ולנקות, לצערי לא מצאתי אותו כלל. )-:

בבדיקה של בית המצערת מצאתי די הרבה פיח ושמן, ניסיתי לנקות כמה שיותר עם ספרי קרבורטורים לגבי החיישן (נראה לי של הטמפרטורה) שנמצא בצד ימין בבית המצערת כיסיתי אותו בסחבה (הבנתי שאסור לנקות אותו) כך שהאזור שלו נשאר מלוכלך.
ניתקתי את המצבר וגישרתי בין נעלי הכבל של הקטבים של המצבר על מנת לבצע איפוס (אם זה מאפס בכלל, ***) לצערי לא השתנה דבר,
מצד ימין לבית המצערת מתחבר עם 2 ברגי כוכב לדעתי המנוע צעדים (נמצא קרוב יותר אלי מאשר הרכיב השני שנמצא פנימה יותר- אולי חיישן חמצן), רציתי לנקותו גם,
לצערי לא הצלחתי לפרקו, הבורג החיצוני יצא קצת קשה למרות התזה של ספרי שמן, הכוכב הפנימי יותר, לא רצה לצאת, ולאחר הפעלת מעט כח, הכוכב בראש הבורג נשחק ולא הצלחתי לבסוף לפרק אותו. הבנתי שצריך לקדוח את הראש שלו ולשלוף החוצה, (לא היה לי זמן להמשיך לשחק עם זה על אחת כמה וכמה כשאינני יודע אם יש צורך בכלל)

על אף הרצון לנסות להתמודד בעצמי אני מרגיש קצת מוגבל,

דויד, אודה אם תוכל להעלות תמונה של מיקום הקניסטר ולא שרטוט אולי יהיה לי ברור יותר..

במידה ותמליצו לעזוב ולגשת למוסך אודה על הכנות ואשמח להמלצה באזור בש והצעת מחיר בכמה אמור לעלות פחות יותר....

שנה טובה וחג שמח!

s_heny
11-10-11, 14:40
הסלד גבוהה יותר בשוואה ללפני חודש,

בהנעה קרה מגיע ל2000 יורד 1500 וככל שהמנוע מתחמם לטמפרטורת עבודה יורד קצת ל1200
ויש הרבה יותר קפיצות בסלד, במהלך כל נסיעה קורה.
כשמאוורר הרדיאטור נכנס לעבודה הסלד יורד קצת.

yair068
11-10-11, 15:05
פרק את ראש בית המצערת ועם משורית עשה חריץ ישר לאח"כ פתח עם מברג שטוח
כך תוכל גם לנקות היטב את בית המצערת ואת מנוע הצעדים ובמיוחד בתוך בית מנוע צעדים

s_heny
12-10-11, 01:24
היי, יאיר תודה על המענה.
על זה לא חשבתי, זה דווקא יכול לעבוד.. (לאחר פירוק הבורג שווה להחליף לבורג פיליפס רגיל באותו קוטר?)
אני מקווה למצוא זמן לזה בחול המועד, ואעדכן בתוצאות.. :-)

davidmzr
12-10-11, 20:01
ביום א' האחון ניסיתי למצוא את הקניסטר שדויד המליץ לבדוק ולנקות, לצערי לא מצאתי אותו כלל.
דויד, אודה אם תוכל להעלות תמונה של מיקום הקניסטר ולא שרטוט אולי יהיה לי ברור יותר..
שנה טובה וחג שמח!
נראה שלא כתבתי לך היטב/נכון היכן נמצא הקניסטר.
האם קוד המנוע שלך הוא 176B4000 ?.
אם לא, כתוב את הקוד (רשום ברישיון הרכב).
במקרה יש לי את אותו הרכב. רכשתי לפני כשבוע.
דוד.

s_heny
12-10-11, 22:36
היי דויד, בדיוק אותו קוד מנוע,

תתחדש על הרכב, בטוח שתפיק ממנו את המירב.. :-)

(אגב מבדיקה בפורום אני רואה די הרבה חברים שמעלים הודעות עם תקלה זהה)

זה בעונה עכשיו? :grin:

davidmzr
13-10-11, 09:08
הקניסטר נמצא בסרטוט המצורף (בעיגול האדום) מעל משאבת הגה כוח.
נתק את הקונקטור והצנרת מעל הקניסטר.
בדוק עליו התנגדות 20 אום.
חבר מתח מצבר לקניסטר, ובדוק אם עובר אוויר חופשי בין החיבורים A-B. ז.א. עם מתח מעבר אוויר חופשי, בלי מתח אין מעבר.
עכשיו תן סטרטר ובדוק אם מגיע מתח לקונקטור (לצמה).
אצלי ברכב הוא לא קיים. מעניין אם אצלך הוא קיים.
דוד.

yair068
13-10-11, 12:08
במודל 2000 הקניסטר נמצא בתוך כנף ימין

s_heny
18-10-11, 00:03
סוף סוף מצאתי זמן ואני שמח לבשר כי התקלה נפתרה,

מכיוון שכבר לא היה לי כח לנסות לשחרר את הבורג כוכב ממנוע הצעדים,
הלכתי למכר שהיה מטפל לי ברכב,
כמובן בהמלצות שקיבלתי פה כיוונתי אותו לפרק מנוע צעדים לנקות אותו ואת הבית שלו,
לאחר שעה של נסיונות הבורג יצא, (לא יצרנו פס עם מסורית אלא באמצעות פטיש קטן ומברג שטוח,הצלחנו ליצור מעין פס בראש הבורג, מספיק עמוק למברג שטוח ושלפנו את המנוע צעדים, כמויות הפיח שהיו שם זה לא יאמן,
החזרנו חזרה ביצענו איפוס לקוטב השלילי של המצבר, היה שיפור ובאמת
הסלד ירד בסביבות 100-150 אך התוצאות היו לא מספקות,
החשד השני שלו היה שיש בעיית וואקום, (בדקנו את כל הצינורות והם נמצאו שלמים במקומם ללא סדקים) הוא לימד אותי טריק קטן, בזמן שהמנוע עובד להתיז מכל מני זוויות ספרי קטבורטורים לאזור המצערת (לא פנימה) ולגלות מהיכן יש שאיבה של אוויר, מצאנו שבבסיס המצערת יש מעין אטם שחור עבה שהיה כולו מלוכלך ולא יצר אטימות טובה, ובנוסף שיירים של פיח או אטמים ישנים שהתפרקו נוקו, והוא הכין לי 2 אטמים בהתאמה אישית מגליון ירוק כזה.
הרכבנו הכל חזרה והמנוע עובד מצויין, סלד יציב בסביבות 850-900 בסרק, אין יותר קפיצות סלד במהלך נסיעה והמנוע נשמע הרבה הרבה יותר שקט, (לא יודע אם יש קשר אבל גם מניע יותר חלק).

אגב בנוגע לקניסטר לא ידענו היכן הוא נמצא כך שלא יודע לעדכן מה קורה באיזורו...

דבר אחד שהייתי רוצה לדעת הוא לגבי החיישן שנמצא מצד ימין בבית המצערת, (זה חיישן טמפרטורה או חמצן?) לפי מה שאני הבנתי מההודעות זה חיישן טמפרטורה ואסור לנקות אותו,
הוא דווקא רצה ואמר לי שזה מומלץ אבל היות והתעקשתי לא נגענו...

למי שמתעניין בעלות 150 שח עבור העבודה והאטמים.

תודה לכל מי שתרם מזמנו בייעוץ זה עזר לי המון (אין לי רקע במכונאות רכב)

davidmzr
18-10-11, 08:13
"הייתי רוצה לדעת הוא לגבי החיישן שנמצא מצד ימין בבית המצערת, זה חיישן טמפרטורה או חמצן?"
חיישן החמצן נמצא על האגזוז אחורי סעפת פליטה.
דוד.

s_heny
18-10-11, 17:09
אז זה חיישן טמפרטורה?

(סתם להשכלה מה הנזק שיכל להגרם מניקוי שלו עם ספרי?)

davidmzr
19-10-11, 20:21
לא יכול להגרם נזק לחיישן טמפ'. הוא אטום.
בדיוק היום יצא לי לנקות אותו. אפילו ניקתי מעט עם מברשת פלדה חשמלית.
דוד.